Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym  (Przeczytany 554 razy)

Kamil Dziczeg i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 386
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« dnia: Sierpień 21, 2019, 07:21:20 »
Hej.

Mam taki problem jak w tytule z moim ES9J4. Niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy rozgrzany - na biegu jałowym trzęsie silnikiem. Efekt jest taki jakby wypadał zapłon na którymś z cylindrów. Wymieniłem na nowe: cewki, kable (Bougicord), świece oraz fajki na pozostałe 3 cylindy. Bez zmian. Podmieniłem mapsensor w kolektorze ssącym na inny (mam drugi taki silnik), ale nie wiem czy jest sprawny, w każdym razie nadal bez zmian. Podczas normalnej jazdy nic się złego nie dzieje, nie szarpie, można wdepnąć gaz do dechy i idzie jak rakieta bez problemu, ale gdy tylko wejdzie na bieg jałowy - rzuca nim tak, że aż cała buda chodzi (tj. co x sekund rzuci jakby wypadł zapłon). Proszę o radę, jeśli ktoś miał podobny problem i się z nim uporał - gdzie szukać. Sonda lamda? Czujnik temp. cieczy? Dodam, że na każdym z cylindrów ciśnienie sprężania wynosi ok 15 bar, a rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony, więc te rzeczy odpadają.

Nagrałem filmik z lexii, parametry odczytywane bezpośrednio ze sterownika wtrysku. Sam sterownik nie zgłasza żadnych błędów, link:

https://www.youtube.com/watch?v=7_Xk9hXA1Nw&feature=youtu.be

Z góry dzięki za wszelkie rady, pozdrawiam.

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 410
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 21, 2019, 13:40:01 »
Masz prawdopodobnie nieszczelnosc w dolocie. Ciśnienie powinno być mniej więcej między 360 a 460mb.

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 246
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: Xantia2.9 break, Tucson 2.0CRDI,  Primera 2.0TD
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 22, 2019, 13:27:08 »
Odnośnie nieszczelnego dolotu proponuje sprawdzić nst. punkty:
- cienki wężyk idący do reg. ciśnienia paliwa (słyszałem też o przypadku nieszczelnego reg.paliwa, czyli motor zaciągał dodatkowe paliwo);
- główną przepustnicę czy domyka się (u mnie magromadzony brud blokował domykanie); źle umieszczona zawleczka na lince gazu również uniemażliwi zupełne domykanie się g. przepustnicy
- opaski i gumy na przepusnicy w. obr.
- a na koniec uszczelkę pod kolekrorem ssącym.
Robert Siwiak
Xantia V6+blos  450kkm

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 386
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 27, 2019, 20:15:44 »
Podpiąłem wakuometr do dolotu i efekt jak niżej na zdjęciu. Uszczelka kolektora jest nowa (victor-reinz), wszystkie opaski skręcone jak trzeba. Przepustnica wyczyszczona i domyka się jak należy. Linka gazu odpowiednio ustawiona. Wężyki wyglądają ok. Wymieniłem też o-ring mapsensora. Pryskałem wszędzie, gdzie idą jakieś węże, na połączenia itd. samostartem, żeby sprawdzić czy silnik zareaguje - nic, zero reakcji. Zaczął też szarpać podczas spokojnej jazdy tak w granicach 30-50 km/h Efekt taki jakbym jadąc ze stałym gazem delikatnie, cyklicznie dotykał hamulca, takie poszarypwanie.

Chyba został ten regulator ciśnienia paliwa...
Nie wiem ile dokładnie jeszcze, ale po wskaźniku paliwa wychodzi, że wciąga 20-25l przy spokojnej jeździe  :'( 

Przestał też działać tempomat i czasem licznik się wyłącza (sam licznik przelutowany). Dziś się pojawił jeszcze problem z nie działającym zawsze rozrusznikiem. kurczę, kumuluje się to wszystko za szybko...

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 278
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2019, 21:33:57 »
Nagrałem filmik z lexii, parametry odczytywane bezpośrednio ze sterownika wtrysku. Sam sterownik nie zgłasza żadnych błędów, link:

https://www.youtube.com/watch?v=7_Xk9hXA1Nw&feature=youtu.be


Co do tego filmiku to tak jak Krzesimir napisał podciśnienie wg lexii masz za duże jak i inne parametry. Rozgrzej silnik do temp. roboczej i wtedy sprawdzaj bez włączonej klimy czy trzyma parametry: Wolne obroty: 650rpm i czas wtrysku na rozgrzanym aucie ok 2,5ms, podciśnienie już wiesz ile ma mieć. Jest jeszcze elektrozawór oparów paliwa, który też wpływa na wysokość obrotów/podciśnienia jak źle podłączony (za lampą pasażera) - sprawdź czy cyka na rozgrzanym aucie i najważniejsze czy wężyk nie spadł z króćca albo nie ma dziury gdzieś po drodze. Mi podbijał obroty i silnik też głupiał na wolnych. Sprawdź jeszcze regulator co odpowiada za wolne obroty/przepływ powietrza. Zdemontuj i ruszaj na boki obserwując czy "bębenek" w środku się nie zaciera oraz czy węże całe. Szczególnie ten na dole co jest pod kątem 90* zamontowany.

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 410
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 28, 2019, 11:13:34 »
Jest jeszcze filtr paliwa, który ma wpływ na pracę silnika na biegu jałowym.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 278
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 28, 2019, 11:24:26 »
Trzeba przejrzeć wszystko, ale wątpię aby to był problem z zasilaniem, bądź ciśnieniem na listwie. U siebie miałem spękany przewód łączący listwy (ten krótki fi10mm) paliwo się lało na zewnątrz, a pracował na wolnych prawidłowo. Miałem zapchane sitko na pompce paliwowej gdzie auto gasło z braku paliwa po ok 20km jazdy, a na wolnych też pracowało prawidłowo dopóki zaciągał jakieś śladowe ilości paliwa. W Waszych ES też tak często wymieniacie ten krótki przewód między listwami? Ja przed wczoraj założyłem już 5 ... Ostatni typowo do paliw znów cały popękał na długości. Dobrze, że zauważyłem to przed jutrzejszą trasą, bo byłbym pewnie w wiadomościach o palącym się Citroenie na A4 :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2019, 20:01:33 wysłana przez Mateusz Kaczorek »

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 386
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 31, 2019, 23:00:04 »
Po całym dniu walki nadal rzuca silnikiem, zapach spalin jest jakby było za bogato.


Przy 85-90 st.C. i biegu jałowym:
- obroty 640 obr/min;
- ciśnienie w kolektorze oscyluje pomiędzy 400-410;
- napięcie na przepustnicy 607mV;
- czas wtrysku 2,5 do 2,7ms;
- sonda lambda zaraz po odpaleniu ok 404mV, po chwili szybko oscyluje od ok 80mV do 900mV;
- podmieniłem regulator ciśnienia paliwa - bez zmian;
- podmieniłem krokowy na inny - bez zmian;
- odpiąłem krokowy całkowicie - wzrost obrotów do 680obr/min - reszta nadal bez zmian (telepie nadal);
- sprawdzony czujnik temperatury powietrza - wartości ok;
- to samo czujnik temperatury cieczy - ok;
- na koniec wykręciłem 3 świece od przodu auta, zamontowane są dedykowane bosch FR8KDC - wyglądają tak jakby mieszanka była za uboga, a nie za bogata. Izolator jest bieluśki, a sama świeca w miejscu zakładania fajki jest przebarwiona na niebiesko/fioletowo jakby była przegrzana (wszystkie 3 tak samo).
- miałem 55l w baku, po przejechaniu ok 160km wskaźnik pokazuje już lekko poniżej 20, pomijając jakiś tam jego błąd wskazań to i tak wciągnął sporo za dużo ;(


Zastanawiam się jeszcze nad katalizatorem, czy aby nie jest zapchany, ale wtedy chyba nie chciał by się rozpędzać?

Chciałem odpalić go na innym sterowniku (z tego samego silnika, ale z peugeota), ale chyba ma immo zakodowane, bo nie czyta go lexia i nie ma iskry ;/

Parametry pracy silnika, lexia: https://www.youtube.com/watch?v=I_3UWb15G8Y
Cykanie zaworu par paliwa: https://www.youtube.com/watch?v=bBisNeDnTmA

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0i 16V Pb + XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 31, 2019, 23:53:55 »
Jak uda mi się to postaram się ci nagrać parametry pracy mojego ES9J4 na lexi, to porównasz sobie pracę u mnie . Co do zaworu to chyba u mnie tak nie cyka cały czas .
Ja kiedyś miałem problem z nowymi przewodami, założyłem nówki i nie równo pracował , wróciłem do starych i problem znikł . 
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 278
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 01, 2019, 00:43:58 »
Dla sprawdzenia zaizoluj kable gdzie moga miec stycznosc ze srubami itp. Tam gdzie moze uciec iskra. Ja tak przedluzylem sobie zima jazde na starych kablach, az sie ocieplilo w garazu. Swoja droga kable mialy przejechane ponad 100k km na lpg i dalej jezdzil. Nowe Bougiecordy zamontowalem i co zauwazylem, ze widac w nocy jak plynie w nich prad i czuc minimalnie, ze silnik nerwowo pracuje ale nie jest to uciazliwe. Zawor u mnie podobnie cyka jak jest rozgrzany silnik. Parametry pracy w lexi wydaja sie ok.
Mozesz nagrac jak wyglada to szarpanie silnikiem?

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 386
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 01, 2019, 12:06:38 »
Jeśli chodzi o kable, cewki, fajki itd. Ten silnik dostał już 3 różne komplety.

- oryginał to co miał, czyli stare świece, kable itd.
- świece z drugiego silnika;
- następnie fajki i cewki z drugiego silnika;
- zestawy mieszałem różnie między sobą, żeby wszystko wykluczyć;
- w końcu się wku..rzyłem i kupiłem nowe kable z fajkami, cewkę, świece i nadal bez zmian.

Stare kable po spryskaniu wodą iskrzyły, dlatego je wymieniłem. Potem już na nowych ten sam test, zero iskrzenia, ale spróbuję w wolnej chwili z dodatkową izolacją, choć obawiam się, że to nie to  Dodam, że na nowych cewkach, świecach i kablach ten silnik może ma przejechane z 1000km, nie więcej. Gazu nie mam, czysta benzyna.

Nagrałem przed chwilą filmik, ale nie mogę moją kamerką uchwycić drgań całego motoru, więc zrobiłem ujęcie na przewód ssawny LHMu i sam wydech. Jak się przyjrzycie, to widać ewidentnie, że co chwila nim lekko rzuci, to czuć nawet gdy się siedzi w samochodzie (poduszki są nowe prócz dolnej, zresztą w tym momencie, to nie istotne).

No i jak to jest możliwe, że świece wyglądają jak wyżej, a on tyle wciąga benzyny, byłem pewny, że będą mokre, czarne, okopcone itd, a tu nawet tzw. "kawy z mlekiem" nie widać, a paliwo ginie w oczach. Za chwilę będzie rezerwa, a tu nawet 200km na 55l nie ma ;(

https://youtu.be/v1KV4zNDYto

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 246
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: Xantia2.9 break, Tucson 2.0CRDI,  Primera 2.0TD
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 01, 2019, 20:37:40 »
Z mojego doświadczenia (mam auto z tym motorem od 16 lat), wynika że jest dość tolerancyjny jeżeli chodzi o kable i świece.

Podobne objawy do twoich miałem 2 razy :
- jak padła oryginalna cewka (jest założony zamiennik),
- jak padł MAP sensor (założony zamiennik NTY za 40 zł);
(uszkaodzenia MAP-a ciężko wykryć, wystarczy że minimalnie zmieni charaktrtystykę i skład mieszanki jest zupełnie zły; najlepiej od razu zamienić na inny, sprawdzony).

Później nie miałem problemów z motorem  (od przynajmniej 10 lat - mimo LPG) .

Robert Siwiak
Xantia V6+blos  450kkm

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 278
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 01, 2019, 22:36:02 »

Podczas normalnej jazdy nic się złego nie dzieje, nie szarpie, można wdepnąć gaz do dechy i idzie jak rakieta bez problemu

Próbowałeś też ale od niskich obrotów silnika? Cewke wymieniałem jak zaczęło szarpać podczas mocnego przyspieszania ale z niskich obrotów. Na postoju nie było żadnych niepokojących efektów jeszcze. Wstawiłem zamiennik Marque France i przejeździł już 74k km.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 386
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 01, 2019, 23:21:46 »
Tak, zaczął poszarpywać na niskich obrotach podczas jazdy, pisałem o tym w poście tutaj.
Cewki jak pisałem wyżej były już 3 różne, z czego jedna nówka. To samo kable. Zamówię zaraz ten map sensor i dam znać czy pomogło.
Te szarpanie to nic, przeraża mnie spalanie, to jest jakiś kosmos. 4.6 V8 brata jest obecnie znacznie bardziej ekonomiczny  :D

Offline Ryszard Dutkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 858
  • Skąd: Dabrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: xantia v6 z 97r., 250 kkm + v6 z 99r ., 320kkm + HDi, 360kkm kkm.
  • Zainteresowania: cytrynki i inne autka
  • Miejscowość: Dabrowa Górnicza
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 02, 2019, 08:14:50 »
Może masz wyciek paliwa gdzieś przed wtryskami i czasem mu brakuje ?  stąd dobre świece ( w obu rzędach ? )  a w baku braki ? ale wtedy powinieneś czuć benzynę ...nierówna praca objawia się najczęściej jako wada cewki ale tyle nie pali ; nieszczelny kolektor ssący ( przy plastikowych)  :(
cewkę nówkę Valeo z IC reklamowałem bez skutku ... >:(

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 386
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 05, 2019, 14:39:23 »
Wycieku nie ma na pewno, bo nawet lekkie zapocenie przewodu z benzyną od razu czuć z daleka, a u mnie nic takiego nie występuje. Kupiłem nowy mapsensor dokładnie taki jak napisał Robert - tj. NTY i niestety porażka, nie działa wcale. Silnik pracuje w trybie awaryjnym. łapie błąd przepływomierza, a lexia podczas pracy pokazuje ciśnienie atmosferyczne w kolektorze... Niby przepływka powinna pasować, jest zgodna z numerem oryginału (1920AN).

Robert Siwiak - mógłbyś sprawdzić jaki masz numer na swoim mapsensorze z NTY?

Offline Tomasz Tokarski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 069
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: '93 BX D Turbo Break XUD7TE
  • Zainteresowania: Rowery poziome
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 24, 2019, 09:55:28 »
...Kupiłem nowy mapsensor...
Sprawdź jeszcze lambdę, miałem w BXie tak, że niby wszystko chodziło, lambda działała, ale w takim zakresie, że na wolnych szarpało, a palił 2x więcej ...

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 386
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 04, 2019, 15:08:38 »
Witam po długiej przerwie. Nie miałem czasu na dalszą zabawę, trochę problemów zdrowotnych ale teraz wracam do tematu.

Wczoraj wymieniałem termostat i przy okazji sprawdziłem jeszcze raz wszystkie czujniki temperatury silnika. Miałem do porównania identyczny komplet z drugiego takiego motoru. Czujniki umieściłem w naczyniu z ciepłą wodą i termometrem. Pomiary omomierzem w różnych temperaturach były niemal identyczne dla każdej pary i zgodne z danymi książkowymi w określonych temperaturach, także czujniki wykluczam.

Szukając informacji na forach w jednym z tematów opisujących bardzo podobny problem pojawiła się wskazówka - uświadomiłem sobie, że mam jeszcze jeden objaw podczas jazdy, ale dotychczas stawiałem, że może to być wina skrzyni biegów (automat), ale wygląda na to, że niekoniecznie. Otóż często przy jeździe miejskiej w trybie normalnym (tj nie-sportowym) auto bodaj  na 2 lub 3 biegu nie ma siły przyspieszać po dodaniu gazu. Trzymając nogę delikatnie na gazie można wcisnąć go do połowy i auto rozpędza się, ale tak jakby w manualnej skrzyni zmienić bieg z 2 na 5 i dodać gazu - muł totalny, zero mocy.

Sprawdziłem/zrobiłem już chyba wszystko prócz wymiany lambdy i czujnika położenia wału.

Zacznę od lambdy, ale mam pytanie - gdzie się znajduje czujnik położenia wału w tym silniku (mam 4hp20 gdyby to miało znaczenie)? Strzelam, że w okolicach koła zamachowego, ale patrzyłem od spodu, od góry i nie widać nic takiego. Na zagranicznych forach znalazłem jedynie informację, że ciężko go wymienić. Sugerując się wtyczką nowego takiego czujnika wygląda na to, że chowa się on gdzieś na górze silnika głęboko pomiędzy głowicami (gdzieś stamtąd wychodzi pasujące kształtem gniazdo) - czy idę dobrym tropem i trzeba pół motoru rozebrać, żeby się tam dostać (oby nie...)?


Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0i 16V Pb + XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 04, 2019, 17:29:02 »
Na zdjęciu wygląda że powinien być z przodu silnika , natomiast nie wiem czy jak by ci szwankował to byś odpalił silnik i dał radę pojechać .
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 410
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 04, 2019, 22:30:47 »
Czujnik jest przykręcony śrubą m6 do dzwonu skrzyni na górze. Dostęp jest trudny, znajduje się głęboko pod zbiorniczkiem wirowym (odgazowywaczem). Sprawdzałeś potencjometr przepustnicy?

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 386
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: ES9J4 - trzęsie silnikiem na biegu jałowym
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 05, 2019, 15:14:03 »
Dzięki za info odnośnie czujnika, poszukam. Potencjometr sprawdzę.

Ciekawostka - odłączyłem całkowicie sondę lambda od sterownika i.. brak reakcji, a przejechałem tak ok 30km. Silnik pracuje identycznie, kontrolka check engine się nie świeci (załącza się tylko po przekręceniu kluczyka, więc sama żarówka działa). Po prostu jakby nic się nie stało.