Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Serwis zawieszenia Hydroactive 3+  (Przeczytany 2238 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Rusek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: Citroën C5 mk1 2.0 HPi
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Lublin
Serwis zawieszenia Hydroactive 3+
« dnia: Sierpień 23, 2019, 20:23:42 »
Witam,
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2020, 20:51:58 wysłana przez Grzegorz Rusek »

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Serwis zawieszenia Hydroactive 3+
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 03, 2019, 12:11:26 »
Sprawdź stan przewodów hydro z tyłu. Głównie zasilanie, lubi z partyzanta pęknąć i jest niezbyt fajnie. Do wymiany ldsu najlepiej mieć lexie i spuscic ciśnienie z układu. Ale najpierw trzeba dorobić sobie korek z wężykiem bo inaczej wszystko będzie zalane od ldsu.

Offline Tomasz Tokarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Posiadany samochód: C5 MKI 3.0
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: Serwis zawieszenia Hydroactive 3+
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 04, 2019, 23:21:51 »
Odpuść wymianę oleju bez potrzeby. Jak będzie problem, to i tak będziesz musiał wymienić ten olej. To nie silnik, aby robić to profilaktycznie zaraz po kupnie.




Stań na równej powierzchni i opuść auto. Poziom LDS powinien być poniżej środkowej linii (jak na rysunku):



(zdjęcie pożyczyłem z internetu)


Aby ułatwić odpowietrzenie (lub po pierwszym nalaniu nowego oleju), należy na odkręconym korku podnieść auto na max, ale nie od razu - po jednym kroku, nacisnąć guzik i poczekać, itd.
Gdy będzie na górze, wtedy zakręcić korek i opuścić na "normal".


Dowiedz się od poprzedniego właściciela, czy był zabezpieczony kabel od zasilania sterownika pompy (prawa strona zaraz za kloszem, tam się wyciera - chyba przed liftem tylko, ale pewności nie mam).
Jak zacznie fiksować zawieszenie, np. będzie poziomować w nieskończoność, to warto wymienić dwa tranzystory w sterowniku - są do kupienia zamienniki i ogarnięty elektronik to zrobi. O to też zapytaj poprzedniego właściciela. Poza tym już nie trzeba szukać problemów; obserwować poziom LDS i w razie ubytków zacząć szukać wycieków i koniecznie dolewać oleju.

Offline Tomek Kalinowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Mk1 2002, 2.0 HDI rhz
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Serwis zawieszenia Hydroactive 3+
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 15, 2019, 17:09:10 »
Jak zacznie fiksować zawieszenie, np. będzie poziomować w nieskończoność, to warto wymienić dwa tranzystory w sterowniku - są do kupienia zamienniki i ogarnięty elektronik to zrobi. O to też zapytaj poprzedniego właściciela. Poza tym już nie trzeba szukać problemów; obserwować poziom LDS i w razie ubytków zacząć szukać wycieków i koniecznie dolewać oleju.

Mógłbyś rozwinąć temat z tymi tranzystorami? U mnie czasem jest tak, że jak auto stoi lekko pod górkę na równej powierzchni (np beton) to przód nie potrafi się ustabilizować. Tył też potrafi się, unosić tak jakby był zbyt nisko ustawiony.