Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala  (Przeczytany 4732 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Nowicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: filmy podroze
  • Miejscowość: Legnica
C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« dnia: Sierpień 24, 2019, 13:21:45 »
Witam,

Mam problem z FAPem w swojej C5. Zaczelo sie od pojawiajacego komunikatu "ryzyko zapchania filtra". Komunikat pojawia sie w przypadku wyzszych predkosci (autostradowych), podczas gwaltownego przyspieszania lub jazdy pod gore. Po podlaczeniu DB okazalo sie, ze z jakiegos powodu nie zmienia sie wartosc zapchania (ciagle pokazuje sie stala wartosc 20% oraz nie liczy przejechanych kilometrow od ostatniej regeneracji). Roznica cisnien wynosi na wolnych obrotach ok. 20mbar, podczas normalnej jazdy do 150mbar, a podczas nogi w podlodze nawet do 400mbar. Zamontowalem diode w lusterko i po ok 1000km nie zaobserwowalem wypalania. Plyn eolys jest, bo sprawdzilem fizycznie zbiornik. Zadnych bledow poza komunikatem ryzyka zapchania DB nie odnotowuje. Moze ktos mnie nakierowac od czego zaczac? Co moze byc powodem, ze fap sie nie wypala?

Z gory dzieki

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 24, 2019, 13:33:50 »
A co pokazują sondy lambda?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Piotr Nowicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: filmy podroze
  • Miejscowość: Legnica
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 24, 2019, 15:37:57 »
A moglbys mnie nakierowac gdzie znajde te parametry? Obslugi DB nie mam jeszcze dobrze opanowanej..

Dodam, ze nie znam przeszlosci auta i mam go od 3 miesiecy. Moze ktos mi rowniez podpowiedziec jakie jest prawidlowe cisnienie roznicowe w 2.0 bluehdi? Jezeli mierze na postoju i gwaltownie ddaje gazu z wlaczona klima to nie przekracza 200mbar. Podczas jazdy najwyzsze zanotowane to 400mbar (but w podlodze), normalna jazda po miescie ok 60-150mbar - czy sa to prawidlowe wskazania?

Oraz mam pytanie na jakiej podstawie komputer decyduje o wypalaniu- na podst wysokiego cisnienia roznicoweg czy oblicza przejechane km w danych warunkach i wtedy 'podejmuje decyzje' o wypaleniu?

Czy poza czujnikiem cisnienia w FAPie znajduja sie jeszcze jakies inne??

Kompletnie nie wiem od czego zaczac diagnoze..

Z gory dzieki za wszelkie sugestie

Offline Fabian Ogrodniczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 163km AM6
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 25, 2019, 01:18:26 »
Ogólnie przyjmuje się że do 300mbar podczas buta jest ok. Powyżej tej wartości bral bym się za czyszczenie filtra tym bardziej że wygląda na to że komputer nie pokazuje rzeczywistych wartości. Po zabiegu wbicie w kompa wymianę i obserwacja czy wartości rosną wraz z przebiegiem.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Nowicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: filmy podroze
  • Miejscowość: Legnica
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 25, 2019, 08:26:20 »
Ale co to da, że go wyczyszczę jak sam się nie wypala, i po czyszczeniu zaraz znów się zapcha. Trzeba najpierw znaleźć przyczynę która blokuje go przed wypalaniem, i ewentualnie wtedy go przeczyścić jeżeli sam nie będzie w stanie się dobrze zregenerować.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2019, 08:42:42 wysłana przez Piotr Nowicki »

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 25, 2019, 08:47:27 »
Wypala się tylko sadza a filtr zapycha się cerem,który trzeba wypłukać mechanicznie.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 25, 2019, 08:57:28 »
Według danych różnicy ciśnień wszystko wyglada  prawidłowo. A co z pracą EGR działa prawidłowo ? Jeżeli wszystkie parametry są ok , to zrobiłbym tak jak kolega Fabian pisze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Piotr Nowicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: filmy podroze
  • Miejscowość: Legnica
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 25, 2019, 18:17:39 »
Dzieki Panowie ale chyba nie do konca sie rozumiemy: filtr sie nie wypala aktywnie - dioda zamontowana w lusterku ani razu sie nie zaswiecila po juz ok. 1500km. - chyba ze w bluehdi podczas wypalania fap nie zalacza się podgrzewanie lusterek i tylnej szyby jak w 2.0 hdi (140-163 km). Dodatkowo DB nie mierzy osadzonej masy ceru (g), zapchania sadza (%) oraz kilometrow przejechanych od ostatniej regeneracji filtra - ciagle, od 3 miesiecy odczytuje identyczne wartosci kolejno- 9.487g; 20%; 398km. Te wartosci sie w ogole nie zmieniaja. Tutaj upatruje problemu. Jak go wyczyszcze to pomoze na kilka tys. km i problem powroci bo dalej nie bedzie sie regenerowal.

Offline Fabian Ogrodniczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 163km AM6
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 25, 2019, 18:46:56 »
Będąc na Twoim miejscu wbilbym wymianę Fapa w DB i obserwował czy wartości w aplikacji się zmieniają i czy ruszył z regeneracjami. Wiem, że niektórzy użytkownicy tego forum wraz z pojawieniem się błędów odnośnie Fapa wbijali sama wymianę w DB bez fizycznego czyszczenia filtra i nie wyrzucalo już im błędów.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Nowicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: filmy podroze
  • Miejscowość: Legnica
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 25, 2019, 19:30:04 »
Będąc na Twoim miejscu wbilbym wymianę Fapa w DB i obserwował czy wartości w aplikacji się zmieniają i czy ruszył z regeneracjami. Wiem, że niektórzy użytkownicy tego forum wraz z pojawieniem się błędów odnośnie Fapa wbijali sama wymianę w DB bez fizycznego czyszczenia filtra i nie wyrzucalo już im błędów.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Hej, robilem to pare dni temu, wyzerowalo te 3 wartosci, lecz dalej nie nalicza ani sadzy ani % ani przejechanych km

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 25, 2019, 20:39:41 »
Może FAP jest "programowo wycięty" ?

Offline Piotr Nowicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: filmy podroze
  • Miejscowość: Legnica
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 25, 2019, 22:45:02 »
Może FAP jest "programowo wycięty" ?

Moze. Powiedz jak to sprawdzic zatem?

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 25, 2019, 22:48:18 »
Sprawdź sondy lambda. Jeżeli nie zmieniają wartości to ktoś wyrzucił FAP programowo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Piotr Nowicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: filmy podroze
  • Miejscowość: Legnica
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 25, 2019, 22:54:20 »
Db srednio ogarniam. Mozesz bardziej szczegolowo co mam sprawdzic z tymi sondami? Zadnych bledow nie wywala poza ryzykiem zapchania. Jakie wartosci sond sa ok a jakie nie.. parametry sond znajde tez w naprawa/kalkulator/standardowe pomiary parametrow ? pytam bo nigdzie do tej pory nie zauwazylem. Czy gdzie indziej?

Czy da sie sprawdzic w db, ze fap zostal wyprogramowany? Jezeli tak, to jak?

Z gory dzieki

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 25, 2019, 22:57:14 »
Szukaj w parametrach wtrysku. Jeżeli są stałe to możesz mieć wycięty FAP i żadnych błędów nie będzie. Wartości sondy pierwszej i drugiej musza się zmieniać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Damian Grzejka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 136KM
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 25, 2019, 23:00:09 »
Mozna jeszcze wymusić w DB wypalanie programowo podczas jazdy jak i na postoju. Jak po tym wartości nie spadna trzeba podjechać do firmy która stwierdzi wyprogramowanie fap, lub nie. Jeslicnie to wykrecilbym fap i wyczyścil. O ile nie ma tam już zrobionych dziur lub nie jest wkład wywalony
W DB można też sprawdzić pompke płynu do fap czy pyka. Może padła.

Offline Piotr Nowicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: filmy podroze
  • Miejscowość: Legnica
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 25, 2019, 23:21:46 »
Dzieki Panowie. W czwartek sprawdze sondy bo obecnie urlopuje. Dam znac jakie odczyty.

Jezeli chodzi o domieszkowanie dawki eolysa to w db wyglada ok. Z kazdym tankowaniem znika ok. 7-9 ml plynu.

Fap fizycznie jest, ale jak wyglada w srodku fakt- nie sprawdzalem  :D . Mysle jednak, ze jak bylby przewiercony to by nie wyskakiwalo "ryzyko..", bo przeplyw spalin bylby plynny.. tak na logike.. ale moze sie myle.

Dodam tylko, ze po trasie blad przestal wyskakiwac i roznica cisnien fap na wolnych spadla z ponad 20 mbar do 4mbar.. ale aktywnego wypalania na pewno nie bylo bo dioda w lusterku nie swiecila (chyba ze w bluehdi nie grzeje lusterek podczas wypalania?). Moze po prostu przegonil sie pod wplywem cisnienia i temperatury (pasywnie). Problem ewidentnie powroci po paruset km jazdy w warunkach miejskich, gdzie nie bedzie w stanie sie tak przegonic.

Do tematu wroce w czwartek.

Raz jeszcze dzieki za pomoc.

Ps. Znacie dobrych fachowcow od tych spraw na Dolnym Slasku? Ew. Lubuskie?

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 26, 2019, 06:33:18 »
Podczas wypalania nie zawsze włączane jest ogrzewanie lusterek.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 26, 2019, 08:19:48 »
Wywalało błąd bo miałeś różnicę przy bucie 400 mbar. To za dużo.
Szczerze polecam demontaż i płukanie na maszynie albo nawet karcherem.
Jaki przebieg auta i jakie zapełnienie cerem podaje?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 26, 2019, 08:41:32 »
Wywalało błąd bo miałeś różnicę przy bucie 400 mbar. To za dużo.
Szczerze polecam demontaż i płukanie na maszynie albo nawet karcherem.
Jaki przebieg auta i jakie zapełnienie cerem podaje?
Tylko koledze nie zmieniają się parametry - ilość cząstek, km od ostatniej regeneracji oraz procent zupełnienia filtra.
Dlatego przyszło mi na myśl że poprzedni właściciel usunął programowo filtr bo zazwyczaj tak się to robi. Być może fizycznie filtr nie jest zbyt dobrze "rozwiercony" i się przytkał - dlatego wzrosła różnica ciśnień.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 062
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 26, 2019, 09:17:39 »
Według danych różnicy ciśnień wszystko wyglada  prawidłowo
Na wolnych z reguły jest ok. 6mbar a nie 20 jak napisał Piotr
Roznica cisnien wynosi na wolnych obrotach ok. 20mbar
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Nowicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: filmy podroze
  • Miejscowość: Legnica
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 26, 2019, 11:38:22 »
Według danych różnicy ciśnień wszystko wyglada  prawidłowo
Na wolnych z reguły jest ok. 6mbar a nie 20 jak napisał Piotr
Roznica cisnien wynosi na wolnych obrotach ok. 20mbar

Dzieki, tez mysle ze 20+mbar na wolnych to troche duzo. Po trasie spadlo do 4mbar ale dioda sie nie swiecila. Fakt ze podczas trasy bylo na zew. Ok. 30 stopni. Moze po prostu fap nie potrzebowal wspomoc sie dodatkowym ogrzewaniem ze wzgledu na wysoka temp otoczenia. Moze jednak sie wypala. Na chwile obecna tropy mam 2:
1) fap wyrzucony programowo ale za slabo rozwiercony - to by tlumaczylo brak zmiany 3 wartosci w db: zapchania cerem, sadza i przejechanych km.
2) filtr sie wypala lecz jest przypchany i w warunkach miejskich nie jest w stanie sie efektywnie zregenerowac, jednak wtedy bez odpowiedzi zostaje brak zmieniania sie w/w trzech wartosci w db.

Jak pisalem, w czwartek sprawdze sondy w db i dam znac, jak ktos ma pomysly jeszcze jakies to prosze sie dzielic :)


Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 26, 2019, 13:30:13 »
Według danych różnicy ciśnień wszystko wyglada  prawidłowo
Na wolnych z reguły jest ok. 6mbar a nie 20 jak napisał Piotr
Roznica cisnien wynosi na wolnych obrotach ok. 20mbar

Jak miałem w DB wpis żeby wymienić FAP-a (przy przebiegu 230.000) to też miałem 20 mbar na wolnych i 90 po obciążeniem.
Po wymyciu i wyzerowaniu mam 3-4 mbar na jałowym.

Następna sprawa jak się usuwa programowo FAP-a to trzeba go też fizycznie usunąć. Skoro pokazuje realną różnice ciśnień to jest przytkany. Albo cerem albo sadzą.
Dlatego pytałem o przebieg. Jak jest ponad 200.000 to jest zapełniony cerem.
I jeszcze sprawa: jeżeli sypie błędami to sterownik dopuszcza do wypalania FAP-a?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 26, 2019, 15:13:03 »


Następna sprawa jak się usuwa programowo FAP-a to trzeba go też fizycznie usunąć. Skoro pokazuje realną różnice ciśnień to jest przytkany. Albo cerem albo sadzą.
Nie trzeba a nawet fizyczne usunięcie może przysporzyć problemów np. na przeglądzie. Dlatego najczęściej firmy które się zajmują usuwaniem filtra "udrażniają" go. A czujnik ciśnień mogą zostawić bo jego "wyprogramowanie" to dodatkowa robota.
Ale to wszystko tylko domysły.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 bluehdi 180km - FAP sie nie wypala
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 27, 2019, 01:43:42 »
Dzieki Panowie ale chyba nie do konca sie rozumiemy: filtr sie nie wypala aktywnie - dioda zamontowana w lusterku ani razu sie nie zaswiecila po juz ok. 1500km. - chyba ze w bluehdi podczas wypalania fap nie zalacza się podgrzewanie lusterek i tylnej szyby jak w 2.0 hdi (140-163 km). Dodatkowo DB nie mierzy osadzonej masy ceru (g), zapchania sadza (%) oraz kilometrow przejechanych od ostatniej regeneracji filtra - ciagle, od 3 miesiecy odczytuje identyczne wartosci kolejno- 9.487g; 20%; 398km. Te wartosci sie w ogole nie zmieniaja. Tutaj upatruje problemu. Jak go wyczyszcze to pomoze na kilka tys. km i problem powroci bo dalej nie bedzie sie regenerowal.

Jeśli nie ma konieczności załączenia dodatkowych obciążeń, to dioda się nie zaświeci, tak było od MKI. Jeśli silnik miał odpowiednie parametry i temperaturę to wypalił filtr.

Wklep że jest wymieniony i zobacz co będzie pokazywał komputer, niestety kalkulator potrafi mieć zaprogramowany kilometraż i po tym przebiegu będzie krzyczał że jest ryzyko zapchania mimo że filtr będzie miał na wolnych 3mbar różnicy.

W 1.6HDI FAP potrafił się nie wypalać przez błąd EGR, wentylatora lub innego czujnika.

Sprawdź w kalkulatorach czy nie ma przestawionego na brak filtra, lub jest zmiana obsługi FAPa przez komputer.
Lexia, VCDS, MPPS