Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wibracje budy powyzej 110kmh  (Przeczytany 1259 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Marciniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen c5 Mk2 3.0 v6 Exclusive
  • Miejscowość: Wroclaw
Wibracje budy powyzej 110kmh
« dnia: Wrzesień 09, 2019, 19:56:23 »
Witamnie mogę  sobie poradzic z wibracjami budy i kierownicy powyzej 110kmh.Wymienione wszystkie poduszki silnika i skrzyni,wymieniona prawa półoś miała luzy na przegubie wewnętrznym.Koła przednie wyważone najpierw normalnie pózniej na aucie i dalej wibracje powyżej 110.Została mi już tylko lewa półoś która niby nie ma luzów i nie mam już więcej pomysłów.

Marek_S

  • Gość
Odp: Wibracje budy powyzej 110kmh
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 09, 2019, 20:03:18 »
Geometria tez sprawdź zbieżność

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Marciniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen c5 Mk2 3.0 v6 Exclusive
  • Miejscowość: Wroclaw
Odp: Wibracje budy powyzej 110kmh
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 09, 2019, 20:07:12 »
Sprawdzane jest ok.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 035
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wibracje budy powyzej 110kmh
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 09, 2019, 20:11:34 »
Jak już nic innego Ci nie przyjdzie do głowy... rozważ wymianę przewodów elastycznych z przodu. Miałem kiedyś tak dziwny przypadek, przewód się rozwarstwił jakoś wewnętrznie... i jakimś dziwnym cudem klocek lekko dotykał czasem tarczy powodując wibracje na kierownicy bez żadnych efektów dźwiękowych. Żeby nie było za łatwo po drodze wymieniłem wszystko....  :D Nic nie dało efektu, dopiero kolega jeden żartem powiedział "Przewodów jeszcze z przodu nie zmieniałeś." Dwa razy nie trzeba było mi powtarzać.  :D To już był akt desperacji.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wibracje budy powyzej 110kmh
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 09, 2019, 21:40:55 »
Napisałeś , że koła przednie wyważone a tylne? Może te tylne też na wyważanie pod obciążeniem. Ja bym od tego teraz zaczął a na pewno nie zaszkodzi.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Marcin Marciniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen c5 Mk2 3.0 v6 Exclusive
  • Miejscowość: Wroclaw
Odp: Wibracje budy powyzej 110kmh
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 09, 2019, 21:48:44 »
No wlasnie z tylnymi nic nie robilem bo wydaje mi się ze jak troche telepie też kierownicą to raczej przód.Ale sprobuje jeszcze wyważyć tył i jak nie pomoże to lewa półoś.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Wibracje budy powyzej 110kmh
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 10, 2019, 01:26:17 »
Tylne koła mogą pięknie przenosić drgania na kierownicę.
Ja w jednym z aut walczyłem z takim problemem kilka miesięcy. Okazało się,
że tylna felga była minimalnie skrzywiona. Co dziwne, koła były kilka razy sprawdzane na wyważarce,
i wszystko w normie. Dopiero mój stary spec od opon pozdejmował opony, i sprawdzał same felgi.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Marek_S

  • Gość
Odp: Wibracje budy powyzej 110kmh
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 10, 2019, 10:39:45 »
Bo to paproki te mechaniki, półoś sie prosto sprawdza i objawy sa inne.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Wibracje budy powyzej 110kmh
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 10, 2019, 12:10:09 »
W skrócie można to tak opisać
Bicie kierownicy ( koło kierownicy zmienia kąt) - koła przednie
Bicie kierownicy ( koło kierownicy drga,  na ogół towarzyszy temu drganie nadwozia/siedzeń)  - koła tylne
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wibracje budy powyzej 110kmh
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 10, 2019, 16:58:19 »
Żeby nie tracić czasu i kasy poszukaj od razu zakładu który ma wyważarkę do sprawdzania pod obciążeniem.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Marcin Marciniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 145
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen c5 Mk2 3.0 v6 Exclusive
  • Miejscowość: Wroclaw
Odp: Wibracje budy powyzej 110kmh
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 10, 2019, 18:44:09 »
Temat zakończony pozytywnie.Pojechałem jeszcze raz na wyważanie wszystkich kół,gościu twierdził ze kalibruje co jakiś czas wyważarke.Okazało się że tylne koła były źle wyważone i dawały wibracje na bude.Teraz rewelacja nareszcie można jechać bez drgań.