Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.  (Przeczytany 13209 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 24, 2020, 19:00:38 »
Nie ma co ukrywać że utrzymanie diesla w pewnym momencie trzepie po kieszeni.

Ale ja nie wiem co się z moim HDi dzieje. Błędy, tryby awaryjne pojawiają się i znikają.
Słyszałem o wybitnej francuskiej elektronice i przez pierwsze 30 tys km nie wiedziałem o co chodzi.

Teraz już wiem  ;D
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 24, 2020, 19:15:07 »
Przy problemach z elektryką, zanim coś zrobisz, podstawą jest sprawdzenie wszystkich punktów masy nadwozia. Szczególnie w komorze silnika, gdzie korozja jest największym problemem

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 26, 2020, 10:51:20 »
Zastanawiam się ilu z tych ludzi kupują "perełki" i "igły" od niemca jeżdzącego tylko po bułki do kościoła w niedziele. Auto ma 10 lat ale przebieg 100kkm... Przecież na zachodzie zmienia się samochody bo "się znudziły".
 W rzeczywistości fura na tureckich podróbkach papierów z licznikiem cofniętym o setki tysięcy kilometrów. A później "te gunwiane dizle som do dópy"...

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 26, 2020, 12:23:44 »
Swoje przemyślenia o tureckich handlarzach zachowaj dla siebie.
Powyżej 250 tys km diesel to skarbonka, DPF/FAP EGR, jak jest manual to sprzęgło k dwumasa. To są spore koszta. Kultura pracy diesla woła o pomstę do nieba. Jedyny plus to spalanie w trasie.

Ja kupiłem C5 od Francuza, przebieg 175 tys km z wpisami do historii.
Teraz mam 235 tys i zaczęły dziać się cuda, EGR wymieniony, fap wylaczony a cały czas mam błędy z filtrem cząstek stalych(znika na miesiąc pod resecie bsi). U mnie padła elektryką, nie wiem za co się zabrać, komputer pokazuje że wszystko jest w porządku.
A komunikat o braku oleju to wyższa szkoła jazdy  ;D


Znajomy ma C5 2.2 HDi z 2013 roku ze Szwajcarii, przebieg przy kupnie 75tys.
W ASO był 2 razy, raz przewody wysokiego ciśnienia, drugi raz coś z elektryką. Nie ma zasady co do awarii aut, po prostu czasami się to dzieje.


Czasami tęsknię za moją a4 b6, to po prostu działało, lałem olej i gaz i nie martwiłem się że wywali jakiś błąd który uziemi samochód  :P


I jeszcze śmieszna sprawa, od 2 miesiący auto kopie mnie prądem i na forach sprowadzają to do plastikowych ubrań, co nie jest prawdą.
Szukam od dłuższego czasu przyczyny ale nikt nie chce pomóc bo "noszę plastikowe majtki"  :-\
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2020, 12:57:02 wysłana przez Artur Kubica »
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 26, 2020, 13:58:22 »
Artur, na pocieszenie - też miałem podobny epizod z moją cytryną - dopadł mnie dziwny rezonans przy prawym podszybiu. Jeździłem do speców którzy tylko wymieniali kolejnych podejrzanych - na nic. Wydałem kilka tysięcy na zawieszenie (wraz z przednimi siłownikami) i nic. Jeden spec chciał mi już deskę rozdzielczą rwać bo stwierdził że to musi być coś we wnętrzu. Miałem ochotę gdzieś wjechać samochodem do jeziora i zapomnieć o nim - no bo kto kupi taki samochód który podczas jazdy trzeszczy, skrzypi i rezonuje. Jeździłem dłuższy czas z tym problemem - bo mechanicznie wszystko wyglądało OK. Czterech mechaników, kilka stacji diagnostycznych i nic - dopiero ten ostatni pooglądał pokazał palcem co mam wymienić i ... zapłaciłem 80zł za łącznik elastyczny nad poduszką silnika.
Uchwyt wysunął się z trzpienia i łącznik rezonował o grodź  :P
Teraz znów się cieszę jazdą - przede wszystkim ciszą. Choć zapłaciłem majątek - wiem że przez najbliższe kilka lat nic z przednim zawieszeniem nie będzie się dziać.
Życzę i Tobie pomyślności - może w końcu trafisz na kogoś, kto wskaże kierunek i uporasz się z problemem.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 26, 2020, 15:01:18 »
Za tydzień oddaje auto na chip tuning (muszę zmniejszyć moment obrotowy) + diagnostykę dynamiczną. Zobaczymy  co z tego wyjdzie.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 10, 2020, 11:22:33 »
Kultura pracy diesla woła o pomstę do nieba. Jedyny plus to spalanie w trasie.
I tak i nie. Jak zajechałem moim v6 to myśleli że benzyna przyjechała. Bardzo aksamitnie chodzi i żadnych problemów a mam nalatane prawdziwe 240k
Everybody lies.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 11, 2020, 10:34:46 »
Kultura pracy diesla woła o pomstę do nieba. Jedyny plus to spalanie w trasie.
I tak i nie. Jak zajechałem moim v6 to myśleli że benzyna przyjechała. Bardzo aksamitnie chodzi i żadnych problemów a mam nalatane prawdziwe 240k

A jakbyś zajechał prawdziwym V6 to by nie wiedzieli że przyjechałeś bo jest tak cicho.

Nawet moje 27 Volvo z 5 cylindrami na jałowym biegu tylko lekko syczy. W czasie jazdy jest tylko przyjemny cichy pomruk.




I teraz tak, walczę z cytryną i przegrywam.

Byłem na diagnostyce dynamicznej i problemy były z fapem, egrem, przepływomierzem, listwa wtryskową i czujnikiem ciśnienia paliwa.

Filtry dostały adaptacje i spokój, czujnik ciśnienia paliwa wymieniony i nie traci mocy.

Zostało tylko szarpanie silnika przy mocnym przyśpieszaniu. Według logów silnik na chwilę nie dostaje paliwa. Wtryski sprawdzałem przelewowo i są okej.
Już nie wiem co robić xD
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 11, 2020, 11:02:14 »
Pompa paliwa?

Mi MIX 2S & Tapatalk

Everybody lies.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 11, 2020, 11:41:35 »
Myślałem o tym i wieczorem sprawdzę czy w filtrze nie ma opiłków metalu.
Już wcześniej kupiłem nowy filtr ale nie miałem kiedy tego sprawdzić.

Jestem po trasie 1600km i wymiana czujnika rozwiązała 90% problemów.

Zostały losowe szarpnięcia, będę szukał dalej.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2020, 15:57:13 wysłana przez Artur Kubica »
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 28, 2020, 19:45:12 »
cytryna została uratowana przed sprzedaniem lub utopieniem w bagnie więc wybrałem się na jazdę testową, furkapass ponad 24
00m nad poziomem morza.












Łosia też prawie ogarnąłem  ::)

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2020, 19:34:37 wysłana przez Artur Kubica »
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 29, 2020, 19:06:02 »
Zgadnijcie ile trwa naprawa felgi w Szwajcarii?


2 tygodnie, 5 "specjalistów" i dopiero Chorwat znalazł przyczynę uciekania powietrza.
Felga pęknięta przy wetlu od środka.

 2 tygodnie roboty i 300 chf w plecy  ??? Szwajcarska jakość.

2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 29, 2020, 21:17:07 »
A jaki problem było zanurzyć koło w wodzie? Od razu bylo by widać gdzie powietrze ucieka

Mi MIX 2S & Tapatalk

Everybody lies.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 29, 2020, 21:39:51 »
Uciekało spod wętla (a co ciekawe szeroki wentyl z dodatkową uszczelką rozwiązywał problem na kilka tygodni),a pęknięcia nie było widać do póki Chorwat nie zeszlifował farby.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 16, 2020, 16:43:34 »


Zaczynam zabawę.

Projekt 180km+.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 21, 2020, 13:19:05 »
Hertz + pełne wygłuszenie drzwi robi robotę.

2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Patryk Korżel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: Peugeot 407
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Gorzow wlkp
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 23, 2020, 09:39:56 »
Hertz + pełne wygłuszenie drzwi robi robotę.


I jak wrażenia z jazdy po takim wyciszeniu drzwi, podczas jazdy jest ciszej? Mniej dokuczliwy jest szum opon ? ;)  Wyciszałeś też tylne drzwi ?

Wysłane z mojego ZTE 9000 przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 23, 2020, 10:46:06 »
Drzwi już wcześniej miałem wyciszone, teraz zrobiłem komorę na głośniki.

I jakaś tam różnica jest ale szum opon to oddzielną sprawa, żeby się tego pozbyć trzeba wygluszuć nadkola grubymi matami.


Ale jeśli chodzi o audio to gra na tyle dobrze że chyba nie będę dokładał wzmacniacza.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Rafał Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 3.0 HDI 241KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 16, 2020, 15:45:14 »
A te Hertze to dałeś bezpośrednio do wzmacniacza fabrycznego czy przez zwrotnice z kompletu? Wysokie tony też zmieniałeś czy tylko woofery?

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 16, 2020, 19:28:41 »
 Póki co zmieniłem fabryczne głośniki w drzwiach. W instalacji nic nie zmieniałem.
Może w przyszłym roku hertze podłącze pod wzmacniacz który planuje dać jak nie sprzedam cytryny.


I teraz małe ostrzeżenie, nie kupujcie głośników phonocar, są polecane ale w porównaniu do hertzow grają żałośnie. Dałem je na tył i jest marny efekt bez wzmaka.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 02, 2021, 15:20:24 »
Dobra, zrobiłem cytryną już 75 tys km więc szykuje się serwis.
Klocki, rozrząd, poduszka silnika, osłona przegubu, 2 świece żarowe, olej w skrzyni i silniku oraz wtryski które padły.

Spalanie w mieście nie schodzi mi z 8.5L, szarpie powyżej 3500rpm.

Jakiego kosztu regeneracji mogę się spodziewać? W 3 tys zł się zmieszczę?

2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 10, 2021, 18:34:36 »
Masz pewność, że wtryski do regeneracji ? Probowales oleju 2t i uszlachetniaczy do paliwa ? Wielu osobom pomaga aktualizacja softu skrzyni, silnika. Wymiany statyczne oleju skrzyni tez pomogą- zrobić z 4-5 wymian co np 200-500km

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 10, 2021, 19:36:55 »
Nie wiem czy jest sens regenerować wtryski... Nowe mogą wyjść niewiele drożej.
Swoją drogą masz numery LBL - niedaleko do Lubartowa, podobno nieźle tam ktoś robi wtryski... Ile w tym prawdy, nie wiem.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 10, 2021, 19:54:00 »
Na swoim zrobiłem trochę eksperyment. Dałem mu płukankę do wtrysków bezpośrednio na wtryski omijając zbiornik paliwa. Starcza na jakieś 12-15 min pracy. Przez kilka pierwszych min dotykając wtryskiwaczy 1 i 2 czuć było że chodzą jak iglaki. Czuć było, że coś "szoruje". Wtryski 3 i 4 mięciutko. Po 10 min pracy wszystkie wtryski chodziły mięciutko i przyjemnie. Sama jazda też była fajna, bo czuć było, że sam silnik pracuje ciszej. Zmniejszyło się dymienie przy pełnym bucie (co prawda nie było to nic, czym można się przejmować, ale dało się to zauważyć). FAP jak działał tak działa co ok 400-500 km wypalanie.
Na koniec dostał UNIK+.
Wg Lexii korekty się nie zmieniły, zawsze uciekał mi 4 wtryskiwacz, ale 5-8% korekty biorę w ciemno :D

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 11, 2021, 18:36:07 »
Mi któryś wtryskiwacz się zacina i silnik staje dęba. Kilka osób a forum miało podobny problem i po regeneracji wtryskiwaczy przerywanie znikało.
Do tego spala ogromne ilości paliwa (teraz 10l w mieście), dymi i powyżej 3500 RPM przerywa i traci moc, a silnik działa i telepie się  jak jakiś stary diesel.

Silnik jest po remoncie je wszystko co było trzeba sprawdzić wymienić jest zrobione. Olej 2t leje od roku i już nie daje żadnego efektu, na początku silnik jakoś lżej pracował, teraz jest lipa.


Płukanka wtryskiwaczy  pomaga na chwilę, przerywanie znika na 500km i potem znowu wraca.



Oczywiście przed regeneracja zrobię dla pewności testy wtryskiwaczy ale wynik jest przesądzony.


Po za tym nie mieszkam w Polsce, nie mam czasu na długodystansowe testy, wymiany itd
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.