Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.  (Przeczytany 12852 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 11, 2021, 20:18:18 »
Możesz sam zrobić "regenerację" wtryskiwaczy. Wystarczy kupić zestaw rozpylacz+zaworek (jeśli masz wtrysk Delphi) i oddzielnie podkładki.
Np. do wtryskiwaczy R06001D i R03801D jest zestaw Delphi 7135-617. A zestaw Delphi 7135-581 jest do wtryskiwacza R00101D. To jest cała tajemnica regeneracji bo cewki i przekładki z reguły pozostają stare
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2021, 20:29:28 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 11, 2021, 20:31:22 »
Jeszcze przydałoby się umyć wtryskiwacz w myjce ultradźwiękowej.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 12, 2021, 15:14:42 »
Mycie to zawracanie gitary. Niewiele pomaga jeśli wewnątrz coś się zużyje.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 12, 2021, 18:10:59 »
To po co zakładać nowe części na brudne wtryskiwacze?
Takie rzeczy robi się raz, a dobrze.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 12, 2021, 20:45:19 »
Cewki się nie myje bo po pierwsze jest to element elektryczny i można ją w ten sposób uszkodzić, a po drugie nie biorący stricte udziału w "dawkowaniu" paliwa. Są tam tylko dwa kanały paliwowe, które wystarczy przepłukać strzykawką. Myje się jedynie to co się odkręca od cewki czyli nakrętkę/obudowę i przekładkę. Resztę się wymienia na części z nowego zestawu.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 26, 2021, 12:24:28 »
I tak się żyje w tej Szwajcarii, rano 30cm śniegu pod domem




Za 20km dalej wiosna

2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 27, 2021, 19:54:58 »
TL:DR
Co masz za obręcze?

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 27, 2021, 20:35:48 »
19" z puga rcz.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 28, 2021, 06:52:47 »
A jak z komfortem na 19? Masz może porównania do 17?

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 28, 2021, 18:49:08 »
Wyglądają jak z peugeota 3008-5008 GT bo rcz nie miał takiego wzoru.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 28, 2021, 19:19:15 »
Były w rcz.

Nawet na wikipedii jest zdjęcie z tymi felgami.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Peugeot_RCZ


Osobiście uważam że nie warto zakładać 19" na oponie 245/40 w C5.
Strasznie tłucze hydro na tym, jest sztywno i niewygodnie.
Trudno to opisać, opony nie tłumią żadnych nierówności i hydro nie wyrabia.

Mam 17" zimówki i na nich jest ponton.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 29, 2021, 06:55:37 »
Ok. Dzięki. Czyli kolejna opinia taka sama. Chyba odpuszczę temat. Choć nie powiem....auto wygląda fantastycznie.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 29, 2021, 08:28:52 »
Może w przyszlym tygodniu pojadę gdzieś na regulację Hydro bo wydaje mi się że tył mi trochę siedzi.
Może coś się zmieni jak pojawia się wartości fabryczne
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 29, 2021, 20:49:23 »
Cytryna na 19-stkach z rcz-ta wygląda kozak,ja bym poświęcił komfort dla wyglądu.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 30, 2021, 10:07:30 »
Ogólnie jak jeżdżę po Szwajcarii to jest dobrze bo mają drogi gładkie jak stół.
Ale w polsce jest dramat, LBL mówi samo za siebie, dziura na dziurze.

W poniedziałek idzie na serwis w końcu.
-klocki
-rozrząd
-oslona przegubu
-olej w skrzyni
-olej w silniku
-dolna poduszka silnika
-sprawdzenie wszystkich tulei w zawieszeniu.


Jeszcze kogoś od wtrysków muszę znaleźć.

////////////////////


I po serwisie, 1400 zł lżej w portfelu.


Na tygodniu będę miał subwoofer w bagażniku bardzo tanim kosztem względem oryginału.

Kupiłem subwoofer aktywny od blaupunkta z wbudowanym wzmacniaczem klasy D który pobiera max 9.2A  więc śmiało można dać zasilanie z ZAPALNICZKI  ;D
Znajomy jeździ już tak rok i wszystko działa.


Czekam teraz tylko na przesyłkę z wtyczką zapalniczki z grubym okablowaniem i bezpiecznikiem i podłączam.


/////////////

Zrobione, w końcu jakoś ten samochód gra  8)






Zapalniczka w bagażniku ma zasilanie cały czas?




////
Edit



Wymieniłem jeszcze poduszkę olejową i wszystkie wibracje silnika które się przenosiły na karoserię odeszły w zapomnienie   8)
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2021, 20:04:36 wysłana przez Artur Kubica »
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Sławomir Kupczak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Przystajń
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 27, 2021, 16:18:42 »
Cześć! Powiedz proszę jak podłączyłeś suba? Dorabiałeś gniazda RCA czy może z tylnych głośników go zasiliłeś?

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 27, 2021, 17:17:33 »
Sub ma wbudowany wzmacniacz z wejściem hi input.

Wypuściłem sygnał z radia (przewody od tylnych głośników) i zasilanie dałem z zapalniczki.

Działa jak oryginał.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #92 dnia: Marzec 05, 2021, 18:24:11 »
Sub Blaupunkt miałem tak zasilany w C4  ;) Fakt że to był THB210A bodajże... Ale nie używałem gniazda zapalniczki tylko bezpośrednio podłączony był w kabel.

 LBL wcale tak źle z drogami nie ma... Sporo tam u was zrobili ostatnio. Za to wszystko na WS zrobił się dramat po tej zimie. Kiedyś było odwrotnie.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #93 dnia: Marzec 05, 2021, 20:03:34 »
Tam gdzie mieszkam jest dramat.
Droga od Biłgoraja do Tomaszowa nie powinna byc otwarta, stwarza zagrożenie dla uczestników ruchu.

Jakby dało się łatwo puścić przewód do aku to bym tak zrobił  8)
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #94 dnia: Marzec 12, 2021, 12:06:41 »
Cytryna jest zmęczona tym cholernym szarpaniem i położyła się spać




Jak czegoś nie spierdziele to będzie święto  :P




Kolejna opona do wymiany  ;D

« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2021, 19:31:12 wysłana przez Artur Kubica »
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #95 dnia: Kwiecień 06, 2021, 12:04:43 »
I tym akcentem kończymy przygodę z cytryną.







 ;) ;) ;)
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #96 dnia: Kwiecień 07, 2021, 12:45:33 »
Iii jak wrażenia po przesiadce z hydro do resoraka?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #97 dnia: Kwiecień 07, 2021, 15:04:15 »
F10 jest wygodniejsza pod każdym względem. Po za fotelami oczywiście bo akurat w 5 mam zwykle płaskie stołki.
Prowadzenie i skręcenie to inna liga, do tego 8 biegowy automat z łopatkami który działa aksamitnie.

Z tym że 5 jest klasę wyżej i nie ma jak tego porównywać.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #98 dnia: Kwiecień 07, 2021, 19:47:09 »
A jaki motor? Kupowałeś świadomie biorąc pod uwagę awaryjność pewnych silników?

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #99 dnia: Kwiecień 07, 2021, 20:06:44 »
Chciałem brać 2 litrową benzynę, dokładnie 528ix 254km ale poczytałem o tym silniku i się rozmyśliłem. Ten rozrząd to jakiś żart, są wymiana w xdrive to patologia mechaniczna.

Potem zacząłem szukać w budżecie 3l diesla ale były same z nalotem około 300 tys, a ta 3 litrówka w F10 to nie to samo co np w E39 :)


Więc wybrałem w miarę bezpieczną opcję, 525d biturbo 218km z przebiegiem 130 tys km.
Serwis olejowy był co 15 tys km to rozrząd i sprężarki raczej są w dobrym stanie. Do tego rok lub 20 tys km gwarancji na silnik/skrzynię/dyfer.

Jak już podpisałem umowę to gość zaproponował mi jeszcze 3 lata przeglądu mfk, serwis olejowy w ASO i wymianę tarcz hamulcowych w cenie.




« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2021, 20:33:05 wysłana przez Dariusz Kłeczek »
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.