Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.  (Przeczytany 6502 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 245
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #100 dnia: Kwiecień 07, 2021, 20:28:08 »
Nie chcę Cie załamywać ale wybrałeś N47 czyli największą minę w tych rocznikach. 3 litrówka Diesla czyli N57 jest zdecydowanie lepsza od N47 mimo że tez rozciąga się łańcuch od strony skrzyni. Pocieszając masz niski przebieg więc wymiana oleju co 10 tyś i powinno nastukać bez problemu te 100 tyś więcej. Później wymiana łańcucha i jeździsz dalej. Ważne żeby nie przegapić momentu bo do wymiany będzie też wał (napęd jest prosto z wału). Generalnie silnik mało pali i ma super dynamikę.

Jeszcze doprecyzując tam nie jest układ bi-turbo tylko twin scroll turbo. Taka turbina dwa w jednym

Online Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #101 dnia: Kwiecień 07, 2021, 20:43:59 »
Jest to n47s1 z dwoma sprężarkami które pracują sekwencyjnie.






Największą porażką były 2l benzyny, rozrząd urywa się bez ostrzeżenia.

3l odpadła przez wysokie koszta z nim związane. Z 2 razy więcej za samo ubezpieczenie bym płacił, a teraz mam 1100 chf. Nie wspominając już o akcyzie jakbym chciał ściągnąć to auto do Polski.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2021, 21:07:18 wysłana przez Artur Kubica »
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 245
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #102 dnia: Kwiecień 08, 2021, 07:05:18 »
Ale Ty masz silnik NS1 a nie D20 ale faktycznie masz dwie turbiny:
http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F11/Europe/525d-N47S1/L-N/feb2013/browse/engine/turbo_charger/

Twin scroll to tak naprawdę to samo tyle, że w jednym korpusie na jednym wirniku.

Acha najważniejsze w tym silniku. Jak najszybciej akcja serwisowa z EGR. W Szwajcarii pewnie zrobią to od ręki nie to co w Polandii.

Online Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: C5 x7 - francuz płakał jak sprzedawał.
« Odpowiedź #103 dnia: Kwiecień 08, 2021, 09:05:14 »
W książce serwisowej jest wpis z filtrami EGR i DPF.

Jutro odbiorę auto to dokładnie sprawdzę.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.