Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Naciąg paska rozrządu 2.0 T.C.T  (Przeczytany 771 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Naciąg paska rozrządu 2.0 T.C.T
« dnia: Wrzesień 07, 2019, 14:55:37 »
Czy znacie jakieś dane strzałki ugięcia paska rozrządu w silniku 2.0 ?
Producent odnosi dane do swojego przyrządu, ale przecież nikt go nie ma.
Jak sobie poradzić z naciągiem paska, nie chciałbym stosować metody 90 stopni w tak ważnym elemencie.Może w akcie desperacji można by odnieść się do innych podobnych silników z epoki,  do są znane wartości ugięcia paska?Jak mieliście ustawiane paski w swoich silnikach?
Pozdrawiam.
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Naciąg paska rozrządu 2.0 T.C.T
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 10, 2019, 10:00:08 »
W tych silnikach pasek ustawia się bardzo luźno, tak, że prawie można go ściągnąć z koła pasowego wałka rozrządu. W innym wypadku silnik będzie "jęczał" na luzie. W oryginajnej dokumentacji widać to najlepiej. Jest dwukrotna różnica w sile napięcia między silnikiem turbo, a zwykłym.