Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Sterownik Magneti Marelli  (Przeczytany 139 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Sterownik Magneti Marelli
« dnia: Wrzesień 13, 2019, 10:11:50 »
Koledzy sterownik jest bardzo gorący,  cóż tym idzie i od gazu również bo jest schowany zaraz pod nim ( to akurat normalne bo się nagrzewa od niego)  tylko czy ten benzynowy powinien taki być?  Zmieniałem dziś gazowy bo go szlak trafił i zauważyłem co się dzieje z benzynowym. Dlatego pytanie czy powinien być gorący ten nasz oryginalny?

Offline Piotr Puścian

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 093
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sterownik Magneti Marelli
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 13, 2019, 15:29:34 »
Ciepły powinien być po dłuższej jeździe.
 Sprawdź jego masę, albo dodaj mu dodatkową do obudowy.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Sterownik Magneti Marelli
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 13, 2019, 16:09:21 »
No właśnie ciepły a ciepły to też różnica, powiem tak że jest gorący a gazownik był bardzo zdziwiony że nawet sterownik od gazu był mocno od niego nagrzany, mówił że pierwsze widzi. Nic, poobserwuje i jeszcze masa, dzięki

Online Wojciech Krukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: okolice Konina
  • Zainteresowania: krótkofalarstwo-SP3QFV
  • Miejscowość: okolice Konina
Odp: Sterownik Magneti Marelli
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 13, 2019, 20:14:43 »
Posprawdzaj wiązki, czy czasem nie masz  poprzecieranych przewodów .
Evasion`01r 2,0 16V(EW10J4-RFN)+LPG-oznakowany
C3 1,4 2006r(TU3A-KFV)+LPG-koleżanki małżonki
307SW 2,0 RFJ 2006+LPG -następnego dziecięcia
C5 '06r 2,0 RFJ +LPG-nowy w rodzinie ;)

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Sterownik Magneti Marelli
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 13, 2019, 21:27:26 »
Jaka to jest plaga z tymi przewodami,  to jak szukanie igły w stogu siana. Czasami to się biję z myślami czy nie sprzedać w chorobę bo przecież lepiej nie będzie,  chociaż ciągle coś tam nowego się dołoży.

Offline Radosław Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Miejscowość: Komarów, Zamość, lubelskie
Odp: Sterownik Magneti Marelli
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 14, 2019, 13:06:38 »
Rafał, wydaje Ci się :) Zazwyczaj wszytko się rozbija o masy, odsłonięte narażone na utlenianie styki. Posprawdzaj na spokojnie wszystkie miejsca gdzie masa jest przykręcona do budy, obejrzyj dokładnie wtyczki, psiknij jakimś kontaktem, oczyść pędzelkiem, weź miernik i sprawdź jakie masz napięcie przy odpalonym samochodzie w różnych częściach instalacji. Czasem przez jedną masę robią się cuda - kiedyś miałem w poprzednim samochodzie sytuację, że przy zapalaniu świateł stóp wyraźnie przygasały światła mijania, ogólnie samochód słabo kręcił itp... Alternator sprawny, akumulator nowy a rano nie mogę zapalić. I co, miernik w dłoń, ładowanie na klemach 12,5, ładowanie na obudowie altka 14,4. I wystarczyło poprowadzić nowy przewód od alternatora bezpośrednio pod "-" i całkiem inny samochód. Zresztą w swojej cytrynie też już profilaktycznie "prułem" wiązki pod maską i pod kierownicą i czyściłem, łącznie ze sprawdzeniem czy wszędzie dostaje te 14V.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 586
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Sterownik Magneti Marelli
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 14, 2019, 18:54:32 »
Zazwyczaj wszytko się rozbija o masy, odsłonięte narażone na utlenianie styki.
W C5 akurat utylizuje się izolacja na przewodach - pęka, kruszy się, przewody dostają zwarcia.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 92.000 mil
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 195.000 mil

Offline Piotr Puścian

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 093
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sterownik Magneti Marelli
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 14, 2019, 19:41:16 »
Zazwyczaj wszytko się rozbija o masy, odsłonięte narażone na utlenianie styki.
W C5 akurat utylizuje się izolacja na przewodach - pęka, kruszy się, przewody dostają zwarcia.
Nie tylko w PSA są takie cyrki z kablami. Z tych lat to: VW, Renault, Mercedes też ma z tym problemy. Co więcej nie wiem.