Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Cewka 1.8  (Przeczytany 1666 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Cewka 1.8
« dnia: Wrzesień 24, 2019, 14:38:56 »
Koledzy/koleżanki, jaką cewkę wziąć? Do wyboru widzę BERU, Delphi, NGK. Z Valeo ciekawostka - w Intercarsie i kilka ofert na allegro za około 600zł, pozostałe około 350 - ktoś wie dlaczego?
Objaw - delikatnie faluje czy zimny, czy ciepły, czy benzyna czy gaz. Przy gwałtownym depnięciu pedału gazu robi sobie pół sekundy przerwy, po czym się zbiera.
Świecie nowe, podciśnienia sprawne, egr w porządku - więc zakładam, że oryginalna Sagemka już chce odpocząć.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Cewka 1.8
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2019, 16:02:14 »
Raczej to nie cewka...

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Cewka 1.8
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2019, 18:23:17 »
Przepustnica wyczyszczona? Mapy nie są rozjechane?
Najpierw podstawy, nawet przerwa na świecach może być zbyt duża.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Cewka 1.8
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 24, 2019, 18:47:46 »
Przepustnica wyczyszczona. Też pomyślałem, że za dużo gazu przez niego przeszło - tylko zbytnio nie mam pomyslu jak te mapy zgrać na nowo. Jeździć na benzynie? Reset ECU? Przerwę trochę zmniejszyłem, bodajże o 0.1mm od fabryki.
Odnoszę jeszcze wrażenie, że jest słaby. Na obu paliwach. Depcze i niewiele się dzieje. Nie wiem, może to tylko przyzwyczajenie skoro na codzień jeżdżę 3.0. Ale jakoś nawet taka Panda w robocie zbiera się lepiej.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Cewka 1.8
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 24, 2019, 21:38:56 »
Kompresja...

 Głupie pytanie ale czasem się zdarza... Wydech drożny?

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Cewka 1.8
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 24, 2019, 22:44:52 »
Wydech...otóż wydaje podejrzane dziwięki. Tj. "dzwoni". Katalizator? Ale chyba zapaliłby "antipollution", czy się mylę?
Sprawdzę też kompresję - jest możliwe, że 10w40 się do tego przyczyniło? Wiem napewno, że teść taki zalewał (stare przeświadczenie, żeby lać gęsty olej im większy przebieg...)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2019, 22:56:09 wysłana przez Radosław Misztal »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Cewka 1.8
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 24, 2019, 23:57:27 »
Przy takich objawach to bardziej mapsensor, lub czujnik temperatury w dolocie. Mógł się rozsypać katalizator i przytkał wydech.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Cewka 1.8
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 25, 2019, 07:18:07 »
No dobrze. Przyjrzę się temu wszystkiemu, zobaczymy co wyniknie.

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 358
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Cewka 1.8
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 25, 2019, 13:00:12 »
Podkręć lekko do góry przepustnicę i sprawdź czy pomogło. Wytarty potencjometr na przepustnicy będzie dawał takie objawy
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Cewka 1.8
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 26, 2019, 07:22:17 »
Przepustnica wyczyszczona. Też pomyślałem, że za dużo gazu przez niego przeszło - tylko zbytnio nie mam pomyslu jak te mapy zgrać na nowo. Jeździć na benzynie? Reset ECU? Przerwę trochę zmniejszyłem, bodajże o 0.1mm od fabryki.
Odnoszę jeszcze wrażenie, że jest słaby. Na obu paliwach. Depcze i niewiele się dzieje. Nie wiem, może to tylko przyzwyczajenie skoro na codzień jeżdżę 3.0. Ale jakoś nawet taka Panda w robocie zbiera się lepiej.
Co do zrestowania ecu. Podpinasz lexię w kalkulatorze silnika adaptujesz wszystko, uczysz przepustnicę i jeździsz na benzynie. Najlepiej mieć do tego jakiegoś ELM-a na którym podejrzysz korekta długoterminowa jak ona przestanie się zmieniać drastycznie to mapy benzyny są już okey (biorąc pod uwagę, że motor poza tym jest sprawny). Wówczas kasujesz mapy lpg (tam nie wiem jaką masz instalację) i trzeba zebrać mapy lpg.


Niekiedy nawet głupia sonda jest walnięta, a zdarza się iż sterownik nie zgłosi błędu. Dosłownie wczoraj znajoma przyprowadziła mi od jakiegoś paprocha 206-stke. Auto miało muła, paliło 10l/100km, a to była 1.4 benzyna. Szybkim okiem na odczyt sondy, a ta wisiała na 0,9V gdzie jest zakres był do max 0,5. Jak się okazało oberwana była wewnątrz.




W swojej brzydocie jak miałem źle lpg zestrojone to auto chwilę po zresetowaniu nastaw i wgraniu mapy jeździło wyśmienicie. Do czasu, aż się rozjechało i to przez zbyt duże ciśnienie na reduktorze. Teraz tylko wymiana filtrów mnie interesuję i przy wymianie oleju zawsze tam zajrzę, czy wszystko ok.




Najpierw doprowadź jazdę na benzynie do stanu funkcjonalności.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Cewka 1.8
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 26, 2019, 10:45:08 »
"Problem" jest taki, że tą Lexię kupuję już 3 miesiąc :) Na szczęście się złożyło, że na dniach w końcu ją zamówię. Będą to moje pierwsze kroki w tym temacie - czy mając już interfejs będę w stanie sprawdzić sondę, pracę czujników?
Wydech raczej drożny - jak przykładam dłoń do rury to dmucha normalnie jak w każdym samochodzie, po przytkaniu też natychmiast odpycha.
Co do sugestii Andrzeja - z tego co wiem były przepustnice elektroniczne (taką mam w 3.0) a u żony jest chyba analog bo linka kończy się przy samej przepustnicy. Zatem nie wiem czy próbować grzebać przy niej.


Najciekawsze jest to, że cytryna wczoraj i dzisiaj jeździ bez zarzutu - obroty wahają się minimalnie. Na benzynie zbiera się normalnie, na LPG przy depnięciu w podłogę z jałowych obrotów lekko telepnie zanim się zbierze. Ostatni zabieg jaki wykonałem przed tym to zrobienie prowizorycznej zaślepki na EGR, żona jeździła do momentu aż wyświetlił check. Zdjąłem ponownie EGR, wywaliłem zaślepkę, skasowałem błąd, wymyłem i wyczyściłem z nagaru zawór.


Co do tego telepnięcia na LPG - może warto sprawdzić wtryskiwacze? Przeglądałem trochę forum w tej tematyce i wspólnym mianownikiem jest właśnie rozjeżdżanie się map, padające wtryski Hana (a takie właśnie siedzą). Warto nadmienić, że teść raczej zbytnio nie przykładał uwagi do wymian filtrów LPG, gdyż wyznawał zasadę "jak działa to nie ma co zaglądać".


Co do tych korekt - jestem totalnie zielony w temacie. Są jakieś wartości w jakich powinny się zawierać? Te moje są prawidłowe? Mam też problem z odczytem z ELMa - o ile u mnie pokazuje korekty (góra), o tyle u żony nic (dół):
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2019, 11:10:28 wysłana przez Radosław Misztal »

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Cewka 1.8
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 26, 2019, 16:34:53 »
Będziesz w stanie choć w lexii coś takiego jak sprawdzenie sondy jest dość ubogie.
Spróbuj aplikacji "totque pro" można ją pobrać z chomików za darmo. Jest bardzo dobrą alternatywą na szybki podgląd parametrów.
Tak wgl. co do Twoich korekt na 3.0 to masz trochę bogato. U mnie pewnego czasu miałem po -15, teraz po wielu walkach korekty mam max +/-5% i auto jeździ jak trzeba. Więcej o samych korektach warto zgłębić bo pomaga w diagnostyce.


Wtryski hanki ja mam, przez prawie 3 lata wymieniłem 3 sztuki. U mnie jak siadały to zaczynało się od dużego spalania lpg, właśnie rozjazdów mapy, strzałów w wydech i po zdjęciu wężyka na wkrętce miałem biały nalot. Później to zaraz po zgaszeniu auta, wtryskiwacz nie trzymał na tyle, że szło w kolektor to co zostało w reduktorze.




Z gazem jak nigdy nic nie robiłeś lepiej wejdź na (nie wiem czy mogę podawać odnośniki do stron)https://lpg-forum.pl/ i tutaj poszukaj dobrego gazownika u siebie w okolicy. Nie jedz do pierwszego lepszego co tylko zrobi autoadaptację i powie, że jest dobrze.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Cewka 1.8
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 26, 2019, 17:12:32 »
Nie wiem co się wszyscy czepili tych korekt... I hanek... 170tys km przejechały w Corsie.
Patrząc na korekty ustawiając LPG można sobie łatwo biedy narobić. Dużo lepiej ustawia się patrząc głównie na czasy wtrysków... Fakt że jest to może trudniejsze.

 Nowe Hanki wsadziłem ostatnio do renault 1.2 i póki co śmigają pięknie.

 Ogólnie wtryskiwacze wytrzymują więcej jak jest wyższa temperatura przechodzenia na LPG. Przy słynnych 30 stopniach dobrze jak 100tys. km zrobią. Za to już ustawiając na 50 stopni Corsa jakoś dała radę dłużej na nich pojeździć... Sporo dłużej.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Cewka 1.8
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 15, 2019, 12:43:37 »
Otóż tak: dorwałem się Lexii, zacząłem grzebać w samochodach. Poznając interfejs i podglądając kolejne odczyty parametrów zaciekawiło mnie, dlaczego otwarcie przepustnicy przy wduszonym w podłogę pedale gazu pokazuje 33%.....rzut okiem na linkę, lekkie pociągnięcie, a ona poszła do mnie jakieś 5cm. Pedał podniósł się nieco wyżej pedału hamulca (wcześniej był dużo poniżej). Przesunąłem spinkę i po sprawie - czuć, że samochód chce jechać i zbiera się jak ma się zbierać. Nie zwróciłem na to uwagi wcześniej bo myślałem, że ten typ tak ma, w sensie skok pedału gazu. Także życzę wszystkim takich "napraw":)