Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu  (Przeczytany 7428 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 13, 2019, 23:31:33 »

A nie baryłkowe? Dużo droższe , ale gdyby zostało dobrane właściwie to super sprawa mogla by z tego byc bo niweluje ruchy poziome i poprzeczne
Masz rację - baryłkowe. Cena około 80-100zł ale pewność, że wytrzyma długo bezcenna a i tak to połowa ceny całej "kurzej łapki". Niestety niektórzy wkładają kulkowe a to duży błąd.


Jedyne obecnie, które znalazłem to FERSA F15103 rozm. 27x52x16, gdzie 27 to rozmiar trzpienia w zwrotnicy i wymaga to potwierdzenia bo były dwie średnice tych trzpieni. SKF to BSC-2052V/C3 ale raczej już nieosiągalne.
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2019, 09:59:10 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Darek Kędra

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: bx1.6,bx1.9,c5 mk1 2001 SX, mkIII 2009 2,2 hdi
  • Miejscowość: Chrzanów
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 15, 2019, 20:28:49 »
ja u siebie wymieniałem całą łapkę SKF bo chińczyka nie chcę z obawy o bezpieczeństwo poza tym tam są raczej kulkowe łożyska a nie baryłkowe a takie nie mogą być zastosowane z uwagi na tryb pracy przegubu (łapki). Wymieniałem w 2016, szukałem jakiegoś firmowego łożyska aby samo wymienić ale niczego nie znalazłem a widzę, że znalazłeś te fersę o ww wymiarach. Ja takie wymiary mam u siebie tzn. 27x52x16 więc podejdzie na przyszłość.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 15, 2019, 23:26:58 »
Dzięki za potwierdzenie rozmiaru, mam dwie zwrotnice na półce w garażu więc sobie je naprawię i będzie na zapas. Nowe sworznie górne mam ale muszę dokupić łożyska i całość ogarnąć.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 16, 2019, 11:25:26 »
Przymierzam się do wymiany tej kurzej łapki. Zastanawiam się tylko co wybrać. Czy kupić całą nową czy jak sugerujecie same łożysko. W komplecie jest jeszcze jakaś metalowa osłonka? Nie wiem czy to też nie będzie trzeba wymienić.
Ktoś już się bawił w wymianę samego łożyska i może coś napisać?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 16, 2019, 19:36:32 »
Też jestem na etapie kupna sworznia, mam na oku SKF ale nie ma.w zestawie śrub. Czy stare podejdą czy szukać kpl że śrubami?

Offline Darek Kędra

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: bx1.6,bx1.9,c5 mk1 2001 SX, mkIII 2009 2,2 hdi
  • Miejscowość: Chrzanów
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 16, 2019, 21:25:01 »
jeśli gniazdo w łąpce nie jest wyklepane nie ma luzów to myślę, że wymiana samego łożyska nie jest złym pomysłem tym bardziej, że materiał samej łapki napewno jest dobrej jakości (bezpieczeństwo) co niekoniecznie byc musi w zamiennikach. Metalowy pierścionek to osłonka przed brudem a co do śrub...jeśli zawsze jest dobrze założyć nowe dobrej jakości mimo iż nie ma śladów zewn. zużycia. One już pracowały i materiał zawsze coś tam uległ zmęczeniu.

Offline Grzegorz Kowalczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 km Exclusive
  • Miejscowość: Ostrołęka
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 17, 2019, 07:20:35 »
Śruby na pewno dałbym nowe... co prawda nie z każdą "kurzą łapką" kupisz oprócz łapki i łożyska nowe śruby, ale warto poszukać raczej takiego kompletu. Ja u siebie również wziąłem z nowymi śrubami. To elementy pracujące, przenoszą naprężenia itd. Lepiej dmuchać na zimne, a koszt śrub to 20 zł do takiego zestawu wiec samemu sobie warto odpowiedzieć czy za 20 zł warto mieć święty spokój ;)
Co do łożyska, bez prasy hydraulicznej raczej się nie obejdzie, dodatkowo te zabezpieczenie... to też kolejna dziwna kwestia, łożysko wprasujesz, ale jak stara osłonka łożyska jest zniszczona to co wtedy...
Temat godny uwagi, ale trzeba by trochę poeksperymentować z jakimś baryłkowym, markowym łożyskiem, założyć, złożyć i jeździć i po prostu metodą "przebiegu" sprawdzić ile wytrzyma.
Innej opcji nie widzę.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 04, 2019, 22:26:47 »
Ja jestem po wymianie sworznia wahacza, tj. kurzej łapki. Jakie miałem objawy? Trzeszczenie zawieszenia na dziurach, szczególnie słyszalne na progach - jak wjeżdża i zjeżdża, jak stary tapczan. Problem występował od zeszłego roku ale był problem z trafną diagnozą, w tym roku doszło jeszcze pukanie, jedno puknięcie przy ruszaniu, czasem przy całkowitym zatrzymaniu, czasem skręcając na parkingu, podobnież na progach, generalnie mało przyjemne i wg. mnie powiązane z trzeszczeniem.
Jedynym podejrzanym był ten sworzeń, nic innego - zresztą od zeszłego roku wymieniłem niemal całą prawą stronę zawieszenia z przodu, gumy stabilizatora, łącznik stabilizatora, jakaś tylna tuleja wahacza, siłownik, końcówka drążka, no i teraz sworzeń. Efekt? Cisza była przez ok godzinę jazdy  :( , jakieś 15km dystansu, potem trzeszczenie wróciło, pukanie też zaczynam słyszeć choć puka mniej - pewnie się rozpuka  >:( . Generalnie jestem  >:( i podirytowany. Wychodzi na to że sworzeń to nie był a samo wyciszenie miało związek z naprawami i pewnym oddziaływaniem na inne elementy zawieszenia.  Kiedyś jeden z mechaników który "nic" nie znalazł powiedział że to może się nie udać bo nic nie widzi, mogę wymieniać, pchać kasę i efektu nie będzie...mogłem posłuchać bo fakt, nie ma.

Ktoś może ma pomysł? Raczej nic już nie będę robił, szkoda mi kasy, czasu...ale może jest coś co mogę naprawić śrubokrętem i trytytką  ;D
P.S. Co może strzelać/pukać w zawieszeniu gdy je podnoszę i opuszczam z przycisku? Zauważyłem że od jakiegoś roku jak daje auto w górę a potem w dół to z tej prawej strony coś dwa/trzy razy strzeli, jakby się naprężyło i puściło, spróbuję w wolnej chwili nagrać ten dźwięk. Nie wiem czy ma związek z ww. problemem.

Offline Michał Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 III 2008 2.0i Exclusive AL4
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 05, 2019, 00:24:06 »
"w tym roku doszło jeszcze pukanie, jedno puknięcie przy ruszaniu, czasem przy całkowitym zatrzymaniu, czasem skręcając na parkingu, podobnież na progach,"
 W połowie tego roku takie pukanie pojawiło się u mnie, jak się okazało wszystkie gumy i sworzeń w prawym przednim dolnym wahaczu oraz wsporniku zwrotnicy (?) nadawały się na szmelc. Do tego jeszcze łącznik stabilizatora na śmietnik : D. Trochę przepłaciłem za całe oryginalne elementy, ale po wymianie dosłownie zero puknięć, gdzie przed wymianą każde ruszenie i hamowanie to był stuk/puk.

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 07, 2020, 23:35:15 »
Czy mógłby ktoś się podzielić wiedzą lub manualem wymiany tej "kurzej łapki"?
Mam też pytanie odnośnie wysokości zawieszenia. W jakiej pozycji zawieszenia przystepowaliscie do wymiany?
Na początek max wysokość - zdjęcie koła - położenie kobyłki - min wysokość? Dobrze myślę?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 12, 2020, 15:57:40 »
Nikt nie podpowie?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 12, 2020, 17:41:46 »
Na YouTube masz film z wymiany w Peugeot 407, prócz tego, że tam sprężyna, to zawieszenie jest jeden do jednego, cała procedura jest identyczna.