Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu  (Przeczytany 757 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Kowalczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 km Exclusive
  • Miejscowość: Ostrołęka
Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« dnia: Wrzesień 25, 2019, 08:17:29 »
Witajcie forumowicze.

Prośba o pomoc i nakierowanie na temat dość nietypowa usterka..
W ostatnich dwóch tygodniach wymieniłem 2 tuleje dolnej zwrotnicy - stukały z obu stron, wręcz ich praktycznie nie było ( zawieszenie hydro ).
Podczas wymiany mechanik zauważył uszkodzoną osłonę przegubu - lewy przód, więc została założona nowa.

Wyjechałem z warsztatu i bajka, cisza, spokój, harmonia.
Po niecałych dwóch tygodniach z lewego przodu zaczął dochodzić metaliczny stuk, podczas ruszania i hamowania. Takie pyk pyk. I cisza, i na ruszaniu i hamowaniu powtórka z rozrywki.Wczoraj spędziłem na diagnostyce u bardzo kumatego diagnosty godzinę czasu na szarpakach. Wszystkie możliwe opcje/ kombinacje alpejskie i nic - zawieszenie sztywne, żadnych luzów, a stuk słychać. Facet poddał się po godzinie walki, a ja razem z nim ;(
Na saniach również nie ma luzu, a stuk w 100% dochodzi z lewego przedniego koła, tak jakby od środka piasty. Bardzo dziwna sprawa, koła dokręcone, no nie ma się do czego przyczepić, a stuk jest.
Czy jest możliwe, ze podczas wymiany osłony przegubu coś zostało nie dokręcone właściwie ? I nie da się tego w jakikolwiek sposób zauważyć na szarpakach na diagnostyce ?Ręcę opadają, bo to męczące i głośne stukanie. Wszystkie elementy zawieszenia z przodu zostały gruntownie sprawdzone i nic się nie dzieje, to też nie poduszki silnika, które również wykluczyliśmy na diagnostyce.
Ewidentnie koło - lewy przód, słychać dokładnie, klocek też nie widać aby skakał w zacisku.
Pomocy!

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 098
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 25, 2019, 08:56:54 »
A może to z tego przegubu co miał uszkodzoną osłonę?  Smar był  uzupełniony?

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Grzegorz Kowalczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 km Exclusive
  • Miejscowość: Ostrołęka
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 25, 2019, 09:01:16 »
Nie mam bladego pojęcia, ale zakładam że tak, bo człowiek naprawia citroeny hurtem, więc raczej nie popełniłby takiego błędu, i nie wydaje mi się aby akurat objawiało się to tylko podczas ruszaniu i hamowaniu.. tylko również ewidentnie powinno być słyszalne podczas jazdy ;(

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 681
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 25, 2019, 09:11:26 »
Możemy podać sobie rękę bo ja mam problem z prawym przodem, auto było diagnozowanie przez dwa warsztaty, na SKP, w tamtym roku skrzypialo na progach, w tym roku skrzypu nadal. + od ok. 2 tygodni stuka, przy ruszaniu, przy skręcanie, wydaje mi się że nawet przy opalaniu czasem usłyszę. W sierpniu na warsztacie wymienione było co wyszło, tj końcówki, tuleja tylna wahacza przedniego, coś jeszcze ale dalej skrzypialo, padło że może ale to może sworzeń ale tylko metodą wymiany, prób i błędów. Stukanie przy wjeżdżaniu i zjeżdżaniu z progu lub innych uskokow się nasila więc znowu muszę się wybrać na SKP.

Offline Mariusz Malicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 99
  • Skąd: Krotoszyn
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI FAP 163KM 2010 r. oraz Renault Laguna 1.9 DCI 120KM 2003 r.
  • Zainteresowania: muzyka, komputery, podróże
  • Miejscowość: Krotoszyn
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 25, 2019, 09:31:52 »
Trzeba samochód podnieść cały do góry żeby zawieszenie się zluzowalo to na pewno coś wyjdzie

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Kowalczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 km Exclusive
  • Miejscowość: Ostrołęka
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 25, 2019, 09:37:19 »
No, ale u Ciebie coś wyszło, a u mnie nic, wszystko pięknie, żadnego luzu, nic, a stuk jest w tym kole, ewidentnie jakby przeskakiwał np ząb na wieloklinie od przegubu np.. ciężki temat, spróbuje pojechać na warsztat jeszcze raz i niech zdejmą koło i rozbiorą przegub, no bo nie widzę innego rozwiązania. Dziwne tylko ze przy hamowaniu i ruszaniu. A zawieszenie perfekt! już nawet patrzyłem czy dźwięk się nie niesie z innego miejsca, ale słychać wyraźnie że to z koła, a nie z innego miejsca

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 681
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 25, 2019, 10:04:35 »
Wyszło teraz, w tamtym roku wszystko idealne, zero luzow, wszystko jak trzeba, wymieniłem profilaktycznie gumy stabilizatora ale nie pomogło. To pokazuje że w wielu przypadkach ciężko o trafną i szybką diagnozę. W tym roku chciałem raz jeszcze ogarnąć skrzypienie, nic innego się nie działo, coś tam niby wyszło więc licząc że to pomoże zleciłem wymianę, nie pomogło.
Auto było sprawdzane pod obciążeniem i bez, wisiało, stało. To pukanie mnie martwi, zapewne jest powiązane ze skrzypieniem bo tylko prawa strona.

Offline Grzegorz Kowalczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 km Exclusive
  • Miejscowość: Ostrołęka
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 25, 2019, 10:21:34 »
Nie pomagasz mi;)

Offline Konrad Flisiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 25, 2019, 11:31:06 »
ja mam tak samo, ale ja mam tylko w dni deszczowe albo jak jest wysoka wilgotność powietrza. I mam wrażenie jakby samochód pękał na pół. Dziwne uczucie i oczywiście już któryś mechanik z kolei nie ma pojecia co to moze byc. Zawieszenie wymienione zadnych luzow nie ma.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 681
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 25, 2019, 15:37:41 »
U mnie to skrzypienie było w sezonie wiosenno letnim, cichlo jak popadł deszcz, potem ucichło na długo, pewnie dlatego że przyszła jesień i zima, na wiosnę znowu zaczęło się odzywać, tyle że teraz skrzypu i puka nawet w deszczu :D

Online Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 699
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 25, 2019, 21:33:14 »
...W ostatnich dwóch tygodniach wymieniłem 2 tuleje dolnej zwrotnicy - stukały z obu stron, wręcz ich praktycznie nie było ( zawieszenie hydro ).
.....
Wyjechałem z warsztatu i bajka, cisza, spokój, harmonia.
Po niecałych dwóch tygodniach z lewego przodu zaczął dochodzić metaliczny stuk, podczas ruszania i hamowania. Takie pyk pyk. I cisza, i na ruszaniu i hamowaniu powtórka z rozrywki....
Wróć do tych dolnych tulejek na połączeniu wahacza dolnego ze zwrotnicą i sprawdź tą lewą, czy nie chodzi przód/tył w zależności od tego czy ruszasz czy hamujesz. Często otwór, w którym jest ta tulejka, jest rozkalibrowany po wyjęciu starej i włożeniu nowej, bo siedzi w zwrotnicy a ta jest z aluminium, które ma tendencję do specyficznego utleniania, a co za tym idzie powiększania się otworu, w którym siedzi tulejka. Obejrzyj zwrotnicę, bo jeśli jest tak jak napisałem to dolny wahacz, obijając się o nią, zostawia ślady. Też to miałem i będzie tylko gorzej. Jedyny plus takiej sytuacji jest taki, że poza upierdliwym hałasem niczym więcej to nie grozi. Niestety musiałem wymienić całą zwrotnicę, druga opcja to tuleja o minimalnie większej średnicy lub wklejenie standardowej na mocny klej. Ale przy klejeniu wypada wstawić tuleję jak najlepszej jakości żeby nie wymieniać jej za 5 tys. km bo klej może na to nie pozwolić i wtedy tylko wymiana całej zwrotnicy.
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 26, 2019, 07:36:00 »
Jeszcze zostaje ci tylna tuleja wahacza i poducha silnika/skrzyni. Coś co reaguje na ruch przód tył. Może tylko przypadek, że akurat po wymianie coś się odezwało. A co do dźwięku skąd dochodzi to może pukać w zupełnie innym miejscu niż by się mogło wydawać.

Offline Grzegorz Kowalczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 km Exclusive
  • Miejscowość: Ostrołęka
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 26, 2019, 10:27:59 »
Rozwiązanie ( mam nadzieję )= wczoraj kolejne dwie godziny na różnych stacjach diagnostycznych. Na jednej facet nie doszukał się niczego i powiedział, że się poddaje.
Wróciłem do mojego diagnosty tego kumatego, podnieśliśmy jeszcze przód, na podniesionym to już wogóle bajka, cisza, spokój, więc opuszczamy, szarpaki w ruch i dalej.
Wykluczyliśmy wszystko co się da, tuleje dolne, górne, poduszki, luźny zacisk hamulcowy, pęknięcia jakiejś łapy itd. wszystko w liściu.
Nawet potem przestało pukać jak ruszaliśmy w przód i w tył.
Ok, składamy broń i wyjeżdżamy ze stacji - i tutaj na skręconych kołach uderzenie się znowu pojawiło, no to przód tył na lekkim skręcie,i znowu puk puk, i tak kilka razy.
Wjechaliśmy na szarpaki ponownie, no bo to ewidentne objawy sworznia dolnego.
W końcu ręką złapaliśmy sworzeń i szarpaki i tak z 10 min aż w końcu pyknęło - i czuć że pyka tzw. kurza łapka.
Jak słychać uderzenie to wszystko wskazuje właśnie na nią, bo czuć podczas uderzenia pod ręką, że akurat o to chodzi.
Ogólnie dziwny temat, ale już gdzieś się doczytałem, że ktoś miał podobnie, tym bardziej po wymianie osłony przegubu.
Dziwny zbieg okoliczności..

Jadę do mechanika w przyszłym tygodniu pełen nadziei, że to jest to. Dam znać czy pomogło ( w co mocno wierzę ;) ) ..
Wszystko wskazuje,że to jednak będzie kurza łapka, no ale nie chwalmy dnia przed zachodem słońca.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 681
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 26, 2019, 22:44:27 »
Oby to było to. U mnie też mechanik wskazał na sworzeń ale jeszcze się za to nie zabrałem. Jeśli teraz zostanie to potwierdzone (doszło pukanie) to ogarnę i dam znać.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 433
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 27, 2019, 00:52:00 »
Z tymi hałasami to warto dokręcić śruby sanek i kłów, one potrafią wydawać takie dziwne odgłosy, albo to rozkręcić, nasmarować i skręcić i może nastanie cisza.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Grzegorz Kowalczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 km Exclusive
  • Miejscowość: Ostrołęka
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 27, 2019, 07:11:03 »
Z tymi hałasami to warto dokręcić śruby sanek i kłów, one potrafią wydawać takie dziwne odgłosy, albo to rozkręcić, nasmarować i skręcić i może nastanie cisza.
To sprawdzone i jest ok.Liczę na rozwiązanie, które podałem powyżej no ale czas pokaże.
Dam znać ;-)

Offline Grzegorz Kowalczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 km Exclusive
  • Miejscowość: Ostrołęka
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 12, 2019, 11:27:33 »
Rozwiązanie : ( dla majacych podobne objawy jak pisalem wyzej ) . Ponizej wyglad kurzej lapki po rozebraniu. Montaz nowej i po problemie dlatego jak ktos bedzie mial podobne objawy, pomimo tego ze na diagnostyce wychodzi ok, wcale ok byc nie musi. 


Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 12, 2019, 12:36:45 »
Rozwiązanie : ( dla majacych podobne objawy jak pisalem wyzej ) . Ponizej wyglad kurzej lapki po rozebraniu. Montaz nowej i po problemie dlatego jak ktos bedzie mial podobne objawy, pomimo tego ze na diagnostyce wychodzi ok, wcale ok byc nie musi. 


Też mam do wymiany z lewej strony.
Wymienialeś sam?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Kowalczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 km Exclusive
  • Miejscowość: Ostrołęka
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 12, 2019, 12:48:17 »
Nie. Elementy odpowiadajace za bezpieczenstwo wole zostawic bardziej kumatym :-)
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2019, 13:45:14 wysłana przez Grzegorz Kowalczyk »

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 12, 2019, 14:17:24 »
Nie. Elementy odpowiadajace za bezpieczenstwo wole zostawic bardziej kumatym :-)
Możesz napisać jakiej firmy kupiłeś i jakie koszty części i wymiany?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Kowalczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 km Exclusive
  • Miejscowość: Ostrołęka
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 12, 2019, 14:38:28 »
Oczywiście. Kupiłem ten https://allegro.pl/oferta/meyle-sworzen-wahacza-citroen-c5-iii-c6-7797202437?utm_medium=app_share&utm_source=facebook  bo lemfordera akurat w moim miejscu zamieszkania nie bylo od reki. Koszt wymiany razem z diagnostyka komputerowa, bo chcialem sprawdzic kilka rzeczy 200 zl. Roboczo 2 godziny pracy przez mechanika. W tej kwocie ustawienie geometrii po skonczonej pracy.

Online Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 699
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 13, 2019, 00:07:26 »
Jak ktoś ma warunki to może wymienić samo łożysko (na beczułkowe oczywiście jak w oryginale a nie kulkowe) ale do tego trzeba znać średnicę trzpienia w zwrotnicy bo były podobno dwie
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Grzegorz Kowalczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 km Exclusive
  • Miejscowość: Ostrołęka
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 13, 2019, 09:10:06 »
 
A nie baryłkowe? Dużo droższe , ale gdyby zostało dobrane właściwie to super sprawa mogla by z tego byc bo niweluje ruchy poziome i poprzeczne
 
Jak ktoś ma warunki to może wymienić samo łożysko (na beczułkowe oczywiście jak w oryginale a nie kulkowe) ale do tego trzeba znać średnicę trzpienia w zwrotnicy bo były podobno dwie

Offline Darek Kędra

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 289
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: bx1.6,bx1.9,c5 mk1 2001 SX, mkIII 2009 2,2 hdi
  • Miejscowość: Chrzanów
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 13, 2019, 13:43:19 »
tych łozysk nie da sie kupić oddzielnie. przerabiałem temat u siebie. Kupiłem oryginały czyli całe kompletne kurze łapki skf oczywiście bo tam są właściwe łożyska baryłkowe a nie jakieś przypadkowe jak w podróbkach. Muszą być baryłkowe bo to warunkuje ruch ( pracę) tych łożysk przy wahaczu. Tu nie nadają się anu kulkowe ani wałeczkowe nawet gdyby ktoś pokusił się o jakąś przeróbkę samowolkę!!!

Offline Grzegorz Kowalczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 km Exclusive
  • Miejscowość: Ostrołęka
Odp: Citroen C5 [X7] 2.0 HDI 140 km - stuk w zawieszeniu
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 13, 2019, 17:48:34 »
W skf w tym modelu jest baryłka? Kurcze nie wiedzialem, a byly tansze niz meyle o jakies 50 zl.