Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Drgania kierownicy.  (Przeczytany 1486 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Korzeniowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2002
  • Miejscowość: Warszawa
Drgania kierownicy.
« dnia: Wrzesień 28, 2019, 11:00:09 »
Witam!  Co może być drżenia kierownicy powyżej  100 km/h . Z tym problemem nie mogę sobie poradzić . Nowe komplety kół letnie na alu, zimowe na oryginałach super wyważane i sprawdzane u kilku wulkanizatorów nie pomogły. Wszyscy mówią że u nich ok. ,a przyczyną musi tkwić w samochodzie. Mam zamiar wymienić tarcze hamulcowe, chociaż wyglądają na proste i mało zużyte , a może ktoś usuwał podobny problemem?


Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 356
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Drgania kierownicy.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 28, 2019, 11:50:42 »
Łożyska kół, przeguby, łożysko podpory półosi, do sprawdzenia
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Drgania kierownicy.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 28, 2019, 17:55:11 »
A same opony? Wyważenie ma to do siebie, że nie wywiera nacisku na oponę (wow, ale odkrycie). Miałem sytuację, że wszystko pięknie wyważone a na ulicy bije. Czasem pomaga zmiana ciśnienia, zwłaszcza jeśli ma się niestandardowe rozmiary kół i opon. Bo jeśli fabryczne to ma być książkowe ciśnienie (gdyby ktoś przegapił to jest na nalepce po otwarciu drzwi kierowcy, wraz z kodem lakieru). No i pytanie czy opony nie są nalewane lub chińskie - no niestety kuszą ceną ale mogą stwarzać problemy.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Drgania kierownicy.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 28, 2019, 21:23:57 »
Problem może leżeć w zaciskach hamulcowych - klocki mogą wpadać w wibracje
jeśli mają zbyt duży luz w prowadnicach, może nie odbijać do końca ręczny, itp.
Mogą również być "przekoszone" tylne zaciski, niekoniecznie winowajcą jest przód.
Generalnie czeka Cię sprawdzanie po kolei całego układu hamulcowego, przeniesienia
napędu i zawieszenia.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Drgania kierownicy.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 29, 2019, 10:31:10 »
Mogą być jeszcze gumy na wahaczach i słynny luz na kolumnie kierowniczej.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: Drgania kierownicy.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 29, 2019, 19:13:35 »
Obstawiam półoś prawa, jak wszystko inne wyeliminujesz. Wejdź do kanału jak auto będzie na nim stało. Złap za polośki i poruszaj Góra-dół. Jak będzie znaczny luz, niestety wymiana albo przegubu wewnętrznego lub zewnątrznego często gęsto wyrabia się bieżnia satelit przegubu wewnętrznego

Dodam, że nawet luz na sworzniu przy przyspieszaniu może wprowadzać w drgania kierownicę jak i całe nadwozie .

Offline Karol Błażejewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Nowa Obra
  • Posiadany samochód: C5 '03 2.0 hdi
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Nowa Obra
Odp: Drgania kierownicy.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 29, 2019, 19:42:45 »
Zamień koła miejscami i zobacz czy o coś da, ale jak dwa różne komplety i to samo to chyba nie tu problem
Ja bym zaczął od ściągnięcia koła i sprawdzenia tarczy zegarem na bicie boczne - jeżeli któraś będzie miała zbyt duży luz to zwalamy, czyścimy piaste i zakładamy na nowo jeszcze raz. Jak dalej bicie - można spróbować obrócić tarczę w inne ułożenie i sprawdzać jeszcze raz. Profesor Chris miał o tym ciekawy odcinek, szukaj pod wymiana tarcz hamulcowych

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Drgania kierownicy.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 29, 2019, 21:20:33 »
wyważyć można też krzywe felgi, na maszynie będzie ok, na drodze nie koniecznie, na forum wiele przypadków i wiele rozwiązań, nawet osłona silnika miała wpływ...
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Tomasz Tokarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Posiadany samochód: C5 MKI 3.0
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: Drgania kierownicy.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 17, 2019, 22:09:48 »
Sprawdź czy w ogóle masz dokręcone koła. Wielu geniuszy wymieniając koła używa tylko pneumatyka do zakręcania i nie dokręca śrub ręcznie. Miałem tak dwa razy.
Druga sprawa podnieś koło i zacznij nim majtać na lewo i prawo oraz góra i dół. Jak będzie luz, to łożysko koła albo sworzeń. Jak nie będzie luzu, to pewnie półoś padła i wpada w drgania i telepie kierownicą.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Drgania kierownicy.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 18, 2019, 02:20:00 »
Może też być znany problem z luzem na kolumnie kierowniczej.
Lexia, VCDS, MPPS