Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Witam pilot do c5 2005  (Przeczytany 10373 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 042
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 02, 2019, 21:41:15 »
Nie da sie uruchomic klucza używki i pilota, tam jest pamiec w ktorej zaszyta jest jakąś wartość która akceptuje lub odrzuca BSI gdzieś widziałem wątek o tym.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Tą pamięć da się wymienić.  ;) Problem jest jedynie w jej zakupie.

Marek_S

  • Gość
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 02, 2019, 22:59:08 »
Jest w Chinach, jeszcze wiem ze musi byc zgodność z transpondetem ale tego jeszcze nie analizowałem, jeszcze nie czas na to. Gdzies na forum ktoś o tym chyba pisał

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline marceli borek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Posiadany samochód: citroen c5
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: kraków
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 02, 2019, 23:08:34 »
na transponderze za 10zł czyli tzw. pestce tez będzie odpalać i się zakoduje, mam taki kluczyk ale ciężko samą elektronike czyli środek kluczyka dostać do centralnego ,używki nie można przypisać do innego Bsi.
Można przypisać używany pilot do innego auta - są elektronicy, którzy to robią. W Krakowie jest dobry specjalista,
ale za stówkę tego nie zrobi.
nie ma takiej możliwości przypisać raz zakodowanego pilota

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 02, 2019, 23:22:19 »
na transponderze za 10zł czyli tzw. pestce tez będzie odpalać i się zakoduje, mam taki kluczyk ale ciężko samą elektronike czyli środek kluczyka dostać do centralnego ,używki nie można przypisać do innego Bsi.
Można przypisać używany pilot do innego auta - są elektronicy, którzy to robią. W Krakowie jest dobry specjalista,
ale za stówkę tego nie zrobi.
nie ma takiej możliwości przypisać raz zakodowanego pilota
Bo? Jeśli jest jakaś pamięć można w nią wpisać coś innego... albo wymienić na "pustą" - a w tedy jaka jest różnica między nowym kluczykiem - żadna.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Marek_S

  • Gość
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 02, 2019, 23:25:22 »
A jestes pewny ze jest pusta?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 03, 2019, 00:13:56 »
Oczywiście, że nie musi być całkowicie pusta... jest "pusta" w znaczeniu niezapisanej części odpowiedzialnej za parowanie z BSI. Ale jak wiesz pod którymi adresami jest zapisane parowanie, to resztę możesz z innego klucza wpisać (choćby z tej używki).
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 03, 2019, 00:16:05 »
Ona nie może być pusta, musi być odpowiednio zaprogramowana, dla każdego modelu jest inna wartość.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 03, 2019, 00:20:50 »
Nie jest dla każdego modelu inna, całkiem sporo modeli ma identyczny numer części pustego kluczyka, niektóre mają inny numer wynikający z innych piktogramów na pilocie, ale ikona środkowego przycisku nie powoduje niedziałania pilota...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Marek_S

  • Gość
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 03, 2019, 01:45:37 »
Super a moze wiesz jakim programatorem wyczytać zawartość i zapisać?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 356
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 03, 2019, 09:39:16 »
Panowie trochę informacji z pierwszej ręki  ;) . Pilot jajko da się dopisać używany bez problemu. Problem tylko w immo bo trzeba wymienić transponder, który znajduje się  w ruchomej części klucza (przy grocie). Koszt wymiany "pestki" to kilkanaście złotych, do tego dochodzi koszt wymiany i nacięcia grota. Nowszy model (płaski prostokątny) też da się dopisać używany. Wymienia się tylko na płytce układ PCF.. na nowy, lub "czyści" specjalnym programatorem. Jest to średnio opłacalne, bo u chińczyka taki nowy klucz kosztuje grosze. I jeszcze jedna informacja pilot jajko i kanciak nie są ze sobą zamienne. W MKII, chyba do końca produkcji, było jajko, w MKIII prostokąt.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2019, 09:53:26 wysłana przez Andrzej Barzał »
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Marek_S

  • Gość
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 03, 2019, 09:58:01 »
Ok tylko gdzie kupić jajko? Tam jak pamietam wymieniali tam cewki bo lubiły sie oderwać. To jakie klucze kupić w Chinach? 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2019, 10:42:57 wysłana przez Marek Spychalski »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 042
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 03, 2019, 10:09:54 »
Ok tylko gdzie kupić jajko? Tam jak pamietam wymieniali sie cewki bo lubiły sie oderwać. To jakie klucze kupić w Chinach? 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Też jestem ciekaw... "Jajka" z elektroniką dostać graniczy z cudem.

 Jestem też niezmiernie ciekawy dlaczego jajka nie da się zastąpić prostokątem? Albo co trzeba zmienić w aucie żeby zastąpić go prostokątem? Coś czuję że przełącznik zespolony lub BSI  :D Z naciskiem na to pierwsze raczej.

Marek_S

  • Gość
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 03, 2019, 10:13:43 »
Odzczyt immo jest raczej w BSI nie w com. A od biedy da sie dorobić płytkę z elementami do dowolnej obudowy tylko schemat i elementy.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 356
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 03, 2019, 11:08:08 »
W jajkach nie ma cewki. Jest oddzielny transponder w postaci tzw "pestki" Jest to PCF 7936.Gdzie dostać nowy pilot, jest  link w drugim poście. Używane do dostania na szrocie, portalach aukcyjnych itp.Jajka nie da się zastąpić prostokątem z prostego powodu, to dwa całkowicie rożne systemy kodowania. Pierwszy ma oddzielny transponder i płytkę z elektroniką pilota , drug, transponder i pilot to jeden układ na płytce. Długo by o tym pisać :) Jednym słowem nie są ze sobą kompatybilne.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Marek_S

  • Gość
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 03, 2019, 11:12:01 »
Pestke odczytać i dopisać można ale w pamięci crypto jest zapisywany kod auta i tego sie nie da obejsc. 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 356
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 03, 2019, 11:27:16 »
Chcesz się założyć że się da?
P.S. Jest jeszcze jedna opcja, o której zapomniałem. Można jako zastąpić pilotem uniwersalnym. Są w sprzedaży specjalne piloty które można programować pod rożne marki i modele, między innymi do C5 MKI/MKII.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Marek_S

  • Gość
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 03, 2019, 11:32:16 »
A po co mam sie zakładać? Jak wiesz jak wyczytać taka pamięć i co wpisać to nie problem w końcu to programowa ktoś. Ja sie kluczami nie zajmowalem nigdy, łatwiej immo off i działa

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 356
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 03, 2019, 11:38:00 »
Immo of to też temat rzeka. Nie w każdym przypadku się da, i nie zawsze jest to proste. Osobiście zawsze się staram zrobić na oryginał. Poza przypadkami gdy jest to nieopłacalne. Np w starszych samochodach grupy VAG, wyłączenie immo, w niektórych sterownikach, to jedno kliknięcie myszką. Ale trochę zboczyłem z tematu.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Marek_S

  • Gość
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 03, 2019, 11:40:45 »
Tez rzeka ale zboczylismy z tematu. Nie wiem czy opłacalne jest z tym sie bawić bo robienie płytek i uzbrajanie przy niewielkiej ilości jest trochę bez sensu.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 356
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 03, 2019, 11:49:22 »
Robienie płytek, owszem jest bez sensu, chyba że ktoś potraktuje to jako hobby. Nowy pilot, w zamienniku, to koszt około 100zł Jakby ktoś szukał używanego, to może być od  bliźniaków C8/608/Phedra/Ulysse, modele przedliftowe.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 042
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 03, 2019, 13:44:14 »
Robienie płytek, owszem jest bez sensu, chyba że ktoś potraktuje to jako hobby. Nowy pilot, w zamienniku, to koszt około 100zł Jakby ktoś szukał używanego, to może być od  bliźniaków C8/608/Phedra/Ulysse, modele przedliftowe.
Dlaczego przedliftowe? C5 lift elektroniką ma więcej wspólnego z C4 MK1 i C5 X7. Ba ja nadal uważam że to jest do zrobienia, niekoniecznie jest opłacalne.

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 356
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 03, 2019, 16:50:00 »
Wszystko jest do zrobienia, ale jak piszesz jest to nieopłacalne. Wymiana BSI na inny model, rzeźba w kablach, zgranie wszystkiego to kupy, tylko po to żeby mieć pilot nowszego typu jest bezsensowne.
Taniej i prościej jest zamontować uniwersalną centralkę z pilotami, lub skorzystać z rad jakie podałem wcześniej.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Marek_S

  • Gość
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 03, 2019, 16:59:35 »
A moze konkrety bo to na razie dywagacje

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 356
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 03, 2019, 17:02:48 »
O jakie konkrety ci chodzi? Wszystko opisałem
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Marek_S

  • Gość
Odp: Witam pilot do c5 2005
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 03, 2019, 17:12:21 »
Nic nie opisales

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka