Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Niewłaściwe koło zębate wału korbowego?  (Przeczytany 1064 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Morawski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2003r. 2.0 HDi
  • Miejscowość: Kielce
Niewłaściwe koło zębate wału korbowego?
« dnia: Październik 03, 2019, 05:23:52 »
Witam. Na wstępie zaznaczę, że wkrótce osiwieję z powodu mojego samochodu i niekompetencji mechaników wykonujących przy nim najbardziej podstawowe czynności.

Po wymianie rozrządu mechanik stwierdził, że zębatka na wale się wyrobiła i miała zbyt duży luz względem klina na wale. W związku z tym nie mógł poprawnie zmontować rozrządu więc zakupił zębatkę idealnie dopasowana, rozrząd założył, wziął pieniądze i do widzenia.
Moja Cytryna ma 350000 km przebiegu i nigdy nie puściła nawet dymka a po wymianie rozrządu kopci jak Ursus 360 przy ruszaniu i mocniejszym wdepniecu na gaz (porównanie do ciągnika nie jest przypadkowe ponieważ dymi w tych samych momentach).

Po reklamacji było jeszcze gorzej, bo mechanik ponownie zmontował rozrząd i odjechałem raptem 20km ponieważ nagle auto straciło moc i wypuściło z rury dosłownie zasłonę dymna która utrzymywała się w powietrzu kilkanaście minut.

Kolejnym krokiem było holowanie auta do mechanika i po tygodniu jego bezskutecznych zmagań po prostu zadzwoniłem do ASO w celu zdiagnozowania usterki. Poradzili by sprawdzić dźwigienki zaworowe, co okazało się prawdą - jedna pękła.

Po wymianie kompletu dźwigienek auto nadal dymi pod obciążeniem, ale mechanik nie poczuwa się do winy i twierdzi, że wyczerpał na tym samochodzie całą swoją wiedzę i umiejętności.

Dodam, że EGR funkcjonuje super - po próbie jego zaślepienia auto kopci jak lokomotywa na zimnym rozruchu nawet na wolnych obrotach.


Czy jest możliwe, że te wszystkie problemy wynikły z niwelacji tego 1mm luzu na zębatce wału?


Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato/ Ford C-Max 1.0 EB '13
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: Niewłaściwe koło zębate wału korbowego?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 03, 2019, 06:54:48 »
Zakładam że problem tkwi w źle ustawionym rozrządzie, dźwigienki zaworowe ot tak nie pękają (no chyba że jest to Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi - tam rozsypują się łożyska dźwigienek - przerabiałem temat 2x ) - może skutkiem źle zamontowanego rozrządu za pierwszym razem są też inne uszkodzone elementy głowicy, to by tłumaczyło kopcenie, skoro wcześniej nie kopcił.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Niewłaściwe koło zębate wału korbowego?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 03, 2019, 19:45:56 »
Niech mechanik odda stare koło zębate... Klin w cytrynkach niekoniecznie musi je blokować. Nie znam akurat tego silnika, może ktoś się wypowie. Jednak w benzynie 2.0 tego klina może nie być nawet. Mam tu uzasadnione przypuszczenie że koło nawet nie jest dedykowane do tego silnika... Chciał dobrze, wyszło jak zwykle.  :D