Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: DPF  (Przeczytany 634 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ryszard Bilmon

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 Hdi 163 KM
  • Miejscowość: Lubin
DPF
« dnia: Październik 08, 2019, 17:40:13 »
Witam,wyświetliła się dzisiaj ikona DPF i napisało mi,że jest niski poziom(nie wiem właśnie czego).Co można z tym zrobić bo naprawdę nie mam pojęcia czy DPF sie wymienia , napełnia czy jakoś czyści.Dzięki z góry za pomoc.

Offline Mariusz Malicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 99
  • Skąd: Krotoszyn
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI FAP 163KM 2010 r. oraz Renault Laguna 1.9 DCI 120KM 2003 r.
  • Zainteresowania: muzyka, komputery, podróże
  • Miejscowość: Krotoszyn
Odp: DPF
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 08, 2019, 17:44:25 »
Musisz płyn do FAP-a uzupełnić, Cytryny mają tzw. mokrego DPF-a

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Ryszard Bilmon

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 Hdi 163 KM
  • Miejscowość: Lubin
Odp: DPF
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 08, 2019, 18:20:15 »
A długo można jeździć zanim się napełni?

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 579
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen C5 X7, 2.0 HDi 163 KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: DPF
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 08, 2019, 18:26:20 »
A długo można jeździć zanim się napełni?
Około 4 pełne tankowania.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I

Offline Ryszard Bilmon

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 Hdi 163 KM
  • Miejscowość: Lubin
Odp: DPF
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 08, 2019, 18:40:02 »
A czy to normalne,że przy tym komunikacie wyświetliło się "engine failure" i żółta kontrolka silnika?Bo przed tym nie działo się kompletnie nic.

Offline Jarosław Kowalkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.6 e-HDI 2012
  • Zainteresowania: lotnictwo
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: DPF
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 08, 2019, 19:48:00 »
Tak, normalne, przy niskim poziomie płynu są wyświetlane dwa komunikaty.

Online Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: DPF
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 08, 2019, 19:54:44 »
Jest o tym na forum całe potrzebne info, wystarczyło poszukać. A przejechać można dwa pełne tankowania w sumie ok. 2500 km, potem blokuje się rozruch silnika.
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 579
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen C5 X7, 2.0 HDi 163 KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: DPF
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 08, 2019, 20:52:15 »
Jest o tym na forum całe potrzebne info, wystarczyło poszukać. A przejechać można dwa pełne tankowania w sumie ok. 2500 km, potem blokuje się rozruch silnika.
Co ty piszesz. Zrobiłem ponad 3000 zanim dolałem i nie zblokowali mi rozruchu silnika.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 152
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Zx v6 24v Nelka + obecnie C5 2,0 hdi 2014
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: DPF
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 08, 2019, 20:56:18 »
Jest o tym na forum całe potrzebne info, wystarczyło poszukać. A przejechać można dwa pełne tankowania w sumie ok. 2500 km, potem blokuje się rozruch silnika.

To, że można zrobić dwa -  trzy tankowania to prawda, ale proszę nie pisać głupot, że potem zablokuje się rozruch silnika, bo to nie prawda. Może ewentualnie nastąpić zapchanie Fap-a, ale to też nie tak szybko...
Blokada rozruchu może nastąpić w przypadku aut z normą emisji spalin Euro6 - gdy się nie naleje ADblue. Dotyczy silników 2,0 bluehdi 150km i 180km. montowanych w C5 po 2015r. Ale to inna historia.
Zx 2,0 16v -> Zx 3,0 24v v6

Nasze Cytyny :
Mój Zx v6
Żony C5 2,0 hdi 2014

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 579
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen C5 X7, 2.0 HDi 163 KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: DPF
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 08, 2019, 20:57:47 »
Jest o tym na forum całe potrzebne info, wystarczyło poszukać. A przejechać można dwa pełne tankowania w sumie ok. 2500 km, potem blokuje się rozruch silnika.

To, że można zrobić dwa -  trzy tankowania to prawda, ale proszę nie pisać głupot, że potem zablokuje się rozruch silnika, bo to nie prawda. Może ewentualnie nastąpić zapchanie Fap-a, ale to też nie tak szybko...
Blokada rozruchu może nastąpić w przypadku aut z normą emisji spalin Euro6 - gdy się nie naleje ADblue. Dotyczy silników 2,0 bluehdi 150km i 180km. montowanych w C5 po 2015r. Ale to inna historia.
Dokładnie tak.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I

Offline Ryszard Bilmon

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 Hdi 163 KM
  • Miejscowość: Lubin
Odp: DPF
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 08, 2019, 21:06:36 »
Nie,nie zablokowało rozruchu silnika,tylko wyświetliło się DPF,A po ok.poł godzinie kontrolka silnika.Tylko jak się nie wie to robią duże oczy.Ale spoko,dzięki za wszystkie info.

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: DPF
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 09, 2019, 13:51:30 »
Jest o tym na forum całe potrzebne info, wystarczyło poszukać. A przejechać można dwa pełne tankowania w sumie ok. 2500 km, potem blokuje się rozruch silnika.

To, że można zrobić dwa -  trzy tankowania to prawda, ale proszę nie pisać głupot, że potem zablokuje się rozruch silnika, bo to nie prawda. Może ewentualnie nastąpić zapchanie Fap-a, ale to też nie tak szybko...
Blokada rozruchu może nastąpić w przypadku aut z normą emisji spalin Euro6 - gdy się nie naleje ADblue. Dotyczy silników 2,0 bluehdi 150km i 180km. montowanych w C5 po 2015r. Ale to inna historia.
Pytalem o taka sytuacje w ASO pare miesiecy temu - serwisant powiedzial, ze nie bede mogl uruchomic silnika jesli nie doleje ELOYSa - nie twierdze, ze jest alfa i omega ale moze cos wiedziec na ten temat :)

Online Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: DPF
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 09, 2019, 14:04:26 »
Ja po prostu szybko dolałem i tyle, ale na forum takie były opisy problemu więc powtórzyłem co inni pisali a nie z własnego doświadczenia. Poza tym i tak trzeba to zrobić więc co to za problem żeby zrobić jak najszybciej. Koszt ok 300-400zł jak się to robi samemu i ma DB.
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Ryszard Bilmon

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 Hdi 163 KM
  • Miejscowość: Lubin
Odp: DPF
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 09, 2019, 16:54:32 »
Serwis citroena w Rydzynie k.Leszna wycenił dolanie 1l za 250zł plus usługa i komputer za 120 czyli jak na serwis to chyba nie dużo.Chyba,że czegoś mi nie mówią.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 152
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Zx v6 24v Nelka + obecnie C5 2,0 hdi 2014
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: DPF
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 09, 2019, 17:10:31 »
Serwis citroena w Rydzynie k.Leszna wycenił dolanie 1l za 250zł plus usługa i komputer za 120 czyli jak na serwis to chyba nie dużo.Chyba,że czegoś mi nie mówią.

Jak na serwis dobra cena nie ma co kombinować
Zx 2,0 16v -> Zx 3,0 24v v6

Nasze Cytyny :
Mój Zx v6
Żony C5 2,0 hdi 2014

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 459
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: DPF
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 09, 2019, 17:12:04 »
Ale coś mi się zdaje, że tego tam wchodzi więcej niż litr...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Mariusz Malicki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 99
  • Skąd: Krotoszyn
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI FAP 163KM 2010 r. oraz Renault Laguna 1.9 DCI 120KM 2003 r.
  • Zainteresowania: muzyka, komputery, podróże
  • Miejscowość: Krotoszyn
Odp: DPF
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 09, 2019, 17:31:22 »
Ale jeśli nie ma się dostępu do DB to myślę że to jest przystępna cena za usługę

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 652
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: DPF
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 09, 2019, 18:11:34 »
Serwis citroena w Rydzynie k.Leszna wycenił dolanie 1l za 250zł plus usługa i komputer za 120 czyli jak na serwis to chyba nie dużo.Chyba,że czegoś mi nie mówią.

Jak na serwis dobra cena nie ma co kombinować
Dzisiaj sam dolewałem powerflexa oryginał 1 l w sklepie motoryzacyjnym za 290 zł. Walker zamiennik 220 zł.
U mnie na zbiorniczku jest pojemność 1 l i tyle samo ustawione w lexi.
Auto w rodzinie jest od czasu kupna w salonie.
Od 2011 roku zrobione 118 tyś i poszło około 700 ml płynu.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Online Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: DPF
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 10, 2019, 09:12:43 »
Serwis citroena w Rydzynie k.Leszna wycenił dolanie 1l za 250zł plus usługa i komputer za 120 czyli jak na serwis to chyba nie dużo.Chyba,że czegoś mi nie mówią.
Czyli całość wyjdzie około 870 zł - samodzielnie max 400 zł. Wybór należy do ciebie
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 887
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: DPF
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 10, 2019, 09:29:50 »
Czyli całość wyjdzie około 870 zł - samodzielnie max 400 zł. Wybór należy do ciebie
A po co Ci cały zbiornik ? Nie pamiętam od którego roku, ale ja mam 2011 i wtedy lali już tylko 1900ml - to wystarcza na jakieś 250-300 tyś km bo na pełny bak paliwa wtrysk dodatku jest 4ml.
DB nawet w moim przypadku nie pozwala na wpisanie więcej niż 1900ml

Online Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: DPF
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 10, 2019, 12:31:27 »
U mnie do wpisania było ok. 2400ml - wlałem 3 litry za ca. 300zł
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 579
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen C5 X7, 2.0 HDi 163 KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: DPF
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 10, 2019, 12:34:02 »
U mnie do wpisania było ok. 2400ml - wlałem 3 litry za ca. 300zł
U mnie 1500 ml


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I

Online Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 696
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: DPF
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 10, 2019, 12:39:52 »
Widocznie przy RHH jest inaczej niż przy RHR/RHF. Kolega ma RHH więc może oszczędzi więcej.
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 060
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2012 163km.
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: DPF
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 12, 2019, 09:46:43 »
Ja do swojego 163 wlałem całą dużą bańkę i jeszcze wyszłoby więcej bo się nie przelało.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 887
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: DPF
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 12, 2019, 17:08:53 »
Ja do swojego 163 wlałem całą dużą bańkę i jeszcze wyszłoby więcej bo się nie przelało.
No to masz zapas na jakieś 600 tyś kilometrów ;)
A z ciekawości, jaką miałeś maksymalną pojemność do wpisania w DB i który rok produkcji ?