Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5X7 Stan FAP  (Przeczytany 1426 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Janusz KLANN

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 122
  • Skąd: Żagań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI X7 exclusive 2009 r. 140 KM
  • Miejscowość: Żagań
C5X7 Stan FAP
« dnia: Listopad 26, 2019, 09:03:29 »
Witam szanownych kolegów.
Ostatnio kasowałem trochę błędów w mojej cytrynie i postanowiłem diagboxem sprawdzić stan FAP-a oraz ilość dodatku. Co prawda jestem mało wprawiony w aplikacji i z wykonanych zrzutów zgrał się tylko jeden :( Więc resztę zapodam. Może koledzy ocenią stan i ilość dodatku wg podanych parametrów:
1. Stopień zanieczyszczenia sadzą - 64 %
2. Pozostały przebieg przed wymianą FAP - 56 260
3. Masa całkowita dodatku zgromadzonego w FAP - 1484mg
4. Ilość dodatku w zbiorniku - 2524 ml
5.Masa sadzy całkowita w FAP - 10,19 G
6. Obciążenie FAP - 48%

Jak to wygląda?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5X7 Stan FAP
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 26, 2019, 09:10:11 »
Na przyszłość odpal silnik i go rozgrzej bo ważna jest też różnica ciśnień
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5X7 Stan FAP
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 26, 2019, 09:22:12 »
Dość obszerny wątek na temat filtra masz tam -> http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=109111.0
Wprawdzie masz inny sterownik, ale zasada jest zbliżona.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: C5X7 Stan FAP
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 26, 2019, 19:58:12 »
Dość obszerny wątek na temat filtra masz tam -> http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=109111.0
Wprawdzie masz inny sterownik, ale zasada jest zbliżona.
W Twoim zalinkowanym wątku pada takie stwierdzenie:
"Znaczy wpływ na powyższe ma również zawór EGR - przy niższych temperaturach zewnętrznych zawór jest zamknięty otwiera się dopiero po osiągnięciu 70 stopni cieczy chłodzącej, w związku z tym cząstki stałe są odkładane wolniej."

Czy to jedyne kryterium sterowania EGRem? Tylko temperatura cieczy chłodzącej ma wpływ na jego otwarcie czy np. temperatura w dolocie albo w przepływomierzu ma też udział? Pytam bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji o logice sterowania EGRu. Myślę, że to byłaby bardzo przydatna informacja.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5X7 Stan FAP
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 26, 2019, 21:07:25 »


Czy to jedyne kryterium sterowania EGRem? Tylko temperatura cieczy chłodzącej ma wpływ na jego otwarcie czy np. temperatura w dolocie albo w przepływomierzu ma też udział? Pytam bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji o logice sterowania EGRu. Myślę, że to byłaby bardzo przydatna informacja.
Sterowanie zaworem EGR to inna "bajka".
Zauważyłem jedynie że w niższych temperaturach EGR "startuje" z opóźnieniem. Najprościej rzecz ujmując, zawór otwiera się zazwyczaj kiedy silnik nie jest obciążony, np. podczas jazdy ze stałą prędkością lub podczas hamowania silnikiem.

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Odp: C5X7 Stan FAP
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 27, 2019, 20:19:02 »


Czy to jedyne kryterium sterowania EGRem? Tylko temperatura cieczy chłodzącej ma wpływ na jego otwarcie czy np. temperatura w dolocie albo w przepływomierzu ma też udział? Pytam bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji o logice sterowania EGRu. Myślę, że to byłaby bardzo przydatna informacja.
Sterowanie zaworem EGR to inna "bajka".
Zauważyłem jedynie że w niższych temperaturach EGR "startuje" z opóźnieniem. Najprościej rzecz ujmując, zawór otwiera się zazwyczaj kiedy silnik nie jest obciążony, np. podczas jazdy ze stałą prędkością lub podczas hamowania silnikiem.


Podczas hamowana silnikiem EGR jest zamykany.
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: C5X7 Stan FAP
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 27, 2019, 21:02:38 »


Czy to jedyne kryterium sterowania EGRem? Tylko temperatura cieczy chłodzącej ma wpływ na jego otwarcie czy np. temperatura w dolocie albo w przepływomierzu ma też udział? Pytam bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji o logice sterowania EGRu. Myślę, że to byłaby bardzo przydatna informacja.
Sterowanie zaworem EGR to inna "bajka".
Zauważyłem jedynie że w niższych temperaturach EGR "startuje" z opóźnieniem. Najprościej rzecz ujmując, zawór otwiera się zazwyczaj kiedy silnik nie jest obciążony, np. podczas jazdy ze stałą prędkością lub podczas hamowania silnikiem.


Podczas hamowana silnikiem EGR jest zamykany.

Coś Ci się pomyliło, zamykany jest tylko w trakcie wciskania gazu i wypalania fapa. Przy hamowaniu jest pełne otwarcie egr a zamknięcie przepustnicy powietrza.