Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego  (Przeczytany 9714 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Jaroszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP Exclusive.
  • Miejscowość: Warszawa
[MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« dnia: Kwiecień 11, 2010, 19:38:09 »
Witam czy ktoś z was wymieniał może linkę hamulca ręcznego bo ja właśnie odstawiłem samochód do mechanika na wymianę linki i okazało się że z tą linką niezłe heca. Podobno trzeba wymienić nie tylko linki ale również prowadnice a to jakaś grubsza robota i jeszcze koszta jakiś koszmar. Jeśli ktoś z was to robił to niech napisze jak to wygląda i mniej więcej akie są koszta tej operacji. Jeszcze mam prośbę może ktoś wie gdzie na terenie Warszawy można kupić prowadnice do linki w miarę w rozsądnej cenie tylko nie w ASO bo jak pojechałem do ASO Citroena to koszt jaki mi powiedziano za te rurki to 330 zł po prostu tragedia.

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 11, 2010, 20:07:34 »
Witam.Ja jestem właśnie po wymianie linek i prowadnic.Powiem Ci tak że mechanik wahał sie co do wymiany na używke która by mnie kosztowała kpl.100 zł. za nowy kpl. czyli linki na 2 strony i prowadniece na 2 strony zapłaciłem 350.Kupił mi to mechanik po jakimś rabacie.No ale jak widziałem to co "chwyciło" mi ta linke to szok.Kupa marasu i nawet bawiliśmy sie z mechanikiem wkałdając część tej prowadnicy i ciągnąć na siłe za linke i nic nie drgneło.Ktoś  na forum pisał że robił te prowadnice z rurki miedzianej 12.Ale to jest  troche zabawy koszt takiej rurki napewno dużo dużo tańszy ale czy mechanik na to pójdzie to nie wiem.Te prowadnice nic i nnego jak takie rurki tylko mają tam odpowiednie zaczepy.
Zapytaj mechanika czy się w to pobawi ale aby koszt jego robocizny nie był podobny do kosztów linek-prowadnic.
Jakbys miał blizej to pochytałbym ci mechanika-magika który robi taką fuche "chwile" i niewiele kasuje.

pozdro.
Sex i wydobycie!!!

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 11, 2010, 21:19:41 »
Linki kupisz Włoskie za około 60 pln sztuka naprawdę dobre
co do prowadnic rok temu w ASO było po 145pln ale jak wymontujesz prowadnice to stwierdzisz że da się zrobić  
z rurki miedzianej bo zaczep z jednej strony jest plastikowy a uchwyt na śrubę da się przełożyć wyjęcie prowadnicy ułatwia odkręcenie małej poprzeczki na dwie śruby zaraz przed katalizatorem o odgięcie osłony z alu. Jak byś miał jakieś problemy
poczytaj moich postów na temat ręcznego było sporo w zeszłym roku koło kwietnia!
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Krzysztof Denuszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Przemków
  • Posiadany samochód: c5 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Przemków
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 12, 2010, 15:40:58 »
Witam.
Znalazłem coś takiego może ci pomoże w zrobieniu prowadnicy.
[mkI] 2001 Linka ręcznego
3. Wykonując prace przy wymianie prowadnicy - trzeba mieć szeroki kanał - w waskim są problemy bo prowadnica jest długa, a trzeba nią kombinować żeby weszła.

4. Linka nie zawsze zaciera się - gdyż to prowadnica pruchnieje wewnątrz i puchnie od rdzy w najnizszym jej punkcie i blokuje linkę ściskając ją.

Skorzystałem z sugestii, która się pojawiła w tym wątku i postanowiłem nie dać zarobić ASO na tych nędznych prowadnicach.
Oto rozwiązanie: trzeba kupić rurkę miedzianą śr. zew. 12mm (dokładnie taka sama śr. co oryg. prowadnica). Rurka miedziana musi być taka do gięcia. Trochę trudno było znaleźć, ale myślę że wam się uda. Potrzebne będzie ok. 2,8m na dwie prowadnice. Cena rurki ok. 48zł. Wyprofilowanie na kształt prowadnicy zajmuje 2 minuty. Na zgięciach rurka się minimalnie spłaszcza, więc trzeba końcówkę linki ciut podpiłować pilniczkiem (5 minut), żeby jakoś przeszła przez przewężenia. Od strony koła oryg. prowadnica ma taki minimalnie rozszerzony kielich, jednak plastikowy element linki jakoś tam wchodzi, mi się przynajmniej udało (jak wam się nie uda, to trzeba będzie to jakoś minimalnie rozszerzyć). Trzeba jeszcze dokładnie wymierzyć długość. Prowadnica gotowa. Gwarancja dożywotnia. Nie zardzewieje. Ta rurka jest dość miękka więc nie wiadomo czy nie będzie się z czasem skracać pod wpływem ciągego zaciągania hamulca, ale tam chyba nie działają tak duże siły. W razie czego można trochę podciągnąć na śrubce pod tunelem. W każdym razie wybrałem takie rozwiązanie. Na razie hula rewelacyjnie.
Podsumowanie: zamiast 280 zł za oryginalne prowadnice, które i tak zardzewieją po kilku latach, prowadnice za 48 zł.

Offline Tomek Balcer

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Kobiele Małe
  • Posiadany samochód: citroen C5 kombi2 hdi 2005
  • Miejscowość: Kobiele Małe
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 12, 2010, 16:35:35 »
Witam koledzy jestem posiadaczem c 5 już od roku dopiero dzisiaj gdy mam wszystkie materiały i mam zamiar wymieniać linki ręcznego to mam pytania jak dużo musze rozebrać tunel między siedzeniami żeby bez problemu z tym sobie poradzić

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 12, 2010, 17:13:57 »
Nie rozbieraj żadnego tunelu ,wyjmij tylko pojemnik na śmieci dla pasażerów i jak sobie poświecisz w głąb to zobaczysz śrubę z nakrętką poluzuj nakrętkę i wysuń zaczepy linki pomocne jest jedynie wyjęcie uchwytu na puszki pozwala lepiej podglądać
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Tomek Balcer

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Kobiele Małe
  • Posiadany samochód: citroen C5 kombi2 hdi 2005
  • Miejscowość: Kobiele Małe
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 12, 2010, 19:27:03 »
dzięki kolego właśnie przed paroma minutami odkręciłem 2 nakrętki 13co mocują tunel do podłogi pod popielniczką i podniosłem cały tunel lekko do góry od razu mogłem włożyć moja   małą łapke  prowadnica wyjęta będzie dobrze    
 
Ale to dopiero połowa mojego zadania muszę wymienić osłonę przegubu półosi napędowej lewej od strony skrzyni i tu moje pytanie  ile muszę rozkręcić lewej strony żeby ją  bezproblemowo wyjąć  i czegoś nie popsuć

Offline Andrzej Jaroszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP Exclusive.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 12, 2010, 20:56:44 »
Wielkie dzięki za podpowiedzi jeśli chodzi o te prowadnice to udało mi się znaleźć komplet za 250 a resztę to już mam u mechanika gratis. Niestety zrobił mały bałagan we wnętrzu i w zamian naprawa gratis, moje jasne wnętrze po jego naprawie zmieniło nieco kolor na ciut szare ale trochę własnej pracy i jest jak nowe, ale za głupotę trzeba płacić.

Offline Bartosz Chwastek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Lubsko
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 (2.0 benzyna+LPG) i MK3 2,0 HDI
  • Miejscowość: Lubsko
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 18, 2010, 02:42:07 »
Witam spotkała mnie ta przypadłość a mianowicie ręczny hamulec stał sie wiotki :) odkręciłem "śmietniczkę" i jak pisaliście mam te śrubę regulującą oraz 2 linki i linka od strony prawej jest jakby bardziej wyciągnięta niż ta z lewej czy to jest obiaw, że została zerwana czy raczej podnieść na lewarku auto z zaciągniętym ręczny, i popróbować pokręcić kołami w celu zidentyfikowania stron. Nigdzie nie wyczytałem czy ktoś próbował wprowadzić nową linkę w prowadnice tylko wszędzie pisze że komplet wymieniają bądź sami dorabiają.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 18, 2010, 06:53:57 »
Linka raczej się nie wyciągnęła jest możliwość że nie odbija dźwigienka w zacisku ,nie grzeje ci się felga?Co do wymiany samej tylko linki to graniczy z cudem sam w akcie desperacji
powycinałem okienka w starej prowadnicy w środku pozostaje plastikowa osłona linki wygląda jak by była stopiona bo pod prowadnicami jest katalizator . Wspomnę że wyjęcie starej linki zajęło mi z godzinę  po obcięciu końcówki linki !Przed południem dodam zdjęcia z sekcji mojej prowadnicy .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Krzysztof Denuszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Przemków
  • Posiadany samochód: c5 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Przemków
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 18, 2010, 11:41:24 »
Witam.
Jeśli opinie są takie żeby wymieni lub dorobić prowadnice to dołączam się do nich, ponieważ linka na pewno jest zaciśnięta przez korozję w pancerzu miałem to samo w swoim wielorybie, tylko wymiana na mową prowadnicę lub dorobienie będzie ratunkiem do prawidłowego działania ręcznego, taki jest fakt niestety!!!!
Życzę, więc powodzenia.  
 :-)

woytasmi

  • Gość
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 18, 2010, 11:58:43 »
Ja zrobiłem to samodzielnie.
Kupujecie 2 linki - we WRocławiu to koszt 70zł za włoskie linki,
prowadnice to nic innego jak rurki 12mm więc kupujecie rurkę miedzianą 12mm (giętką taką ze szpuli) i po zdemontowaniu prowadnic wyginacie sobie na ziemi taki kształt i długość. Potem montaż i po kłopocie.
Koszt ogólny to 100-120zł + robocizna. Jak coś mogę podpowiedzieć co i jak mój gg 1658027

Offline Bartosz Chwastek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Lubsko
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 (2.0 benzyna+LPG) i MK3 2,0 HDI
  • Miejscowość: Lubsko
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 18, 2010, 21:46:27 »
Pogrzebałem dziś troszeczkę w autku, i się okazało że linka zerwała się zaraz przy tarczy. Wyciągnąłem ją bez problemu i tak samo mogłem ją wsadzić zpowrotem ale jak już zapewne się orientujecie jest ona dodatkowo powlekana jakąś osłonką teflonową i ta osłonka jest w środku nie da rady jej wyciągnąć. Może znacie jakiś sposób na to by wygrzebać ją. Zastanawiam się jaka siła działa na tę linkę pociągając za dźwignie. Bo wykombinowałem że można by było odciąć ten zaczep który jest w kabinie i dorobić nowy, po przeciągnięciu linki. Jak myślicie wytrzyma coś takiego. Bo z wyciągnięciem tej prowadnicy to trochę problemu przez tę osłone nad katalizatorem.

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 01, 2010, 14:27:16 »
Witam.
Koledzy odświeżę nieco temat.
Mam zamiar sam się zabrać za wymianę prowadnicy i w związku z tym mam dwa pytania:
1. Jakie nażędzia do tego potrzebuję (chodzi mi o to czy ktoś kto nie zajmuje się zawodowo mechaniką, posiadający zestaw niezbędnych kluczy jest w stanie to zrobić)
2. Czy rurka miedziana fi 15 też się nada? bo coś nie mogę znaleźć 12mm.
Pozdrawiam
Swenson

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 01, 2010, 15:32:52 »
Zwykły komplet kluczy koledze wystarczy mile widziany kanał kilka manewrów rurką trzeba zrobić przy wyjmowaniu i wkładaniu.
Co do średnicy rurki ,jedynym przeciwwskazaniem to że końcówka pancerza linki powinna szczelnie zmykać prowadnice a drugi koniec powinien być zakończony tym zatrzaskiem ze starej prowadnicy ,chyba że uda Ci się zwęzić średnicę rurki .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Bartosz Chwastek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Lubsko
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 (2.0 benzyna+LPG) i MK3 2,0 HDI
  • Miejscowość: Lubsko
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 01, 2010, 23:52:22 »
Pogłowkowałem trochę i wykombinowałem jak wykorzystać pancerz oryginalny, oczywiście uprzednio go potraktowałem palnikiem by wypalić cały teflon ze środka a potem kilkanaście ruchów starą linką w celu udrożnienia i po problemie, nowa linka trochę zabawy z założeniem wszystkiego i regulacja hamulca.

  • Gość
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 22, 2010, 02:34:20 »
Czy jeśli nie odpuszcza mi ręczny, a dźwignia - jak to zostało tutaj opisane - jest "wiotka", to mogę w ciemno kupić linki i prowadnice, czy dla pewności powinienem wgrzebać się pod samochód i sprawdzić mechanizm przy zaciskach?

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 22, 2010, 08:39:39 »
Nie musisz wchodzić pod samochód zdejmij przednie koło np. prawe ,do zacisku dochodzi linka ręcznego .Dociśnij dźwignie hamulca ręcznego ,jeśli oczko się wyluzowało a po puszczeniu dźwignia sama wróciła do poprzedniego położenia z zaciskiem wszystko jest ok .Możesz jeszcze zdjąć linkę z tej dźwigienki i potraktować ją WD40[dźwignię]  ktoś kiedyś opisał to i poskutkowało .A i samą linkę możesz sprawdzić przy okazji wsuwając  coś w oczko i spróbować wysunąć ją z pancerza ręcznie.
Dźwignia ręcznego koloru czarnego ze sprężyną .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

  • Gość
Re: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 03, 2010, 00:43:41 »
Dziękuję za odpowiedź, sprawdziłem i okazało się, że stanęły linki w prowadnicach. Nie było nawet mowy, żeby je w ogóle z tych prowadnic wyciągnąć. Do tego dostęp do tych części jest fatalny - elementy są przykryte wydechem i osłonami termicznymi. Nie wiem, czy jest szansa na wymianę prowadnic bez częściowej rozbiórki samochodu od spodu. Na pewno nie jest to robota do wykonania pod domem, dlatego poddałem się i oddałem samochód z zakupionymi częściami do warsztatu na Jana Kazimierza, skąd ponownie wyjechałem zadowolony - mimo, że nie sam dokonałem naprawy (tak, polecam to miejsce ;)).

Potwierdzam jednocześnie, że prowadnice są ewidentnie niedopracowane. Możliwość ich zanieczyszczenia, korozji i zablokowania już na pierwszy rzut oka po zdjęciu koła można ocenić na niebywale wysoką - wstyd.

Offline Piotr Czapla

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2.2 HDI, 2002
  • Zainteresowania: Fizjoterapia, Grawitacyjne odmiany kolarstwa górskiego
  • Miejscowość: Puławy
Odp: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 22, 2019, 11:24:27 »
znalazłem film jak u ruskich robił gośc miedziane prowadnice:

https://www.youtube.com/watch?v=uwRCP7zOcoo

Offline Michał Szymura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 79
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MK1 2.0 Pb+LPG, C4 1.6 16V
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: [MK I 2.0 16 v 2003] Wymiana linki hamulca ręcznego
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 22, 2019, 15:32:44 »
Jak dla mnie bohaterem tego filmu jest rampa najazdowa i tarcze hamulcowe.