Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany  (Przeczytany 4816 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Krótkie pytanie:

Kiedy FAP nadaje się już do regeneracji / płukania / wymiany na nowy, zwał jak zwał? Przy jakim przebiegu i / lub jakim ciśnieniu różnicowym, a jeśli przy konkretnym ciśnieniu różnicowym, to przy jakich obrotach to ciśnienie ma być.

Pytam bo nikt nie potrafi znaleźć przyczyny nieregularnego niedomagania mojego samochodu ale fachowcy twierdzą, że FAP jest w świetnym stanie.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2019, 21:50:16 »
Znajomy ma C8 2.0  przebieg na liczniku pod 300 tyś i komunikat z zatkanym filtrem.
Po podłączeniu lexi wychodzi że w filtrze odłożone 126 g,. na wolnych obrotach różnica ciśnień pomiędzy 300-500 mb. Dodatkowo wypalanie co 100 km i zupełny brak mocy.
Drugi przypadek 1.6 oryginalny przebieg 117 tyś, odłożone 30 g a różnica ciśnień na wolnych obrotach kilka mb.


Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Brzeziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5II, 2.0 Hdi, 2006, ASB, exclusive <=250 kkm
  • Zainteresowania: fotografia, wideo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2019, 09:24:22 »
Na rynku masz mnóstwo firm i stron www wyjaśniających co, kiedy, jak:
Pierwsza z brzegu:

https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnosci/Regeneracja-filtra-czastek-stalych-DPF-i-FAP-w-specjalistycznej-pracowni#
youtube.com/wedkarskiedylematy

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 06, 2019, 08:30:52 »
Na rynku masz mnóstwo firm i stron www wyjaśniających co, kiedy, jak:
Pierwsza z brzegu:

https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnosci/Regeneracja-filtra-czastek-stalych-DPF-i-FAP-w-specjalistycznej-pracowni#
Mnie teorie warsztatów nie interesują. Byłem w takim i stwierdzili (bez zdejmowania), że to nie filtr. Mnie interesują praktyczne przypadki właścicieli Citroenów i Peugeotów. To daje rzetelny obraz, nie dana teoretyczne.

Ja na wolnych obrotach mam 0 mbarów! Co jest ponoć bardzo dziwne. Ba, podczas delikatnej jazdy do około 80 km/h też mam 0! 21 mbarów mam już przy jeździe ponad 90 km/h, przy 110 - 120 km/h robi się 43 mbarów. But w podłodze to 217 mbarów. Filtr jest ponoć idealny według warsztatu... Nie wiem czy oni go mylą z suchym DPFem i nie wiedzą, że tam ceryna się odkłada, nie wiem. Nic nie wiem.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 08, 2019, 16:59:11 »
I znów Krzysztofie mam tak samo :) (jeszcze posądzisz mnie o stalking :) ). Nasze auta musiały chyba w jednym czasie z linii produkcyjnej zjechać albo robiła je ta sam zmiana lol. 

Mam 0 barów przy obrotach jałowych po czym rośnie skokowo 21 i 43 przy pedale tak w 1/2 zakresu. Spec (podobno dobry) od filtrów stwierdził że jak najbardziej jest ok. Jak pisałem w innym Twoim wątku jadę sprawdzać turbinę jak to nic nie da to będę chciał jednak ten filtr płukać. Prawie 300tys przebiegu może jednak zostawić jakiś fizyczny ślad na filtrze. Sprawdzanie filtra za pomocą kompa wydaje mi się nie zbyt dokładną metodą. A co jeśli czujniki są uszkodzone i pokazują prawidłowo a tak naprawdę parametry są nie właściwe? Tego mechaniki nie chcą sprawdzać bo to dużo więcej pracy niż tylko podpiąć lapka powiedzieć jest ok i zainkasować kase :)
W każdym razie podobno czyszczenie filtra na własną rękę nie jest dobre dla fapu. Za zwyczaj stosuje się chemie do kominka która rozpuszcza metale szlachetne zawarte we wkładzie filtra. Może to tylko straszak warsztatów zajmujących się czyszczeniem a może to i prawda. Ja nie mam warunków na taką zabawę więc nie chętnie ale jednak wydam te 500zł i niech robią to fachowcy. Jak będzie źle to będą poprawiać na gwarancji.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 08, 2019, 21:16:11 »
Hm, Wy to macie te FAPy powierzone czy jak? ;)
Tak sprawdziłem logi u siebie i na jałowych mam 6-8mbar, przy bucie w podłodze idzie do 250mbar (trzymanym przez kilka sec). Nalot 186kkm, 80% zapełnienia FAP. No, tylko 2.0HDI RHH '13).

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 10, 2019, 18:42:32 »
Właśnie nawet tego nie wiem - nie mam już dostępu do podnośnika i nie bardzo mam jak go wyjąć i zawieźć do firmy regenerującej. Znalazłem w Nysie firmę, która sama ściąga filtr ale nawet go nie tknęli bo stwierdzili, że jest w bardzo dobrej kondycji. Na moje spostrzeżenie, że zdrowy filtr wypala się co 800 - 1000 km, według Citroena, a mój tylko co 412 km to  odpowiedzieli, że jest bardzo dobrze i że w nie jednym nowym samochodzie wypalania zachodzi co 500 km... Jeden gościu z tej firmy też był zdziwiony, że na biegu jałowym, a nawet przy pewnej jeździe, jest 0 mbar. No ale fitr zdrowy i gadaj z takimi...

A moją intencją było przeczyszczenie go i sprawdzenie jak się wtedy samochód zachowuje. Przecież przy uszkodzeniu wiązki i / lub wężyków i / lub czujnika różnicowego możemy dostać informację, że z filtrem jest wszystko ok, a on jest już dawno zabity na amen i stąd te problemy z przyspieszeniem?

Dodam jeszcze jedną uwagę: 31.12.2017 roku robiłem dolewkę płynu. Chciałem to zakodować w Lexii, ale ta wywalała komunikat, że najpierw trzeba dolać fizycznie i zamykała mi procedurę. Próbowałem 3 razy i za każdym razem to samo. Co ciekawe, komunikat o niskim poziomie dodatku zniknął. Potem, po kilku miesiącach, zauważyłem, że nie odkłada mi się dodatek - mam stałą wartość od ponad roku czasu - bodajże 112 g. Przed wizytą w Nysie zresetowałem licznik FAPa i zaprogramowałem uzupełnienie dodatku za pomocą Diagboxa i wybraniu samochodu Peugeot 407. Co ciekawe, przed tym zabiegiem wypalanie zachodziło średnio co 490 km, ostatnie wypalenie było po 412 km, a obecnie średnie wypalanie następuje co 570 km, a ostatnie 2 wypalania były po 720 km... Wiem dokładnie bo jeżdżę codziennie z aplikacją. Ktoś coś rozumie z tego wszystkiego?


Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 10, 2019, 22:11:55 »
Jak to mówią nie mój cyrk nie moje małpy, ale chyba trochę na siłę szukasz. Jak nic się nie dzieje z samochodem to po co kombinować, wypalanie raz na 400 km to jest średnio dwa wypalania na zbiornik paliwa. Uwarzam że jest i tak dobra taka częstotliwość. Biorąc pod uwagę że to nie nowy silnik i na 100 procent coś puszcza oleju w wydech w trakcie spalania.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 10, 2019, 22:26:41 »
Jeśli w najgorsze dni samochód nie jedzie więcej jak 115 - 120 km/h (z butem w podłodze) a jeśli cudem rozpędzi się więcej, to zajmie mu to z pół dnia (też z butem w podłodze), to chyba nie jest to normalne, czy się mylę? Skoro błędów brak, skoro mechanicy nie bardzo wiedzą co i jak, skoro oddają mi samochód po 2 dniach jako sprawny bo nie ma błędów w pamięci, a on raz jedzie, a raz nie jedzie, to normalne, że szukam rozwiązania na własną rękę...

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 10, 2019, 23:48:03 »
Przyznaję że nie czytałem watku od początku, ale z fap jest tak że jak jest zatkany to kiepsko jedzie, nie ma gorszych czy lepszych dni. Po prostu nie jedzie. Tego że nie jedzie może być wiele przyczyn ale nie koniecznie fap. Podstawa to diagnostyka. Inna sprawa że do auta z fap byle jakiego oleju lać nie można, a nie każdy na to patrzy...tak jak pisałem wypalanie co 400 km to nie jest źle.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 12, 2019, 00:19:31 »
Grzegorz: pytanie, czy ciśnienie różnicowe 0mbar na biegu jałowym może być w jakichś warunkach normalne..?

W moim przypadku to pierwszy diesel i nie mam pojęcia, czy np. jak na moją jednostkę osiągi ma normalne, średnie, czy słabe. Filtr 80% zapełnienia, wypala się średnio co ok. 250km (dużo miejskiej jazdy). Jednak chodzi mi po głowie hamownia (zwłaszcza, że świeżo po rozrządzie jestem) żeby sprawdzić czy on tak ma chodzić, czy coś jest nie bardzo. Ja się zwyczajnie obawiam, że nie mając namacalnych punktów odniesienia mogę nieświadomie męczyć lub zarzynać silnik.

Tutaj natomiast to, co kolega Krzysztof pisze na pewno nie jest normą.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 12, 2019, 21:27:14 »
Jak auto wróci do mnie i będę miał chwilę to pomierze parametry z fap z C5 i dla porównania z c4 Picasso. C5 jest na wymianie rozrządu, ja się za to nie brałem bo nie mam konkretnego pneumata
 Jak się okazało i dobrze bo ktoś wcześniej to złożył na czerwonym kleju. Co do C4 fap nigdy nie czyszczony i przebieg znanym. Co do C5 fap raz czyszczony a przebieg to wiem tyle co ma na szafie i nic więcej.

Offline Krzysztof Waleron

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9 TDI 1999, Xantia 2,0 HDI 2001, Xara Picasso 20HDI 2002 poległ, C5 kombi 2.2HDI biturbo z 2007, C6 2.2HDI z 2006
  • Zainteresowania: ogród, podróże,
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 26, 2019, 19:11:24 »
U mnie C5 2.2HDI do prawda ale 325tys przebiegu FAP oryginalny nie dotykany
w jeździe pozamiejskiej wypala się co 800-900 km
w jeździe miejskiej co 500km czasem co 400 jak się stoi w korkach.


Na którym biegu te 120 da się wycisnąć butem?
jakie obroty można osiągnąć na 3 biegu z butem w podłodze?




Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 26, 2019, 19:37:39 »
U mnie C5 2.2HDI do prawda ale 325tys przebiegu FAP oryginalny nie dotykany
w jeździe pozamiejskiej wypala się co 800-900 km
w jeździe miejskiej co 500km czasem co 400 jak się stoi w korkach.


Na którym biegu te 120 da się wycisnąć butem?
jakie obroty można osiągnąć na 3 biegu z butem w podłodze?
U mnie wypalał się już co 412 km jeżdżąc prawie 100 km dziennie. Po zresetowaniu wszystkich liczników dotyczących FAPu obecnie wypalenia są co 720 km. Dziwne, nie?

Nie wiem na jakim biegu, mam automat - but w podłodze a on rozpędzał się do 112, 115, maksymalnie do 120 km/h. Teraz tego już nie ma - zniknęło po resecie liczników FAPu. Rozpędza się powyżej tej prędkości. Ma jednak gorsze dni, tzn. nie idzie wtedy tak dobrze, nie czuć mocy i jest ten dziwny dźwięk jakby coś ograniczało ciśnienie doładowania... Analizuję problem i na dniach zaślepię EGR. Moim zdaniem to EGR, dozownik powietrza lub orurowanie / sterowanie turbo. Nie ma siły.

Grzegorz: pytanie, czy ciśnienie różnicowe 0mbar na biegu jałowym może być w jakichś warunkach normalne..?

Tutaj natomiast to, co kolega Krzysztof pisze na pewno nie jest normą.
No właśnie. Przecież spaliny lecą przez rurę z wkładem filtrującym, który na pewno stawia jakiś opór. No chyba, że obroty biegu jałowego produkują na tyle mało spalin, że faktycznie jakoś przelatują bez wysiłku. No ale jazda do tych 80 km/h? Nie wiem co o tym myśleć, zapytać też nie ma kogo bo nikt się na tym nie zna. Serio. Mechanicy takie pierdoły wygadują, że odechciało mi się w ogóle szukać u nich pomocy. Najlepiej przyjechać Passatem albo Golfem - to was drinkiem powitają.

Offline Krzysztof Waleron

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9 TDI 1999, Xantia 2,0 HDI 2001, Xara Picasso 20HDI 2002 poległ, C5 kombi 2.2HDI biturbo z 2007, C6 2.2HDI z 2006
  • Zainteresowania: ogród, podróże,
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 26, 2019, 20:38:32 »
Jak zapcha FAP to zgłosi problem i przejdzie w tryb awaryjny.


przyczyn od liku ten FAP może sie wypalać tak często bo klijent kopci w rure co za chwile pewnie go wykończy.


To jak by powietrza mu brak, zawór sterujący turbiną?


Trza by sparawdzić ile powietrza dostaje turbina




Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI FAP - kiedy konkretnie FAP jest do regeneracji / płukania / wymiany
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 29, 2019, 12:04:54 »
W moim przypadku to nie FAP był przyczyną. Po resecie wszystkich liczników FAPa wypalania zachodzą teraz między 720 a 780 km. Po prostu w pewnym momencie chyba cały system od zarządzania filtrem zgłupiał. Być może przyczyną było nieudane programowanie dolewki za pomocą Lexii...