Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Numery części OEM  (Przeczytany 1624 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Numery części OEM
« dnia: Listopad 11, 2019, 09:15:05 »
Witam.
Jakiś czas temu walczyłem z babelkami powietrza w układzie paliwowym. Kupiłem nawet obudowę filtra paliwa od c5 Mk I, założyłem zaworek zwrotny, przewody poliuretanowe. Przez okres około dwóch tygodni nie było żadnych bąbli. Dziś już są.
Potrzebuje od Was info o numerze części :
 1.Przewód paliwa od zbiornika paliwa do filtra paliwa (razem z gruszką) oraz od filtra paliwa do pompy.
2. Pokrywa filtra paliwa.
Silnik to 2.0 hdi 163 km.
Szukalem u wujka googla ale nie znalazłem. Może ktoś ma schemat?
Pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Numery części OEM
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2019, 09:15:54 »
Tak to wygląda
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Jan Zymek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5(X7) Exclusive, 163KM, Autom.2011 r,
  • Zainteresowania: sporty motorowodne,technika militarna
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Numery części OEM
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2019, 11:08:32 »
Podaj VIN

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Numery części OEM
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2019, 12:50:40 »
VF7RWRHHABL526226
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Jan Zymek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5(X7) Exclusive, 163KM, Autom.2011 r,
  • Zainteresowania: sporty motorowodne,technika militarna
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Numery części OEM
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 11, 2019, 13:09:35 »
To wg. ServiceBoxa

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Numery części OEM
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 11, 2019, 16:53:59 »
Dziękuję.
Czyli potrzebuje cześć 1 oraz 5.
To jeszcze muszę znaleźć numer pokrywy filtra paliwa.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Numery części OEM
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 14, 2019, 22:37:51 »
Z racji tego, że ostatnio byłem zmuszony wymienić gruszkę paliwa bo stara przepuszczała(kupiłem drugą oryginalną ale też nie była szczelna ale opiszę to w innym wątku bo powodowało to inne problemy niż pęcherze w paliwie) to na szybko zmontowałem sobie taki układ. U mnie drobne pęcherze powietrza pojawiają się już przed gruszką. Wynika z tego, że winna jest złączka przy baku lub... Jeszce jedna opcja, którą chciałbym tu poddać pod dyskusję.

Otóż, powrót paliwa z wtrysków przechodzi przez pompę WC a następnie drugą rurką wraca z powrotem do baku.

Nie jest przypadkiem tak, że to powracające paliwo w skutek sprężania na pompie WC a następnie rozprężanie za wtryskami powoduje, że paliwo wraca do baku mocno "napowietrzone"?
A z racji tego, że w baku króciec powrotu i zasilania paliwa są blisko siebie to układ z powrotem zaciąga to napowietrzone paliwo i stąd biorą się te drobne bąbelki?



Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Numery części OEM
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 15, 2019, 07:45:41 »
Pytanie czy auto źle odpala?
Bo z pęcherzami w tym aucie nie wygrasz  ;)

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Numery części OEM
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 15, 2019, 16:18:16 »
No właśnie jakiś czas temu ruszałem cały układ wtryskowy bo co jakiś czas zdarzało się, że auto po odpaleniu po dłuższym postoju po chwili zaczynało kopcić na niebieskawo i nierówno pracować. Teraz już wiem, że to przez cofające się paliwo do baku. Wymieniłem jak widać na zdjęciu gruszkę i dałem jeszcze dodatkowo drugi zawór zwrotny ale dzisiaj sytuacja znowu się powtórzyła. Samochód odpala po pierwszym obrocie rozrusznika po czym od razu gaśnie, następnie kilka sekund kręcenia żeby znowu zapalił. Wyskakuje błąd od zbyt długiego narastania ciśnienia na listwie wtryskowej przez zebrane w układzie powietrze. Oczywiście jak przed odpaleniem podpompuję gruszką paliwo to pali bez jakichkolwiek problemów ale jest to mega uciążliwe. Nie mogę natomiast dojść do tego dlaczego paliwo mimo założenia zaworów zwrotnych nadal się cofa, będę jeszcze próbował ten dodatkowy zawór zwrotny założyć już za filtrem lub nawet na powrocie paliwa do baku bo tak teraz myślę, że jeden za drugim w niczym nie pomaga a może wręcz przeciwnie.

Niemniej jednak przed ruszaniem wtrysków nigdy nie miałem problemu, żeby auto zgasło zaraz po odpaleniu. Mogło i tydzień stać nieruszane i jedynie pojawiał się dym i nierówna praca, natomiast teraz ewidentnie problem się nasilił. Obracałem też łopatki na pompie wstępnej bo była jedna strona wyrobiona już, może to przez to albo gdzieś na przelewach wtrysków jest problem, będę musiał spróbować wymienić tam oringi.


Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Numery części OEM
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 15, 2019, 20:11:41 »
U mnie znacząco się poprawiło po dodaniu zaworu zwrotnego na powrocie. W 2.2 dodatkową wadą jest powrót idący przez filtr paliwa.U Ciebie jest pompa delphi ale pewnie też w niej jest zaworek zwrotny, który może popuszczać.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Numery części OEM
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 15, 2019, 20:15:38 »
Witam.
Qrcze to ja mam podczas pracy silnika na wolnych obrotach jedynie pęcherzyki wielkości ziaren maku tworzące jakby pianę. Nie mam tak dużych bąbli jak ziarna grochu.  Odpala rano normalnie, nie kopci, tylko głośniej pracuje, jakby zawory walily, ale to tylko z 4-5s i chodzi normalnie.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Numery części OEM
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 15, 2019, 22:18:59 »
U mnie na pracy tak samo, malutkie pęcherzyki podczas pracy. Trochę niefortunnie może dobralem zdjęcie do opisu ale chciałem pokazać tylko układ a fotkę robiłem przed odpowietrzeniem.



Jak się jednak dzisiaj okazało sprzed gruszki nadal ucieka paliwo i po całej nocy postoju problem występuje nadal i wygląda to jak na załączonym zdjęciu.

Natomiast jak pisałem wyżej, podczas pracy są to malutkie bąble i stąd moje podejrzenie, że może paliwo, które wraca jest tak napowietrzone. Jutro jak znajdę czas to założę również na powrocie kawałek przezroczystego przewodu i wrzucę fotki.