Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Inteligentny moduł sterujący (BSI) Wtrysk oraz zawieszenie  (Przeczytany 314 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daniel Napora

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mk3 2009
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Reading
Inteligentny moduł sterujący (BSI) Wtrysk oraz zawieszenie
« dnia: Listopad 09, 2019, 13:18:02 »
Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość, z góry dziękuję.
 Od kupna w marcu tego roku nie mialem z nim żadnych problemu do czasu... Oddałem moją cytrynkę do serwisu Peugeot w Wielkiej Brytanii (wymiana przegubu)  i tu zaczęły się problemy. Chłopaki podnieśli auto na podnośniku z zawieszeniem obniżonym do samego dołu, ciśnienie rozerwalo zbiornik wyrównawczy plynu hydraulicznego w drobny mak po 3 dniowej wojnie z nimi podjęli decyzję o wymianie zbiornika za darmo. Na fakturze napisane było że wlali 5 litrów plynu lds. Auto po obniżeniu zawieszenia na sam dół wylewa korkiem płyn lds i zawieszenie jest twarde. Proszę o pomoc. Dodam że zaraz potem pojechałem do serwisu citroena i po ogledzinach wizualnych mechanik powiedział że potrzeba raz jeszcze wylać płyn i zalać na nowo do odpowiedniej ilości. Mają zrobić to w ten poniedziałek (Peugeot) ale zastanawiam się czy to faktycznie będzie przyczyna twardego zawieszenia. Pamiętam jak mechanik po explozji zbiornika próbował zjechać z podnośnika na odpalonym silniku auto chodziło ok 10 minut bez plynu hydraulicznego. Może do pompa?  Panowie pomocy.  Mam diagboxa który pokazuje błąd U2005.


Dodam że wykryłem jakieś problemy z wtryskami nie wiem czy 2 wątki w jednym poście są dozwolone ale  raz się żyje. Auto działa bez szwanku słyszę jakieś dziwne dźwięki spod maski typu turbina ale mechanik uspokoił mnie powiedział że to jest coś z rura dolotową.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2019, 13:48:56 wysłana przez Daniel Napora »

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163km
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Inteligentny moduł sterujący (BSI) Wtrysk oraz zawieszenie
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 09, 2019, 16:37:42 »
Jeśli układ stracił ciśnienie to auto "wisi" na samych sferach, które są bardzo mocno dobite, musi być twardo. Serwis powinien pokryć cały koszt przywrócenia zawieszenia do sprawności. Jeśli nie wiedzą jak się obchodzić z autem z hydropneumatyką, nie powinni ich brać na warsztat

Offline Daniel Napora

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mk3 2009
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Reading
Odp: Inteligentny moduł sterujący (BSI) Wtrysk oraz zawieszenie
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 09, 2019, 16:44:34 »
Jeśli układ stracił ciśnienie to auto "wisi" na samych sferach, które są bardzo mocno dobite, musi być twardo. Serwis powinien pokryć cały koszt przywrócenia zawieszenia do sprawności. Jeśli nie wiedzą jak się obchodzić z autem z hydropneumatyką, nie powinni ich brać na warsztat
Zgadzam się z tym w stu procentach sęk w tym że moje amortyzatory są do wymiany lecą już do mnie z PL ale to chwilę potrwa i teraz nie wiem czy to ma wpływ na to zawieszenie w tym momencie. I wciąż nie znam odpowiedzi na to czy wylanie płynu, od powierzenie i na nowo zalanie go coś da.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 564
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Inteligentny moduł sterujący (BSI) Wtrysk oraz zawieszenie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 09, 2019, 20:00:17 »
U2005 pojawia się w chwili przeprowadzania testu globalnego - jest zupełnie nieistotny (krąży pogłoska, że na oryginalnym interfejsie, ten błąd się nie pojawia). W pierwszej kolejności trzeba "sprowadzić" poziom LDS do prawidłowego poziomu - TU masz filmik na YT jak to zrobić (zarówno przy pomocy DB, jak i bez). Skoro opuszczenie na dół powoduje, wylewanie się płynu to znaczy, że jest go za dużo - spece z serwisu Peugeota zapewne nalali LDS-u do znacznika w ustawieniu "do jazdy". Druga rzecz to ustawienie wysokości zawieszenia do prawidłowych wartości - jak wymieniali przegub mogli przez nieuwagę przestawić obejmę na stabilizatorze - kilka wątków niżej masz temat o nominalnych wartościach zawieszenia - przejrzyj sobie pomierz skoryguj. Jeśli pompa działa i auto się podnosi, to znaczy, że ta "przejażdżka bez zbiornika" nadmiernie jej nie zaszkodziła... zresztą sama pompa nie ma nic to twardości zawieszenia - ona tylko pompuje LDS do siłownika, aby utrzymać zadany poziom nadwozia.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 117
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Inteligentny moduł sterujący (BSI) Wtrysk oraz zawieszenie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 09, 2019, 20:00:42 »
Jeśli układ stracił ciśnienie to auto "wisi" na samych sferach, które są bardzo mocno dobite, musi być twardo. Serwis powinien pokryć cały koszt przywrócenia zawieszenia do sprawności. Jeśli nie wiedzą jak się obchodzić z autem z hydropneumatyką, nie powinni ich brać na warsztat
Zgadzam się z tym w stu procentach sęk w tym że moje amortyzatory są do wymiany lecą już do mnie z PL ale to chwilę potrwa i teraz nie wiem czy to ma wpływ na to zawieszenie w tym momencie. I wciąż nie znam odpowiedzi na to czy wylanie płynu, od powierzenie i na nowo zalanie go coś da.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


Poczekaj na to co zrobi serwis a z fakturą wróć do tych partaczy. Wpływ na pracę zawieszenia ma wiele rzeczy min zapowietrzony układ czy wyskość zawieszenia.  Ja bym się nie martwił na zapas. Błąd wtrysku miałem u siebie chyba jak były zjarane świece.







Offline Daniel Napora

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mk3 2009
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Reading
Odp: Inteligentny moduł sterujący (BSI) Wtrysk oraz zawieszenie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 15, 2019, 22:49:28 »
Jestem już po wymianie oleju i od powietrzeniu układu. Z przykrością stwierdzam że zawieszenie wciąż jest twarde. Mimo tego że posiadam diagbox i jest wiele instrukcji na temat tego jak wy regulować zawieszenie osobiście m.in. Na klubcytrynki.pl dla mnie to czarna magia, poza tym z tego co czytałem potrzebne są 2 narzedzia. Zostawię to fachowcowi. Więc temat chyba jest zamknięty jak kolwiek poczekam jeszcze. Może kogoś Interesuje, ile taka usługa będzie kosztować w UK z tego co wyczytałem w Polsce 200 zł  ASO ale ciężko mi w to uwierzyć . Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II Break RHR (Sterownik RHL)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Inteligentny moduł sterujący (BSI) Wtrysk oraz zawieszenie
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 15, 2019, 23:02:23 »
Zostaw zawias na tydzień. Przejdzie mu ;-) Ze swoją to przerabiałem. Dałem na wymianę gum na wahaczach. poprosiłem, żeby odłączyli aku przed robotą, a zawias ustawili do jazdy na szosę. Odebrałem i było sztywno, każda dziura, nierówność jak w zglebionym Civic'u. Po 5-6 dnach, kilku opuszczeniach przeszło.

Offline Daniel Napora

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mk3 2009
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Reading
Odp: Inteligentny moduł sterujący (BSI) Wtrysk oraz zawieszenie
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 15, 2019, 23:17:56 »
Sęk w tym że ta cała sytuacja trwa już ogółem może z trzy tygodnie i dalej żadnej poprawy. Swoją drogą jak nazywa się taka usługa fochowym językiem?  Chciałbym sobie to przetłumaczyć i na kierować serwisanta w citroen o co mi dokładnie chodzi. Z góry dziękuję.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka