Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: problem centralny zamek - wymiana drzwi - wtyczki  (Przeczytany 1443 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Czapla

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2.2 HDI, 2002
  • Zainteresowania: Fizjoterapia, Grawitacyjne odmiany kolarstwa górskiego
  • Miejscowość: Puławy
problem centralny zamek - wymiana drzwi - wtyczki
« dnia: Listopad 29, 2019, 16:45:48 »
Cześć wszystkim,

po małej stłuczce byłem zmuszony wymienić drzwi z lewej strony w moim breaku (było taniej kupić używane niż bawić się w naprawę blacharską).
Kupiłem używki ładne, w kolorze z osprzętem, szybami itp.

Odebrałem dziś auto od blacharza i mam problem z centralnym zamkiem.

Wciskając guziki na pilocie auto się otwiera i zamyka normalnie.
Zamykając je z kluczyka ryglują się tylko drzwi kierowcy reszta jest otwarta (to pierwszy problem)
Drugi problem jest po otwarciu drzwi z pilota-> naciskam otwieranie(drzwi się odblokowują (wszytkie)-> ciągnę za klamkę u kierowcy drzwi się otwierają ale z ich otworzeniem reszta się rygluje (guzik od centralnego po prawej nad radiem zaświeca się na czerwono).

Musze znów wcisnąć przycisk na pilocie by reszt sie otworzyła (lampka na guziku gaśnie i jest ok).

Nie byłoby problemu bo w sumie taki system mi nie przeszkadza ale jak wsiądę do auta i próbuje otworzyć drzwi przyciskiem na panelu środkowym guzik nie reaguje., Podobnie pilot z kluczykiem w stacyjce nie otwiera reszty drzwi.
Jest to upierdliwe tym bardziej, że jak wyjdę z auta i chce je zamknąć muszę je najpierw otowrzyc by znów nacisnąć kłudkę na piloscie i je finalnie zamknąć. ( z pilota nie rygluje drzwi kierowcy przez zamknięte 3 pary).

Blacharze przełożył wszystkie moje bebechy (zamek, cięgna, boczki, klamki, silniczki itp).
Nie mam jedynie mojej instalacji od zamków (kabli).

Czy może byc to powodowane różnicą w ilości np. pinów na wtyczkach w kablach. które zostały w drzwiach lub po prostu innej wiązki?
Zakładam, że mogłem kupić drzwi z innej wersji wyposażenia i różniącą się wiązką.
Silniczek z kupionymi drzwiami miał dodatkową wtyczkę najprawdopodobniej od  składanych lusterek lub czegoś innego (moje lusterka się nie składają).





 

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Odp: problem centralny zamek - wymiana drzwi - wtyczki
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 29, 2019, 22:08:29 »
Cześć wszystkim,

po małej stłuczce byłem zmuszony wymienić drzwi z lewej strony w moim breaku (było taniej kupić używane niż bawić się w naprawę blacharską).
Kupiłem używki ładne, w kolorze z osprzętem, szybami itp.

Odebrałem dziś auto od blacharza i mam problem z centralnym zamkiem.

Wciskając guziki na pilocie auto się otwiera i zamyka normalnie.
Zamykając je z kluczyka ryglują się tylko drzwi kierowcy reszta jest otwarta (to pierwszy problem)
Drugi problem jest po otwarciu drzwi z pilota-> naciskam otwieranie(drzwi się odblokowują (wszytkie)-> ciągnę za klamkę u kierowcy drzwi się otwierają ale z ich otworzeniem reszta się rygluje (guzik od centralnego po prawej nad radiem zaświeca się na czerwono).

Musze znów wcisnąć przycisk na pilocie by reszt sie otworzyła (lampka na guziku gaśnie i jest ok).

Nie byłoby problemu bo w sumie taki system mi nie przeszkadza ale jak wsiądę do auta i próbuje otworzyć drzwi przyciskiem na panelu środkowym guzik nie reaguje., Podobnie pilot z kluczykiem w stacyjce nie otwiera reszty drzwi.
Jest to upierdliwe tym bardziej, że jak wyjdę z auta i chce je zamknąć muszę je najpierw otowrzyc by znów nacisnąć kłudkę na piloscie i je finalnie zamknąć. ( z pilota nie rygluje drzwi kierowcy przez zamknięte 3 pary).

Blacharze przełożył wszystkie moje bebechy (zamek, cięgna, boczki, klamki, silniczki itp).
Nie mam jedynie mojej instalacji od zamków (kabli).

Czy może byc to powodowane różnicą w ilości np. pinów na wtyczkach w kablach. które zostały w drzwiach lub po prostu innej wiązki?
Zakładam, że mogłem kupić drzwi z innej wersji wyposażenia i różniącą się wiązką.
Silniczek z kupionymi drzwiami miał dodatkową wtyczkę najprawdopodobniej od  składanych lusterek lub czegoś innego (moje lusterka się nie składają).


Sprawdż jaką masz instalację zamków w samochodzie ,czy s "superblokada " lub "zwykła "blokada ,być może należy  również  wymienić  na twoje kable


 
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: problem centralny zamek - wymiana drzwi - wtyczki
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2019, 02:39:05 »
Inna jest wiązka dla wersji z superblokadą i bez. Musiał być kilka pinów przełożyć.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Czapla

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2.2 HDI, 2002
  • Zainteresowania: Fizjoterapia, Grawitacyjne odmiany kolarstwa górskiego
  • Miejscowość: Puławy
Odp: problem centralny zamek - wymiana drzwi - wtyczki
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 24, 2019, 14:05:44 »
Sprawa załatwiona.
jak wyżej fachowiec nie zmienił wiązki. po przełożeniu wszytko wróciło do normy :)