Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?  (Przeczytany 8610 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 163 KM 2010r
  • Miejscowość: Lublin
Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« dnia: Grudzień 08, 2019, 21:45:43 »
Cześć wszystkim. Od miesiąca staram się odnaleźć miejsce w którym powietrze jest zasysane do układu paliwowego. Wyeliminowałem wszystkie nieszczelności do filtra paliwa powietrze pojawia się za filtrem. Mimo wielu prób nie udało mi się uszczelnić obudowy filtra  pozostaje mi chyba tylko jej wymiana . Od 5 dni pojawił się efekt jazdy z nieszczelnością a mianowicie po krótkiej jeździe wyskakują mi błędy  P0089, P0087, P0094 P0271 czyli obieg paliwa. Błędy da się wykasować ale po chwili jazdy wracają. Wtedy utrata mocy,nie typowe szarpanie podczas puszczenia pedału gazu, głośna praca wtrysków przy dodawaniu gazu. Zauważyłem też że ciśnienie paliwa skacze na biegu jałowym od 250 bar do 320 bar gdzie zadane wynosi 300 bar. Obawiam się że przez to powietrze w układzie siada pompa, bo to raczej nie regulator. Czy ktoś miał podobne problemy czy macie jakieś pomysły.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 08, 2019, 22:11:36 »
Dlaczego wykluczasz regulator?

Powietrze zasysane gdzieś na złączkach/filtrze to częsty problem. Pytanie ile tego jest. Jeśli nie leci piana z połową (lub więcej) zawartości powietrza i nie ma opiłków w obudowie, to raczej nie ma co się bać o pompę.

Offline Robert Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 163 KM 2010r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 08, 2019, 22:29:51 »
Powietrza jest sporo jednak nie pół na pół. Opiłków w filtrze nie ma ale nie miały kiedy tam nalecieć bo stało się to nagle i  niedawno. Regulatora nie wykluczam ale z opisów na forum objawy są nieco inne. Złączki próbowałem uszczelniać na wiele sposobów łącznie z nowymi origami i taśmą teflonową.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 09, 2019, 09:59:38 »
Głośna praca wtrysków (grzechotanie) to na 99% objaw regulatora ciśnienia. Drugi objaw to wkręcanie się na obroty - jak się RC przycina to będzie delikatne opóźnienie. Trzeci lekkie poszarpywanie przy przyśpieszaniu od czasu do czasu.

Najlepiej podglądnąc w DB jak kształtuje się ciśnienie zmierzone z zadanym

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 09, 2019, 10:01:51 »
A co do powietrza to pierwsze pytanie: masz powrót przez filtr czy niezależnie?

Offline Robert Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 163 KM 2010r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 09, 2019, 20:55:50 »
Powrót mam niezależny. Co do Regulatora to o szarpie tylko jak puszczę gaz więc dziwny objaw. W środę jadę do Diesel Serwis zobaczymy co oni wymyślą najpierw tylko wymienię to przeklęta obudowę. W DB tak jak pisałem ciśnienie zmierzone skacze od 250 do 320 bar na biegu jałowym. Wydaje mi się że to dość duże wahania.

Offline Robert Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 163 KM 2010r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 17, 2019, 23:10:23 »
Odebrałem auto z serwisu. Masakra. Najpierw mieli się nim zająć w środę po tygodniu pojechałem auto nie ruszone. Powiedziałem że zabieram to łaskawie podnieśli maskę posłuchali podłączyli komputer i stwierdzili że trzeba wymienić pompę , wtryski i FAP. Taką diagnozę mogłem postawić sam po jednym głębszym. Co do FAPA to przed wizyta u nich wszystko było w porządku teraz wyskakuje błąd. Domyślam się że z powodu długiej pracy silnika w trybie awaryjnym nie było wypalania stąd ten błąd. Auto zabrałem muszę poszukać kogoś z okolic lublina kto poważnie podejdzie do tematu. Mogę jeszcze wymienić regulator ale to szukanie w ciemno a auto pracuje coraz gorzej. Jakieś pomysły


Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 18, 2019, 08:05:23 »
Dlatego najlepiej zainwestować 180 zł w interfejs i możesz sam się podpiąć i posprawdzać. Jaki błąd jest od FAP-a?
Lista części do wymiany to prawie cały układ paliwowy czysty interes dla warsztatu  :) .

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 18, 2019, 09:54:21 »
Jeśli ciśnienie skacze to zacznij od regulatora na pompie.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 18, 2019, 22:55:46 »
Napiszę trochę o moim przypadku. Też mam podobne wahania ciśnienia na jałowym, dodatkowo przy zdejmowaniu nogi z gazu ciśnienie potrafiło spaść poniżej 100 barów, a czasem nawet do 0. Długo jeździłem, obserwowałem i podjąłem decyzję, że zmienię regulator, bo również od czasu do czasu, przy zdecydowanym przyspieszaniu, ciśnienie potrafiło się przywiesić na kilka sekund na 1400 barów, jak zadane było 1800 (czasami nawet skutkowało błędem o za niskim ciśnieniu), ale z kolei czasami bez problemu wskakiwało od razu na 1900-2000 przy maksymalnym bucie.

Po wymianie jednak dalej jest to samo (chociaż nie wywala już błędu póki co i ciśnienie nie spada do 0). Zaczynam się zastanawiać, czy może czujnik na listwie nie świruje, albo wiązka do niego, a może to wtryski zaczynają przepuszczać za dużo w przelew i jest problem z utrzymaniem ciśnienia (tylko pytanie, czy mogą to robić losowo, w sensie raz działać ok, a raz sikać do przelewu?)...

Lub też może pompa zaciąga za dużo powietrza zamiast paliwa i stąd ten problem? Chociaż tutaj byłoby to dziwne, bo po długiej walce udało mi się osiągnąć, nawet przy gazowaniu na postoju, prawie zerowe bąbelki w przewodzie (u mnie ciągnęło powietrze przez spust wody z fitra, uszczelki zrobiły się plastikowe).

Co ciekawe problemów z odpalaniem nie ma i nie było nawet przy -20 w zeszłym roku, auto nie dymi, na jałowym obroty równe i nie trzęsie budą itp.

Offline Robert Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 163 KM 2010r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2019, 21:06:18 »
Dlatego najlepiej zainwestować 180 zł w interfejs i możesz sam się podpiąć i posprawdzać. Jaki błąd jest od FAP-a?
Lista części do wymiany to prawie cały układ paliwowy czysty interes dla warsztatu  :) .


Interfejs oczywiście posiadam i wiem jak się nim posługiwać. Z FAP-em wszystko w porządku, wymusiłem wypalanie DB i nie ma problemu.  Wiem że lista części do wymiany to prawie cały układ, dlatego zabrałem auto. W lublinie serwisy diesli działają na podobnej zasadzie ;przyjedz wymienimy wszystko coś pomoże: W dodatku terminy są 3 tygodniowe. 


Dzisiaj przyszła obudowa filtra, założyłem ale nawet nie sprawdzę czy jest szczelna bo auto po 5 dniach postoju już nie odpaliło. Na rozruchu ciśnienie wzrasta jedynie do 120 bar wiec nie ma szans na uruchomienie.


I pomyśleć że cała historia zaczęła się od wizyty w ASO. Tam wymieniali 4 raz podkładki pod wtryskami po tym pojawiło się powietrze w układzie i problemy z rozruchem po długim postoju. Teraz zaczynam myśleć że to było powiązane

Offline Robert Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 163 KM 2010r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 27, 2019, 21:27:07 »
Napiszę trochę o moim przypadku. Też mam podobne wahania ciśnienia na jałowym, dodatkowo przy zdejmowaniu nogi z gazu ciśnienie potrafiło spaść poniżej 100 barów, a czasem nawet do 0. Długo jeździłem, obserwowałem i podjąłem decyzję, że zmienię regulator, bo również od czasu do czasu, przy zdecydowanym przyspieszaniu, ciśnienie potrafiło się przywiesić na kilka sekund na 1400 barów, jak zadane było 1800 (czasami nawet skutkowało błędem o za niskim ciśnieniu), ale z kolei czasami bez problemu wskakiwało od razu na 1900-2000 przy maksymalnym bucie.

Po wymianie jednak dalej jest to samo (chociaż nie wywala już błędu póki co i ciśnienie nie spada do 0). Zaczynam się zastanawiać, czy może czujnik na listwie nie świruje, albo wiązka do niego, a może to wtryski zaczynają przepuszczać za dużo w przelew i jest problem z utrzymaniem ciśnienia (tylko pytanie, czy mogą to robić losowo, w sensie raz działać ok, a raz sikać do przelewu?)...

Lub też może pompa zaciąga za dużo powietrza zamiast paliwa i stąd ten problem? Chociaż tutaj byłoby to dziwne, bo po długiej walce udało mi się osiągnąć, nawet przy gazowaniu na postoju, prawie zerowe bąbelki w przewodzie (u mnie ciągnęło powietrze przez spust wody z fitra, uszczelki zrobiły się plastikowe).

Co ciekawe problemów z odpalaniem nie ma i nie było nawet przy -20 w zeszłym roku, auto nie dymi, na jałowym obroty równe i nie trzęsie budą itp.



Miałem podobnie. Tłumaczyłem sobie to powietrzem w układzie. Niestety w moim przypadku problem się znacznie rozwinął mimo iż nie jeździłem zbyt wiele z tą usterką. Co do filtra to też znalazłem nieszczelność przy spuście niestety uszczelnienie tego jak i wymiana wszystkich uszczelnień nie wyeliminowało  powietrza, pojawiało sie zawsze po  2-3 minutach pracy silnika. Wyjmowałem obudowę i podając ciśnienie zanurzałem w wodzie. Na ciśnieniu była szczelna musiała sie rozszczelniać na podciśnieniu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 28, 2019, 21:33:58 wysłana przez Robert Misztal »

Offline Damian Młyniec

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Mielec
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 28, 2019, 18:24:12 »
Niestety bąbelki powietrza w paliwie to przypadłość 2.0 hdi (u mnie również są obecne) ale raczej to nie to jest powodem opisywanych skoków ciśnienia paliwa. Jeżeli po wymianie regulatora ciśnienia paliwa nie ma poprawy to przyjrzałbym się jeszcze regulatorowi wydatku na pompie (to ten drugi element na pompie do którego dochodzi wtyka) oraz czujnikowi ciśnienia paliwa na listwie.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 28, 2019, 20:37:37 »
Sprawa zatem jest już prostsza. Jeżeli masz za niskie ciśnienie paliwa to po pierwsze:Zrób test przelewowy wtryskiwaczy. Jeżeli będzie uciekało paliwa na przelew to nie uzyskasz prawidłowego ciśnienia. Jeżeli to będzie ok to:
Do sprawdzenia pompa CR czy jest w stanie wytworzyć ciśnienie oraz regulator wysokiego ciśnienia czy wysterowuje odpowiednio.

Offline Robert Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 163 KM 2010r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 28, 2019, 21:32:38 »
Masz rację. Takiej kolejności sprawdzenia oczekiwałem w serwisie. Wydawało mi się to podstawą diagnostyki. Zrobił bym to sam niestety pogoda nie sprzyja naprawom pod chmurką wiec muszę gdzieś zaprowadzić auto. Po nowym roku znowu poszukiwania warsztatu

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 29, 2019, 00:47:51 »
... to przyjrzałbym się jeszcze regulatorowi wydatku na pompie (to ten drugi element na pompie do którego dochodzi wtyka)...

W pompie DFP 3.4 to drugie, to czujnik temperatury.

Poza tym, czy regulator wydatku =/= regulator ciśnienia?

Offline Damian Młyniec

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Mielec
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 29, 2019, 18:34:31 »
Zgodnie ze schematem (patrz załącznik) dla pompy w układzie CR 2.0 HDI 136KM Siemens element z drugą wtyką to regulator/dozownik wydatku i nie jest to to samo co regulator wysokiego ciśnienia. Oczywiście mogę się mylić i dla pompy w innym systemie CR 2.0 HDI może być inaczej ale układy z tego co wiem są bardzo podobne.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 29, 2019, 19:15:38 »
....dla pompy w układzie CR 2.0 HDI 136KM Siemens...
Kolega ma nie 136KM ale 163KM więc raczej ma Delphi przy tym roczniku auta.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 31, 2019, 23:36:38 »
A poza tym w c5 III nie było Siemensa tylko już delphi.
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Robert Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 163 KM 2010r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 07, 2020, 20:32:11 »
Po długiej walce chyba udało mi się rozwiązać problem. Winne wszystkiemu okazały się wtryski po wymianie na nowe brak błędów i ciśnienie na listwie CR przestało skakać. Dodatkowo auto po nocnym postoju się nie zapowietrza.  Wynika z tego że powodem schodzenia paliwa z przewodu były również wtryski.
Wymiana Całej obudowy filtra na nową spowodowało jedynie usuniecie pęcherzy powietrza, natomiast po nocy i tak paliwo znikało z przewodu pomiędzy filtrem a pompą.
 Może ta informacja będzie dla kogoś przydatna.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 07, 2020, 21:16:08 »
Robert, dzięki za podsumowanie tematu.
Z racji, że mam dość podobne objawy, to aż przyjrzę się, czy nie spływa mi ropa z powrotu, a przy jakiejś okazji (czyli muszę przejeździć do wiosny :P) zrobię test przelewowy. Dla formalności, bo to że walą w przelew, to niemal pewne. Pytanie tylko jak bardzo i ile wtryskiwaczy.
W ogóle w sobotę poszedłem z Diagboxem i odpaliłem próbę przelewową. Bez odpinania i mierzenia przelewów, więc w sumie dość bez sensu, ale stała się ciekawa rzecz. Silnik wkręcił się na 2500 obrotów, potem trochę zafalował (właściwie zaszarpał, bo było to gwałtowne) obrotami i zgasł. :D

Ciekawe było też zachowanie wskazówki obrotów przy wkręcaniu. Na ucho wchodził na obroty jednostajnie i płynnie, a wskazówka do 1700 obrotów wchodziła normalnie, a potem zdecydowanie szybciej powędrowała na 2500. Ale to może czujnik wału świruje z jakiegoś powodu (albo koło foniczne), co też może lekko zakłócać pracę przy normalnym użytkowaniu. No nic, kolejna rzecz do sprawdzenia. ;]



A wracając do tematu, ja z racji hobbystycznych upodobań pójdę w samodzielną reanimację przez wymianę zaworków. Chyba. :P

Offline Robert Misztal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI 163 KM 2010r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 07, 2020, 21:39:38 »
Nie wiem czy w przypadku wtrysków piezoelektrycznych Delphi  będzie to wykonalne.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 08, 2020, 08:22:34 »
A jesteś pewien, że to piezoelektryki? Bo od Delphi jeszcze takiego nie widziałem, wszystko dla CR było na cewkach. Ma ktoś numer wtryskiwacza Delphi do 163KM? Ale ten EJDR... (EJBR...)
Zestaw do naprawy wtryskiwacza Delphi dla silnika RHF to Delphi 7135-617, a ciekawi mnie jaki i czy w ogóle jest zestaw do RHH bo myślałem nad hybrydą wtryskiwaczy z wydajniejszą końcówką/rozpylaczem.

Znalazłem numer wtryskiwacza do 163KM i jest to EMBR00101D (9686191080) czyli można reanimować taki wtryskiwacz bo nie jest piezo. Numer zaworka przelewów według różnych źródeł to 9308-625C (~ 9308 625C / 28264094/28346624/28277576). Końcówki/rozpylacza jeszcze nie ustaliłem na 100% ale jest to prawdopodobnie L342PBD.

W każdym razie cały zestaw naprawczy (zaworek i rozpylacz) to Delphi 7135-581, koszt zestawu 500-600 zł. Sam zaworek od 140 zł
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2020, 09:22:52 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 08, 2020, 09:37:02 »
Panowie, jak dobrze odpowietrzyć układ po wymianie filtra paliwa w 2.2 hdi 204 ?

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 08, 2020, 11:15:49 »
Według tego co ja kiedyś znalazłem to zaworek ma numer 9308-625C a rozpylacz L342PRD. Też się przymierzam do wymiany kompletu zaworek i rozpylacz bo wtryski to ostatni element, który nie został przeze mnie jeszcze wymieniony a moje problemy zaczęły się właśnie po tym jak rozkręciłem i czyściłem wtryski między innymi.


Z nieszczelną obudową filtra paliwa sobie już poradziłem, najwięcej powietrza miałem zasysane przez spust przy czujniku wody na dole filtra oraz przy króćcu zasilającym. Spust przy czujniku został złożony na teflon+reinzosil a króciec zasiląjący wytoczyłem sobie mosiężny i oprócz oringu wkleiłem go na kleju dwuskładnikowym. Dodatkowo pastą polerską przeleciałem na lustro całą powierzchnię gdzie przylega oring od pokrywy filtra, po tylu latach nie była zbyt gładka już, a może i od nowości nie była...


 Był tu już wielokrotnie poruszany temat montowania pompki i to też spoko pomysł ale uważam, że w pierwszej kolejności należy i tak uszczelnić układ, u mnie przy pompowaniu gruszką z całej siły pojawiało się paliwo w rurce odprowadzającej wodę z filtra, więc nie tylko zasysa tamtędy powietrze ale może i popuszczać jeżeli poda się ciśnienie.





Po tym zabiegu paliwo ucieka mi od pompy powrotem do baku ale już odcinek bak-filtr paliwa-pompa jest cały czas pełny. Póki co samochód stał 72h i po tym odpalił bez zająknięcia bez pompowania więc myślę, że w końcu udało się z tym dojść do ładu. Ale od dłuższego czasu mam wrażenie, że wtryski nie pracują prawidłowo i dlatego myślę o ich regeneracji. Pytanie tylko czy po wymianie zaworów i końcówek trzeba je ponownie kodować czy same się zaadaptują?
No i druga sprawa to na aliexpress jest pełno podróbek do kupienia i teraz jak to odróżnić od oryginału?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2020, 11:45:40 wysłana przez Maciej Dudziak »