Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)  (Przeczytany 2607 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Od kilku miesięcy mam problem z opadającym tyłem podczas postoju samochodu (nawet jak bagażnik jest pusty). Najpierw opadał za każdym postojem, ale raczej niewiele (nie do położenia serwisowego). Po otwarciu samochodu pompa się włącza i zawieszenie wraca do normalnego położenia, samochód odpalał bez problemu. Byłem z tym u mechanika, ale powiedział, że póki nie opada na glebę, to lepiej nie ruszać. Jako powód wskazywał brak dostępności siłowników i po ingerencji w układ można siłownik całkowicie rozwalić i wówczas trzeba czekać na używany bez możliwości korzystania z samochodu. Pod koniec zeszłego roku na jakiś czas samochód przestał opadać i trochę wyglądało to tak, jakby się naprawił. Z początkiem roku problem jednak wrócił, ale z większą intensywnością. W załączeniu zdjęcie z pewnym obciążeniem bagażnika po nocy postoju. Po otwarciu samochodu pompa się włączyła i zawieszenie wróciło do normy, choć trwało to z kilkanaście sekund i na samym początku działania pompy jeszcze się zawieszenie nie podnosiło i dopiero po kilku sekundach zareagowało. Jak odpalałem silnik po tej maksymalnej glebie, to dłużej niż zwykle to trwało, ale ledwo co zapalił za pierwszym razem (może chodzi już zużycie akumulatora przy pompowaniu zawieszenia po otwarciu?).

Teraz bagażnik mam pusty i chyba przez to nie opada mi już tak maksymalnie jak na zdjęciu, ale do poziomu serwisowego po nocy zjeżdża. Po krótszym postoju też opada, ale mniej, więc potrzeba kilku godzin, by opadł w całości. W związku z powyższym mam kilka pytań:

1. Czy doraźnie (myślę o oszczędzeniu akumulatora przy niższych temperaturach) można przed wyłączeniem silnika sprowadzić samochód do położenia serwisowego i na nim go trzymać podczas postoju? Wówczas tył nie powinien zbytnio opadać, gdyż nie będzie za bardzo miał gdzie:) Zrobiłem tak wczoraj i mam nadzieję, że będzie można go wrócić do normalnego położenia po odpaleniu.

2. Co może być przyczyną i od czego zacząć poszukiwania pamiętając o problemach z siłownikami? Z tego co czytałem, to opcji jest kilka:
a. Padnięty zawór w układzie przewodu zasilającego
b. Siłownik ma przeciek wewnętrzny na uszczelnieniu tłok/ cylinder (czy to to samo, co nieszczelne oringi w tylnych siłownikach?)
c. Jakiś siłownik tylni do wymiany
d. Padła elektronika pompy
e. Zanieczyszczenie układu, czyli trzeba go oczyścić i wymienić LDS 

Dodam, że jak go wczoraj uruchamiałem to tradycyjnie pierwsze kilka sekund działania pompy to brak reakcji, a później wystrzelił jak z procy od razu do normalnego położenia (coś jakby go blokowało i w końcu puściło). Odpalił lepiej niż po totalnej glebie wcześniej (tej na zdjęciach), ale jak ruszałem to gasł. Po ponownym odpaleniu jak dodawałem gazu na luzie, to nie mógł zwiększyć obrotów silnika ponad 1000 obrotów (jakby coś go blokowało), ale po dwóch/trzech próbach przygazowania udało się wrócić do normy i zrobić przejażdżkę do sklepu i z powrotem (normalna jazda, brak komunikatów komputera o potrzebie ograniczenia prędkości jazdy).   

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 12, 2020, 22:58:04 »
Jeśli nie masz sport to są dwie opcje, przepuszczający siłownik (siłowniki) lub zawór w pompie. Siłowniki można sprawdzić odpinając powrót i obserwując ile ucieka powrotem.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 12, 2020, 23:10:01 »
Czy sprowadza się to do wymiany siłownika bądź pompy?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 13, 2020, 00:38:55 »
Raczej tak, ewentualnie wymiana uszczelnień na siłownikach.

Nisko siedzi na opuszczonym, raczej nie masz baranków z tyłu.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Artur Szwarc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Kombi 2006 2.0 PB
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 13, 2020, 08:11:17 »
Jeżeli strzela jak z procy to obstawiałbym elektrozawory w pompie.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 13, 2020, 11:06:13 »
Bardzo Wam dziękuję za informacje!
A pompa to koszt ponad 1 tys. zł? Te elektrozawory wymienia się tylko z całą pompą?

Offline Leszek Gaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Sawin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,2 HDI 2011 rok; Ford Ka 1,2 2009 rok
  • Zainteresowania: mechanika, turystyka
  • Miejscowość: Sawin
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 13, 2020, 11:14:29 »
Niekoniecznie elektrozawory. U mnie taki sam objaw dały przecieki z siłowników. Około 1,5 miesiąca temu zaczął mi po nocy tyłek leżeć na glebie więc poczytałem posty w tym temacie. U mnie się prawie lało z powrotu przecieków więc zaryzykowałem i kupiłem 2 kpl uszczelnień. Kilka godzin roboty pod autem i nawet nie drgnie po nocy. Wcześniejszych objawów niedomagania tyłu nie miałem, stało się z dnia na dzień. Problemu z zakupem uszczelnień nie ma, osłonki gumowej i zawleczki nie kupowałem, orginały są w bardzo dobrym stanie. Jeśli się samodzielnie ostrożnie demontuje to pozostaje tylko koszt zakupu 3 uszczelnień na 1 siłownik. Warunkiem jest oczywiście sprawdzenie czy występuje przeciek, bo jeśli nie to też bym obstawiał elektrozawór przy pompie
szmergiel13

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 13, 2020, 12:51:25 »
Jeżeli strzela jak z procy to obstawiałbym elektrozawory w pompie.

Jak gwałtownie się podnosi to jest to wina braku odbojów i maksymalnej pozycji siłownika.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Artur Szwarc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Kombi 2006 2.0 PB
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 13, 2020, 14:36:27 »
Sadzę że chodzi o to że auto gwałtownie "wstaje" do pozycji do jazdy, nie tej maksymalnej serwisowej. W pompie nie siedzę ale wygląda na to że elektrozawór trzyma LDS ( zamiast puszczać sukcesywnie ) i nagle puszcza LDS do siłowników.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 13, 2020, 15:05:49 »
Sadzę że chodzi o to że auto gwałtownie "wstaje" do pozycji do jazdy, nie tej maksymalnej serwisowej. W pompie nie siedzę ale wygląda na to że elektrozawór trzyma LDS ( zamiast puszczać sukcesywnie ) i nagle puszcza LDS do siłowników.
Wątpię, to bardziej wygląda na przycinający się siłownik zawieszenia. Gdy zbierze się ciśnienie tłok przeskakuje przez próg (wytarty w powierzchni cylindra siłownika (a niestety aluminiowe obudowy potrafią się wycierać) i dalej wystrzeliwuje jak z procy w górę.

Offline Artur Szwarc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Kombi 2006 2.0 PB
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 13, 2020, 15:32:58 »
Rzeczywiście, o tym nie pomyślałem, tak może być. Generalnie wg mnie najpierw należy wykluczyć wycieki, jeżeli są to często pomaga wymiana uszczelek w siłowniku tył.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 13, 2020, 18:42:10 »
Przy wymianie uszczelek siłownika tylnego doskonale widać stan cylindra siłownika... Xantie chorowały na wrzery i wytarcia powierzchni. Tu będzie podobnie bo technologia wykonania podobna. Niestety jest obecnie problem zakupić nowy siłownik. Pozostaje szukanie używki lub wytoczenie i wprasowanie odpowiedniej tulei w stary.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2020, 21:05:03 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 13, 2020, 20:21:35 »
Zrób taką prostą próbę. Podnieś auto na max do góry i zostaw na noc. Jak opadnie to elektrozawory, jak nie opadnie to problem z siłownikiem.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 13, 2020, 22:28:43 »
Rozmawiałem z mechanikiem i chyba najpierw spróbujemy wymianę uszczelek. Podobno w wielu przypadkach pomaga. Dodam, że gwałtownie powstał raz, innym razem już nie.

Jak po ostatnim zatrzymaniu zostawiłem go na pozycji min. (serwisowa do 10 km/h), to tył ponownie zaliczył totalną glebę i to bez żadnego obciążenia w bagażniku. W połowie tygodnia mogę jeszcze spróbować z tym maksymalnym położeniem.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 14, 2020, 02:41:39 »
Wjedź na kanał, wyjmij powrót z siłownika i zobacz ile leci.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 14, 2020, 18:51:31 »
Takie sprawdzenie nic nie kosztuje i nic nie trzeba kombinować z powrotami

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 15, 2020, 22:18:12 »

Tak, zostanie to sprawdzone, ale podobno metoda na powrót z siłownika nie daje 100% gwarancji dobrej diagnozy.
Dzisiaj trochę samochodem pojeździłem i wnioski są takie:
  • Aktualnie podnosi się normalnie, a nie gwałtownie i to za każdym razem
  • Za każdym razem na postoju opada tył i wystarczy mu kilka godzin
  • Jak zostawiłem na 2h w pozycji max do góry, to tył zdążył już zauważalnie opaść, przód stał wciąż wysoko
Wynik tego ostatniego testu może przechylać nieco szalę na elektorozawór?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Opadający tył podczas postoju (zawieszenie bez przycisku „sport”)
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 16, 2020, 01:40:58 »
Bardziej na siłownik, podnieś na maksa i wypnij powrót, jak będzie mocno leciało to siłownik.
Lexia, VCDS, MPPS