Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Silnik do Cytryny  (Przeczytany 8746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 29, 2020, 19:38:09 »
A Lexią coś w sterowniku zmieniałeś?
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 29, 2020, 19:54:41 »
Nie nic nie było zmieniane.


Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 29, 2020, 20:36:20 »
Co to za wtyczki ?? Gdzie je podłączyć ??
https://zapodaj.net/a8db572fe680d.jpg.html

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 29, 2020, 20:44:51 »
Nie nic nie było zmieniane.
A powinno...
Czytasz, co ludzie piszą, czy czasu nie masz?
...Obydwa silniki są identycze, różnica występuje w sterowniku silnika EDC15C2, oraz osprzęcie. Obydwa silniki są na wtryskach BOSCH, różnią się tyko selekcją: 1,2,3, lub XYZ. Nie powinno się ich mieszać.Wszystkie cztery jednej selekcji. Parametry te trzeba przestawić w sterowniku silnika,czyli ECU, tzn selekcja wszystkich czterech, za pomocą znanego programu LEX.
Myślę że jasno to wyjaśniłem.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 29, 2020, 21:06:12 »
Nic nie zmieniałem bo po co jak był wymieniany tylko sam słupek. Silnik już pali normalnie wina była w pompie paliwa. Nie wiem od czego są te dwie nie wpięte zaznaczone na czerwono kostki??


Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 29, 2020, 22:10:39 »
Słupek to blok silnika z wałem, układem korbowo-tłokowym, misą olejową, pompą oleju.
Bez "czapki, czyli głowicy. Napisałeś, że wtryski swoje zostawiłeś, a w tej kwestii Tomasz
jasno opisał różnicę pomiędzy RHS a RHZ.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 29, 2020, 22:48:13 »
Z tego co ja się doczytałem, to wtryski są obce. Skoro osprzęt jest Twój, to co z tą turbiną? Też Twoja? Co do tych wtyczek, jedna może być od sondy przed katem a druga może gdzieś od skrzyni biegów. Skoro silnik odpalony to czy świecą kontrolki silnika i service?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2020, 23:03:45 wysłana przez Tomasz Tomaszek »

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 29, 2020, 22:52:15 »
Przepraszam, mój błąd. "Słupek" i wtryski przełożone.

BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 30, 2020, 00:13:09 »
Co to za wtyczki ?? Gdzie je podłączyć ??
https://zapodaj.net/a8db572fe680d.jpg.html

Jedna wygląda jak od czujnika ciśnienia doładowania, jest z przodu na górze intercoolera, druga może być do filtra paliwa.
Lexia, VCDS, MPPS

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 30, 2020, 06:09:55 »
Service sie swieci ale samochód nie jest jeszcze złożony w całość czyli brak chłodnicy intercoolera i nie wiem który przewód powietrzapodpiać do gruszki turbiny ma ktoś pomysł??

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 30, 2020, 06:40:51 »
Panie Administratorze dobrze pan myśli, nie ma za co przepraszać bo tak jak wcześniej napisałem osprzęt zostawiłem swój oprusz wtrysków, wtryski zostały z silnika RHZ od xsary. Problem był tylko w pompie paliwa która nie dawała ciśnienia gdzieś się pogubiła, po jej odłączeniu i podłączeniu auto odpaliło normalnie.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 31, 2020, 13:34:42 »
Panowie znowu problem, auto dochodzi do 3 tysięcy obrotów i dalej nie ma mocy co może być przyczyną??

Offline Gabriel Pisklak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Korchów
  • Posiadany samochód: C5 2.0hdi rhz, c5 lift 3.0 v6 xfu C5X7 2.0 hdi rhh
  • Zainteresowania: elektonika (naprawiam telefony)
  • Miejscowość: Korchów
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 31, 2020, 13:50:36 »
Tryb serwisowy diagnoza lex... coś na pewno powie co go boli. Sprawdź podciśnienia .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2020, 14:05:07 wysłana przez Gabriel Pisklak »

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 31, 2020, 14:20:17 »
Ma ktoś jakiś schemat jak podłączyć te podciśnienia może są źle podpięte

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 31, 2020, 19:22:09 »
Dodam że samochód ma zamontowany DPF/FAP może on jest zapchany i dlatego dławi silnik przez co nie wkręca się na obroty??

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 01, 2020, 00:51:07 »
A nie jest w trybie awaryjnym? Wszystkie wtyczki dobrze podłączone?
Lexia, VCDS, MPPS

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 01, 2020, 09:26:26 »
Wydaje mi się że dobrze podłączone, inaczej nie za bardzo pasują długością później dodam zdjęcie. A jak można inaczej sprawdzić czy jest w trybie awaryjnym?? Nie posiadam lexi. Nie świeci się błąd silnika, po zdiagnozowaniu komputerem wyskakuje ten błąd "sygnał ciśnienia turbodoładowania:zawarcie do plusa lub wartość zbyt wysoka" .


Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 01, 2020, 12:17:58 »
A gdzie znajduje się SWIRL w 2.0 hdi??

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 01, 2020, 12:29:42 »
Po zdiagnozowaniu komputerem wyskakuje ten błąd "sygnał ciśnienia turbodoładowania:zawarcie do plusa lub wartość zbyt wysoka" .
Mas gdzieś zwarcie w instalacji, jak dla mnie.
Posprawdzaj dokładnie przewody przy wejściach do wtyczek.
W MKI instalacja ulega ślicznej "biodegradacji". Rozlatuje się izolacja, i robią się zwarcia.
Czas, temperatura, i opary oleju swoje robią. Szukanie pracochłonne, ja przy swojej prułem
wszystkie wiązki w komorze silnika. Błąd na desce się nie wyświetlał.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 02, 2020, 07:21:31 »
A gdzie znajduje się SWIRL w 2.0 hdi??
2,0 HDI nie ma

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 02, 2020, 13:13:29 »
Panowie przyczyna zdiagnozowana, Turbo po regeneracji a i tak walnięte przepuszczało olej. Turbo wymienione i auto bryka jak szalone.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 03, 2020, 11:06:26 »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 04, 2020, 00:47:48 »
Te na pierwszym są chyba w każdej C5, też je mam, albo generuje je sama lexia, ewentualnie jakiś sterownik się usypia i BSI łapie błąd.

Te inne nie pomogę.
Lexia, VCDS, MPPS

Grochu1994

  • Gość
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 04, 2020, 09:54:16 »
A wie ktoś jak wyregulować turbo ?? Moim zdaniem trochę późno się załącza, dopiero przy 2300 obrotów lub 2500, a przy obrotach 3200 już je odcina i trzeba zmienić bieg żeby samochód dalej jechał.
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2020, 10:06:13 wysłana przez Krystian Nowak »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Silnik do Cytryny
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 04, 2020, 09:58:52 »
Może zawór sterujący jest uszkodzony, albo gruszka na turbo, a turbo jest od tego silnika, ten sam model?
Lexia, VCDS, MPPS