Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Podłokietnik.  (Przeczytany 4407 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 19, 2020, 10:41:39 »
Mam jeszcze jedno pytanie,czy ktoś z forumowiczów miał do czynienia z podłokietnikiem montowanym na środkowym tunelu.
To jakiś uniwersalny chyba?
 Odradzam, miałem takie coś właśnie w Xantii. Już lepiej polować na oryginalne fotele z podłokietnikami jakoś sensowniej to wygląda.

Offline Robert Ciupek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Okolice Chrzanowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 fl 2004 2,0 benzyna, Honda Jazz 1,4
  • Miejscowość: Okolice Chrzanowa
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 19, 2020, 18:28:21 »
Mam jeszcze jedno pytanie,czy ktoś z forumowiczów miał do czynienia z podłokietnikiem montowanym na środkowym tunelu.
Jutro zdjęcia podrzucę.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 610
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 19, 2020, 19:12:13 »
Kiedyś w Renault 25 miałem podłokietniki ale takie na stałe między fotelami. Były całkiem ok. Następne samochody nie miały takiego dodatku.Ale odkąd mam w cytrynie to wiem że jak będę zmieniał samochód to następny też powinien mieć taki dodatek. Ja mam manuala i nie mam żadnych problemów ze zmianą i nigdy mi nie przeszkadzały a wręcz są bardzo wygodne szczególnie w trasie. Wtedy są rewelacyjne, człowiek może się odprężyć. Nie mam regulacji lędźwiowej i da się z tym żyć. Jak ktoś ma ASB to jeszcze bardziej je doceni.
Może nieraz by się przydał taki fajny, regulowany po środku z pojemnym schowkiem bo wiem, że takie też są w innych samochodach.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 19, 2020, 21:11:06 »
Tak mam fotele z pełną elektryką w c5, w C4 Picasso fotele manualnie regulowane.

Offline Robert Ciupek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Okolice Chrzanowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 fl 2004 2,0 benzyna, Honda Jazz 1,4
  • Miejscowość: Okolice Chrzanowa
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 19, 2020, 23:04:23 »
No i jeszcze dzisiaj :)

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 20, 2020, 06:22:18 »
nie jest źle :)

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 21, 2020, 21:35:19 »
Teraz się dowiedziałem, że podłokietniki występowały jeśli dobrze rozumiem tylko w wersji z elektryką foteli... chyba, że było inaczej.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 22, 2020, 12:06:13 »
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale ja mam w Mk2 (2006) podłokietniki przy fotelach, a same fotele manualne. Bez elektryki.
Z ich użytkowaniem (jazda z rozłożonymi podłokietnikami, manual) nie mam problemu. Normalnie się biegami operuje. Co innego z podparciem lewej ręki o drzwi, bo mam 166cm wzrostu i gdzieś średnio sięgam wygodnie do podpórki. Muszę trochę mocniej odginać rękę. ;) W Mk2/X7 jest węziej i tu bardzo wygodnie się korzysta z podparć. Szkoda, że jest jeden, wspólny podłokietnik, bo wolę raczej rozwiązanie starsze z dwoma niezależnymi.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Szczepański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Skąd: Jarocin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 benzyna
  • Zainteresowania: Fotografia
  • Miejscowość: Jarocin
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 04, 2020, 18:15:21 »
Teraz się dowiedziałem, że podłokietniki występowały jeśli dobrze rozumiem tylko w wersji z elektryką foteli... chyba, że było inaczej.
Mam 2006 rok, fotele manualne, żadnego grzania. A podłokietniki są

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 05, 2020, 15:50:54 »
U mnie to samo w 2006 i średniej wersji wyposażenia (bez Exclusive).

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 05, 2020, 17:47:10 »
oczywiście że było inaczej i podłokietniki były do ręcznie sterowanych też.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 05, 2020, 21:26:23 »
Teraz się dowiedziałem, że podłokietniki występowały jeśli dobrze rozumiem tylko w wersji z elektryką foteli... chyba, że było inaczej.
Było inaczej. Ale gdy jest elektryka niemal pewne że są podłokietniki. Za to gdy są podłokietniki to elektryka nie jest taka pewna.

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 05, 2020, 22:17:53 »
A teraz trochę humoru. Jemu właśnie brakuje takiego podłokietnika.
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjNpO-SqrvnAhVT6qYKHeCFBNoQtwIIQjAE&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D3kroYK_FDiA%26vl%3Den-GB&usg=AOvVaw2d6mSchTBn6o2P1NbRSG45
Ja czasem swój składam, ale za to moja pasażerka (żona), podróżuje bardzo wygodnie.

Offline Radomir Atraszkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16v (EW10A) Hatchback Exclusive '05r.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 06, 2020, 10:06:35 »
Trafić C5 z 2.0 16V i fotelami z grzaniem i podłokietnikiem jest ciężko. Dodatkowo takiej konfiguracji z przyciskiem "sport" zawieszenia też nie widziałem jeszcze.
  Sam podłokietnik i grzanie występowało chyba jedynie w takiej konfiguracji w wersji Exclusive, ale.... Mogę nie wiedzieć tu wszystkiego.
 
 Sporo wyposażenia wycieli w zwykłych odmianach C5 zwłaszcza z silnikami takimi jak 1.8 i 2.0 16V np. składane lusterka nie są oczywistością podobnie jak lusterko fotochromatyczne. Co do samego lusterka to ładnie widać jak się "ściemnia", gdy w nocy zapali się lampka oświetlenia wnętrza.
 Jedyne z tych wyciętych rzeczy której mi brakowało to właśnie te lusterko fotochromatyczne, bardzo szybko dokupiłem i zamontowałem.

 Zbaczam tu już mocno z tematu.


Mam C5 2005 rok 2.0 16v RFJ ze skrzynią AL4 w wersji exclusive.
Masz rację z tymi fotelami, bo u mnie mam elektrykę, podłokietniki, ale nie mam grzania (co ciekawe, wtyczka pod fotelem jest :)). Z top wyposażenia brakuje dużego ekranu z navi  oraz nagłośnienia JBL (nie wiem, czy taki komplet ze wszystkim to nie był dostępny tylko dla Carlssona).
Te wersje Exclusive też były mocno wariantowe :)

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 06, 2020, 22:15:07 »
W tamtych latach była duża możliwość dokupienia każdego gadżetu nie tak jak teraz sprzedają je w pakietach.
Widziałem Exclusive z JBL i bez grzanych siedzeń, ja mam Exclusive bez JBL i bez grzanych siedzeń. Obydwa miały podłokietniki. Gdzieś na otocośtam widziałem Exclusive z grzanymi siedzeniami, ale one praktycznie nie istnieją.
Navi była na 100% opcją dodatkowo płatną i dostępną dla każdej wersji.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 07, 2020, 07:01:36 »
ja też mam bez JBL, bez GPS, bez skóry za to mam panoramiczny szyber co jest rzadkie :D no i bez tego asystenta pasa ruchu.

W sumie to tylko JBL by mogło być żeby odrobinę lepiej grało, skóry nie lubie, alcantara z welurem lepsza, GPS niepotrzebny bo i tak nie używam, asysten pasa ruchu też zbędny.


Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 07, 2020, 17:58:37 »
ja też mam bez JBL, bez GPS, bez skóry za to mam panoramiczny szyber co jest rzadkie :D 


Wcale żebonie. Też mamy szyberdach i bez reszty z w/w... ale to chyba dlatego, że w częstochowskim komisie kupowałem.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 08, 2020, 07:58:20 »
było u mnie około 20 samochodów na naprawę klapy w kombi i tylko u jednego widziałem szyber :)  oprócz mojego.

Odważnie kupić auto od handlarza :) lubisz ryzyko

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 08, 2020, 12:20:55 »
Odważnie kupić auto od handlarza :) lubisz ryzyko


Prywatnie wyboru wielkiego nie ma. Musiałby człowiek z pół roku szukać, a też nie zamierzałem jechać dalej niż 100 km.
Ryzyko przy kupnie benzyny... miernik lakieru + ogólny ogląd z zewnątrz i od spodu i prawie wszystko zweryfikujesz. Nikt nie będzie się bawił w kombinowaniu z autem za 9500 zł i dokładał do niego kilka tys zł. Gdyby auto było 5 czy 10x droższe to można się obawiać kombinacji.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 08, 2020, 17:22:58 »
ja mam uraz po tym jak wyjąłem zegary bo na komputerze były błędy poduszek itp. ale nic na zegarach się nie paliło :D zaklejone izolacją diody podświetlające błędy :D z komisu właśnie :P

teraz jak kupuje to tylko od prywatnego człowieka i jak dotąd nie naciałem się ani razu.

Offline Waldemar Kruszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Posiadany samochód: citroen C4 Picasso1,6HDI
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 09, 2020, 22:55:09 »
Przerabiałem fotele z lędźwi na podłokietniki . W nieelektrycznych fotelach jest albo- albo. Opisywana sama tulejka nie wystarczy , musi być stalowa tuleja przymocowana do ramy fotela i dopiero w niej mocuje się tulejkę z tworzywa ( jest lewa i prawa). Jest z tymi stalowymi tulejami trochę pracy bo trzeba z jednej strony przyspawać okrągłe mocowanie dla tulejki z tworzywa natomiast z drugiej mocowanie do ramy fotela. Można to drugie pominąć jeżeli komuś się chce wymontować fotel zdjąć z niego tapicerkę żeby przyspawać tuleję do ramy. Mi się nie chciało więc przyspawałem mocowanie do tulei a całość przynitowałem do ramy fotela. Może według opisu jest to skomplikowane ale zajęło mi to jedno popołudnie, i za nic nie zamieniłbym z powrotem  podłokietników na lędźwie.

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 10, 2020, 08:40:20 »
ja mam uraz po tym jak wyjąłem zegary bo na komputerze były błędy poduszek itp. ale nic na zegarach się nie paliło :D zaklejone izolacją diody podświetlające błędy :D z komisu właśnie :P


Dlatego niektórzy na zakup powinni zabrać znajomego który cokolwiek zna się na autach. W instrukcji zawsze można znaleźć opis które lampki muszą się świecić po przekręceniu stacyjki.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Podłokietnik.
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 10, 2020, 11:29:56 »
ja mam uraz po tym jak wyjąłem zegary bo na komputerze były błędy poduszek itp. ale nic na zegarach się nie paliło :D zaklejone izolacją diody podświetlające błędy :D z komisu właśnie :P


Dlatego niektórzy na zakup powinni zabrać znajomego który cokolwiek zna się na autach. W instrukcji zawsze można znaleźć opis które lampki muszą się świecić po przekręceniu stacyjki.
Ja nie chcę z nikim jeździć oglądać aut od jakiegoś czasu... Śmieje się że jak ja pojadę to na 100% auta nie kupią.  :D