Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się  (Przeczytany 2158 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« dnia: Styczeń 21, 2020, 18:46:10 »
Witam , podczas jazdy  nagle stracił moc wręcz zaczął gasnąć , teraz odpala chodzi na wolnych obrotach ale po dodaniu gazu przy około 2 tys dusi się , wydobywa się basowe buczenie i gaśnie to samo jest na benzynie i na gazie , komputer nie pokazał żadnych błędów , ma ktoś pomysł co to może być?

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2020, 19:16:35 »
Sprawdź czujnik ciśnienia w kolektorze. Jak i przepustnicę. Raczej wątpię, że masz katalizator zapchany, wcześniej coś się działo?

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2020, 21:43:38 »
właśnie nic się nie działo , nagle przestał jechać

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2020, 21:55:37 »
Nie klep posta pod postem w przeciągu minuty. Chcesz coś dodać, użyj opcji "modyfikuj".
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Tomasz Tokarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Posiadany samochód: C5 MKI 3.0
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2020, 22:58:56 »
Na pewno nie masz błędów? Jeśli jest problem z mieszanką paliwo-powietrze, to wyskakuje twardy błąd katalizatorów.
Wypnij wtyczkę od przepustnicy i MAP sensora i popsikaj "kontaktem".
Masz Lexię?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 22, 2020, 00:23:32 »
Mógł się wysypać kat, też tak miałem.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 22, 2020, 21:31:09 »
Miałem kiedyś problem z zaciskaniem się przewodu między filtrem a przepustnicą, objawy były podobne

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2020, 09:29:05 »
Miałem kiedyś problem z zaciskaniem się przewodu między filtrem a przepustnicą, objawy były podobne
Jakim cudem? Dolot tej średnicy fabryczny raczej nie ma opcji by się zaciskał jak zmęczona rurka od odmy...

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2020, 17:26:51 »
Nic takiego się nie dzieje, nawet po odjęciu rury od przepustnicy jest to samo, zapadka przepustnicy chodzi przy wciskaniu gazu.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2020, 20:47:32 »
Nic takiego się nie dzieje, nawet po odjęciu rury od przepustnicy jest to samo, zapadka przepustnicy chodzi przy wciskaniu gazu.
Masz wgl. jakiekolwiek urządzenie diagnostyczne? Nawet elm327 który pokaże jakiekolwiek wartości? Czujnik ciśnienia możesz łatwo wykręcić i przemyć zmywaczem do hamulców. Poszukaj tutaj kogoś ze swojej okolicy kto nawet do Ciebie podjedzie i lexią sprawdzi. Masz link: http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=96835.0


Na marginesie nie sugeruj się, że przepustnica się otwiera. Ona ma zintegrowany czujnik położenia "TPS" i może nie wysyłać do sterownika sygnału stopnia otwarcia przepustnicy. Ale to tylko dla Twojej informacji. Mam w garażu jedną taką przepustnicę która działa do pewnego zakresu po czym przestaje być sprawna i auto staje nie reagując na gaz i w tym też momencie otwiera się na full, a jednak nie ma komunikacji ;p.

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 25, 2020, 08:32:06 »
Problem rozwiązany , wysypany katalizator , dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi , swoją drogą to dziwne że nic nie pokazywał komp.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 25, 2020, 13:35:42 »
Dusił się, nie miał siły nic pokazać :D
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 25, 2020, 20:26:21 »
Problem rozwiązany , wysypany katalizator , dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi , swoją drogą to dziwne że nic nie pokazywał komp.
Zgaduję, że ten tylny przy grodzi ?

Offline Tomasz Tokarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Posiadany samochód: C5 MKI 3.0
  • Miejscowość: Słupsk
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 28, 2020, 21:38:22 »
Są jakieś zamienniki katalizatorów? U mnie chyba też powoli dobiega ich koniec.
Czy taniej wyciąć i jeździć z błędami FAP?

Offline Piotr Korytek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Witkowo
  • Posiadany samochód: c5 mk.1 3.0 V6 2003
  • Miejscowość: Witkowo
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 08, 2020, 19:09:05 »
Jaki FAP w benzynie?


Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 08, 2020, 21:21:39 »
Jaki FAP w benzynie?

Tak jest tłumaczony błąd katalizatora.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 09, 2020, 00:13:51 »
Są jakieś zamienniki katalizatorów? U mnie chyba też powoli dobiega ich koniec.
Czy taniej wyciąć i jeździć z błędami FAP?

Pytanie co się wysypało, jak masz sprawne prekaty to możesz wywalić głównego + np emulator sondy.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: MK I 3.0 v6 nie wkręca się w obroty i dusi się
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 09, 2020, 16:35:24 »
jak masz sprawne prekaty to nie trzeba emulatora. Najtaniej bedzie dopasowac 2 uniwersalne katy. Bo kiedys zamienniki kolo 1000zl kosztowały