Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju  (Przeczytany 5461 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« dnia: Styczeń 31, 2020, 14:47:50 »
Witam.Piszę z problemem Z ktòrym borykam się od dwóch lat,mianowicie w aucie na postoju lub w korku wzrasta temperatura płynu chłodzącego i oleju do tego stopnia że włącza sie kontrolka STOP I wyświetla komunikat o ciśnieniu oleju do tego wchodzi W tryb awaryjny.Wymieniłem na nowy wentylator,termostat,czujniki temp.płynu,oleju nawet jakiś zmiennych faz i nic.Dodam że po włączeniu klimy problem znika.Z gòry dziękuję za pomoc

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 31, 2020, 14:55:07 »
Zostaje jeszcze pompa płynu chłodzącego i chłodnica.

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 31, 2020, 15:00:34 »
Chłodnica była wyczyszczona ponieważ mechanik stwierdził że jest OK.A ta pompa płynu może mieć coś wspólnego Z kontrolką ciśnienia oleju?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 31, 2020, 16:49:39 »
Jaka to wersja silnikowa?

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 31, 2020, 17:11:31 »
2.0 16v benzyna 143km

Offline Patryk Blachowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Golf VII 1.5TSI DSG, dawniej Citroen C5 break mk2 2.0+LPG AL4
  • Miejscowość: Otwock
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 31, 2020, 17:49:21 »
Chłodnica była wyczyszczona ponieważ mechanik stwierdził że jest OK.A ta pompa płynu może mieć coś wspólnego Z kontrolką ciśnienia oleju?
Wzrasta temperatura za bardzo, olej się rozrzedza = spada ciśnienie oleju poniżej dopuszczalnej granicy

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 31, 2020, 17:56:41 »
Pompe wymienilem wraz Z rozrzadem na oryginal Citroena

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 31, 2020, 18:35:38 »
A przed włączeniem klimatyzacji wentylator pracuje czy startuje dopiero z klimą? Jednym z warunków startu klimy jest pracujący wentylator na 1 biegu, a na wyłączonej pracą wentylatora steruje czujnik na pasie przednim, może to tu jest problem?

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 31, 2020, 18:43:29 »
Więc tak.Po włączeniu klimy wentylator załącza sie od razu natomiast bez klimy włącza się drugi bieg przy temperaturze 109 stopni pierwszy nie działa

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 31, 2020, 19:26:46 »
Sprawdź sobie przekaźnik od wentylatora, element nr 3. Ewentualnie spróbować  jeszcze wymusić programem start 1 biegu wentylatora.


Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 31, 2020, 20:11:51 »
jeśli pierwszy bieg nie działa to padł rezystor, jest po prawej stronie wentylatora. Jeśli po wymianie rezystora nadal będzie problem to jest spora szansa że wentylator do wymiany -szczotki. Miałem tak w moim benzyniaku. Wymieniałem rezystory sądząc że jako zamienniki są po prostu mniej trwałe a okazało się że to wentylator 'umierał"

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 31, 2020, 20:14:19 »
Ale wentylator jest nowy

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 31, 2020, 20:46:39 »
Jakie biegi wentylatora? Jakie rezystory? Przecież tam jest wentylator sterowany w dodatku bardzo drogi.

 Jaki olej lejesz? Masz termostat elektroniczny?

 Problem na 100% nie jest w wentylatorze. 109 stopni na płynie nie spowoduje przegrzania oleju. Nie o tej porze roku.

 Do sprawdzenia koniecznie ciśnienie oleju, były przypadki wadliwych pomp oleju. Słyszałem o tym, nigdy nie widziałam.
Zastanawiające jest włączenie klimy... Faktycznie wentylator wtedy chodzi cały czas... Ale niekoniecznie musi to znaczyć że to rozwiązuje problem... Może tylko maskuje i niekoniecznie pomaga w szukaniu usterki.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2020, 21:01:22 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 31, 2020, 20:50:59 »
Olej lałem 5w40 od jakiegos czasu 10w40 total
Termostat wymieniony na zwykły poniewaz elektroniczne miały jakis defekt

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 31, 2020, 20:52:17 »
No własnie moj mechanik mowi ze zostala nam juz tylko pompa oleju

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 31, 2020, 20:56:36 »
Zamiast elektronicznego termostatu podłącz do tej wtyczki żarówkę 12V 10W pozbędziesz się błędu termostatu.

Nowa pompa oleju niestety jest droga... Nawet jeśli okaże się że ciśnienie jest faktycznie niskie nie ma sensu jej zmieniać moim zdaniem...

 Jeśli ciśnienie będzie ok. Będzie trzeba przeglądać wiązki.

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 31, 2020, 21:00:03 »
Jeżeli byłbym pewny to już dawno bym kupił ale zaczynalißmy od najtanszych rzeczy czyli czujnikow

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 31, 2020, 21:02:20 »
Jeżeli byłbym pewny to już dawno bym kupił ale zaczynalißmy od najtanszych rzeczy czyli czujnikow
Nie chcę Cię smucić... Ale może być za późno na wymianę pompy oleju. O ile oczywiście ciśnienie naprawdę jest niskie.

 Przychodzi mi jeszcze jedna rzecz do głowy... Ustawienie rozrządu. Samochód ma moc i normalne spalanie?

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 31, 2020, 21:05:58 »
Jezdze Z tym problemem 2lata zrobilem150tys km przez ten czas I jest ani gorzej ani lepiej

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 31, 2020, 21:09:34 »
Spala ni ok 13 litrow log W miescie I OK 8-9 Trasa.Moc jest ok dopoki nie wpadnie w tryb awaryjny.Rozrzad bede robil W przyszlym tyg.mam na nim 80tys ale przed wymiana bylo to samo

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 31, 2020, 21:29:37 »
Przed wymianą rozrządu koniecznie sprawdź ciśnienie oleju... Bo może nie warto... Olej pobiera?

 Z włączoną klimatyzacją silnik ma lekko podbite obroty. A wraz z nimi powinno lekko wzrastać ciśnienie oleju... No i komunikat się nie pojawi.Możliwe że jest na granicy... Trudno zgadywać. Fabryczny czujnik powinien dawać komunikat w okolicy 0,5 bara...

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 31, 2020, 22:30:59 »
A czy auto zachowuje się tak samo na LPG i PB? Bo może coś nie tak ze sterownikiem LPG?

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 01, 2020, 05:34:05 »
Olej pobiera.Wymieniam Co ok.10-12 tys a dolewam plus minus 1.5 litra.Z tego co czytalem to ta jednostka tak juz ma.
Na PB I LPG jest tak samo
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2020, 07:58:43 wysłana przez Dariusz Kłeczek »

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 01, 2020, 10:58:03 »
jaki masz wsadzony termostat ? były dwa rodzaje, 100 stopni i 89 stopni.

Masz na pewno ten 89 stopni ?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 01, 2020, 11:35:05 »
jaki masz wsadzony termostat ? były dwa rodzaje, 100 stopni i 89 stopni.

Masz na pewno ten 89 stopni ?
Oryginalny sterowany jest na 105 stopni.