Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju  (Przeczytany 5466 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 01, 2020, 13:04:48 »
Szczerze mowiac to nie wiem.Mial byc poprostu dobry.Kupilem Vernet a I tyle wiem.A jak to sprawdzic?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 01, 2020, 13:10:41 »
Szczerze mowiac to nie wiem.Mial byc poprostu dobry.Kupilem Vernet a I tyle wiem.A jak to sprawdzic?
Po wyjęciu termostatu ma zwykle oznaczenie gdzieś na grzybku lub jego obudowie. 88 stopni ma tam nabite mój Varnet.

 Problemu bym tam nie szukał... To nie może spowodować problemów z ciśnieniem oleju. Swoją drogą sprawdzałeś temperatury Lexią?  Bo wskaźnik na desce nie jest pewniakiem.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 01, 2020, 14:04:36 »
zamienniki też bez problemu wsadzają na 105 stopni wiem bo taki miałem i miałem cyrki z temperaturą auta.

Dopiero przy 3 zmianie jak doczytałem że trzeba specjalnie zaznaczyć żeby był 89 to wszystko wróciło do normy.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 01, 2020, 14:26:46 »
zamienniki też bez problemu wsadzają na 105 stopni wiem bo taki miałem i miałem cyrki z temperaturą auta.

Dopiero przy 3 zmianie jak doczytałem że trzeba specjalnie zaznaczyć żeby był 89 to wszystko wróciło do normy.
Dobrze wiedzieć, zamiennika na 105 stopni nie spotkałem. Nie mniej nie spowoduje on komunikatów o niskim ciśnieniu oleju.

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 01, 2020, 14:40:34 »
Tak temperatura sprawdzana byla pod kompem.Przy 109 stopniach zalaczal sie wentylator.Zastanawiam sie jeszcze nad ta pompa oleju

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 01, 2020, 14:45:05 »
Tylko tak myslalem gdyby normalnie W aucie dzialalo chlodzenie to pewnie nie mialbym problemu Z cisnieniem oleju.To chyba jakas przypadlosc tej poliftowej jednostki poniewaz mam dwoch znajomych Z tym samym problemem W c5 I c8.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 01, 2020, 15:30:32 »
Tylko tak myslalem gdyby normalnie W aucie dzialalo chlodzenie to pewnie nie mialbym problemu Z cisnieniem oleju.To chyba jakas przypadlosc tej poliftowej jednostki poniewaz mam dwoch znajomych Z tym samym problemem W c5 I c8.
Problem z ciśnieniem oleju może istnieć i gdy jest zimny silnik, jedynie czujnik wtedy jeszcze jest wtedy na granicy zadziałania. Nie wiązałbym tego z chłodzeniem. Trzeba koniecznie zmierzyć ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku. Bez tego nie wiemy na 100% nic. Po zmierzeniu ciśnienia oleju można myśleć dalej.
 To że nie ma komunikatu o niskim ciśnieniu gdy jest schłodzony nie znaczy że ciśnienie jest prawidłowe.
 Tu masz temat odnośnie ciśnienia oleju. http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=98127.0

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 01, 2020, 15:44:44 »
ja przez zły termostat miałem i po 115 stopni wodę bo jeździłem i mierzyłem na bieżaco ale nigdy kontrolki ciśnienia oleju.

Olej coś tam bierze jak wiekszość EW10a ale kontrolki nigdy nawet jak się gotowało wszystko.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 01, 2020, 15:47:05 »
ja przez zły termostat miałem i po 115 stopni wodę bo jeździłem i mierzyłem na bieżaco ale nigdy kontrolki ciśnienia oleju.

Olej coś tam bierze jak wiekszość EW10a ale kontrolki nigdy nawet jak się gotowało wszystko.
No i właśnie o tym mówię. Nie możliwe żeby przez zbyt wysoką temperaturę pojawiał się problem z ciśnieniem oleju.
 Temperatura może być wyższa właśnie przez to że silnik ma za słabe smarowanie.
 Trzeba leczyć przyczynę a nie objawy. Póki co nie znamy jej, jednak są duże szanse na problem z ciśnieniem oleju.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 01, 2020, 15:50:48 »
zostaje podstawowy test czyli pomiar ciśnienia oleju. Jak dobrze się poszuka to są tabele z prawidłowymi ciśnieniami w zależności od obrotów. Na pewno jest bo sam kiedyś o tym czytalem i znalazłem to gdzieś.


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 01, 2020, 17:10:35 »
zostaje podstawowy test czyli pomiar ciśnienia oleju. Jak dobrze się poszuka to są tabele z prawidłowymi ciśnieniami w zależności od obrotów. Na pewno jest bo sam kiedyś o tym czytalem i znalazłem to gdzieś.
Jest w temacie do którego podałem link wyżej.  ;)

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 02, 2020, 13:14:54 »
Temperatura może być wyższa właśnie przez to że silnik ma za słabe smarowanie.

Jeśli sugerujesz, że ta temperatura rośnie przez mechaniczne tarcie, to w takich warunkach gdzie takie tarcie by wystąpiło, to już dawno panewki powiedziałyby "do widzenia", a ciśnienie spadłoby do 0 nie tylko na wolnych obrotach.



Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 02, 2020, 14:29:44 »
Temperatura może być wyższa właśnie przez to że silnik ma za słabe smarowanie.

Jeśli sugerujesz, że ta temperatura rośnie przez mechaniczne tarcie, to w takich warunkach gdzie takie tarcie by wystąpiło, to już dawno panewki powiedziałyby "do widzenia", a ciśnienie spadłoby do 0 nie tylko na wolnych obrotach.
I tak i nie... Życie zna różne przypadki. Jednak bardziej podejrzewam błędne ustawienie rozrządu + coś jeszcze. Ciśnienie oleju trzeba koniecznie sprawdzić. Bez tego wróżymy.

 Zwłaszcza że kolega wspomina że kilka aut zna z takimi przypadkami... Jeden mechanik przypadkiem ich nie łączy?

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 10, 2020, 12:34:08 »
Witam.Dzis jestem po sprawdzeniu cisnienia oleju.Wiec na wolnych obrotach ok1.5bara na wyzszych ponad4 Bary.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 10, 2020, 18:12:10 »
Witam.Dzis jestem po sprawdzeniu cisnienia oleju.Wiec na wolnych obrotach ok1.5bara na wyzszych ponad4 Bary.
Czyli jest ok. Przynajmniej jednego jesteśmy teraz pewni.
 Pozostaje sprawdzenie rozrządu blokadami.

Offline Mariusz Majewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 ES9A Exclusive AM6 2005 r., Opel Corsa 1.4 TwinPort Easytronic 2005 r., Mercedes W203 200K SportCoupe A
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 10, 2020, 19:02:26 »
Witam.Dzis jestem po sprawdzeniu cisnienia oleju.Wiec na wolnych obrotach ok1.5bara na wyzszych ponad4 Bary.

Przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej był dokonywany pomiar?

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 10, 2020, 19:50:29 »
Kurcze dokladnie nie wiem przy jakiej temperaturze napewno od W miare cieplego do goracego natomiast tak sie nagrzal ze rozwalilo waz laczacy chlodniczke oleju Z glowica.Temperatura dochodzi do 109 I dopiero wlacza sie drugi bieg pierwszy nie istnieje az wszystko sie gotuje

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 10, 2020, 20:54:36 »
Kurcze dokladnie nie wiem przy jakiej temperaturze napewno od W miare cieplego do goracego natomiast tak sie nagrzal ze rozwalilo waz laczacy chlodniczke oleju Z glowica.Temperatura dochodzi do 109 I dopiero wlacza sie drugi bieg pierwszy nie istnieje az wszystko sie gotuje
Nie chcę Cię martwić... ale jeśli wąż rozwaliło to chyba mamy przyczynę... UPG prawdopodobnie. 109 stopni to nie powód aby rozrywało węże. To jeszcze normalna temperatura dla tego silnika.
 Wygląda jakby ciśnienie szło do układu chłodzenia. - czyli zapowietrza się też przez to.

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 10, 2020, 22:54:11 »
A czy w tym silniku nie ma możliwości odwrotnie zamontować termostat? Może ktoś już wcześniej to uczynił i błąd jest powielany skoro to już trwa dwa lata? A bez termostatu, jak się zachowuje? Według mnie to korek na zbiorniku powinien upuścić ciśnienie.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2020, 23:19:09 wysłana przez Tomasz Tomaszek »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 11, 2020, 07:30:23 »
A czy w tym silniku nie ma możliwości odwrotnie zamontować termostat? Może ktoś już wcześniej to uczynił i błąd jest powielany skoro to już trwa dwa lata? A bez termostatu, jak się zachowuje? Według mnie to korek na zbiorniku powinien upuścić ciśnienie.
Nie jest to teoretycznie wykonalne.
 Jeśli jest zamknięty termostat szanse na to że puści korkiem są niewielkie. (Termostat jest zamknięty bo zapewne robi się poduszka z powietrza i nie ma szansy się nagrzać.) Bez termostatu będzie ok prawdopodobnie. O ile można nazwać tak próbę jazdy bez termostatu. Kolejna sprawa - żeby spróbować bez termostatu trzeba go rozebrać.  ;)

 Proponuję rozgrzać silnik i zrobić test na obecność spalin w układzie chłodzenia. Obym nie miał racji że ciśnienie przechodzi do układu... Bo to niekoniecznie będzie wina uszczelki.

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 18, 2020, 09:27:37 »
Witam ponownie.Przed chwila mialem robiony test na obecnosc spalin odnosnie uszczelki I wszystko jest ok.Takze U.P.G tez odpada.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 18, 2020, 16:02:32 »
Witam ponownie.Przed chwila mialem robiony test na obecnosc spalin odnosnie uszczelki I wszystko jest ok.Takze U.P.G tez odpada.
Coraz ciekawiej... Na Twoim miejscu jednak sam bym odkręcił ten termostat i zobaczył co tam siedzi.... Wystarczy wyjąć obudowę filtra powietrza i odkręcić dwie nakrętki na 10- klucz. -dobra trzy bo trzecia trzyma przewód w uchwycie. Problem tylko taki że wycieknie płyn i trzeba go złapać i wlać po złożeniu oraz odpowietrzyć układ. W przypadku tego silnika dostęp do termostatu jest wprost bajeczny.

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 18, 2020, 18:12:27 »
Ciekawi mnie,że to już trwa dwa lata i 150kkm? A silnik jeszcze wytrzymał.Może gdzieś elektronika szwankuje?Ja też w lex odczytałem 82 stopnie podczas jazdy i na postoju, myślę sobie że termostat daje popalić i silnik niedogrzany. Kupiłem nowy i zdziwienie moje. Pisze na nowym 83 stopnie. Zostawiłem i nie ruszałem.Chodzi o silnik 2,0 HDI RHS.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2020, 18:36:09 wysłana przez Tomasz Tomaszek »

Offline Rafał Piątkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Posiadany samochód: Citroen C5 ll
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gdańsknn
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 18, 2020, 20:08:17 »
Podjade umowic sie do elektronika.Zostal juz chyba tylko BSM lub cos stricte elektrycznego.

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Wysoka temperatura plynu chlodzacego I oleju
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 18, 2020, 20:11:15 »
Tu raczej sterownik silnika, bo wszystkie te sygnały do niego docierają. BSM zostaw w spokoju. A tak swoją drogą, to uparty jesteś przy tym swoim autku.