Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0hdi kręci nie odpala  (Przeczytany 7412 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daniel Godek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C8 2.2hdi 2005r
  • Miejscowość: Leeds
2.0hdi kręci nie odpala
« dnia: Luty 06, 2020, 18:02:55 »
Witam

Pacjent C5 2.0hdi 110km 2002r Vin VF7DCRHZB76312171.

Problem podczas jazdy najpierw stracił moc i pracował tak jakby na 3 cylindry. Po zgaszeniu na ciepłym silniku jeszcze odpalił ale cały czas pracował nie równo, następnego dnia już nie udało się go uruchomić.

Po wymianie filtra sprawdzeniu pompki w baku (słychać że pracuje i po ściągnięciu przewodów na filtrze leje paliwem mocno.) Samochód na plaku odpalał i gasł odrazu.
Wymieniony czujnik położenia wału, regulator ciśnienia paliwa i nadal nic.

Udałem się do "mechanika" stwierdził że uszkodzone Bsm wymienione bsm na używane ale że zgodnym numerem części i numerem silnika nadal nic.

Wmiędzyczasie wyczyszczony EGR i w tej chwili nawet zaślepiony chociaż nie wiem tak naprawdę po co.

Po 2 miesiącach kolejny mechanik wymienil (a raczej podobno wymienił wtryski wszystkie 4.) Chociaż nie widać że wogole były ruszane, ale udało się odpalił po przejechaniu 100km zgasł. Kolejny raz to samo tyle że teraz nie złapie nawet na plaku.

W końcu udało się podłączyć lexie a tam kilka błędów. Po wykasowaniu nie wyskakuje nic nowego, zrobiłem też zdjęcie parametrów przy rozruchu.

Czy ktoś może powiedzieć czego szukać dalej?Wydaje mi się że ciśnienie paliwa jest zbyt małe za wszelką pomoc będę wdzięczny.

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 06, 2020, 19:42:05 »
Podmień, lub wyczyść czujnik ciśnienia na pompie wtryskowej.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2020, 01:49:19 »
Podmień, lub wyczyść czujnik ciśnienia na pompie wtryskowej.

Czujnik ciśnienia jest na listwie wtryskowej, to MKI.

Pokaż parametry podczas rozruchu, jakie jest ciśnienie na listwie, zrób logi. Ciśnienie podczas rozruchu powinno być 300 bar, jak jest więcej to znaczy że komputer nie steruje wtryskami, bezpieczniki w BSI, BSM sprawdzone?

Immo nie blokuje?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Gabriel Pisklak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Korchów
  • Posiadany samochód: C5 2.0hdi rhz, c5 lift 3.0 v6 xfu C5X7 2.0 hdi rhh
  • Zainteresowania: elektonika (naprawiam telefony)
  • Miejscowość: Korchów
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2020, 09:32:14 »
W mk1 2.0 hdi rhz jest na pewno czujnik na pompie czyściłem go kiedyś jak wieloryb mi gasł i nie chciał odpalić . Po odczekaniu 5 minut zapalał i dalej dało się chwile jechać . Zdemontowałem owy czujnik bodajże na dwa torksy umyłem w izopropanolu i auto śmiga

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 07, 2020, 10:32:43 »
W mk1 2.0 hdi rhz jest na pewno czujnik na pompie czyściłem go kiedyś jak wieloryb mi gasł i nie chciał odpalić . Po odczekaniu 5 minut zapalał i dalej dało się chwile jechać . Zdemontowałem owy czujnik bodajże na dwa torksy umyłem w izopropanolu i auto śmiga
To raczej był regulator ciśnienia?

Offline Gabriel Pisklak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Korchów
  • Posiadany samochód: C5 2.0hdi rhz, c5 lift 3.0 v6 xfu C5X7 2.0 hdi rhh
  • Zainteresowania: elektonika (naprawiam telefony)
  • Miejscowość: Korchów
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 07, 2020, 14:30:09 »
Może i tak.

Offline Daniel Godek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C8 2.2hdi 2005r
  • Miejscowość: Leeds
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 07, 2020, 17:21:25 »
A więc od poczatku, BSI i BSM sprawdzone. Wszystkie bezpieczniki ok.
Regulator ciśnienia paliwa wymieniony.
Czujnik na listwie wtryskowej wymieniony.
Filtr paliwa wymieniony (brak jakichkolwiek opiłków).

W tej chwili nie pali już nawet na plaka. Podsyłam 2 filmiki może komuś przyjdą do głowy jeszcze jakieś pomysły.

https://youtu.be/r8lDIyLz2rY

https://youtu.be/y5DS0a35nxw

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 07, 2020, 22:32:09 »
Sprawdzić ustawienie rozrządu? Sprawdzić kompresję? Ten dym z rury wydechowej raczej wskazuje na to że paliwo dostaje.

Offline Daniel Godek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C8 2.2hdi 2005r
  • Miejscowość: Leeds
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 08, 2020, 09:58:38 »
Kompresja jest ok nie wiem ile dokładnie ale to było sprawdzane.
Immobiliser ok żadnych błędów
Pasek rozrządu napięty nie wygląda na to że mógł przeskoczyć czujnik położenia wału wymieniony.

Czy ciśnienie na listwie wtryskowej nie powinno być coś koło 300 zamiast 8?
Czy to koniec pompy ?

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 08, 2020, 11:49:05 »
Kompresja jest ok nie wiem ile dokładnie ale to było sprawdzane.
Immobiliser ok żadnych błędów
Pasek rozrządu napięty nie wygląda na to że mógł przeskoczyć czujnik położenia wału wymieniony.

Czy ciśnienie na listwie wtryskowej nie powinno być coś koło 300 zamiast 8?
Czy to koniec pompy ?
Powinno być ok 300, może koniec pompy. Ale cały czas zastanawia mnie to dymienie? Nie ma ciśnienia, nie ma paliwa na wtryskach, na plaka też nie pali. Ciekawostka?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 09, 2020, 02:07:05 »
Możliwe że któryś wtrysk się zawiesił i leje. Trzeba by wyjąc i oddać do sprawdzenia.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Daniel Godek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C8 2.2hdi 2005r
  • Miejscowość: Leeds
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 11, 2020, 16:07:00 »
Tracę powoli cierpliwość do tego wynalazku.
Znalazłem gdzieś na forum poradę żeby spróbować odpalić z odłączoną wtyczką od czujnika na listwie wtryskowej.

https://youtu.be/Puz3I2oVrfU

Jak widać dalej nie chce gadać. Ale przy przynajmniej pokazuje ponad 300bar. Czy to dlatego że bez połączenia z listwą wtryskową włącza się jakiś tryb awaryjny?
 
Dwa pytania bo włożyłem już 1k w niego i nie chce dalej lecieć w koszty.
1.czy jeśli ciśnienie pokazuje tylko 8 bar to winna jest napewno pompa wysokiego ciśnienia?
2. Dlaczego nie chce palić nawet na plaku?


I

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 11, 2020, 17:20:49 »
Jak nie pali na plaku to jest źle ustawiony rozrząd, skoro kompresja jest.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2020, 01:38:37 »
Jak nie pali na plaku to jest źle ustawiony rozrząd, skoro kompresja jest.

Na filmie widać że jest synchronizacja, więc to nie rozrząd.


2. Dlaczego nie chce palić nawet na plaku?

Ja bym odłączył pompę w baku aby nie dostawał paliwa i wtedy spróbował odpalić na plaku.
Lexia, VCDS, MPPS

Online Tomasz Wilk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Posiadany samochód: Berlingo II 1,6 hdi 90 kM
  • Miejscowość: Wieliczka
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 12, 2020, 17:35:18 »
Wtrysk i nie trzymają ciśnienia

Offline Daniel Godek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C8 2.2hdi 2005r
  • Miejscowość: Leeds
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 13, 2020, 15:44:36 »
Update z dnia dzisiejszego.

Po wymianie jednego wtrysku maszyna pali, ale pracuje bardzo nierówno. Czy słusznie wnioskuje że 2 wtryski 2 i 4 są całkiem skończone? Czy coś jeszcze może fałszować wskazania na lexi i lepiej zrobić test przelewowy.

https://youtu.be/LDLi2Ed-hXw

Zaznaczę tylko że wszystkie wtryski były bardzo brudne i podkładki napewno nie były nigdy wymieniane a zapłaciłem 2 razy za wymianę wszystkich wtrysków -.- takich to właśnie mamy magików.

Offline Gabriel Pisklak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Korchów
  • Posiadany samochód: C5 2.0hdi rhz, c5 lift 3.0 v6 xfu C5X7 2.0 hdi rhh
  • Zainteresowania: elektonika (naprawiam telefony)
  • Miejscowość: Korchów
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 24, 2020, 14:10:59 »
A dopisałeś korektę po wymianie wtrysku ?

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 24, 2020, 23:04:37 »
A dopisałeś korektę po wymianie wtrysku ?
A gdzie to się dopisuje? W mk1 nie spotkałem nic takiego,wtryski BOSCH. Ja wymieniałem u siebie w RHS wszystkie cztery, ECU EDC15C2 i ważne żeby wtryski były jednej selekcji. Tzn, 1,2,3 lub X,Y,Z.Wszystkie w selekcji nr1 albo wszystkie w selekcji Y.Są opisane na obudowie.Selekcję należy ustawić w Lex w parametrach ECU. Ja miałem problem z dymieniem,nie na czarno ani nie na błękitno.Czuć było niespalone paliwo i przybywało oleju.Kupiłem komplet wtrysków używanych po sprawdzeniu na maszynie za 320PLN.Problem ustąpił i śmiga już drugi rok.Widać wyraźnie w parametrach że nie ma ciśnienia na listwie i nie ma dawek paliwa na wtryskach.Trzeba szukać ciśnienia paliwa na listwie.Pompa wysokiego nie cieknie?W momencie uszkodzenia czujnika lub przy jego odłączeniu komputer ustawia swoje średnie parametry,dlatego taki wynik ciśnienia.I jeszcze co przyszło mi do głowy, nie czuć paliwem w okolicach zasilania?
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2020, 23:38:35 wysłana przez Tomasz Tomaszek »

Offline Tomasz Tomaszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Posiadany samochód: Citroen C5, Citroen Saxo
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2.0hdi kręci nie odpala
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 09, 2020, 22:35:48 »
I jaki efekt naprawy? Sprzedany na części?