Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK I 3.0 v6 dymi olejem (dosyć mocno)  (Przeczytany 1774 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
MK I 3.0 v6 dymi olejem (dosyć mocno)
« dnia: Luty 12, 2020, 12:58:34 »
Taka zagadka , silnik dosyć bardzo dymi , niebieski dym olejowy i śmierdzi, ciśnienie na tłokach prawidłowe , wszędzie takie samo, po odkręceniu korka wlewu oleju nic się nie dzieje , żadnego kopcenia ani dmuchania , to samo w miarce oleju , ma ktoś pomysł co to może być?( w płynie chłodniczym też się nic nie dzieje , jedyny objaw to kopcenie olejem)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK I 3.0 v6 dymi olejem (dosyć mocno)
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2020, 16:49:31 »
Pozostaje Ci chyba tylko próba płukania wszystkiego... Wygląda sprawa na pierścienie.

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: MK I 3.0 v6 dymi olejem (dosyć mocno)
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2020, 17:38:51 »
ale jakby to była wina pierścieni to byłoby ciśnienie na tłokach i nie byłoby kompresji w korbowodzie? jest jeszcze jeden objaw , świeca na 3 cylindrze jest okopcona na czarno , reszta czyste

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK I 3.0 v6 dymi olejem (dosyć mocno)
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 12, 2020, 19:05:45 »
ale jakby to była wina pierścieni to byłoby ciśnienie na tłokach i nie byłoby kompresji w korbowodzie? jest jeszcze jeden objaw , świeca na 3 cylindrze jest okopcona na czarno , reszta czyste
Nie zawsze tak jest. Wystarczy że pierścienie olejowe zajdą nagarem i będzie taki efekt, kompresja pozostanie "normalna". Główną przyczyną może być właśnie trzeci cylinder... Po taniości można spróbować zalać cylindry na noc naftą, rano zakręcić rozrusznikiem  bez świec żeby wypchało resztę nafty i wymienić olej. Pewnie niewiele to pomoże ale kto wie...

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: MK I 3.0 v6 dymi olejem (dosyć mocno)
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2020, 21:33:55 »
ale jakby to była wina pierścieni to byłoby ciśnienie na tłokach i nie byłoby kompresji w korbowodzie? jest jeszcze jeden objaw , świeca na 3 cylindrze jest okopcona na czarno , reszta czyste
Wykręć wszystkie świece kup dobra płukankę polecam z Liqui moly. Zalej po około setce nawet mniej każdy cylinder i zostaw na kilka godzin. Wyciągnij później strzykawką to co zostało (jak nie zostało pierścienie nie trzymały). Wymień olej koniecznie i wówczas obserwuj. Nawet później sobie zmierz ciśnienie prawdopodobnie wzrośnie jak były przypieczone pierścienie.


Tak wgl. ile Ci wyszło ciśnienia?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: MK I 3.0 v6 dymi olejem (dosyć mocno)
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 13, 2020, 08:25:23 »
ale jakby to była wina pierścieni to byłoby ciśnienie na tłokach i nie byłoby kompresji w korbowodzie? jest jeszcze jeden objaw , świeca na 3 cylindrze jest okopcona na czarno , reszta czyste
Wykręć wszystkie świece kup dobra płukankę polecam z Liqui moly. Zalej po około setce nawet mniej każdy cylinder i zostaw na kilka godzin. Wyciągnij później strzykawką to co zostało (jak nie zostało pierścienie nie trzymały). Wymień olej koniecznie i wówczas obserwuj. Nawet później sobie zmierz ciśnienie prawdopodobnie wzrośnie jak były przypieczone pierścienie.


Tak wgl. ile Ci wyszło ciśnienia?
Płukanka to przeważnie nafta w droższym wydaniu.  ;)

Offline Darek Romanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: była Xantia ll 2.0 turbo CT Activa 1998r.jest C5 3.0 v6 exclusive kombi 2003r
  • Zainteresowania: motocykle
  • Miejscowość: Radom
Odp: MK I 3.0 v6 dymi olejem (dosyć mocno)
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 13, 2020, 09:45:33 »
spróbuje tej płukanki , ciśnienie na wszystkich cylindrach po 14.0 , tylko się tak zastanawiam nad tym nagarem , bo to się stało praktycznie z minuty na minutę , nie było żadnych objawów i nagle zaczął kopcić , ale wogóle to szukać przyczyny w dole ? Usłyszałem taką opcję że może to być prowadnica zaworowa

Offline Sebastian Osowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: 3.0 v6 lpg
  • Zainteresowania: Mechanika
  • Miejscowość: Borne Sulinowo
Odp: MK I 3.0 v6 dymi olejem (dosyć mocno)
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 17, 2020, 21:29:39 »
spróbuje tej płukanki , ciśnienie na wszystkich cylindrach po 14.0 , tylko się tak zastanawiam nad tym nagarem , bo to się stało praktycznie z minuty na minutę , nie było żadnych objawów i nagle zaczął kopcić , ale wogóle to szukać przyczyny w dole ? Usłyszałem taką opcję że może to być prowadnica zaworowa
Może nie tyle prowadnica, ale uszczelniacz mógł strzelić, jest to prawdopodobne. Słabo z diagnozą, bo masz hydrauliczne sterowanie zaworem i nie widać gołym okiem uszczelniaczy.