Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Cieknie maglownica z pod osłony lewego drążka kierowniczego  (Przeczytany 4092 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Cieknie maglownica z pod osłony lewego drążka kierowniczego
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 08, 2019, 21:00:08 »
Ok. Dziękuję za podpowiedź. A dlaczego wcześniej była prosto?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Cieknie maglownica z pod osłony lewego drążka kierowniczego
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 08, 2019, 21:44:04 »
Bo miałeś z przodu odpowiednio L=+00'01 a P=+00'17 czyli również trochę niesymetrycznie i to się nakładało na niesymetryczny tył a z tego wszystkiego tylko kierownica była prosto
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Cieknie maglownica z pod osłony lewego drążka kierowniczego
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 04, 2020, 19:39:06 »
I minęło pół roku i maglownica jest uszkodzona. Zaczęło pukać przy skrętach lewo prawo, widać to było nawet na kołach. Myślałem, że to końcówki drążków kierowniczych, ale po wizycie u mechanika okazało się, że wali w środku maglownicy.

Napisałem co jest i poinformowano mnie, żebym przyjechał na diagnozę. W jedną stronę mam 80km, ale ok pojechałem bo na gwarancji. Po przyjechaniu, diagnoza, że są luzy na listwie po czym mechanik dokręcił docisk i ma być ok.

Wyjechałem i zabiłbym się na pierwszym zakręcie, bo kierownica miała taki opór że nie wracała sama, a człowiek przyzwyczajony do powrotu. Zawróciłem, powiedziałem żeby wrócić do poprzedniego stanu bo nie da się jechać. Po tym umówiłem się na wymianę docisku.

 Pojechałem znów w piątek, wymieniono docisk i powiedziano mi, że po tym zabiegu będzie dobrze bo na docisku był pęknięty jakiś plastik i to on się tłukł.
Wracając do domu okazało się, że znów kierownicą jest ciężko obracać i nie rusza się po puszczeniu, ale myśląc że to przez nowy docisk nie wracałem.

Przejechałem już 350km i nic się nie zmieniło. Dzisiaj zrobiłem 150km i aż mnie ręce bolały, więc pojechałem do mechanika na miejscu żeby poluzował docisk. Po tym zabiegu kierownica stawia troszkę mniejszy opór choć dalej nie wraca, ale za to wali jeszcze gorzej jak poprzednio. To nie jest stuk plastiku tylko jakby coś w środku latało. Skręcam w prawo czy w lewo i wracam i wtedy jest walnięcie. W czasie jazdy nie stuka, ale kieruje się jak Starem.

Napisałem do mistrza od maglownicy, że dalej jest źle a nawet gorzej i czekam na odpowiedź. Z takim oporem nie da się jeździć. Za szybko pochwaliłem firmę, choć to nie mechanik regeneruje.
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2020, 19:56:59 wysłana przez Adam Kubik »

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Cieknie maglownica z pod osłony lewego drążka kierowniczego
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 05, 2020, 08:43:53 »
Jak się za mocno dokręci ten docisk, to po dupie dostają prowadnice listwy, robi się duży luz z jednej strony bo jest przekoszona i szybko potrafią paść uszczelniacze. Docisk nigdy nie powinien być dokręcony tak, aby było czuć opór na maglownicy. Teraz to pewnie listwa ma już duży luz i magiel wymaga regeneracji. Nie wiem kto Ci robił ta regenerację, ale wygląda na to, że im nie wyszło. Osobiście wolę kupić używkę z gwarancją, bo jest większa szansa, że będzie dobrze działać.

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Cieknie maglownica z pod osłony lewego drążka kierowniczego
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 05, 2020, 14:53:24 »
Po rozmowie zaproponowano wymianę zaworu sterującego od wspomagania bo niby on jest za to odpowiedzialny, tyle że przed wymianą docisku działał bez zarzutu, bądź wymianę na taką z wadą jaką miałem i zwrot pieniędzy. Wymiana zaworu nie wiem czy coś da bo dla mnie ta maglownica jest wadliwa. Zaproponowałem wymianę na inną sprawną bo uszkodzoną już mam i druga mi nie potrzebna. Niech na stole sprawdzą co jej jest. Warsztat się zgodził. Miło, że warsztat chce naprawić błąd choć muszę jeździć kawał drogi. Jestem umówiony na wtorek. Jeszcze dostałem informację, że odczucie wspomagania to rzecz indywidualna. Jakiego wspomagania? Teraz jest tak, że mogę w cyrku robić bo w kółko bez blokady jeździ.

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: Cieknie maglownica z pod osłony lewego drążka kierowniczego
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 05, 2020, 22:49:28 »
Ja tez miałem cyrki z naprawa magla ,tez kiera nie wracała ..... ech ci mechanicy .

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Cieknie maglownica z pod osłony lewego drążka kierowniczego
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 06, 2020, 08:39:48 »
I na czym się skończyła naprawa?

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: Cieknie maglownica z pod osłony lewego drążka kierowniczego
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 07, 2020, 22:42:14 »
Zostawiłem tak ,ze kiera  nie wracała ,ostatnim podejściem mechanik chciał nawet wymieniać ,jak to mówił sztyce kierownicy :) ale nie dałem ,nawet się do tej niewracającej kierownicy przyzwyczaiłem ,bardzo lekko się kręciło .Auto takie sprzedałem .

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Cieknie maglownica z pod osłony lewego drążka kierowniczego
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 11, 2020, 15:13:44 »
Byłem dzisiaj. Maglownica wymieniona. Teraz wszystko jest w porządku. Nic nie stuka, nic nie puka i kierownica wraca prawie do zera. Trzeba korygować trochę ma środku, ale tyle może być. Tak więc Auto rege z Wałbrzycha stanęło na wysokości zadania. Gwarancja choć dwukrotnie, wykonana prawidłowo. Jedyne na co mechanik zwrócił mi uwagę, to że jest problem z kątami kół przednich. Czym może to być spowodowane? Poniżej wydruk z pierwszej zbieżności i z dzisiejszej dla porównania. W międzyczasie robiłem zbieżność z tyłu.

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: Cieknie maglownica z pod osłony lewego drążka kierowniczego
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 11, 2020, 18:27:28 »
A jak auto zachowuje się przy wyższych prędkościach  z tą geometrią ?

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Cieknie maglownica z pod osłony lewego drążka kierowniczego
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 11, 2020, 18:59:32 »
Normalnie, jedzie równo jak po torach. Nic nie znosi i prowadzi się bardzo dobrze. Dziwne, że na tyle nie ma bo był zaraz po maglownicy robiony. Wydruk akurat wyrzuciłem i nic przy tyle robione nie było od tamtej pory.

Wydaje mi się, że kąty zmieniają się wraz z wysokością. Nie wiem w jakiej pozycji robił zbieżność, a i ja ostatnio zmieniałem sobie wysokość
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2020, 19:10:24 wysłana przez Adam Kubik »

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: Cieknie maglownica z pod osłony lewego drążka kierowniczego
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 17, 2020, 21:50:27 »
Chodziło mi o to czy nie ma np, drgań na kierownicy .

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Cieknie maglownica z pod osłony lewego drążka kierowniczego
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 17, 2020, 22:44:23 »
Nic się nie dzieje. Nie ma się do czego przyczepić. Ślady też robi dwa  ;)