Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 16V RFN otwór gwintowany w głowicy silnika  (Przeczytany 1274 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Niezgoda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: XP EW7J4 + XP EW10J4 z BVA
  • Miejscowość: Wrocław
2.0 16V RFN otwór gwintowany w głowicy silnika
« dnia: Marzec 12, 2020, 18:51:48 »
Cześć, dziś myjąc silnik zauważyłem (stojąc przodem do auta) że po prawej stronie kolektora dolotowego, obok dużego króćca wodnego (z termostatem) jest otwór w głowicy silnika. Gwint wewnętrzny. Czy tam idzie jakiś czujnik albo króciec ?Wg katalogu idzie tam "element głowicy silnika" M18x100. Jakaś zaślepka ? U mnie jest pusty otwór.
.
Na pożyczonym zdjęciu widać jakiś element wkręcony w ten otwór na wysokości otworu kolektora, to ten element po prawej stronie głowicy. Czy otwór powinien być zaślepiony ?

« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2020, 19:10:54 wysłana przez Adam Niezgoda »

Offline Mariusz Cylc

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 485
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: XP05r 1,6 8v NFV
Odp: 2.0 16V RFN otwór gwintowany w głowicy silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2020, 21:37:31 »
Jakaś zaślepka ? U mnie jest pusty otwór.
Przydałby się VIN.
Wygląda na to, że w aucie bez EGR jest zaślepka (edit. nie ma zaślepki, bo jest niepotrzebna), a z EGR jest króciec do rurki:
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2020, 14:55:25 wysłana przez Mariusz Cylc »
Części samochodowe (nowe), sklep Gdańsk Partyzantów26 tel. 58-3460257. pon.-pt. 9-17

Offline Adam Niezgoda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: XP EW7J4 + XP EW10J4 z BVA
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V RFN otwór gwintowany w głowicy silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 13, 2020, 10:40:59 »
Vin podam jak będę przy kompie, teraz napiszę że w serwisówce  po numerze Vin znajduje tylko ten element z Twojego pierwszego zdjecia, taka jakby śruba. Czy ten element jest przelotowy czy to zaślepka ? Muszę się przyjrzeć czy jest egr, ale za to jak pisałem wcześniej w tym miejscu mam wolny otwór.

Offline Mariusz Cylc

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 485
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: XP05r 1,6 8v NFV
Odp: 2.0 16V RFN otwór gwintowany w głowicy silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 13, 2020, 14:24:15 »
Vin podam jak będę przy kompie, teraz napiszę że w serwisówce  po numerze Vin znajduje tylko ten element z Twojego pierwszego zdjecia, taka jakby śruba.
Sprawdź w serwisówce po numerze VIN części "Norma czystości spalin". Tam będzie zaślepka zamiast zaworu EGR(spaliny nie dochodzą do tego otworu gwintowanego) lub zawór EGR(zakreślony na niebiesko na foto nr 2) i przewód metalowy od króćca (nr OE 023457, w serwisówce na schemacie głowicy) do kolektora ssącego.
Czy ten element jest przelotowy czy to zaślepka ?
Nie miałem go w ręku, ale obstawiam, że jest przelotowy. To rodzaj przejściówki bo przewód metalowy jest na obejmę profilowaną.
w tym miejscu mam wolny otwór.
Auto bez lub z zaślepionym/zdemontowanym EGR może ma taki pusty, nieużywany otwór bez króćca (który jest niepotrzebny).   
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2020, 14:41:14 wysłana przez Mariusz Cylc »
Części samochodowe (nowe), sklep Gdańsk Partyzantów26 tel. 58-3460257. pon.-pt. 9-17

Offline Adam Niezgoda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: XP EW7J4 + XP EW10J4 z BVA
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 16V RFN otwór gwintowany w głowicy silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 13, 2020, 14:46:04 »
VF7CHRFNF25745981
Patrząc w serwisówkę mam pochłaniacz oparów, nie EGR. Wiem jednak, że brak EGR oznacza zaślepiony otwór a nie otwarty. Sprawdzę dziś ale podejrzewam, że albo dmucha tamtędy albo zasysa. Obejrzę też kolektor od strony głowicy.


P.S. Sprawdziłem organoleptycznie  ;) - z otworu nie dmucha ani nie zasysa. Zatykanie otworu nie wpływa na pracę silnika. Otwór jest czysty, brak śladów oleju itp. EGR u mnie nie ma, jest zaślepka na kolektorze dolotowym i głowicy.
Tak więc dla wszystkich tych, którzy będą mieli wątpliwości co do otworu w głowicy - jeżeli nie ma EGR to otwór może być pusty, tzn. widoczny jest gwint. Jeżeli ktoś ma EGR to wówczas ten otwór na 100% powinien być połączony z kolektorem dolotowym.

I jeszcze jedna sprawa, przepraszam że piszę o czym innym - odkręcając korek wlewu oleju czuć mocnych przedmuch, czasem plunie kroplami oleju a korek sobie podskakuje. Normalne w tym silniku ?
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2020, 16:40:28 wysłana przez Adam Niezgoda »