VF7CHRFNF25745981
Patrząc w serwisówkę mam pochłaniacz oparów, nie EGR. Wiem jednak, że brak EGR oznacza zaślepiony otwór a nie otwarty. Sprawdzę dziś ale podejrzewam, że albo dmucha tamtędy albo zasysa. Obejrzę też kolektor od strony głowicy.
P.S. Sprawdziłem organoleptycznie
- z otworu nie dmucha ani nie zasysa. Zatykanie otworu nie wpływa na pracę silnika. Otwór jest czysty, brak śladów oleju itp. EGR u mnie nie ma, jest zaślepka na kolektorze dolotowym i głowicy.
Tak więc dla wszystkich tych, którzy będą mieli wątpliwości co do otworu w głowicy - jeżeli nie ma EGR to otwór może być pusty, tzn. widoczny jest gwint. Jeżeli ktoś ma EGR to wówczas ten otwór na 100% powinien być połączony z kolektorem dolotowym.
I jeszcze jedna sprawa, przepraszam że piszę o czym innym - odkręcając korek wlewu oleju czuć mocnych przedmuch, czasem plunie kroplami oleju a korek sobie podskakuje. Normalne w tym silniku ?