Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Panewki do silnika ES9J4  (Przeczytany 1324 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Panewki do silnika ES9J4
« dnia: Marzec 04, 2020, 08:08:08 »
Witam.
Panowie czy ktoś wie gdzie dostać takowe panewki do tego silnika ? lub z jakiego silnika podpasowlać ?
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2020, 16:25:45 wysłana przez Przemysław Orłowski »
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Ryszard Dutkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Dabrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: xantia v6 z 97r., 265 kkm + v6 z 99r ., 340kkm ;
  • Zainteresowania: cytrynki i inne autka
  • Miejscowość: Dabrowa Górnicza
Odp: Panewki do silnika ES9J4
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 06, 2020, 07:10:41 »
LFY ?   ???

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Panewki do silnika ES9J4
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 17, 2020, 14:10:21 »
Szukam i szukam i nigdzie nic nie ma do tego silnika , panewki korbowodowe , pompa oleju , przecież ten silnik był w wielu modelach , może ktoś ma jakieś dane odnośnie zamienników ?
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: Panewki do silnika ES9J4
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 17, 2020, 15:06:24 »
Ponieważ szroty zasypane są kompletnymi silnikami w cenie  kilku stówek (przeważnie automaty 4HP20 to sprawiają  :)  ), więc rynek części zamiennych do ES9 umarł lata temu.

To trwałe silniki, więc  prawdopodobieństwo kupienia dobrej sztuki na szrocie jest dość duże  i zazwyczaj nie warto remontować swojego.
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Panewki do silnika ES9J4
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 17, 2020, 16:24:48 »
Święte słowa i co ważne,prawdziwe.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Panewki do silnika ES9J4
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 18, 2020, 03:38:37 »
Miałem sprawdzić w oficjalnych źródłach, ale okazuje się że katalog części jest teraz płatny. Jeszcze w zeszłym tygodniu nie był. Najwyraźniej ktoś zdecydował, że lepiej jest kazać klientowi jechać do ASO i zawracać gitarę panu za ladą, niż miałby sobie przyjechać z gotową listą z numerami części.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Panewki do silnika ES9J4
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 18, 2020, 12:16:27 »
Numer panewek korbowodych mam 0606 P1, ja na szczęście wczoraj wygrzebałem katalog oflajnowy i mam dostęp do numerów xm-a przynajmniej. Właśnie też zastanawiałem się czy tylko mi go wprowadzili płatnie, ale już wiemy że wszystkim.
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Panewki do silnika ES9J4
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 19, 2020, 07:45:40 »
Upierdliwość polega na tym że np teraz nie sprawdzimy czy mają ten sam numer co z V6 od C5, ani czy są dostarczane, czy nie. Tematem panewek też jestem zainteresowany bo zastanawiałem się nad odświeżeniem swojego silnika po ewentualnym remoncie nadwozia.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Panewki do silnika ES9J4
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 19, 2020, 14:06:47 »
A wiec tak
 C5 I - ES9J4S. /  XM-  ES9J4
Wał C5 - 0501 J2 / XM - 0501 H3
Korba[size=78%] C5 - 0603 76 / XM - 0603 76[/size]
Panewki C5 - 0606 S6 / XM- 0606 P1 ( Panewki korbowodowe )
             RP 0606 Y8.   /

« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2020, 14:21:19 wysłana przez Przemysław Orłowski »
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Panewki do silnika ES9J4
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 20, 2020, 00:18:21 »
Czyli numery mają inne. Ciekawe czym się różnią w rzeczywistości.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Panewki do silnika ES9J4
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 20, 2020, 15:04:33 »
Z tego co mi się wydaje to grubością wału na korbach.
Wygląda na to że bajka o silnikach że dół był taki sam a różnił się górą zaczyna być głupimi teoriami , mowa o ES9J4 / ES9J4S .
Z moich poszukiwań raczej panewki są nie dostępne korbowodowe i nie ma sensu szukać po świecie, najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu dam zlecenie na dorobienie panewek korbowodowych .
Ogólnie jestem na etapie dobierania popychaczy hydraulicznych lepszych np.INA bo zamienniki się rozsypały, a z tym też jest problem .
Więcej gratów jest do starszego brata niż naszego ES-a , wygląda jak by chcieli ukryć wszędzie że taki silnik był lub był tak zarąbisy że nie wymagał napraw .
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Panewki do silnika ES9J4
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 20, 2020, 21:55:50 »
ooo a kto dorabia takie rzeczy? Szukałem firmy co by mi zrobiła do poloneza GSI to nikt nie chciał.

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Panewki do silnika ES9J4
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 21, 2020, 00:02:18 »
http://www.panewki.pl/pl/61/Onas
Mówią że dorabiają jak za starych dobrych czasów
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb