Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Końcówki rurek hydro  (Przeczytany 3628 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Końcówki rurek hydro
« dnia: Marzec 24, 2020, 13:33:17 »
Planuje zrobić przyrząd do zarabiania rurek.Ma ktoś wiedzę o wymiarach ich końcówek?Nie wiem co wpisać w szukajce.Jeżeli gdzieś już o tym było to podajcie link.Mógłbym zmierzyć przewody ale wolałbym znać te wymiary z dokumentacji......
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 24, 2020, 14:02:39 »
mam rysunek techniczny jakiegoś gości a z UK
wrzuć mi wiadomość na PW

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 24, 2020, 15:05:20 »
Warto ?

W tamtym roku zamawiałem wszystkie rurki do swojej Xantii , zrobili od ręki za niewielką kasę .
Pasowały ładnie, po roku 0 przecieków.  Tylko rury 10mm musiałem robić sam (mam gdzieś wymiary).
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2020, 15:32:07 »
mam rysunek techniczny jakiegoś gości a z UK
wrzuć mi wiadomość na PW
Dzięki ale mi nie chodzi o pomysł praski tylko o wymiary końcówek rurek
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2020, 15:34:56 »
Warto ?

W tamtym roku zamawiałem wszystkie rurki do swojej Xantii , zrobili od ręki za niewielką kasę .
Pasowały ładnie, po roku 0 przecieków.  Tylko rury 10mm musiałem robić sam (mam gdzieś wymiary).
Dobrze że zamówiłeś sobie rurki :-).Ja nie chcę zamawiać tylko mieć możliwość dorobienia samemu.Mnie to sprawia przyjemność.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 25, 2020, 00:14:50 »
mogę ci zwymiarować końcówki oryginalne ale pewno w weekend.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 25, 2020, 10:43:24 »
Jeżeli możesz to będę wdzięczny.Ja pomierzyłem te które mam ale one są z demontażu i przyda się w celu porównania i uniknięcia błędu pomiar innej osoby
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 01, 2020, 11:08:18 »
mogę ci zwymiarować końcówki oryginalne ale pewno w weekend.
......no i się nie udało......
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 01, 2020, 23:01:59 »
Dla rurki 3,5 znalazłem takie wymiary, ale wymaga potwierdzenia, bo nie weryfikowałem z rzeczywistością.Jakbyśmy ustalili wymiary wszystkich rurek to mogę je zwymiarować tak jak w tym rysunku do kompletu.
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 02, 2020, 09:52:10 »
Mogę i ja coś pomierzyć bo mam XMa i Xantie pod ręką. Co dokładnie potrzebujesz ? Byłbym zainteresowany taką praską do rurek hydro.

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 404
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 02, 2020, 12:26:10 »
Tutaj można podejżeć uniwersalny  i fajny przyrząd.
(widziałem to w sprzedaży za 340 Euro na citparts.at)
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 04, 2020, 21:52:53 »
Ja wiem że istnieją fabryczne przyrządy ale nie będę płacił 1500zł za coś czego wykonanie kosztuje max.200-300zł
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 04, 2020, 21:55:50 »
Mogę i ja coś pomierzyć bo mam XMa i Xantie pod ręką. Co dokładnie potrzebujesz ? Byłbym zainteresowany taką praską do rurek hydro.
Napisałem czego potrzebuję.W Xm-ie są trzy średnice rurek i potrzebuje rysunków z wymiarami ich końcówek.Chyba jednak sam muszę to zwymiarować z natury bo widzę że nikt nie posiada wymiarów z serwisówki......
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 07, 2020, 22:44:45 »
Sory za opóźnienia ale pracuję w służbie zdrowia i jest ciężej od miesiąca
tu jest 3.5
https://drive.google.com/open?id=15yvIfUXVU6rEBEBrUwyeYzEQG9xUHCAy
Jutro zrobię 4 bo widziałem na regale tylko musze ją umyć.
To są wymiary rurek oryginalnych, stalowych.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 09, 2020, 22:04:23 »
ok
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Piotr Turski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 598
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Xantia II 2.0. 16v Lpg 98r liftback. Renault Laguna 3 Coupe GT 2.0 T LPG
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 16, 2020, 02:00:42 »
Zmierzyłem te, które mam do Xantii i jest to zrobione w taki sposób, że sama końcówka jest nie ruszona i wchodzi w otwór. Zapiera się dopiero w miejscu spęczenia gdzie rurka jest grubsza i po tym odcinku następuje dopiero to zgrubienie właściwe ( nazwijmy je stożkiem) na które napiera gwintowana końcówka, a z kolei ten stożek  rozszerza (deformuje) uszczelkę, która powiększając swoją średnicę powoduje uszczelnienie złącza. Przez to więc, że rurka wchodzi tylko do pewnego określonego momentu, uszczelka jest rozszerzana tylko na określonej długości. Dzięki temu nie można "bezkarnie" ściskać tej uszczelki, żeby jej nie zniszczyć i nie przegiąć pały z gwintem. :D  Tak to widzę. Robercie, myślę w taki sam sposób jak Ty, ale na razie nie wiem jak to ugryźć. Dotychczas dobre końcówki odcinałem i lutowałem do miedzianych przewodów. Jest jeszcze jedna sprawa. Załóżmy, że skonstruujesz taki przyrząd, to czy da się kupić np, taki zwój miedziany o np. średnicy zewnętrznej 3,5 mm. Ja szukałem w sieci i nie znalazłem. Być może źle szukałem ;)  Wrzucam fotki z moimi pomiarami.





« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2020, 02:20:31 wysłana przez Piotr Turski »

Offline Marek Korczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM mk2 2.0TCT '99 XM mk2 2,9(ES9J4) '98
  • Zainteresowania: renowacja aut, sporty motorowodne, elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 16, 2020, 12:44:01 »
W znanym portalu aukcyjnym trzeba wpisać 7730756927.Ma też średnicę 4,5 , sam kupowałem 2 tygodnie temu.
DS (ID19B) w trakcie renowacji...

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 27, 2020, 18:39:20 »
Witam czy ktoś z Was zamiast wymiany całego przewodu 3.5 mm próbował znaleźć złączke do przewodów hamulcowych tej średnicy i zrobić wycinke i łączenie?
W c5 tak się robi ale przy tych grubszych przewodach. Szczerze złączki 3.5 mm nie znalazłem.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 28, 2020, 21:19:37 »
Witam czy ktoś z Was zamiast wymiany całego przewodu 3.5 mm próbował znaleźć złączke do przewodów hamulcowych tej średnicy i zrobić wycinke i łączenie?
W c5 tak się robi ale przy tych grubszych przewodach. Szczerze złączki 3.5 mm nie znalazłem.

Ja to po prostu lutowałem kawałkiem grubszego przewodu miedzianego (chyba od instalacji LPG), nasuniętego na citroenowski.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 07, 2021, 19:18:05 »
Witam czy ktoś z Was zamiast wymiany całego przewodu 3.5 mm próbował znaleźć złączke do przewodów hamulcowych tej średnicy i zrobić wycinke i łączenie?

Udało Ci się coś zdziałać w temacie połączenia przewodów 3,5mm.Mam wyciek z przewodu nad tylną belką i chciałbym dorobić sam koniec przewodu. Cały przegląd instalacji i wymianę wszystkich podejrzanych przewodów w całości planowałem kiedy będzie cieplej.
Ja to po prostu lutowałem kawałkiem grubszego przewodu miedzianego (chyba od instalacji LPG), nasuniętego na citroenowski.

To skuteczna metoda? Oryginalny przewód jest chyba stalowy, da się to bezpiecznie polutować?
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 07, 2021, 21:50:14 »
Może takie coś pomoże? Sam nie zakładałem ale w komentarzu ktoś napisał, że w C5 MK1 założył i działa. Tam też są stalowe rurki to może jest szansa, że da radę zacisnąć i uszczelnić.
https://allegro.pl/oferta/lacznik-reperaturka-przew-rurek-fi-3-5mm-9709204623

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 07, 2021, 21:57:17 »
To skuteczna metoda? Oryginalny przewód jest chyba stalowy, da się to bezpiecznie polutować?
Da się, ale nie cyną. Musi być twardy lut, mosiądz lub srebro.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 07, 2021, 22:00:04 »
Może takie coś pomoże? Sam nie zakładałem ale w komentarzu ktoś napisał, że w C5 MK1 założył i działa. Tam też są stalowe rurki to może jest szansa, że da radę zacisnąć i uszczelnić.
https://allegro.pl/oferta/lacznik-reperaturka-przew-rurek-fi-3-5mm-9709204623
Jeśli miejsce, w którym zakładasz taką złączkę nie jest skorodowane (brak wżerów), i dokładnie usuniesz lakier
z przewodu, to powinno zadziałać.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 08, 2021, 00:25:12 »
Może takie coś pomoże? Sam nie zakładałem ale w komentarzu ktoś napisał, że w C5 MK1 założył i działa.
Zaniepokoiło mnie, że w tej aukcji jest to w kategorii: "przewody paliwa", ale pewnie w "zwykłych autach" ta średnica do tego najczęściej służy.Znalazłem tą samą złączkę w firmie WP pod symbolem: 5-600-151. Niestety tu w kategorii jest napisane "tylko do rury miedzianej".Ciekawe jak zadziała przy stalowej rurce.

Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Końcówki rurek hydro
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 08, 2021, 03:48:21 »
To skuteczna metoda? Oryginalny przewód jest chyba stalowy, da się to bezpiecznie polutować?
Da się, ale nie cyną. Musi być twardy lut, mosiądz lub srebro.
Daje radę cyną, ale...

Trzeba dobrze oczyścić przewody, pobielić je dokładnie, potem nasunąć wydrapaną w środku rurkę miedzianą i podgrzać grubą lutownicą (taką do rynien). Warto używać przy tym dobrego topnika do instalacji z rur miedzianych (jest bardziej żrący od tych do elektroniki), może też być pomocna pasta z cyną do tychże instalacji. Z gorszym rezultatem, ale da się to też zrobić lutownicą transformatorową i pomagać sobie małym palnikiem gazowym. Bardzo pomaga kompresor, żeby wepchnąć LHM w przewody, bo inaczej kapie i utrudnia prawidłowe połączenie. Zrobiłem tak już jakiś czas temu jako naprawa doraźna w ojcowym i działa dobrze. Kwestia wprawy i doświadczenia w lutowaniu.

Pomimo że daje się w ten sposób ożywić samochód, nie stosowałbym takiej operacji na przewodach przednich hamulców czy głównego obwodu zasilania. Najprawdopodobniej by wytrzymało, ale w takim miejscu no to jednak nie wypada. Przewody tylnej belki u taty nie były aż tak newralgiczne, niemniej jednak też nie oznacza to że można je zlutować i o nich zapomnieć. W końcu trzeba je wymienić. Cyna nie lubi silnych, stałych naprężeń. Kto kiedykolwiek pobielił sobie kabel przed wkręceniem w kostkę żeby "lepiej trzymał", pewnie już się przekonał o czym mówię. W zasadzie nie wiadomo czy takie połączenie przewodów hydro wytrzyma rok, dwa czy dziesięć. Gwarancji nie ma. Zaletą jest że można to zrobić w warunkach polowych, bez specjalistycznych materiałów, jak już mamy awarię z zaskoczenia, a samochód gdzieś zaraz pojechać musi.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'