Gdyby kogoś interesowało, czy warto zakładać taką skrzynię do RFN-a, to odpowiadam, że to zależy. Jeśli liczymy na mniejszą prędkość obrotową przy wyższych prędkościach, to się zawiedziemy. Piąty bieg jest krótszy niż w oryginalnej skrzyni, a szósty ciut dłuższy, ale różnica jest kosmetyczna. Dlaczego więc warto? Wszystkie biegi poniżej szóstki są krótsze, przez co samochód lepiej przyspiesza w normalnej, poza autostradowej jeździe. Skrzynia ML jest też solidniejsza od skrzyń z serii BE, a biegi wchodzą nieporównywalnie lepiej (precyzyjniej).
Sama zmiana skrzyni nie jest mocno skomplikowana, ale podpora półosi nie pasuje P&P z żadnego samochodu. Zakładałem podporę z Peugeota 807 2.2 16v i jako tako pasuje, ale poduszka jest przesunięta o 1cm względem sanek silnika i trzeba dospawać odpowiednio dłuższy łącznik podpora-sanki. Poza tym wszystko pasuje bez przeróbek. A co potrzeba?
- skrzynia biegów 20MB06 lub 20MB18 (Tylko silnik 2.2 16v benzyna z: Peugeot 407, Peugeot 807, Citroen C8). Ilość oleju do skrzyń to: 2,6l dla skrzyni 20MB06; 1,9l dla 20MB18. Olej Total Gear 8,
- łapę mocującą skrzynię biegów z C5 2.0 i 2.2 HDi (ze skrzynią ML). Były dwa rodzaje łap. Krótka i długa. Potrzebna jest ta długa (oznaczenie na łapie: 909, krótka ma 963),
- półosie z 2.0 lub 2.2 HDi (C5 mk1 i lift. Tylko ze skrzynią ML),- wybierak zmiany biegów razem z mocowaniem linek do skrzyni biegów (tutaj gama dawców jest duża, generalnie każdy wybierak ze wstecznym do przodu i w formie poziomej kasety),- podporę półosi (mocowana na cztery śruby i z dużym otworem na łożysko półosi dla skrzyń ML. W zasadzie prawie pasuje tylko z Peugeota 807 2.2 16v benzyna)
Sama wymiana to po prostu wyciągnięcie starych części i zamontowanie "nowych".