Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 16v ze skrzynią sześciobiegową  (Przeczytany 2141 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
2.0 16v ze skrzynią sześciobiegową
« dnia: Marzec 28, 2020, 08:50:18 »
Gdyby kogoś interesowało, czy warto zakładać taką skrzynię do RFN-a, to odpowiadam, że to zależy. Jeśli liczymy na mniejszą prędkość obrotową przy wyższych prędkościach, to się zawiedziemy. Piąty bieg jest krótszy niż w oryginalnej skrzyni, a szósty ciut dłuższy, ale różnica jest kosmetyczna. Dlaczego więc warto? Wszystkie biegi poniżej szóstki są krótsze, przez co samochód lepiej przyspiesza w normalnej, poza autostradowej jeździe. Skrzynia ML jest też solidniejsza od skrzyń z serii BE, a biegi wchodzą nieporównywalnie lepiej (precyzyjniej).
Sama zmiana skrzyni nie jest mocno skomplikowana, ale podpora półosi nie pasuje P&P z żadnego samochodu. Zakładałem podporę z Peugeota 807 2.2 16v i jako tako pasuje, ale poduszka jest przesunięta o 1cm względem sanek silnika i trzeba dospawać odpowiednio dłuższy łącznik podpora-sanki. Poza tym wszystko pasuje bez przeróbek. A co potrzeba?
- skrzynia biegów 20MB06 lub 20MB18 (Tylko silnik 2.2 16v benzyna z: Peugeot 407, Peugeot 807, Citroen C8). Ilość oleju do skrzyń to: 2,6l dla skrzyni 20MB06; 1,9l dla 20MB18. Olej Total Gear 8,
- łapę mocującą skrzynię biegów z C5 2.0 i 2.2 HDi (ze skrzynią ML). Były dwa rodzaje łap. Krótka i długa. Potrzebna jest ta długa (oznaczenie na łapie: 909, krótka ma 963),
- półosie z 2.0 lub 2.2 HDi (C5 mk1 i lift. Tylko ze skrzynią ML),- wybierak zmiany biegów razem z mocowaniem linek do skrzyni biegów (tutaj gama dawców jest duża, generalnie każdy wybierak ze wstecznym do przodu i w formie poziomej kasety),- podporę półosi (mocowana na cztery śruby i z dużym otworem na łożysko półosi dla skrzyń ML. W zasadzie prawie pasuje tylko z Peugeota 807 2.2 16v benzyna)
Sama wymiana to po prostu wyciągnięcie starych części i zamontowanie "nowych".
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2020, 10:08:53 wysłana przez Daniel Wolny »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 035
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 16v ze skrzynią sześciobiegową
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 28, 2020, 10:04:40 »
Z RFJ był duży problem z katalizatorem.  ;) Przeszkadza żeby wsadzić prawą półoś.
 W polifcie podpora półosi spasowała mi idealnie z 807 - jakby była z tego samochodu.  :D
 Prędkość maksymalna wzrosła na oko +20km/h niestety nie miałem gdzie sprawdzić czy dokładnie tyle.

 W moim odczuciu 1 i 2 są identyczne. Różnicę widać dopiero na 3 biegu. Jest wyraźnie krótszy.
 

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: 2.0 16v ze skrzynią sześciobiegową
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 28, 2020, 18:08:58 »
kusicie kusicie :) 


tylko z tego co patrzę to tanio nie jest, sama skrzynia 1000, pozostałe graty to pewnie 2000 wychodzi zabawa.


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 035
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 16v ze skrzynią sześciobiegową
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 28, 2020, 18:49:57 »
4 bieg jest krótszy o 10km/h  ;) od 4 biegu w skrzyni BE4.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: 2.0 16v ze skrzynią sześciobiegową
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 29, 2020, 11:44:44 »
Teraz sobie przypomniałem, że ja miałem założoną skrzynię z HPi, która ma dłuższe przełożenia od skrzyni z RFN-a (nie mam danych dla skrzyni z RFJ). Możliwe więc, że zmieniając oryginalną skrzynię na "szóstkę" można uzyskać lepsze wyniki.
Cytuj
Z RFJ był duży problem z katalizatorem.
W "jedynce" jest tylko katalizator w tunelu środkowym.

Co do kosztów, to udało mi się wszystko kupić bardzo tanio:- skrzynia 550 złotych (sprzedawca sprzedawał ją jako skrzynia do HDi, stąd niska cena),
- wybierak zmiany biegów razem z linkami, mocowaniem linek i gałką "6" z polifta 40 złotych (sic!)
- podpora półosi 20zł
- uszczelniacze 60 złotych

Półosie i łapę skrzyni miałem. Sprzęgło zostawiłem, bo niecały rok temu zakładałem nowe.