Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie  (Przeczytany 4430 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Roland Szabanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 HDI, Citroen c4 1.6 blueHDI
  • Miejscowość: Tychy
Witam wszystkich klubowiczów, od jakiegoś czasu borykam się z problemami jak w tytule (od 50000 km), podobne wątki oraz liczni mechanicy w tym pod flagą citroena rozłożyli ręce. Mianowicie samochód (nie zawsze) po dodaniu gazu wpada w wibracje, czasem dymi, czasem nie, czasem reaguje z opóźnieniem na gaz, spalanie wzrosło z 5,5 do 7 L na 100, problem jest o tyle poważny i denerwujący że na serwisie rozkładają ręce, w ostatnim czasie wymienione: sprzeglo z dwumasą, filtry, oleje (silnik +skrzynia manual), wszystkie ruchome części zawieszenia (wszystkie!), rozrząd, napinacze, paski, alternator wraz z sprzeglem, amortyzatory przód + gruszki + sterownik główny, półosie, wszystkie łapy z poduszkami silnika, egr,  przepływka mas powietrza, czujnik temp w kolektorze + czujnik ciśnienie, czyszczenie układu paliwowego, pompa wysokiego ciśnienia, wtryski, zawor cisnienia na szynie, pompa vaku sprawdzona, podcisnienie w normie, trzyma nawet godzinę, gruszka po drugim wciśnięciu robi sie twarda i trzyma, brak pęcherzyków powietrza, nowe tarcze i klocki, reszta rzeczy sprawdzona, parametrami nie odbiega od samochodu sprawnie działającego, posiadam diag box, porównuje dane z danymi dwóch sąsiadów którzy posiadają identyczny samochód tyle że sprawny, wszystkie części zmieniane na oryginalne, nawet jak jest poprawa to tylko chwilowa, max 10 km i problem powraca, obciążenia fap 3%, korekta wtryskow waha sie max do 90, nie wiem juz gdzie szukać, w serwisie chętnie wymieniają części, usterka jak byla tak jest. Wgranie nowej mapy nic nie dało, chip poprawił trochę sytuację, na hamowni wynik 167 hp, 413 nm,  obecnie już wyłączony i zaślepiony (nowy) egr. Gdzie szukać? Jakie parametry z diag boxa podać żeby w końcu zlokalizować usterkę? Samochód posiadam 6 lat, od roku jest dramat, przebieg 250000

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 30, 2020, 14:14:09 »
Jeśli to masz od 50tkm, to pewnie pojawiło się po wymianie rozrządu (robi się przy przebiegu około 200 tkm). Jeśli tak, to bym sprawdził poprawność tej roboty.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Roland Szabanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 HDI, Citroen c4 1.6 blueHDI
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 30, 2020, 23:23:14 »
Rozrząd robiłem w ASO Citroena przy przebiegu 178000, wątek był brany pod uwagę stąd ponowna wymiana przy około 210000, tak samo było z dwumasą i sprzęgłem alternatora,  najpierw wymienili same sprzęgło, napinacz i pasek, potem wszystko po kolei łącznie z alternatorem i kolejnym nowym sprzęgłem

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 30, 2020, 23:55:01 »
Rozumiem, że kompresja też była sprawdzana?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 31, 2020, 07:44:07 »
A grzechoczą wtryskiwacze przy mocniejszym depnięciu? Sprawdzałeś w DB jak buduje się ciśnienie na szynie CR?

Offline Roland Szabanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 HDI, Citroen c4 1.6 blueHDI
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 01, 2020, 00:03:56 »
Kompresja była mierzona przy okazji wymiany wtryskiwaczy, które zresztą po pół roku (czyli 20 tyś km) pojechaly do sprawdzenia gdyż problem nie ustąpił,  podobno były w porządku, wtryski nie grzechoczą,  po klanku silnika jedynie co się zmieniło to trochę bardziej "buczy " przy przyspieszeniu, jutro turbo leci do sprawdzenia...

Poproszę jeszcze kogoś o pomoc w sprawdzeniu parametrów podczas jazdy i wkleje tutaj, bo samemu ciężko prowadzić i patrzeć w komputer. Taka ciekowaska, dziś wracam z pracy, temperatura -1 i auto chodzi jak zegarek, ręce opadają...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2020, 10:28:20 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Roland Szabanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 HDI, Citroen c4 1.6 blueHDI
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 04, 2020, 12:23:36 »
Wstępna diagnoza turbiny: nie zmienia geometrii, wycieków brak, także zakładam nowe turbo i po niedzieli napiszę czy to było przyczyną.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 04, 2020, 18:35:22 »
Nie zmienia bo brak sterowania czy nie zmienia bo geometria stoi na sztywno? To dwie różne sprawy i zacznij od sterowania zanim wymienisz niepotrzebnie turbinę
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Roland Szabanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 HDI, Citroen c4 1.6 blueHDI
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 04, 2020, 21:48:01 »
Nie zmienia bo w środku jakies koło się rozsypalo,  sterowanie działa, gruszka tez chodziła, wyszło dopiero na specjalistycznym stole pomiarowym.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 05, 2020, 00:10:34 »
Przecież to powinno wyjść w błędach ciśnienia doładowania. Coś kiepscy ci mechanicy.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Roland Szabanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 HDI, Citroen c4 1.6 blueHDI
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 05, 2020, 01:11:41 »
Andrzej Makowski zgodzę się z Tobą, najlepsze jest to że z mojej inicjatywy turbo zostało wyjęte do sprawdzenia. 50 tys kilometrów męczarni i 20 tyś w plecy... Aczkolwiek jeszcze nie wiadomo czy problem został rozwiązany, czekam cierpliwie na nowe turbo...

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 05, 2020, 14:58:04 »
"20 tys w plecy" podziwiam Cie. Za tyle to spokojnie drugiego kupisz. No ale das is Citroen.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Roland Szabanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 HDI, Citroen c4 1.6 blueHDI
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 06, 2020, 09:11:43 »
Sentyment  ;)

Offline Krzysztof Grunt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 163KM (2011r.)
  • Miejscowość: Lublin
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 06, 2020, 10:03:06 »
Teraz za to masz Citroena w wersji 2020 edition

Offline Roland Szabanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 HDI, Citroen c4 1.6 blueHDI
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 07, 2020, 00:18:24 »
Haha jeszcze nie mam bo się składa, jutro odbiór więc zobaczymy co z tego będzie... nie chciał bym się go pozbywać bo dobrze się tym jeździ (o ile działa jak trzeba), a po takiej inwestycji nie wypada już odpuścić tylko trzeba z nim zrobić porządek i niech dalej śmiga

----------------------------------------
Nowe turbo siedzi, wydaje się wszystko ok, aczkolwiek tematu jeszcze nie zamykam ponieważ kilkukrotnie przerabiałem temat i po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów problem powracał.

-------------------------------------------
No i jest tak jak myślałem, po około 100 km wygląda to następująco, spalanie co prawda spadło na 6 L, auto ze straszną niechęcią reaguje na gaz, przy płynnym przyspieszeniu jest w miarę ok, ale przy nagłym dodaniu gazu do dechy zaczyna się zbierać po około 2 sekundach, wibracje co prawda zniknęły, ale moc spadła co najmniej o 30%... słychać charakterystyczne buczenie, tak jakby nie było filtra powietrza, jest po prostu dużo głośniej niż było... jakieś sugestie?

Dwie rzeczy chodzą mi po głowie. Pierwsza: w serwisie twierdza ze po tym przebiegu (250tys) należy wymienić łańcuch łączący walki, ponieważ jego naciagniecie może powodować opóźnienie lub przyspieszenie zapłonu, koszt około 2200pln, druga rzecz to fap,  po przejechaniu 300 km zapchał sie na 87%, wypalenie przebiegło pomyślnie, ale pojemność 1750 z 1850 mg nie daje mi spokoju, pomimo obecnego obciążenia 0%. Ktoś przerabiał temat?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2020, 13:32:38 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 10, 2020, 13:33:32 »
Roland, proszę nie pisz posta pod postem - od tego jest przycisk modyfikuj - jeżeli nikt nie odpowiedział w temacie.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 10, 2020, 18:43:21 »
FAP można wymyć praktycznie niskim kosztem, na pewno nie zaszkodzi, ja mam 330tys i łańcucha nie ruszałem a problemów z reakcją na gaz nie mam, żeby sprawdzić łańcuch wystarczy zdjąć  górną pokrywę i ocenic stan znajdę mój filmik na YT z tym łańcuchem to możesz sobie porownac.
https://youtu.be/sCLco1BFtxM

Offline Roland Szabanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 HDI, Citroen c4 1.6 blueHDI
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 11, 2020, 00:11:47 »
Tomasz przepraszam, nie wiedziałem, poprawie się  ;)
Krzysztof u mnie wygląda identycznie, na serwisie stwierdzili że ma za duży luz, co może powodować opoznienie lub przyspieszenie wtrysku, aczkolwiek gwarancji na to nie dadzą, ale za wymianę 2200 tak czy siak zapłacić muszę. Po wymianie turbo przejechane 250 km, efekt taki, że samochód ciągnie od 2300 obrotów, wibracje powróciły, buczy przy przyspieszeniu jak stary diesel forda, przy delikatnej próbie ruszenia łatwo zgasić samochód, nie dotykając w ogóle gazu da się ruszyć, lekki gaz powoduje problem, a przy większym dodaniu gazu pali gumę... chyba to spale pod domem bo kończą się pomysły i budżet. Jeszcze taka sprawa, że pisze iż FAP został wymieniony 65000 km temu, kurde nie przypominam sobie żebym w ogóle go wymieniał...

Online Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 11, 2020, 09:30:57 »
Skoro tak dziwnie reaguje na pedał gazu, to sprawdź na postoju, z wyłączonym silnikiem, odczyty jego położenia - powinny się dość płynnie zmieniać. Takie zachowanie, jakie opisujesz, może świadczyć o nieprawidłowym działaniu potencjometru gazu. Jeśli coś będzie nie tak przy odczytach, to trzeba sprawdzić oba kanały miernikiem przy wtyczce, bo problem może też być po stronie "odczytującej" czyli ECU.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 11, 2020, 10:36:59 »
Tomasz przepraszam, nie wiedziałem, poprawie się  ;)
Krzysztof u mnie wygląda identycznie, na serwisie stwierdzili że ma za duży luz, co może powodować opoznienie lub przyspieszenie wtrysku, aczkolwiek gwarancji na to nie dadzą, ale za wymianę 2200 tak czy siak zapłacić muszę. Po wymianie turbo przejechane 250 km, efekt taki, że samochód ciągnie od 2300 obrotów, wibracje powróciły, buczy przy przyspieszeniu jak stary diesel forda, przy delikatnej próbie ruszenia łatwo zgasić samochód, nie dotykając w ogóle gazu da się ruszyć, lekki gaz powoduje problem, a przy większym dodaniu gazu pali gumę... chyba to spale pod domem bo kończą się pomysły i budżet. Jeszcze taka sprawa, że pisze iż FAP został wymieniony 65000 km temu, kurde nie przypominam sobie żebym w ogóle go wymieniał...

Nie masz DB żeby sprawdzić ciśnienia doładowania i na szynie CR? Może ktoś z okolic pomoże Ci z diagnostyką. Bo taka wymiana w ciemno już Cię pociągnęła po kieszeni
Wygląda ewidentnie że rozjeżdza się któryś z parametrów. Ja miałem podobne efekty jak siadał zawór ciśnienia na szynie CR.

Offline Roland Szabanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 HDI, Citroen c4 1.6 blueHDI
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 11, 2020, 13:46:29 »
Mam DB, parametry są w porządku, dla porównania mam wgląd na parametry sprawnego c5, są niemal identyczne. Zawór na szynie jest nowy, tak samo wtryski i pompa, czujniki na kolektorze też są nowe, tak samo jak przepływka.

Offline Adam Jacek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXLUSIVE 2.0 HDI RHR 2008r. AM6
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 11, 2020, 15:46:47 »
Czy zawór podciśnienia turbo był sprawdzany? Niektóre z objawów pasują. On jest teoretycznie nie rozbieralny ale ja swój rozebrałem i wyczyściłem, bo wywalało błąd przeładowania. Po tym zabiegu jest duża różnica w kulturze pracy silnika a nawet skrzyni biegów. Na temat czyszczenia i diagnostyki są firmy bo to znany problem.
https://youtu.be/lKnE0RDVXBU

Offline Roland Szabanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 HDI, Citroen c4 1.6 blueHDI
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 11, 2020, 16:40:33 »
Czy zawór podciśnienia turbo był sprawdzany? Niektóre z objawów pasują. On jest teoretycznie nie rozbieralny ale ja swój rozebrałem i wyczyściłem, bo wywalało błąd przeładowania. Po tym zabiegu jest duża różnica w kulturze pracy silnika a nawet skrzyni biegów. Na temat czyszczenia i diagnostyki są firmy bo to znany problem.
https://youtu.be/lKnE0RDVXBU
Dziękuję kolego, zawor był sprawdzany, ale z tego co widac na filmie to takie sprawdzanie jak u nas w serwisie nic nie daje, bo niby sprawny ale za szybko wypuszcza podcisnienie... kupię chyba nowy dla świętego spokoju i podmienie,  bo to wlasciwie jedyna rzecz której nie wymieniłem a brzmi to sensownie.

Offline Adam Jacek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXLUSIVE 2.0 HDI RHR 2008r. AM6
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 11, 2020, 20:02:44 »
Na moim nie było jakoś wielkiego syfu taki białawy nalot ale widocznie się przycinał na tyle że zaczął sypać błędem. Jeśli cokolwiek dłubiesz samodzielne to czyszczenie nie jest skomplikowane a nic wiele nie ryzykujesz i dostęp jest bezproblemowy.

Offline Roland Szabanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 HDI, Citroen c4 1.6 blueHDI
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI 140hp wibracje, opóźniona reakcja na gaz, większe spalanie
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 11, 2020, 20:45:34 »
Na moim nie było jakoś wielkiego syfu taki białawy nalot ale widocznie się przycinał na tyle że zaczął sypać błędem. Jeśli cokolwiek dłubiesz samodzielne to czyszczenie nie jest skomplikowane a nic wiele nie ryzykujesz i dostęp jest bezproblemowy.
Kupię nowy, przynajmniej w razie dalszego występowania usterki będę to mógł z czystym sumieniem skreślić z listy niepewnych rzeczy, gdyż ciężko go zdiagnozować a ma już 10 lat pracy za sobą...
Więc zaworek wymieniony, znaczna poprawa, płynne przyspieszenie i ciągnie od 1800rpm,  objezdze kilka dni i napiszę czy usterka nie powróciła:)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2020, 19:42:45 wysłana przez Roland Szabanowski »