Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Dylemat ze śrubami do kół  (Przeczytany 950 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sylwester Matusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: C4 I Coupe 1.6 16V
  • Zainteresowania: sport, muzyka, film
  • Miejscowość: Wadowice
Dylemat ze śrubami do kół
« dnia: Kwiecień 02, 2020, 18:36:35 »
Witajcie,


Mam pytanie odnośnie śrub do kól. Fabrycznie moja Xsara miały dwa komplety stalówek, kupiłem oryginalne, nieprzelotowe alufelgi od Citroena C5 i rok temu przykręcili mi je śrubami stożkowymi od felg stalowych. Czy tak powinno być czy tym razem przed zmianą na letnie powinienem zakupić inny komplet z podkładką takie jak tutaj:


https://allegro.pl/oferta/sruba-kola-poj-peugeot-9067346690?item=9067346690


Odnośnie śrub do stalówek to planowałem wymianę, bo są w tragicznym stanie na takie:


https://allegro.pl/oferta/sruba-kola-poj-peugeot-9067344121

Offline Paweł Ciągło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara
  • Zainteresowania: Motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: B-tów
Odp: Dylemat ze śrubami do kół
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 02, 2020, 20:40:30 »
Odpisałem Ci na PW ale teraz już nie wiem, jak wygląda gniazdo w feldze?

Offline Paweł Ciągło

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara
  • Zainteresowania: Motoryzacja, elektronika
  • Miejscowość: B-tów
Odp: Dylemat ze śrubami do kół
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 02, 2020, 20:44:16 »
Sprawdź sobie jeszcze:
https://stylauto.pl/co-warto-wiedziec-o-srubach-do-felg-,1031,pl.html

Cytuj
Drugim elementem, dużo bardziej istotnym dla jakości połączenia, jest kształt roboczy głowy śruby, który musi odpowiadać kształtowi wykonanego otworu montażowego w feldze tzw. osadzenie. Dla wzmocnienia śrub przed zginaniem stosuje się w nich kształt stożka lub kuli. Wyjątek w mocowaniu stanowią śruby / nakrętki o płaskim kształcie – pod płaskie gniazda otworów felg (np. Toyota, Peugeot, Citroen) - wówczas śruby / nakrętki wyposażane są w podkładki, które pozwalają przenosić duże siły chroniąc gniazdo obręczy przed zgniataniem / kruszeniem.
  • Cytuj
    gniazda płaskie, stanowią wyjątek w mocowaniu koła i mają kształt pierścienia o prostopadłej płaszczyźnie do osi śruby / szpiki montażowej (Toyota, Peugeot, Citroen). Wówczas śruby / nakrętki muszą być wyposażone w podkładki obrotowe, które pozwalają przenosić duże siły, chroniąc gniazdo obręczy przed zgniataniem / kruszeniem

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Dylemat ze śrubami do kół
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 02, 2020, 21:11:39 »
Tak mówi instrukcja.

PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Sylwester Matusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: C4 I Coupe 1.6 16V
  • Zainteresowania: sport, muzyka, film
  • Miejscowość: Wadowice
Odp: Dylemat ze śrubami do kół
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 02, 2020, 21:22:30 »
Czyli według tej instrukcji muszę zakupić te z podkładkami, i je nawet można użyć do stalówek. Czytałem gdzieś, że to tylko do zapasówek i chwilowo coś takiego można zrobić. Jutro porobię zdjęcia otworów tych felg.




Znalazłem niedaleko mnie oryginalne alufelgi za 300zł wraz z oryginalnymi śrubami, wiec nie wiem czy się nie pozbędę moich i kupię te:


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2020, 21:34:01 wysłana przez Sylwester Matusiak »

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Dylemat ze śrubami do kół
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 02, 2020, 22:23:25 »
A czy te Twoje alufelgi są nadal czarne?
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Sylwester Matusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: C4 I Coupe 1.6 16V
  • Zainteresowania: sport, muzyka, film
  • Miejscowość: Wadowice
Odp: Dylemat ze śrubami do kół
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 02, 2020, 22:33:09 »
Nie :) Zmyłem tą folię po roku, oryginalny lakier ładnie się świeci, ten Flex jakby wyblakł po jakimś czasie i zrobiło się dużo odprysków. Zrobiłem fotki, przy okazji urwałem jeden łeb w śrubie koła...


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2020, 15:13:52 wysłana przez Sylwester Matusiak »