Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Potrzebna pomoc - prawdopodobnie ASB  (Przeczytany 1346 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Pułas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: C5 2012 2.0HDi
  • Miejscowość: Warszawa
Potrzebna pomoc - prawdopodobnie ASB
« dnia: Listopad 22, 2023, 08:24:07 »
Cześć, mam taki problem a mianowicie:Skrzynia chodzi dobrze tzn. zmienia biegi gładko , rusza dobrze i generalnie pracuje płynnie ( raz na miesiąc zdarza się że przy zatrzymywaniu się mocniej zredukuje z 4 na 3).
Problem:
Na zimnej skrzyni kiedy delikatnie przyspieszam czuć bujanie przód tył najbardziej na biegu 4 miedzy 1500 a 2000 obrotów czasem 3. Jest to tylko wtedy kiedy delikatnie przyspieszam . Jeśli dodam więcej gazu efektu nie czuć. Jak mocno przyspieszam to efektu nie ma albo jest b.słabo wyczuwalny. Ktoś mi podpowiedział że to sprzęgło hydrokinetyczne się kończy.
Możecie podpowiedzieć co sprawdzić i jak zdiagnozować ?
Czy to prawda że przy wymianie konwertera powinno się w skrzyni wymienić tarczki cierne i generalnie zrobić jej przegląd ?
PS. zmieniłem olej statycznie ale to prawie nic nie pomogło.

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Potrzebna pomoc - prawdopodobnie ASB
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2023, 12:50:50 »
Jaki masz silnik 136KM?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Potrzebna pomoc - prawdopodobnie ASB
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 22, 2023, 19:56:18 »
Możecie podpowiedzieć co sprawdzić i jak zdiagnozować ?
Czy to prawda że przy wymianie konwertera powinno się w skrzyni wymienić tarczki cierne i generalnie zrobić jej przegląd ?
PS. zmieniłem olej statycznie ale to prawie nic nie pomogło.
Na YT jest trochę filmików jak zachowuje się uszkodzony zmiennik. Po prostu przy ustabilizowanej prędkości falują obroty.
Przy wymianie konwertera nie trzeba wymienić tarczek ale jak masz skrzynię na wierzchu to można zajrzeć do niej i wymienić filtr oleju oraz sprawdzić stan wnętrzności.
Ten efekt o którym piszesz może tez powstawać z układu lock-up np. elektrozawór jest zabrudzony i nie zapina dobrze blokady.
Jaki olej zalałeś i jaki masz silnik Euro x?

Offline Mariusz Pułas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: C5 2012 2.0HDi
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Potrzebna pomoc - prawdopodobnie ASB
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 23, 2023, 07:11:05 »
U mnie nie falują obroty. wyczytałem także że dopuki ta skrzynia się nie nagrzeje to nie zapina lockupu a tene efekt jest tylko tylko na 4 biegu. Sprawdziłem w DB EGR , sprawdziłem parametry silnika i wszytko wygląda ok po za Bypassem egr gdzie do nagrzania silnika wartość zadana do nagrzania silnika zmiana sie z wartością odczytana a po nagrzaniu wartosc zadana jest zawsze 0 a odczytana 100 (kilka osób tak ma wiec zakładam ze to normalne).
Silnik 163 km Euro 5


Nadmienię że jak się samochód nagrzeje  to efekt znika. patrzyłem na parametry skrzyni i nic nie widać- napiszcie co mogę jeszcze sprawdzić  w DB co może nakierować na usterkę.


PS.Jedyne co ma odchyłki to mieszacz ( robione cięgno od gruszki. ale to już ma z 2 lata a rozbieżność ma do 5%)

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Potrzebna pomoc - prawdopodobnie ASB
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 23, 2023, 11:05:43 »
Jaki dokładnie olej zalałeś? U mnie na totalu potrafiło na zimnej skrzyni pooszarpywać przy redukcji 4. Po zmianie na Ravenola T-WS, który ma lepszą lepkość kinematyczną w niższych temperaturach ten efekt zniknął.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Potrzebna pomoc - prawdopodobnie ASB
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 23, 2023, 16:15:39 »
Ktoś ostatnio napisał że podobny objaw w tym przedziale obrotów u niego powodował czujnik wałka.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Mariusz Pułas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: C5 2012 2.0HDi
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Potrzebna pomoc - prawdopodobnie ASB
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 24, 2023, 15:19:16 »
Zqalałem Ravenola - odpowiedniego  ale problem byl i jest przed zmianą oleju. Jak sprawdzić czujnik położenia wału /wałków ? śmieszne jest że wszystko ustępuje jak silnik przekroczy 70 stopni. Zlogowałem już chyba wszystkie parametry i nic nie widać za bardzo.

Offline Jacek Kaleta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 163 2012 AM6 + pełnoletnia kura na masce
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Potrzebna pomoc - prawdopodobnie ASB
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 24, 2023, 15:56:41 »
Jak sprawdzić czujnik położenia wału /wałków ?

Wymień.  To tania rzecz, nie musi być oryginał.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Potrzebna pomoc - prawdopodobnie ASB
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 24, 2023, 20:32:33 »
A to nie ten silnik co czujnik walka rozrządu jakoś dziwnie się ustawiało? Może w ustawieniu problem...