Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: UREA + SERVICE...  (Przeczytany 84659 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michał Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Zainteresowania: Motoryzacjs
  • Miejscowość: CHOCICZA
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #150 dnia: Luty 01, 2021, 10:21:42 »
Też dolewałem do pełnego zbiornika. U mnie prawie 3tys od ostatniego błędu bez żadnej informacji o błędzie

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

A zniknęło raz czy może był to dłuższy proces, czyli gasla i pojawiała się urea?

Offline Grzegorz Woźniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Skąd: Krajenka
  • Posiadany samochód: 307CC/C4GPII
  • Miejscowość: Krajenka
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #151 dnia: Luty 01, 2021, 10:23:11 »
Już się nie pojawiła ani razu. Ale robiłem wymianę w DB

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #152 dnia: Luty 01, 2021, 22:17:40 »
A zniknęło raz czy może był to dłuższy proces, czyli gasla i pojawiała się urea?

Widzę, że temat nie daje spokoju. Skoro dodanie Tunapa wstępnie pomogło, to może dobrze byłoby sprawdzić to ciśnienie na pompie jak koledzy radzą. Można też dolać więcej Tunapa żeby zintensyfikować proces.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Grzegorz Woźniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Skąd: Krajenka
  • Posiadany samochód: 307CC/C4GPII
  • Miejscowość: Krajenka
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #153 dnia: Luty 02, 2021, 06:10:16 »
A zniknęło raz czy może był to dłuższy proces, czyli gasla i pojawiała się urea?

Widzę, że temat nie daje spokoju. Skoro dodanie Tunapa wstępnie pomogło, to może dobrze byłoby sprawdzić to ciśnienie na pompie jak koledzy radzą. Można też dolać więcej Tunapa żeby zintensyfikować proces.
Podstawa to ciśnienie :)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Offline Jarosław Siemiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 240
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0 150/200KM 2015r
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #154 dnia: Luty 06, 2021, 12:30:57 »
Czy ciśnienie na pompie 4 bar panuje też cały czas w przewodzie do wtryskiwacza? Czy odpięcie przewodu od wtryskiwacza zaskutkuje niekontrolowanym wytryskiem?
Jarosław Siemiński Wrocław (192)
Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 054
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #155 dnia: Luty 06, 2021, 13:23:41 »
Czy dolanie Tunap'a  pomogło na stałe czy problem wraca?
To loteria. Zależy od stopnia awarii.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #156 dnia: Luty 06, 2021, 16:11:06 »
Możliwe. Moje błędy od czerwca nie powróciły. Nikt z kolegów również tu nie doniósł, że problem pozostał.

Czy ciśnienie na pompie 4 bar panuje też cały czas w przewodzie do wtryskiwacza? Czy odpięcie przewodu od wtryskiwacza zaskutkuje niekontrolowanym wytryskiem?

Pompa, w ogóle system odazotowania nie działa ciągle. Działa tylko w określonych warunkach: wygrzany silnik i odpowienie obroty silnika, tudzież prędkość jazdy samochodu. Na postoju na pewno nie działa.
Przy demontażu przewodu powinno być jakieś ciśnienie resztkowe.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Tomasz Kwiatkowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Peugeot 5008
  • Miejscowość: Kraków
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #157 dnia: Luty 11, 2021, 11:42:10 »
A w moim C4 GP II 2016r 1.6 blueHDI wyskoczył 5 dni temu komunikat UREA + CHECK. Uzupełniłem mocznik 4,7L firmy NOX. Błedy zniknęły samoczynnie po zalaniu adblue i przejechaniu ok 5km. Po 2 dniach pojawił się ten sam problem. Zamówiłem już TUNUP 986. Dam znać jak sytuacja będzie się miała. Nie mam dostępu do Lexi ani Diagboxa.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #158 dnia: Luty 12, 2021, 20:08:38 »
A w moim C4 GP II 2016r 1.6 blueHDI wyskoczył 5 dni temu komunikat UREA + CHECK. Uzupełniłem mocznik 4,7L firmy NOX. Błedy zniknęły samoczynnie po zalaniu adblue i przejechaniu ok 5km. Po 2 dniach pojawił się ten sam problem. Zamówiłem już TUNUP 986. Dam znać jak sytuacja będzie się miała. Nie mam dostępu do Lexi ani Diagboxa.

System adblue działa w momencie, gdy silnik i układ wydechowy osiągnie odpowiednią temperaturę. Często jest tak, że jeżdżąc na krótkich odcinkach kontrolka urea sama zniknie, bo system adblue się nie aktywuje i po kilku uruchomieniach kontrolka gaśnie. Potem robisz dłuższy dystans i znów urea się zapala.

Wokół dodatku tunap krąży już wiele mitów. Jeśli system jest nie sprawny(padnięta pompa lub sonda) to dodatek nic nie da. Powinno się go zalewać profilaktycznie jak wszystko działa i podobno daje to efekty. Nie liczcie, że jeżeli padła pompa w zbiorniku (najczęstszy i najdroższy przypadek) to dodatek coś pomoże, bo nie będzie miał on szansy do niej dotrzeć.

Niestety systemy Adblue są mało doskonałe i mają wiele wad. Każdy przypadek jest inny i potrzeba dokładnej diagnostyki żeby ustalić co szwankuje.


Dodatkowo trzeba wiedzieć, że adblue zamarza w temp. poniżej -11 stopni i ostatnimi czasy np. u mnie ma Mazurach takie temp. to norma i to też może powodować nieprawidłowe działanie systemu.....
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #159 dnia: Luty 12, 2021, 23:08:51 »
Najczęstszy i najdroższy przypadek...
A nie jest tak, bo serwis stwierdza niedomaganie i rekomenduje wymianę?
Dlatego to takie częste, bo odbywa się kosztem klienta. Serwis ma na jakiś czas spokój.
Uważam, o czym pisałem już wcześniej, że to wina takiej diagnostyki, naprawy przez wymianę i słabej jakości chemi - AdBlue. Henryk Guzicki pisał w tym wątku, że w Danii takich problemów nie znają.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Przemysław Staniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen C4
  • Zainteresowania: Finanse, ekonomia, kolejnictwo
  • Miejscowość: Piechcin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #160 dnia: Luty 15, 2021, 18:51:33 »
Ja zmagam się z tym problemem od grudnia, w miedzy czasie zrobiłem już około 4kkm :D ciągle się świeci i przestaje i tak w kółko. Byłem w ASO to zrobili mi upgrade softa i powiedzieli, że jak się pojawi to sorry wymiana zbiornika i pompy. No i przez 600 km było git, a teraz od tygodnia na nowo błędziki. Zauważyłem, że pojawiają się one jak jeżdżę po mieście. Kompletnie jest to dla mnie głupie, że przez 600km pompa działa po czym nagle mówi stop i tak w kółko, coś albo działa albo nie. No nic, nie spieszno mi wydać ponad 4 tysiące :) narazie będę jeździł tak, może doleje jeszcze więcej tunapu hehe. A jak nie to czytałem, że może pomóc spuszczenie adblue i przepłukanie wszystkiego wodą destylowaną. I pomyśleć, że zmieniłem moje stare 1.6 hdi na jakieś bluehdi...

Offline Michał Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Zainteresowania: Motoryzacjs
  • Miejscowość: CHOCICZA
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #161 dnia: Luty 15, 2021, 19:48:28 »
Nie jesteś sam. Też tak mam i też zachciało mi się nowszego modelu. Wcześniejsze c5 wspominam bardzo miło. Tego nie będę.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #162 dnia: Luty 18, 2021, 11:03:08 »
Tak sobie czytam ten wątek, bo mam zamiar kupić c5 2.0 BHDI i tak nasuwa mi się pewien wniosek, że w wielu przypadkach problem wystąpił po dolaniu płynu z dystrybutora. W instrukcji zabraniają uzupełniania płynu z dystrybutora dla ciężarówek. Nie mam pojęcia, czy na stacjach są osobne dystrybutory dla osobowych i ciężarowych ale jeśli tak, to pytanie, czy sam płyn jest różny, czy tylko same dystrybutory. Generalnie może też sam płyn na polskim rynku jest kiepskiej jakości i powoduje tyle problemów. Szczególnie przy niższych temperaturach.
Ktoś pisał, że w Danii ten problem nie występuje, więc chyba coś w tym jest.
Profilaktycznie chyba warto często uzupełniać płyn tak, aby było jak najmniej powietrza i stosować Tunap. W instrukcji też nie doczytałem, że płyn należy uzupełniać dopiero po komunikacie, więc chyba lepiej nie czekać.
Przy okazji, czy stan poziomu można jakoś sprawdzić? Czy tylko "na oko" przez wlew. Czy jeśli zanurzyłbym trytytkę odpowiedniej długości zostanie jakiś ślad?
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Marcin Cabanek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: SpaceTourer 1.6 BlueHDi 2018 (Jumpy IV)
  • Miejscowość: Dziadowa Kłoda
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #163 dnia: Luty 19, 2021, 14:06:36 »
Ja zmagam się z tym problemem od grudnia, w miedzy czasie zrobiłem już około 4kkm :D ciągle się świeci i przestaje i tak w kółko. Byłem w ASO to zrobili mi upgrade softa i powiedzieli, że jak się pojawi to sorry wymiana zbiornika i pompy. No i przez 600 km było git, a teraz od tygodnia na nowo błędziki. Zauważyłem, że pojawiają się one jak jeżdżę po mieście. Kompletnie jest to dla mnie głupie, że przez 600km pompa działa po czym nagle mówi stop i tak w kółko, coś albo działa albo nie. No nic, nie spieszno mi wydać ponad 4 tysiące :) narazie będę jeździł tak, może doleje jeszcze więcej tunapu hehe. A jak nie to czytałem, że może pomóc spuszczenie adblue i przepłukanie wszystkiego wodą destylowaną. I pomyśleć, że zmieniłem moje stare 1.6 hdi na jakieś bluehdi...



Mam dokładnie taki sam przebieg problemu. W moim Spacetourer(Jumpy IV) MPV 1.6 BlueHDi też zaczęło sie w grudniu i tak się zapal i gaśnie. Jeżdżę krótkie trasy zazwyczaj i przy -10C się zapalało a jak się przejechałem po trasie 1h to potem gasło. Oczywiście błąd niskiego ciśnienia. Zaraz jak się zaczęły problemy zalałem Tuneup'a, tylko nie wiem czy to coś pomogło.

Podejrzewam że za długo czekałem z dolaniem AdBlue i po komunikacie żeby dolać zaczęły się problemy.

Częste uzupełnianie z dodatkiem TuneUp'a może by coś zmieniło ale jest za dużo niewiadomych, jak np. jakość AdBlue, tryb jazdy, miejsce parkowania itd.
Skutek każdy z nas zna ale jak jest przyczyna to już wróżenie z fusów.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #164 dnia: Luty 19, 2021, 17:48:40 »
Właśnie kupiłem c5 ściągnięty z Belgii. Sprzedawca robił przegląd w ASO i wyszło, że poziom adblue 5l (mam wydruk). Kupił bańkę Noxy, leży w bagażniku, ale jak sprawdziłem, to taką można kupić w Castoramie. Jakoś nie mam zaufania. Sprawdzałem przyciskiem chek, komunikat stan powyżej 5000km. Zastanawiam się teraz, czy nie kupić płynu w serwisie, jeśli się da, albo nie jechać na uzupełnienie (można też kupić na ale oryginał). Mam poważne wątpliwości, co do jakości tych kupowanych w necie, czy takiej Castoramie. Człowiek nie miał żadnych problemów teraz przy tym mrozie, żadnych komunikatów. Dlatego skłaniam się do tej teorii spiskowej, że to wina jakości płynu. Nalany w Belgii nie powoduje żadnych problemów, a te opisywane tutaj praktycznie zawsze występują po uzupełnieniu płynu w Polsce. Przypadek  ;) Kuzyn, który pomagał mi przy zakupie jeździ na ciężarówkach  w firmie i mówi, że oni też mają problem z tym komunikatem.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #165 dnia: Luty 20, 2021, 15:03:11 »
508 2.0 bluehdi 150km zalany adblue z shella i tunap, żadnych problemów zimą

Mi MIX 2S & Tapatalk

Everybody lies.

Offline Jarosław Siemiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 240
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0 150/200KM 2015r
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #166 dnia: Luty 20, 2021, 15:49:20 »
508 2.0 bluehdi 150km zalany adblue z shella i tunap, żadnych problemów zimą

Jakie masz dzienne przebiegi i w jakich warunkach samochód "nocuje"?

Jarosław Siemiński Wrocław (192)
Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #167 dnia: Luty 20, 2021, 17:17:47 »
Ma ktoś namiar gdzie można kupić Tunap, bo chyba wszędzie wymiotło. Da się gdzieś na zamówienie?
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Grzegorz Woźniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Skąd: Krajenka
  • Posiadany samochód: 307CC/C4GPII
  • Miejscowość: Krajenka
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #168 dnia: Luty 20, 2021, 17:19:58 »
Aso citroen Wieliczka zamawiałem

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #169 dnia: Luty 20, 2021, 17:49:03 »
508 2.0 bluehdi 150km zalany adblue z shella i tunap, żadnych problemów zimą

Jakie masz dzienne przebiegi i w jakich warunkach samochód "nocuje"?
W dni robocze minimum 85km (praca oddalona o 42km od domu). Auto stoi na otwartym osiedlowym parkingu.

Mi MIX 2S & Tapatalk

Everybody lies.

Offline Grzegorz Woźniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Skąd: Krajenka
  • Posiadany samochód: 307CC/C4GPII
  • Miejscowość: Krajenka
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #170 dnia: Luty 20, 2021, 17:50:36 »
To nie ma opcji żeby zrobiła się krystalizacja. Mój potrafi stać nawet miesiąc w blaszaku

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #171 dnia: Luty 20, 2021, 21:11:07 »
Nie wiem czy nie ma opcji skoro przy 150k km wymieniana była pompa adblue ze zbiornikiem na nową...

Mi MIX 2S & Tapatalk
Everybody lies.

Offline Paweł Piętak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: Citroen C4 II 1.6 BlueHDI 99KM 2016r
  • Zainteresowania: piłka nożna
  • Miejscowość: Mirzec
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #172 dnia: Luty 21, 2021, 09:40:38 »
Ma ktoś namiar gdzie można kupić Tunap, bo chyba wszędzie wymiotło. Da się gdzieś na zamówienie?

Kilka dni temu jeszcze było sporo sztuk na allegro bo zamawiałem. Pewnie wkrótce znowu się tam pojawią

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #173 dnia: Luty 21, 2021, 10:44:10 »
Mój samochód ma uruchomioną gwarancję od lipca 2019 kupił go salon, ja nabyłem go w listopadzie przez rok zrobiłem 21 tyś km na bardzo krótkich trasach miejskich z adblue brak błędów.

Offline Przemysław Staniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen C4
  • Zainteresowania: Finanse, ekonomia, kolejnictwo
  • Miejscowość: Piechcin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #174 dnia: Luty 21, 2021, 10:55:10 »
Nie wiem czy nie ma opcji skoro przy 150k km wymieniana była pompa adblue ze zbiornikiem na nową...

Mi MIX 2S & Tapatalk

A tak z ciekawości ile zapłaciłeś za wymianę? Czy może ASO poszło na rękę jako akcja serwisowa?