Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: UREA + SERVICE...  (Przeczytany 82404 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemysław Staniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen C4
  • Zainteresowania: Finanse, ekonomia, kolejnictwo
  • Miejscowość: Piechcin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #200 dnia: Luty 26, 2021, 14:19:25 »
Może w C4 jest inaczej... Albo - jak pisałem - też od innych czyników to zależy... W zal. pd tego na ile usterka jest odwracalna/samokasowalna...
Trzeba by się wgryźć w soft i zaobaczyć jakie algorytmy programista poustawiał...
Dokładnie, bo jak mam jakąś inną usterkę no to nie ma tak, że raz się naprawia i znowu psuje i tak w kółko. Ciekawi mnie jeszcze sprawa czy to może być np wina elektryki, jakiś styk, może połączenie się obluzowało, no nie mam pojęcia. Wymyślili taką głupotę, że szkoda gadać. Jakbym wiedział to bym wziął e-hdi.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #201 dnia: Luty 26, 2021, 21:41:12 »
No, trochę dziwny przypadek... Może oprócz wady samego systemu, kolega ma jeszcze jakąś inną wadę fabryczną systemu albo montażu. Chociaż z drugiej strony to na zagranicznych forach jest wiele uwag, że ten system w osobówkach nie do końca jest dopracowany...
Pewnie za każdym updatem coś tam poprawiają...

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #202 dnia: Luty 26, 2021, 21:54:30 »
Pewnie za każdym updatem coś tam poprawiają...
Żeby spełnić normę EURO nie mają innego wyjścia.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #203 dnia: Luty 26, 2021, 22:37:41 »
Niech sobie spełniają tylko dlaczego jest w tym tyle mankamentów? Przede wszystkim powinien być wskaźnik poziomu płynu adblue. Uzupełnianie jak płynu do spryskiwacza i tyle, a nie jakieś hece z komunikatami i w skrajności unieruchomienie pojazdu. To chore. Swoją drogą jestem ciekaw czy ten system nie jest powiązany z czujnikiem temperatury zewnętrznej. Jeśli spada poniżej -11st. (a takie ostatnio mieliśmy), to może komunikat wyświetla się na wszelki wypadek, bo jest ryzyko krystalizacji i uszkodzenia pompy. Nie ważne, że płynu jest pod korek i zresetowany system.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #204 dnia: Luty 26, 2021, 23:45:07 »
System posiada grzałki. Jak było wspominane nie pracuje stale, od początku, tylko po rozgrzaniu silnika. Nie ma jako takich problemów z pracującym układem na mrozie. Problem jest taki, że mocznik który codziennie jest mrożony i rozmrażany ulega degradacji i jego % zawartość w roztworze wodnym spada. W dużym skrócie, po pewnym czasie wtryskiwane jest więcej wody, mniej mocznika. Spada skuteczność odazotowania, co system odczytuje jako błąd.
Podobnie jest w tych wszystkich bańkach na stacjach benzynowych, które są trzymane na zewnątrz. Kupujemy i myślimy, że jest super, a tym czasem przez złe warunki przechowywania mamy problemy.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #205 dnia: Luty 27, 2021, 00:06:48 »
Wreszcie sensowne wyjaśnienie. Dzięki. Niemniej nigdy nie mamy pewności, co lejemy jako uzupełnienie, w sensie, jak był płyn przechowywany. Jednak z tego, co można było przeczytać w tym temacie wiele osób miało problem, po uzupełnieniu płynu z dystrybutora. Jeśli był narażony na kilkudniowe duże mrozy, to mamy właśnie taką sytuację. Jednym słowem spadek jakości płynu. Może w takim razie jakieś wyjście z tego, jest kupowanie dobrej jakości płynu przed sezonem zimowym, przechowywanie  w odpowiednich warunkach i uzupełnianie na bieżąco, szczególnie przed zimą.Ale co z degradacją latem, skoro w instrukcji podano, że płyn traci jakość powyżej 25st? Czy mamy też system chłodzenia  ;) ;D
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Przemysław Staniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen C4
  • Zainteresowania: Finanse, ekonomia, kolejnictwo
  • Miejscowość: Piechcin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #206 dnia: Luty 27, 2021, 07:45:02 »
Hmmm, to jest bardzo ciekawe, że system działa dopiero po rozgrzaniu silnika, to jeśli jadę w mieście i po 5 minutach zapala mi się urea i service no to jest niemożliwe, żeby silnik się rozgrzał :D Powiem Wam, że im więcej o tym czytam i myślę, tym jestem co raz głupszy.

Offline Jarosław Siemiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 240
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0 150/200KM 2015r
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #207 dnia: Luty 27, 2021, 11:08:42 »
Tu nie chodzi o temperaturę silnika tylko temperaturę spalin w katalizatorze i temperaturę płynu Adblue w zbiorniku i przewodach do wtryskiwacza. Bez dotrzymania tych parametrów wtrysk płynu nie nastąpi.
Jarosław Siemiński Wrocław (192)
Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0

Offline Michał Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Zainteresowania: Motoryzacjs
  • Miejscowość: CHOCICZA
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #208 dnia: Luty 27, 2021, 14:11:08 »
A jak uzyskać ta temperaturę?

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #209 dnia: Luty 27, 2021, 14:27:30 »
Optymalna temperatura procesu redukcji katalitycznej to 300-400°C.
Myślę, że spaliny muszą mieć temperaturę zbliżoną do tego okna.
Uzyskuje się ją samoczynnie, przez eksplatację. Ale rozgrzanie zajmuje pewien czas.
Oczywiście mowa o temperaturze spalin, która jest możliwa do uzyskania po rozgrzaniu silnika - taki był mój skrót myślowy.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Jarosław Siemiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 240
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0 150/200KM 2015r
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #210 dnia: Luty 27, 2021, 15:15:49 »
Optymalna temperatura procesu redukcji katalitycznej to 300-400°C.
Nawet mniej. Od 200°C z adblue zaczyna odparowywać amoniak, który to bierze udział w dalszych procesach. Temperatura adblue w zbiorniku musi mieć powyżej -10°C do zadziałania wtryskiwacza.   
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2021, 20:55:13 wysłana przez Jarosław Siemiński »
Jarosław Siemiński Wrocław (192)
Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0

Offline Paweł Piętak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: Citroen C4 II 1.6 BlueHDI 99KM 2016r
  • Zainteresowania: piłka nożna
  • Miejscowość: Mirzec
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #211 dnia: Marzec 02, 2021, 16:05:45 »
U mnie sytuacja wygląda następująco. Około 200km temu zalałem 50ml Tunap'a do pełnego zbiornika Adblue 17l, dziś zniknęła kontrolka silnika, cały czas miga Urea i komunikat odliczający km do unieruchomienia silnika cały czas jest.

Offline Jarosław Siemiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 240
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0 150/200KM 2015r
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #212 dnia: Marzec 02, 2021, 18:18:25 »
Musiałbyś zrobić odczyt DB bo to trochę dziwna sytuacja. Zazwyczaj kontrolka silnika gaśnie ostatnia.
Jarosław Siemiński Wrocław (192)
Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0

Offline Przemysław Staniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen C4
  • Zainteresowania: Finanse, ekonomia, kolejnictwo
  • Miejscowość: Piechcin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #213 dnia: Marzec 02, 2021, 20:13:47 »
O to widzę, że kolega ma jeszcze ciekawszy przypadek :D ja dzisiaj i jutro robię płukankę zbiornika wodą demineralizowaną, zalewam świeżym adblue nie z dystrybutora i tylko 10 litrów i dodam trochę tunapa. Zobaczymy czy to pomoże i odliczanie zgaśnie, czy nie ma już ratunku i wymiana.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #214 dnia: Marzec 02, 2021, 20:44:52 »
A zbiornik będzie wymontowany do tego? Czy zalejesz wodą a potem odpompujesz?

Offline Przemysław Staniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen C4
  • Zainteresowania: Finanse, ekonomia, kolejnictwo
  • Miejscowość: Piechcin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #215 dnia: Marzec 02, 2021, 21:19:10 »
A zbiornik będzie wymontowany do tego? Czy zalejesz wodą a potem odpompujesz?
Jest na dole korek spustowy i wszystko ładnie zlatuje, także przeleję z 2 razy 10 litrami wody i wtedy zaleje adblue jak wszystko ładnie sobie zleci.

Offline Robert Kubal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 77
  • Skąd: Łąka Prudnicka
  • Posiadany samochód: był Xantia Break'00 2.0 HDI jest C5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Prudnik
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #216 dnia: Marzec 02, 2021, 21:22:55 »
Czyli przepłuczesz tylko zbiornik? Myślisz, że świeży adblue z tunapem przeczyści pompę i wtrysk?

Offline Przemysław Staniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen C4
  • Zainteresowania: Finanse, ekonomia, kolejnictwo
  • Miejscowość: Piechcin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #217 dnia: Marzec 02, 2021, 21:39:15 »
No taki mam zamiar, czytałem, że ktoś tak zrobił, a szczerze mówiąc to nie wiedziałem, że mogę sobie tak o rozmontować zbiornik. A co jeszcze według Was należałoby zrobić?

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #218 dnia: Marzec 02, 2021, 21:43:38 »
Jeżeli już to może dobrze byłoby przelać ciepłą wodą... Tak z 50...60 stopni C.
Tak mi się wydaje...

A może też wtryskiwacz trzeba by wyczyścić: https://youtu.be/4oiKzznwUCY

Offline Michał Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Zainteresowania: Motoryzacjs
  • Miejscowość: CHOCICZA
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #219 dnia: Marzec 04, 2021, 11:32:41 »
Ja już jestem po zabiegu. Lżejszy o 400 zł. Pukico same plusy. Na wyswietlaczu pokazuje ze płynu na ponad 5000 km. Zobaczymy jak będzie dalej.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #220 dnia: Marzec 04, 2021, 12:45:55 »
No, ale kolega może napisze co konkretnie było robione i jak...
Czy mamy z fusów sobie odczytać...?

Offline Michał Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Zainteresowania: Motoryzacjs
  • Miejscowość: CHOCICZA
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #221 dnia: Marzec 04, 2021, 13:15:27 »
Usuwałem adblue z komputera auta. Poprostu niema już tego systemu w aucie. Fizycznie zbiornik itp zostało na miejscu. Jak to zrobił mechanik. Niewiem. Pewnie tajemnica zawodowa. I nietrzeba z fusów wróżyć. Pisałem wcześniej jaki mam wybór.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #222 dnia: Marzec 04, 2021, 17:41:23 »
Też byłem zdecydowany to zrobić... Ale na razie po wlaniu środka Tunap działa...
O dziwo też nie było problemów jak było parę dni mrozów...
Ale jak mi znowu ten problem wyskoczy - to chyba też pójdę tą drogą...

Offline Robert Kubal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 77
  • Skąd: Łąka Prudnicka
  • Posiadany samochód: był Xantia Break'00 2.0 HDI jest C5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Prudnik
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #223 dnia: Marzec 04, 2021, 18:11:24 »
A po ilu kilometrach zaczął działać Tunap? Bo ja przejechałem dopiero 200 km i nic. Co 50km resetuję błąd w aplikacji i jeżdżę. W ASO mówią, że mam zbiornik do wymiany i czekam na decyzję o partycypacji w kosztach. Też myślę o wyłączeniu...

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #224 dnia: Marzec 04, 2021, 18:49:45 »
No, jak trwałe jakieś uszkodzenie to tunap chyba nie pomoże.
Może jeszcze spróbować wypłukania/wymycia zbiornika...?