Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: UREA + SERVICE...  (Przeczytany 85234 razy)

0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.

Online Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 23, 2020, 15:16:51 »
Dodatkowo emulacja wydaje mi się dość krótkowzroczna. Jak na przeglądach analiza spalin będzie standardem
O stary, to żeś poleciał teraz :D SKP nawet nie mają sprzętu do sprawdzenia zwykłego zadymienia (który de facto nic nie pokaże apropo fapa czy adblue) a co dopiero wyposażać w takie sprzęty :D I jeszcze do tego by trzeba było zrobić jazdę żeby wyniki były miarodajne i porównywalne z normami WLTP
Everybody lies.

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 23, 2020, 22:58:47 »
Na Zachodzie to badanie jest standardem. Robi się to przez analizę spalin albo przez diagnostykę OBD. O zmianach w zakresie badań mówi się u nas od dawna. IMO to raczej kwestia czasu.
Poleciałem teraz? Uuu.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 586
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 23, 2020, 23:26:06 »
Czyli na zachodzie przy przeglądzie auto ląduje na hamowni? No raczej nie... bez obciążenia sprawny EGR wystarczy, aby sprowadzić NOx do odpowiedniego poziomu. Tak to kwestia czasu, ale zanim zostanie wdrożone, większość samochodów którymi teraz jeździmy będzie mogła truć ile wlezie na żółtych blachach.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 24, 2020, 00:01:10 »
Wydaje się, że warto ten kierunek sprawdzić... Tylko nie widzę, aby ten środek był w Polsce dostępny.
Pracuję w Katowicach. Mogę sprezentować pierwszą dawkę.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 24, 2020, 05:54:06 »
O.K. Dzięki.... Ale zadzwoniłem do sklepu, który sprzedaje specyfiki tej firmy (TUNAP Shop) i wprowadzili ten środek do oferty. Już zamówiłem...


P.S. Widzę, że jeszcze inna firma oferuje podobny specyfik:


« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2020, 10:05:37 wysłana przez Jan Malinowski »

Online Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 24, 2020, 10:23:37 »
Podrzuć linka do sklepu

Mi MIX 2S & Tapatalk

Everybody lies.

Online Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 24, 2020, 10:26:47 »
Na Zachodzie to badanie jest standardem. Robi się to przez analizę spalin albo przez diagnostykę OBD. O zmianach w zakresie badań mówi się u nas od dawna. IMO to raczej kwestia czasu.
Poleciałem teraz? Uuu.
Wyobraź sobie że tak nie widziałem ani razu np w Niemczech, Holandii czy Anglii żeby takie coś robili u kogokolwiek z rodziny czy znajomych.
Jeszcze dłuuuuga droga i 3 razy zdążysz zmienić auto zanim to wejdzie do skp.

Mi MIX 2S & Tapatalk

Everybody lies.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 24, 2020, 10:30:40 »
Ja kupiłem w tym sklepie:

https://sklep.tunap.pl/

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 27, 2020, 21:25:46 »
W sobotę pojawił się błąd ponownie (po tygodniu).
W niedzielę po trasie do Bielska zniknął.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 27, 2020, 21:40:20 »
U mnie na razie OK. Dzisiaj doszedł ten specyfik - wlałem do zbiornika, wg wskazówek na etykiecie.
A tak z innej strony - przyjrzałem się temu niebieskiemu krokowi. Chyba wg założeń powinien przepuszczać powietrze. Dmuchałem z każdej strony - nic nie przechodzi.
Rozebrane ten korek. Jest tam taka folia - chyba z założenia powinna być przepuszczalna dla powietrza. Usunąłem ją i zmontowałem korek. Teraz powietrze przechodzi w obie strony.
Tak się zastanawiam - jaki kod PSA powinien mieć ten poprawiony korek?
Mój wygląda tak (kod na korku 9811747380).




Offline Jacek Nowacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Skąd: Wrocław
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 06, 2020, 22:46:24 »
Witam kolegow mam ten sam problem, Tzn blad urea plus po przejechaniu okolo 70km wylicza 1100 km , problem w tym ze pokazuje błąd ciśnienia w układzie , wskazuje 4 bary, powinno byc 5-6. Problem powstał niedługo po uzupełnieniu zbiornika n a jednej ze stacji Shell, okolo 60km od tankowania, przed uzupełnieniem system wskazywał 1500km do przejechania.  Błąd kasuje Lexia ale i tak powraca po okolo 6-7 km . Planuje spuścić  cala zawartość zbiornika ( wygodny korek spustowy) przepłukać woda destylowana i zalać nowym Adblue kupionym w sklepie , wymieszanym wraz z specyfikiem tunap 986 , zobaczymy czy pomoże , mam nadzieje ze tak. Swoją droga to czy ewentualnie gdzie znajduje sie czujnik mierzący ciśnienie ?  A takze czy ktoś brał sie za czyszczenie zbiornika i pompy wczesniej ? Widze ze sam demontaż nie jakość skomplikowany :)

Korek nowego typu .


Wspomnę ze mówimy o C4 GP 2.0 bluehdi. 150Km

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 06, 2020, 23:42:22 »
IMO problem powstał przez niemal pełne opróżnienie zbiornika. Przez korek odpowietrzający dostało się powietrze i nastąpiła krystalizacja mocznika. Jest to proces długotrwały - kilka miesięcy do roku.
Nalanie świeżego mocznika doprowadziło do wprowadzenia kryształków do pompy. Stąd spadek ciśnienia. Jak pisałem u mnie było 3 bary. Błąd wyskoczył do tygodnia po zalaniu 10 litrów mocznika. Uwaga: zakupionego na Shellu...
Aktualnie, po aplikacji ok. 10 ml TUNAPa na kilka litrów mocznika, błędów nie ma.
Moim zdaniem warto spróbować najpierw dodać TUNAPa.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 07, 2020, 09:44:25 »
Wyczytałem w Internecie, że nowy rodzaj korka ma kod: 1631999980.
Także sprawdźcie jakie macie korki - przede wszystkim...

Offline Jacek Nowacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Skąd: Wrocław
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 07, 2020, 19:08:42 »
U mnie numer z korka to 9803654480, wydaje mi sie ze to nowy typ , ale nie jestem pewny, tak jak wczesniej wspomianlem zrobilem w 2 tygodnie ponad 5 tys kilometrów , polska -Chorwacją - Dania i nie było żadnego problemu , wyskoczyło mi ze mam do przejechania 1200 km zalałem na stacji Shell do pełna , weszło 16l teoretycznie , bo dystrybutor mial wyciek, wiec nie wiem , ale wynika z tego ze teoretycznie został 1 litr w zbiorniku.Jarek powiedz prosze czy moge dodać płyn Tunap bezpośrednio do zbiornika ? Kupiłem konfekcjonowane Adblue teoretycznie nie różni konsystencja i zapachem.
Jarek czy musze spuścić cały płyn i wlać nowy z banki wymieszany z dodatkiem

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 07, 2020, 19:57:06 »
Ten wymóg wlania do bańki podyktowany jest jedynie tym, że nie ma pewności ile jest go w zbiorniku systemowym.
Ale jak wiesz, że zatankowałeś do pełna i wiesz ile go w sumie masz - to odmierz odpowiednią dawkę i wlej do zbiornika...
Ja tak zrobiłem.

P.S. A gdzie w DiagBox odczytuje się ciśnienie mocznika w układzie?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2020, 21:15:31 wysłana przez Jan Malinowski »

Offline Jacek Nowacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Skąd: Wrocław
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 07, 2020, 22:11:41 »
Mi podało ta informacje przy odczytaniu błędu.

Offline Jacek Nowacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Skąd: Wrocław
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 07, 2020, 22:13:04 »
Czy zadziałało ? Mam na mysli czy udalo sie usunąć problem, a ciśnienie wróciło do normy?  Czy był to Tunap 986

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 07, 2020, 22:14:20 »
Ja tak zrobiłem.
Pomogło?

Jarek powiedz prosze czy moge dodać płyn Tunap bezpośrednio do zbiornika ?
Jarek czy musze spuścić cały płyn i wlać nowy z banki wymieszany z dodatkiem.
Wymóg lania do bańki jest podyktowany uzyskaniem odpowiedniego stężenia - proporcji.
Nie wylewałbym niczego, a rozpuścił daną ilość TUNAPa w litrze i wlał. Litr + o. 40 ml powinny się zmieścić...
Przy czym z mojej butelki TUNAPa ubyło ok. 10 ml tylko i wydaje się, że działa. Zbiornik też mam pełen.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 08, 2020, 09:09:18 »
Od 2 tygodni żadne błędy mi się nie pojawiają... Ale jak coś wyskoczy - to już jestem zdecydowany pojechać go gościa i wyłączyć ten system. Bo innych pomysłów nie widzę - poza oczywiście wydaniem z 6000PLN za wymianę zbiornika.

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 08, 2020, 10:10:58 »
2 tygodnie to już coś, jak na upierdliwe błędy, które u mnie pojawiały się po kilku km.
Po zaplikowaniu kasowałeś błędy, czy jeździłeś do ich zniknięcia?
Pozdrawiam, Jarek

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 09, 2020, 20:37:08 »
Błędy skasowali mi w ASO... Potem jeździłem parę dni, błędy się nie pojawiały.
No i potem wlałem ten Tunap...
Być może każdy przypadek jest inny i możliwych wad/uszkodzeń systemu AddBlue jest wiele...

Offline Jacek Nowacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Skąd: Wrocław
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 10, 2020, 08:09:20 »
A wiec zaaplikowane, spuściłem całość , wlalem odpowiednia  ilosc Tunap 986 do 10 L zbiornika , zalalem  i testuje.To bylo wczoraj, dzisiaj po 7 km blad o usterce A po 70 blad o 1100 km do przejechania, skasuje pojeżdżę i zobaczymy co dalej. A pytanie jest po jakim czasie mniej wiecej błędy przestały sie pojawiać ? Po ilu kasowaniach? Ile km?

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 10, 2020, 10:05:05 »
Po odebraniu z ASO nie pojawiały się już błędy...
Zacząłem podejrzewać, że w ASO byli pewni, że zgodzę się na wymianę przez nich tego zbiornika. Zresztą tak prowadziłem rozmowę z nimi...
I zrobili pewne przygotowania (poprzez jakieś znane tylko im sposoby kasowania błędów).
Aż tu nagle zadzwoniłem, że nie jestem zainteresowany i odbieram samochód... :P
Zapewne nieźle byli wkurzeni... Ale specjalnie nie ujęło mnie to...


Podobno dobrze jest podłączyć DB i sprawdzić jakie jest ciśnienie mocznika w instalacji.
Jeżeli nie ma żadnego - to niestety duża szansa, że zbiornik trzeba wymieniać...
A jeżeli jakieś jest - to być może rurki są zapchane albo coś w tym rodzaju.
Takie opinie wyczytałem na różnych forach...  ::)


Tak jak pisałem, każdy przypadek może być inny. I nie ma jednoznacznej recepty na tą bolączkę...
Proponuję pojeździj trochę... Jak się licznik będzie zbliżał do zera - to wykasuj. I dalej pojeździj...
Może system AddBlue 'zaskoczy'... W sumie to ryzykujesz tylko stratę czasu...
Ale równolegle sprawdź jakie są w okolicy ceny wyłączenia tego systemu. C5 wtedy będzie spełniała normę EUR5, a nie EUR6.
Na ten moment nikt ci się nie przyczepi i nikt tego nie sprawdzi. Bo tysiące C5 jeżdżą z normą EUR5.


No chyba, że masz nadmiar 6000PLN, to przygotuj się na wymianę tego zbiornika... :P :P :P

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 10, 2020, 13:15:46 »
A samej pompy nikt nie próbował naprawiać? Są używki dostępne ale nie wiadomo w jakim stanie.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 10, 2020, 19:49:54 »
Jest gdzieś opis na tym forum, że ktoś próbował. Ale i tak efekt był krótkotrwały - skończyło się wymianą całego zbiornika...
Poza tym niekoniecznie problemem może być pompa... Jest też elektronika - część jej jest dostępna, a część wewnątrz (nierozbieralnego) zbiornika...