Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: UREA + SERVICE...  (Przeczytany 85172 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 10, 2020, 20:06:58 »
Jeżeli nie trzyma ciśnienia to pewnie będzie sprawa uszczelnienia elementów tłoczących. Nie wiem jak to jest zbudowane ale może ktoś się podejmie sekcji zwłok takiej pompy.
W zbiorniku są grzałki i filtry z tego co wyczytałem.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 10, 2020, 22:12:21 »
Zapewne coś się da naprawić...
Tak wygląda pompa i elektronika zbiornika AddBlue:


Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 11, 2020, 00:55:07 »
A pytanie jest po jakim czasie mniej wiecej błędy przestały sie pojawiać ? Po ilu kasowaniach? Ile km?

Pisałem jak było u mnie.

Po aplikacji TUNAP 986 dzisiaj, tj. po pokonaniu ok. 450 km zniknął błąd UREA + SERWIS. Został sam check.

Ponieważ nie mieliśmy dłuższych tras, trwało to ok. tygodnia.
Potem, po ok. tygodniu pojawił się na chwilę sam UREA + SERWIS.
Po wyjeździe z ASO nie kasowałem błędów. Same zniknęły.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 11, 2020, 07:42:41 »
Zapewne coś się da naprawić...
Tak wygląda pompa i elektronika zbiornika AddBlue:



Dokładnie tak. I ten sam moduł jest we wszystkich autach PSA. Próbowal ktoś zakładać moduł z 208? Możliwe, że trzeba będzie coś kodować lub zgrać eprom.
Najlepsze są ceny. Moduł do C5 to 1500 a do 208 jest za 700.

Wg mnie trzeba rozebrać te czarne pompki co się dzieje w środku. Oddają w ASO stare zbiorniki?

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 11, 2020, 09:30:43 »
Może ta droga ma sens...
Na tej obudowie 'sterownika' jest wszędzie ten sam numer: 12678023. Czy to C5, czy 208, czy DS3...
Ja na razie nie mam problemu - także nie podejmuję dalszych działań...




Tutaj widać dokładniej jak to jest zmontowane.










Moża nawet same bebechy kupić za 400PLN i przełożyć (?):





Offline Jacek Nowacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Skąd: Wrocław
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 11, 2020, 13:42:30 »
A tak pytanie z innej beczki , jakie powinno byc cisnienie mocznika? U mnie wskazuje 4.0 bar, po podlaczeniu DB. Aha po dodaniu srodka, przejechaniu 200 km, blad znika na jakis czas sam i pojawial sie znowu. Wczesniej tylko kasowanie DB  pomagalo, na 4-6 km.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 11, 2020, 13:51:08 »
Ktoś pisał, że chyba z 6 barów...

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 11, 2020, 23:27:52 »
Oddają w ASO stare zbiorniki?

Sondę w zeszłym roku poprosiłem. Mina ASO bezcenna, podobnie jak przy informacji, że TUNAP działa :)

A tak pytanie z innej beczki , jakie powinno byc cisnienie mocznika?

Aktualnie pompa daje 3 bar, a powinno być 5-8 bar.

Tak mi powiedziano w ASO.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Adam Czupryna

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: Citroën C4 Grand Picasso II, 2014, 2.0 BlueHDi, 150KM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 12, 2020, 10:32:42 »
Cześć, ja od siebie dodam, że około tygodnia wstecz również wyskoczył mi błąd Check Engine + UREA. Kilka dni z tym jeździłem, po czym oddałem samochód do warsztatu. Nie zdiagnozowano mi niczego konkretnego, tylko zalecili wymianę zbiornika płynu adblue. Poleciłem tylko wykasowanie błędu, a dzisiaj chcę użyć płynu TUNAP 986. W związku z tym mam pytanie: Czy można go dolać bezpośrednio do zbiornika adblue? Czy muszę wypompować mocznik ze zbiornika, wymieszać go z TUNAPem i zalać zbiornik mieszaniną tak, jak zaleca producent płynu? Bo jako totalny amator, wolałbym tego uniknąć... Pozdrawiam.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 12, 2020, 20:36:21 »
Ja wlałem do zbiornika...

Offline Jacek Nowacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Skąd: Wrocław
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 13, 2020, 08:15:08 »
Kolego ja tak zrobilem jest to proste, spuscilem cala zawartosc ze zbiornika, korek spustowy jest widoczny po sciagnieciu dolnej oslony,mocuje go srubka na klucz torx, ale pamietaj nie odkrecaj korka wlewu bo bedzie duzo mocniej sie lalo, ja spuściłem do banki ktora podstawilem pod.  Tunap 986 wymieszałam z nowym adblue 10 w proporcji z butelki i zalałem. Efekt po 150km i trzech kasowaniach błędu urea i 1100km , błąd juz nie powrócił , zrobiłem juz ponad 500km i cisza, czyli DZIAŁA :)  bede go dodawał profilaktycznie przy każdym tankowaniu Adblue
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2020, 10:13:51 wysłana przez Jacek Nowacki »

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 13, 2020, 22:50:42 »
Efekt po 150km i trzech kasowaniach błędu urea i 1100km , błąd juz nie powrócił , zrobiłem juz ponad 500km i cisza, czyli DZIAŁA :)

Niepotrzebnie kasowałeś. Znikają same. Chyba, że komunikaty denerowowały.
U mnie już 1700 km spokój.

bede go dodawał profilaktycznie przy każdym tankowaniu Adblue

Takie jest właściwe jego przeznaczenie. Tylko wiedza na ten temat skąpa...

Muszę sprostować jedną rzecz: pisałem, że aplikowali mi 10 ml... to nieprawda. Znacznie więcej brakuje w butelce, więc na pewno wlali te 40 ml z jakimś plusem.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 18, 2020, 13:08:59 »

Takie jest właściwe jego przeznaczenie. Tylko wiedza na ten temat skąpa...

Muszę sprostować jedną rzecz: pisałem, że aplikowali mi 10 ml... to nieprawda. Znacznie więcej brakuje w butelce, więc na pewno wlali te 40 ml z jakimś plusem.


Pytanie czy wlali do ciebie, może jeszcze 3 inne samochody podleczyli :)
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 19, 2020, 21:59:58 »
Może innym wlali, mi nie... Ważne, że błędów nie ma. 80 zł mnie nie zbawi.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Adam Czupryna

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: Citroën C4 Grand Picasso II, 2014, 2.0 BlueHDi, 150KM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 29, 2020, 12:15:13 »
Cześć, po dwóch tygodniach i przejechanych 165km błąd zniknął. Rewelacja - kupa zaoszczędzonych pieniędzy i nerwów. Płynu wlałem 42,5ml na 17l mocznika - bezpośrednio do zbiornika. Pozdrawiam.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 29, 2020, 14:17:00 »
Ja też jeżdżę i na razie zero błędów związanych z system AdBlue.
Trudno coś wywnioskować z całej sytuacji.

Jarek74

  • Gość
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 05, 2020, 14:16:05 »
Również chciałbym podziękować przedmówcom w tym temacie za polecenie TUNAP 986. 3 tygodnie temu "choinka" wyświetliła się i u mnie. Ogarnęło mnie przerażenie, jak doczytałem ile kosztuje ten zbiornik AdBlue. Po zalaniu TUNAP,em i przejechaniu około 200km wszystkie kontrolki i komunikaty zgasły, łącznie zrobiłem ponad 1500km i spokój. Dziękuję :)

Offline Łukasz Bielejewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Chludowo
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 14, 2020, 20:51:19 »
Również dziękuję i potwierdzam skuteczność Tunap. U mnie standardowo kontrolka UREA i Engine. Serwis ocenił niedostateczne ciśnienie pompy, zaproponował wymianę zbiornika (4800 PLN). Na szczęście trafiłem na to forum, po dolaniu Tunapa po 50 km zgasła UREA, po 100 Engine.

Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysiek Atemczuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4 Grand PICASSO II 2.0 BlueHDI 150KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 23, 2020, 13:38:14 »

Cześć Wszystkim,
moja historia, może się przyda:
1. Kupiłem C4 II GP 150KM BlueHDI ok 85.000 km 4 lata od 1. właściciela (oryginalnie z ASO Wrocław)
2. Wszystko ok, po czasie komunikat: uzupełnij płyn adblue
3. Kupiłem na Shell'u, komunikat po kliku kilometrach zgasł, superowo :)
4. Pojeździłem i... komunikat: "uzupełnij płyn adblue", myślę sobie... za wcześnie, ale doleję (dolewka z dystrybutora).
5. Nie pomogło. Kupiłem Lexię, pokasowałem, komunikat wracał po zaledwie kilku kilometrach.
6. To znów zrobiłem w Lexii opróżnienie-napełnienie. Wreszcie po jakimś czasie komunikat nie wrócił...
7. ...tzn wrócił, ale po kilkuset kilometrach (a może nawet ponad tysiącu).
8. No i wróć do punktu 5 (wracał po kilku km od kasowania). Potem za którymś razem zadział pkt 6., aż znów sytuacja z punktu 7. (tym razem przejeździłem ok. 1000km bez komunikatu).

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że panaceum PSA to wymiana zbiornika. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że przyczyna jest jakaś trywialna. Z artykułów tu:

https://francuskie.pl/awaria-zbiornika-adblue-koncern-psa-wyjasnia/

wynika, że rzeczywiście któreś z podzespołów muszą być zbyt wrażliwe na krystalizację. Toteż TUNAP 986 być może jest sposobem na rozwiązanie problemu, choćby z obejściem. O ile oczywiście u kogoś nie doszło do trwałego uszkodzenia podzespołu który generuje błąd (podobno pompa?). Dziękuję Panowie za kreatywne posty powyżej. Ja dziś kupiłem TUNAP 986. Odezwę się za jakiś czas i dam znać.

pozdrawiam
Krzysiek

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 23, 2020, 15:39:52 »
Trzeba wziąć pod uwagę, że teraz ciepło jest. Ciekawe co wyskoczy jak przyjdą inne temperatury...
Mówię o kombinacji problem z AdBlue+ płyn Tunap...

P. S. A ten artykuł - to taka mowa-trwa.
Wynika z niego stanowisko PSA: znamy problem, ale się bujajcie.
Jak wam coś wyskoczy - to do serwisu, tam wam powiedzą ile to kosztuje...

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 24, 2020, 07:33:18 »
Trzeba wziąć pod uwagę, że teraz ciepło jest. Ciekawe co wyskoczy jak przyjdą inne temperatury...
Mówię o kombinacji problem z AdBlue+ płyn Tunap...

P. S. A ten artykuł - to taka mowa-trwa.
Wynika z niego stanowisko PSA: znamy problem, ale się bujajcie.
Jak wam coś wyskoczy - to do serwisu, tam wam powiedzą ile to kosztuje...
Można wymieszać i wrzucić w butelce do zamrażarki i okaże się jak zachowa się te połączenie w warunkach bojowych.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 24, 2020, 22:04:40 »
... O ile oczywiście u kogoś nie doszło do trwałego uszkodzenia podzespołu który generuje błąd (podobno pompa?)...[/font]

Miałeś odliczanie do unieruchomienia silnika?
Niestety na naszą niekorzyść, niekorzyść stanu pompy, działa kasowanie błędów i dalsza eksploatacja.
Z drugiej strony, jak rozumiem nie miałeś awarii - błędu od pompy, ciśnienia, a błędy od poziomu płynu.
Na to płyn typu TUNAP powinien pomóc.

Na razie nie mam żadnych komunikatów. Auto w codziennej eksploatacji.
Przed zimą kupuję 5l AdBlue dodaję TUNAP i robię dolewkę do pełna.
Pamiętajmy o trzymaniu górnego poziomu płynu - jak najmniej powietrza w zbiorniku.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Michał Pustelnik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: Citroen Verlingo
  • Miejscowość: rybnik
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 26, 2020, 00:04:08 »
Witam. Mam zamówiony samochód z Bluehdi 2.0, trochę mnie przeraża ten zbiornik Adblue i problemy z nim związane . Zastanawiam się czy od razu mam wykupić dodatkową gwarancję na 5 lat  ? :)
Czy warto stosować od pierwszego tankowania adblue dodatkowy środek  TUNAP 986 ?


Proszę o porady, dziękuje za podpowiedzi

Pozdrawiam Michał


:



 

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 26, 2020, 00:18:28 »
Ja mam ds3 z AdBlue i żadnych problemów z nim nie ma(oby tak zostało),znajomy ma też od nowości 308-kę już trzy lata i też zero problemu.Pytalem się znajomego z serwisu Citroen-Peugot i mówił że też nie pamięta aby kiedykolwiek ktoś przyjechał do naprawy zbiornika czy niedziałającym AdBlue.

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 26, 2020, 08:59:10 »
W PL, czy w Danii?
Pozdrawiam, Jarek