Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara 1.6 16V temperatura a BSI  (Przeczytany 2133 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil Kierepka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II Prestige Plus
  • Zainteresowania: Motoryzacja ( Głownie Polska ) , telekomunikacja
  • Miejscowość: Przemyśl
Xsara 1.6 16V temperatura a BSI
« dnia: Kwiecień 20, 2020, 21:40:35 »
Witam
Mam problem z cytrynką a mianowicie :
Xsara II 1.6 16v 2003r.
Kiedy auto na desce rozdzielczej ma temp. 90 stopni załącza się wentylator na full aż budą trzęsie .
Podpinając go okazuje się że ma błędy takie
P0485 nie ma I Biegu wentylatora
P0655 uszkodzenie kontrolki temp. silnika
temp na wskaźniku nie zgadza się ze wskazywaną . Sprawdzono LEXA i Delphi  ( czyli jak jest niby 90 to według ecu jest 105 stopni )

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Xsara 1.6 16V temperatura a BSI
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 20, 2020, 22:23:43 »
Jest klima i dwa wentylatory, czy jeden?

Na bloku silnika powinny być dwa czujniki temperatury - jeden jest dla wskaźnika na desce,
drugi załącza wentylator(y). Rozbieżności we wskazaniach ecu-wskaźnik sugeruje uszkodzenie
tego dla wskaźnika (opisy błędów nie są tłumaczone dosłownie). Co do braku pierwszego biegu, przy podwójnych
wentylatorach winny może być sterownik (BITRON, znajduje się chyba w okolicach lewego nadkola, 15 PIN) lub
przekaźniki sterujące pomiędzy wentylatorami. Pojedynczy może mieć czujnik zamontowany w chłodnicy - 2 PIN,
lub rezystor (jak na załączonym zdjęciu) w okolicach chłodnicy. Błąd P0485 sugeruje rezystor.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Kamil Kierepka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II Prestige Plus
  • Zainteresowania: Motoryzacja ( Głownie Polska ) , telekomunikacja
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Xsara 1.6 16V temperatura a BSI
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 21, 2020, 07:21:09 »
Jeśli chodzi o rodzaj wentylatora to jest jeden i klima w nim jest . Wymieniałem ten rezystor , ale nic to nie pomaga. Po prawej stronie chłodnicy są przekaźniki zielone oznaczone kodem 03531. Niby są sprawne bo tykają . Tak i na lewym nadkolu .

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Xsara 1.6 16V temperatura a BSI
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 21, 2020, 10:12:53 »
Tykanie przekaźnika nie znaczy nic prócz tego, że jego sterowanie działa.

Offline Kamil Kierepka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II Prestige Plus
  • Zainteresowania: Motoryzacja ( Głownie Polska ) , telekomunikacja
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Xsara 1.6 16V temperatura a BSI
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 21, 2020, 10:23:11 »
Działa , tylko nie mogę namierzyć usterki . Nawet na ostro żarówka była wpinana i przy uruchomieniu wolnego biegu i tykania przekaźników nie zaświeciła się . Przy szybkich normalnie świeci.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Xsara 1.6 16V temperatura a BSI
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 21, 2020, 11:03:52 »
Pytanie czy przekaźnik cyka na pusto? Może prąd nie dochodzi i nie ma co przekazywać. Jakieś bezpieczniki?

 Równie dobrze może "cykać" a nie zwierać obwodu z powodu wypalonych styków.

Offline Kamil Kierepka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II Prestige Plus
  • Zainteresowania: Motoryzacja ( Głownie Polska ) , telekomunikacja
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Xsara 1.6 16V temperatura a BSI
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 21, 2020, 11:27:12 »
Na pusto tez "cyka "

Offline Kamil Kierepka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II Prestige Plus
  • Zainteresowania: Motoryzacja ( Głownie Polska ) , telekomunikacja
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Xsara 1.6 16V temperatura a BSI
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 21, 2020, 17:35:42 »
Dzięki . Problem został rozwiązany. Winą było rezystory . Zostały wymienione na nowe i szafa gra  ;D . Ale zaniepokoiły mnie błędy bsi . Z czym może być jeszcze problem i jak namierzyć 2 czujnik temperatury , bo zielony jest przy termostacie i niby jest podpięte pod deskę. 

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Xsara 1.6 16V temperatura a BSI
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 21, 2020, 19:50:40 »
Drugi podobny, tylko koloru zazwyczaj brązowego. Szukać na głowicy, powinien być w niedalekiej odległości.
Podaje informacje do ECU.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Kamil Kierepka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II Prestige Plus
  • Zainteresowania: Motoryzacja ( Głownie Polska ) , telekomunikacja
  • Miejscowość: Przemyśl
Odp: Xsara 1.6 16V temperatura a BSI
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 21, 2020, 19:53:46 »
Jest drugi niebieski bodajże. Jak sprawdzić , który jest wadliwy ? I co z tą nieszczęsną komunikacją błędów ECU i BSI ?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Xsara 1.6 16V temperatura a BSI
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 21, 2020, 20:38:56 »
Sprawdzasz błędy interfejsem Delphi, nie jest w 100% miarodajny przy autach PSA,
nie wszystko interpretuje prawidłowo. W różnych modelach nawet Lexia/Diagbox
pokazują zawsze pewne błędy - są to "babole" programowe.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil