Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Dławieni się silnika na włączonej klimatyzacji  (Przeczytany 4610 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2002, 1.8PB PLG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Dławieni się silnika na włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 27, 2020, 06:04:05 »
Poprawa jest ale niewielka ... Czy mogę jakoś sam sprawdzić sprężarkę klimy ( Kudyba Wojciech [/size]pisał że sprzęgło kompresora może się zacinać), czy muszę jechać do mechanika?

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Dławieni się silnika na włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 27, 2020, 19:38:06 »
Poprawa jest ale niewielka ... Czy mogę jakoś sam sprawdzić sprężarkę klimy ( Kudyba Wojciech [/size]pisał że sprzęgło kompresora może się zacinać), czy muszę jechać do mechanika?
Moim zdaniem sprzęgło klimy jest zero jedynkowe, czyli albo działa albo nie. U Ciebie działa ponieważ zmienia się praca silnika ale są jeszcze łożyska.  W lexi podajże można sprawdzić taki parametr jak obciążenie silnika i porównać z innym autem czy będzie podobne na wolnych obrotach z klimą i bez. Ale musisz znaleźć kogoś kto ma taki silnik i lexię oraz dodatkowo wiedzieć jak to dokładnie wygląda u Ciebie.
Podsumowując nie masz czym tego zrobić więc szukaj dobrego diagnosty lub jeździj i czekaj aż się w końcu do końca coś zepsuje.
 

Offline Marcin Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2002, 1.8PB PLG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Dławieni się silnika na włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 29, 2020, 14:44:51 »
Dzięki za odpowiedzi
Myślę że będę szukał mechanika. Jak będę wiedział co było przyczyną to napiszę.


Ps. Czy czyszczenie przepustnicy może coś pomóc?

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: Dławieni się silnika na włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 29, 2020, 15:10:09 »
Dzięki za odpowiedzi
Myślę że będę szukał mechanika. Jak będę wiedział co było przyczyną to napiszę.


Ps. Czy czyszczenie przepustnicy może coś pomóc?
Może.

Offline Marcin Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2002, 1.8PB PLG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Dławieni się silnika na włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 30, 2020, 08:50:24 »
A mógłbym prosić o jakieś wskazówki... Na co zwrócić uwagę podczas czyszczenia, czy poza środkiem do czyszczenia będzie mi coś potrzebne (jakieś uszczelki, sylikon itp), co odkręcać a czego nie ...? ;)

Offline Marcin Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2002, 1.8PB PLG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Dławieni się silnika na włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 25, 2020, 10:50:40 »
Bardzo przepraszam za długą nieobecność ale sprawy prywatne nie pozwoliły mi zająć się tematem.

Wracając do tematu to wymiana silniczka krokowego jak i czyszczenie przepustnicy nic nie dało.


Dławienie się silnika występuje już niestety na PB jak i LPG. Zauważyłem że nie tylko na klimie występują objawy ale również po włączeniu ogrzewania tylnej szyby i lusterek, silnik nawet trochę się dławi jak na na biegu jałowym kręcę kierownicą to słychać jak spadają obroty.

Mierzyłem napięcie na biegu jałowym bez włączonych ww odbiorników napięcie 14,3V, jak włączę klimę i obroty zaczynają spadać to napięcie ładowania skacze pomiędzy 12v a 13v.


Nie wiem czy takie ładowanie podczas spadku obrotów jest prawidłowe?
Bardzo proszę o pomoc ponieważ już nie mam pomysłu co sprawdzać żeby wyeliminować problem.


Kolejny lockdown i mam więcej czasu na XP


Pozdrawiam

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Dławieni się silnika na włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 25, 2020, 11:37:10 »
Mam dziwne przeczucie że to będzie sonda kłamać... Jednak ręki sobie za to uciąć nie dam.

Offline Marcin Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2002, 1.8PB PLG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Dławieni się silnika na włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 25, 2020, 12:19:33 »
a mogę ją jakoś sprawdzić miernikiem? Jak tak to jakie powinna nieć prawidłowe wartości itp?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Dławieni się silnika na włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 25, 2020, 20:17:23 »
a mogę ją jakoś sprawdzić miernikiem? Jak tak to jakie powinna nieć prawidłowe wartości itp?
Nie ma takiej możliwości w domowych warunkach. Jeśli ktoś twierdzi inaczej to mało widział.  ;) Miernikiem możesz jedynie sprawdzić jej grzałkę i w sumie tyle.
W PSA sondy potrafią się tak zepsuć że nawet sterownik silnika nie zgłasza zastrzeżeń. Patrząc na jej wykres, wydaje się wszystko OK. Tyle że np. przelewa silnik. Następuje tzw. przesunięcie zakresu pracy.
Jednak jak już mówiłem ręki sobie za to uciąć nie dam jeśli chodzi o ten przypadek.

Offline Marcin Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2002, 1.8PB PLG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Dławieni się silnika na włączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 29, 2020, 09:23:48 »
Kupiłem ELM 327 i teraz mogę obserwować kilka parametrów auta w tym obroty i błędnie napisałem że silnik się dławi.
Sytuacja wygląda tak:
1. bieg jałowy bez włączonej klimy lub innych urządzeń obciążających silnik - obroty 720-740 obrotów
2. bieg jałowy z klimą to obroty wzrastają na chwilę na ponad 900 i spadają poniżej 700 (ok 600-650) i tak cały czas falują obroty. Sytuacja podobnie wygląda na włączonym ogrzewaniu tylnej szyby i lusterek oraz podczas kręcenia kierownicą.


Mam pytanie odnośnie OBD2 w naszych XP. Jakie parametry mogę zobaczyć przez interfejs ELM327. Mam interfejs Bluetooth
[size=78%]https://allegro.pl/oferta/vgate-icar2-elm327-obd2-interfejs-bluetooth-polski-8064740699?snapshot=MjAyMC0xMC0yNlQxMTowMzo1Ni45MDBaO2J1eWVyOzE5Mzk2ODZkOTU0ZGM0YjhlYmNlNDNkOGQzNjZlZTYyMjNhNmJhNzRiNzU3Mzg4ZTBiZjkyNTcyY2M5OTUxYzc%3D[/size]
używam programu (pełnej wersji)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ovz.carscanner&hl=pl&gl=US


Chciałbym zobaczyć np temperaturę cieczy chłodzącej ale nie mogę znaleźć nigdzie takiego czujnika w programie, a jak instaluje inny program to widzę czujnik tzn jest opcja odczytu ale program nie odczytuje parametrów. Zastanawiam się czy jest to wina ELM czy po prostu nie ma możliwość odczytania takiego parametru. Zastanawiam się nad zakupem LEXIA ale czy nie będzie to podobna sytuacja że nie będą widoczne czujniki itp...