Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Czy silnik 2,0 turbo jest kolizyjny ?  (Przeczytany 864 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Czy silnik 2,0 turbo jest kolizyjny ?
« dnia: Maj 07, 2020, 20:25:36 »
Jak w tytule.Nie wiem czy było już o tym bo nie mogę znalezć.Kupiłem takiego na części z zerwanym paskiem i padniętą turbiną.Dopiero "zjechał" z lawety i jeszcze go nie weryfikowałem.Zastanawiam się czy go ciąć czy ratować.Blacharsko zaskakująco dobrze jak na 91rok
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Czy silnik 2,0 turbo jest kolizyjny ?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 07, 2020, 22:35:43 »
Kolizyjny, ale czasem zdąża się, że zatrzyma się w takim  położeniu, że nic się nie psuje. Zakładasz pasek i jeździsz dalej.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Czy silnik 2,0 turbo jest kolizyjny ?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 08, 2020, 04:10:11 »
Jak faktycznie blacha dobra, to nawet jak miał kolizję warto ratować.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Czy silnik 2,0 turbo jest kolizyjny ?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 08, 2020, 08:15:47 »
XU10 Turbo ma identyczną głowicę, jak zwykły XU10. Jedyna różnica, to UPG. Myślę więc, że ewentualna naprawa tego silnika nie będzie trudna.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Czy silnik 2,0 turbo jest kolizyjny ?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 08, 2020, 22:03:37 »
Założę pasek i spróbuję.Zobaczymy co się stanie.Dzięki za info
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Czy silnik 2,0 turbo jest kolizyjny ?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 08, 2020, 23:03:40 »
Ratuj turbiaka, ich jest znacznie mniej niż V6 więc będzie siłą rzeczy bardziej unikatowy.
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Czy silnik 2,0 turbo jest kolizyjny ?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 10, 2020, 13:11:39 »
Tak,tylko jeszcze kwestia płacenia OC za kupę samochodów do remontowania.Potem jeszcze znalezć kupca za rozsądną kasę.W Polsce nie do przeskoczenia.Na 99% żyletki
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów