Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 mk2 - FAP - zamiennik czy oryginał?  (Przeczytany 1861 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
C5 mk2 - FAP - zamiennik czy oryginał?
« dnia: Maj 09, 2020, 19:57:08 »
Jak w tytule. Czy używa ktoś zamiennika filtra cząstek stałych? Jak się sprawuje i czy są z nim jakieś problemy? Można takie kupić w okolicy 600 zł. Oryginał, poza ASO, jest w cenie około 1600 - 1800 zł.

Mam uszkodzony FAP. Samochód ma 250 000 km i jest z końca 2006 roku i trochę nieracjonalne jest wydawanie ponad 1500 zł na oryginalny filtr. Nie chce go wycinać ani wyłączać programowo dlatego myślę o zamienniku. Ponoć nawet polska firma robi:
https://e-tlumiki.pl/filtry-dpf-fap/381-filtr-dpf-fap-citroen-c5-20-dw10bted4-92004--5901436581680.html

Offline Kuba Godziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 68
  • Skąd: Wiśniew/Siedlce
  • Posiadany samochód: X2 2.0 HDI Blanc Banquise
  • Miejscowość: Wiśniew/Siedlce
Odp: C5 mk2 - FAP - zamiennik czy oryginał?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 09, 2020, 20:28:42 »
Kiedy jeszcze pracowałem bardziej w branży (teraz tylko hurt) kolega w Łodzi pokazywał mi ofertę firmy, która każdy FAP/DPF produkowała w 2 wariantach. Działający zgodnie z oryginałem i taki "na przegląd". Zadzwoń do firmy AutoMark w Łodzi i zapytaj co mogą Ci zaproponować. Najpewniej można to kupić gdzie indziej ale nikt nie przychodzi mi do głowy. Jakbyś dał znać skąd jesteś to może okaże się że w Twojej miejscowości lub okolicach mam znajomą firmę i coś pomogę.
Nie interesowałem się tematem bo mam "cały spód" Citroena, który kolega rozbił, w szopie i trzymam na zapas (sorry ale mojego FAPa nie sprzedam, bo jak mi się wysypie i przypomnę sobie że sprzedałem to obrzucę się mięsem - a mając zapas części planuję jeszcze kilka lat autem pojeździć).

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

X1 21td (wyciąłem EPIC'a) 2010=> 02.09.2012; 20:15
X2 2.0HDI (coś ma w procku namieszane) 02.09.2012; 15.30=>
Jumpy III 1.6HDI (blaszak firmowy) 18.09.2013=>
(2 białe Cytryny na podwórku)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: C5 mk2 - FAP - zamiennik czy oryginał?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 10, 2020, 11:49:27 »
Ci z Łodzi mają w ofercie filtry JMJ - to chyba najtańsze rozwiązanie na rynku.

Jeszcze jedna sprawa - część filtrów zbudowana jest na bazie węglika krzemu a część kordierytu. Te z węglikiem krzemu są droższe. Jaka jest różnica między nimi w wyłapywaniu cząstek stałych i czy cena wynika z droższego surowca czy też jakości tego surowca?

Offline Kuba Godziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 68
  • Skąd: Wiśniew/Siedlce
  • Posiadany samochód: X2 2.0 HDI Blanc Banquise
  • Miejscowość: Wiśniew/Siedlce
Odp: C5 mk2 - FAP - zamiennik czy oryginał?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 10, 2020, 11:51:44 »
Nie wnikam. Nigdy się w to nie wgryzałem. Podrzuć koledze gdzie można kupić coś co przypomina oryginał jeśli wiesz.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

X1 21td (wyciąłem EPIC'a) 2010=> 02.09.2012; 20:15
X2 2.0HDI (coś ma w procku namieszane) 02.09.2012; 15.30=>
Jumpy III 1.6HDI (blaszak firmowy) 18.09.2013=>
(2 białe Cytryny na podwórku)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: C5 mk2 - FAP - zamiennik czy oryginał?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 12, 2020, 21:55:39 »
Nikt nic nie wie, nikt nie używa zamiennika?

Dwa słowa wyjaśnienia: nie chcę sztuki dla sztuki aby wizualnie było widać, że filtr jest. Ma działać, dobrze działać ale za rozsądne pieniądze. JMJ to najtańsza opcja - ponoć ma większe kanaliki i nie zapycha się nawet podczas jazdy miejskiej, ponoć coś tam się wypala ale ponoć jest to sztuka dla sztuki - nawet potrafi dymka puścić. Droższą opcją - ale nadal jako taniocha - jest BM. Potem Bosal i Walker - cena około 1400 - 1600 zł. No i oryginał w okolicy 1800 zł poza ASO i 2992 zł w ASO nowy i 2401 zł regenerowany. Sporo. Czy 1800 zł za filtr to dużo czy mało? Trudno powiedzieć ale moim skromnym zdaniem trochę dużo zważywszy, że ten wynalazek jest już na rynku kilkanaście lat...

Offline Kuba Godziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 68
  • Skąd: Wiśniew/Siedlce
  • Posiadany samochód: X2 2.0 HDI Blanc Banquise
  • Miejscowość: Wiśniew/Siedlce
Odp: C5 mk2 - FAP - zamiennik czy oryginał?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 13, 2020, 00:25:53 »
Kolega, który to zamawia mówił, że ta lepsza opcja dziala. Tyle wiem. Czy to prawda czy marketing - nie.wiem. Ja mam ochotę na zchipowanie auta ale na razie zaproponowano mi wycięcie FAPa przy okazji. FAP w przeciwieństwie do "niemieckiego" DPFa jest mało upierdliwy więc nie ma powodu go eliminować. A że komuś trafiła się awaria? Zdarza się. Ale warto wrócić do oryginału.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

X1 21td (wyciąłem EPIC'a) 2010=> 02.09.2012; 20:15
X2 2.0HDI (coś ma w procku namieszane) 02.09.2012; 15.30=>
Jumpy III 1.6HDI (blaszak firmowy) 18.09.2013=>
(2 białe Cytryny na podwórku)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: C5 mk2 - FAP - zamiennik czy oryginał?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 13, 2020, 09:36:02 »
Kolega, który to zamawia mówił, że ta lepsza opcja dziala. Tyle wiem.
Ta "lepsza opcja" tzn. która? O którym filtrze mowa?

Offline Kuba Godziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 68
  • Skąd: Wiśniew/Siedlce
  • Posiadany samochód: X2 2.0 HDI Blanc Banquise
  • Miejscowość: Wiśniew/Siedlce
Odp: C5 mk2 - FAP - zamiennik czy oryginał?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 13, 2020, 09:48:47 »
Zadzwonie, zapytam i dam znac.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

X1 21td (wyciąłem EPIC'a) 2010=> 02.09.2012; 20:15
X2 2.0HDI (coś ma w procku namieszane) 02.09.2012; 15.30=>
Jumpy III 1.6HDI (blaszak firmowy) 18.09.2013=>
(2 białe Cytryny na podwórku)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: C5 mk2 - FAP - zamiennik czy oryginał?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 13, 2020, 10:24:02 »
Będę wdzięczny :-)

Offline Kuba Godziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 68
  • Skąd: Wiśniew/Siedlce
  • Posiadany samochód: X2 2.0 HDI Blanc Banquise
  • Miejscowość: Wiśniew/Siedlce
Odp: C5 mk2 - FAP - zamiennik czy oryginał?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 13, 2020, 10:47:44 »
Będę wdzięczny :-)
Nie mogę sie dobić do człowieka. Może oddzwoni. Spojrzałem na ofertę Autopartnera i mają z firmy BM catalyst
Na kordierycie za 1073 złote (mają na stanie) i na węgliku krzemu za 2120. (Brak stanów - pewnie na zamówienie.
W wypadku tego tańszego pewnie jak się pogada to zejda o 100-150 z ceny. Na droższym mozna ze 200 negocjować. (Patrzę po moich cenach zakupu). Oba ponoć spelniają euro4. Na internetach opinie zróżnicowane ale głównie o "suchych" DPFach, które same w sobie są gorsze od FAP. Jak wygląda kwestia "używki"? Moje auto ma 250 000 i nie ma problemu z filtrem więc może warto zaryzykować?
W Intercarsie ceny i sytuacja ze stanami podobna. Mają jeszcze jakiś własny 4max za 865 ale Bóg wie co to.
Wedlug ich katalogu ten sam filtr był w C4 picasso z 2 litrowym 138 koni a tego trochę powinno być na szrotach
Mówimy oczywiście o 2.0 HDI?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

X1 21td (wyciąłem EPIC'a) 2010=> 02.09.2012; 20:15
X2 2.0HDI (coś ma w procku namieszane) 02.09.2012; 15.30=>
Jumpy III 1.6HDI (blaszak firmowy) 18.09.2013=>
(2 białe Cytryny na podwórku)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: C5 mk2 - FAP - zamiennik czy oryginał?
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 13, 2020, 11:02:41 »
Tak, silnik jak w moich danych pod logiem czyli 2.0 HDI 136 KM.

No właśnie. Zamiennik za ponad 2000 zł? To ja oryginał mogę mieć za 1800 zł. Gdzie tutaj logika? Z drugiej strony czytam, że te zamienniki nie wyłapują tak sadzy, że nawet często wypalają się. Czym może różnić się oryginał od zamiennika? Kanaliki wlotowe zaślepione przy wyjściu, kanaliki wylotowe zaślepione na wejściu a spaliny przechodzą między ściankami jednych kanalików i drugich, które zawierają albo ten węglik krzemu albo ten kordieryt, który wyłapuje sadzę. To dlaczego jedne działają a drugie udają, że działają? Producent przyoszczędził na tych metalach? A może to akcja tych, co wycinają FAP bo nagle nowy filtr jest tańszy niż ich usługa i dlatego tyle krytycznych opinii?

Offline Kuba Godziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 68
  • Skąd: Wiśniew/Siedlce
  • Posiadany samochód: X2 2.0 HDI Blanc Banquise
  • Miejscowość: Wiśniew/Siedlce
Odp: C5 mk2 - FAP - zamiennik czy oryginał?
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 13, 2020, 11:12:13 »
Poczekam na opinię kolegi z Łodzi. Ostatnio zajmują się niemal wyłacznie wydechami i maja warsztat gdzie sami montują. Może coś poradzi.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

X1 21td (wyciąłem EPIC'a) 2010=> 02.09.2012; 20:15
X2 2.0HDI (coś ma w procku namieszane) 02.09.2012; 15.30=>
Jumpy III 1.6HDI (blaszak firmowy) 18.09.2013=>
(2 białe Cytryny na podwórku)