Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawór EGR Silnik 2,2 HDI MK1  (Przeczytany 1207 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Krapkowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: fotografia , film, podróże
  • Miejscowość: Krapkowice
Zawór EGR Silnik 2,2 HDI MK1
« dnia: Maj 19, 2020, 13:19:35 »
Proszę o pomoc w informacji. Zdemontowałem zawór EGR i chłodniczkę. Przeczyściłem dokładnie. Ale nie wiem czy go powtórnie montować , ponieważ wydaje mi się że zaworek dosyć ciężko się cofa po zadaniu podciśnienia strzykawką. Ręczne naciskanie zaworu również potrzebuje dość dużej siły aby go otworzyć. Zatem mam pytanie. Czy możliwe jest ze membrana jest już zbyt twarda aby swobodnie poddawać się podciśnieniu? Czy lepiej zakupić nowy zawór. Dziękuję za ewentualne rady.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zawór EGR Silnik 2,2 HDI MK1
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 20, 2020, 00:29:43 »
Chcesz być bardzo ekologiczny, kup nowy, inaczej zaślep, albo jak jest zamknięty odłącz podciśnienie.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Zawór EGR Silnik 2,2 HDI MK1
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 20, 2020, 07:49:28 »
Niektóre 4HX miały oprogramowanie wykrywające zaślepiony/odłączony EGR. Wtedy wywali checka na desce. Ale spróbować warto.

Offline Wojciech Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Krapkowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: fotografia , film, podróże
  • Miejscowość: Krapkowice
Odp: Zawór EGR Silnik 2,2 HDI MK1
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 20, 2020, 15:07:02 »
Odłączyłem podciśnienie ,zaślepiłem wężyk srubką, wykasowałem błędy Lexią i na razie blędami nie sypie. Poczekam co będzie dalej. Dzięki za porady.

Offline Wojciech Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Krapkowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: fotografia , film, podróże
  • Miejscowość: Krapkowice
Odp: Zawór EGR Silnik 2,2 HDI MK1
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 21, 2020, 17:18:51 »
No i niestety błedy pojawiły sie te same po odłączeniu wężyka od EGR. Być może zawór pozostaje w stanie otwarytm lub jest nieszczelny. Wymieniam na nowy. Po wymianie napiszę jakie dało to efekty. Zaślepianie to chyba ostateczność.

Offline Wojciech Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Krapkowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: fotografia , film, podróże
  • Miejscowość: Krapkowice
Odp: Zawór EGR Silnik 2,2 HDI MK1
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 22, 2020, 16:10:45 »
Panowie i Panie. Eureka z tym EGR. Chcę podzielić się moim doświadczeniem z tego przeglądu błędu P0400 błąd recyrkulacji spalin i tryb awaryjny. Nie dajcie się wykorzystywać przez pseudo mechaniorów którzy za nic kasują Waszą kasę za diagnozy i wymądrzają się licząc że my się nie znamy. Zatem do rzeczy. Postanowiłem wymienić w swoim Citroenie zawór EGR. Zabrałem sie więc za demontaż węzy dolotowych do kolektora ssącego. Przy samym dolocie jest złącze na dwie śruby. Po ich odkręceniu i rozłączeniu tej srebrnej metalowej rurki przy kolektorze ssącym ujrzałem otwór całkowicie i dosłownie zatkany asfaltem jak też ta rura przy dolocie również zasyfiona była całkowicie asfaltem. Ostrożnie to wyczyściłem przy pomocy ostrego nożyka i benzyny ekstrakcyjnej do gołego metalu. Na zawór EGR przyłączyłem do wężyka strzykawkę i i ruszając starałem się rozruszać zaworek EGR. Okazał się sprawny gdyż przy zamknięciu ciśnienia strzykawką słychać było szczęk zamykania się zaworka. Poskładałem całość i z duszą na ramieniu odpaliłem auto. Odpaliło od pierwszego strzału więc jazda testowa. W różnych zakresach obrotów i dając mu też w palnik do 4000 obrotów. Usterek zero. Auto śmiga super. Błędów nie ma. Tak wiec podsumowując. Robota prosta wymaga jednak trochę narzędzi, szczypce click and click do opasek, zewstaw narzędzi z kluczami torx , interfejs diagnostyczne LEXIA ( do kupienia na allegro) , no i własne podwórko do pracy( nie na parkingu pod blokiem) Dobre też dwa piwa przy pracy. Pozdrawiam Citroenomaniaków.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zawór EGR Silnik 2,2 HDI MK1
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 22, 2020, 23:49:26 »
To tak zwana ekologia, ten syf leci do silnika.
Lexia, VCDS, MPPS