Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Brak doładowania - turbo po regeneracji  (Przeczytany 2481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Brak doładowania - turbo po regeneracji
« dnia: Maj 22, 2020, 17:38:24 »
Witajcie,mam już dość. Pomóżcie proszę :)Sytuacja jest taka: c5 2.0 HDI RHR. Na początku lutego oddałem auto z podejrzeniem lejącej turbiny (auto kopciło na czarno). Gość wymienił czarny zawór -ten przy grodzi, oddał turbinę do regeneracji. Dał też fap do czyszczenia.
Po serwisie auto nie jedzie. Zacząłem sam ogarniać temat i wymieniłem wszystkie węże podciśnieniowe na nowe, podłączyłem przewody do zbiorniczka podciśnienia bo były luźne/niepodłączone.Oddałem na ponowną regenerację turbinę ponieważ gruszka była uszkodzona i nie membrana jej nie odciągała. Wymieniłem zawór na nowy -oryginał -ten brązowy przy alternatorze, dokładnie ten od góry. Jak przyjdzie wymienię jeszcze ten dolny.

Obecnie mam auto w którym turbina w ogóle nie wstaje. Błąd P0299 -turbo pressure too low. Nic więcej. Żadnego check engine, nic. Tylko ten jeden błąd.Potrzebuję dokładnego schematu podłączeń podciśnień. Myślę że paprok może namieszał w podciśnieniach. Mam ten z service boxa (jak jeszcze strona działała prawidłowo) i tu ciekawostka. Po wpisaniu mojego VIN pokazuje mi się schemat  z pojedynczą rurą mieszalnika powietrza a w samochodzie mam 2 rury.Czy ma znaczenie jak podłączę przewody podciśnienia do zbiorniczka? Gdzie mam szukać?  Czy te zaworki są zasilane jakimś bezpiecznikiem? Może któryś bezpiecznik się spalił (to będą te w komorze silnika prawda?) Przed oddaniem auta do tych paproków nie było żadnych problemów/ błędów związanych z turbiną.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Brak doładowania - turbo po regeneracji
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 23, 2020, 14:15:55 »
Sprawdź na komputerze pozycję turbiny i żądanie pozycji turbiny. Na gruszce mam czujnik kopiowania pozycji - ten czujnik ma baaaaaaardzo duże znaczenie do prawidłowej pracy silnika. Jeśli nie masz z niego sygnału - powinieneś mieć błąd z innej gruszki - to nie masz turbo - samochód zachowuje się jak 75 KM...
Nie myl tego z wysterowaniem elektrozaworu turbiny - to dwie różne sprawy.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Brak doładowania - turbo po regeneracji
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 23, 2020, 14:47:53 »
Pod tym linkiem są logi z fap citroen.   https://sharefiles.app/download/9d628bc66d0b0e4f87ff755e6555b44a4c4ceb25
Czujnik kopiowania zdaje się być sprawny. Płynnie reaguje na wciskanie trzpienia. Turbina zdaje się być wreszcie zregenerowana poprawnie. Oddawałem turbo 3 krotnie do regeneracji, za ostatnim razem jednak przyznano mi rację że geometria nie działa bo grucha miała uwaloną membranę i nie było podciśnienia. Teraz mi tę gruchę wymieniono na nową. Sprawdzałem czujnik ponownie i jest jak pisałem wyżej. Zmienia rezystancję płynnie bez przeskoków.

Nie mam pewności co do sterowania - ten cały szerlok -"mechanik" grzebał przy podciśnieniach i mógł mi tam namieszać. Nie mam dokładnego schematu więc nie mam jak sprawdzić które podciśnienie gdzie powinno być podłączone. Są 3 zawory po 2 króćce każdy, wystarczy choćby w jednym podłączyć odwrotnie i już pewnie będzie buba i auto nie pojedzie. Na tych logach TurboValveInstr. prawie nigdy nie pokrywa się z TurboValve więc podejrzewam  problem z prawidłowym sterowaniem i odcinaniem turbiny przez ECU by nie uszkodzić silnika.

tak auto ma teraz max 60KM. Strach jeździć. 

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Brak doładowania - turbo po regeneracji
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 23, 2020, 15:13:00 »
Na każdym elektrozaworze masz króciec VAC - tutaj źródło podciśnienia oraz OUT - do gruszki / klapy zimnego powietrza / klapy gorącego powietrza. Dodatkowo elektrozawór turbiny ma jeszcze ATM - tutaj podłączasz taki filtr w postaci mikrofonu na wężyku. Dwa pozostałe elektrozawory mają filtry wbudowane w siebie.

W RHR podciśnienia idą następująco:
Pompa VACUM - rozdzielacz potrójny - 1 na serwo, 2 na elektrozawór jednej klapy, 3 do zbiornika podciśnienia.
Zbiornik podciśnienia - rozdzielacz podwójny - 1 na elektrozawór drugiej klapy, 2 na elektrozawór turbo.

Więcej nic tutaj nie ma. Jeśli nie ma mocy to albo nie pracuje elektrozawór turbo - co potwierdza czujnik kopiowania albo nie pracuje poprawnie czujnik kopiowania turbo. Uwierz mi, że czujniki te padają. Sam ostatnio musiałem kupić Meletta bo poprzedni bruździł strasznie...

Twój plik zawiera wirusa. A przynajmniej taki dostaję komunikat...

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Brak doładowania - turbo po regeneracji
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 24, 2020, 08:11:01 »
Dzięki za info. Sprawdzę te podciśnienia. Z tym wirusem dziwna sprawa. Plik pochodzi z telefonu którego używam tylko z apką fap citroen. Nawet nie mam karty sim więc nie łączę się z siecią, Zrobiłem wersję skróconą pliku w formacie excel. Może będzie lepiej. Chciałem wkleić tu do posta parę wierszy ale za dużo danych i się nie da. Przeglądarka się zawiesza.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak doładowania - turbo po regeneracji
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 24, 2020, 13:15:43 »
Ewidentnie turbo nie pompuje.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Brak doładowania - turbo po regeneracji
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 24, 2020, 14:59:46 »
Zgadza się, nie pompuje. Widać po ciśnieniu doładowania oraz po czujniku kopiowania turbo. Do poprawnej pracy potrzebny jest jeszcze czujnik ciśnienie doładowania.

Skoro nie ma prawidłowego ciśnienia doładowania, skoro czujnik kopiowania potwierdza brak poprawnego wysterowania gruszki, to... trzeba przyjrzeć się elektrozaworowi sterowania turbo.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Brak doładowania - turbo po regeneracji
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2020, 22:21:16 »
Po wymianie gruszki na turbosprężarce, była ona wyregulowana podkładkami? Jeśli napięcie będzie poza zakresem, to ECU nie pozwoli turbosprężarce na wytwarzanie nadciśnienia w dolocie.
Regulacja jest prosta (nie licząc dostępu do gruszki).
Podpinasz się miernikiem do przewodów czujnika na gruszce (dochodzą tam 3 przewody, +5 z ECU, masa i wyjście napięcia, podpinamy się właśnie do masy i wyjścia). Należy teraz dostarczyć bezpośrednio gruszce podciśnienie o wartości 0,7 bara. Włączyć zapłon, nie włączać silnika. Napięcie powinno wynosić 4.20V (+/-0.05V). Jeśli napięcie nie mieści się w tolerancji, to pomiędzy gruszkę a metalowy wspornik należy dołożyć/wymienić podkładkę(i). Grubość podkładki wyliczamy według wzoru:
Grubość = (Napięcie odnotowane - Napięcie referencyjne) x 2,5
Przykład dla napięcia odnotowanego 4,55V :
  • Zastosować wzór (4,55 - 4,20) x 2,5 = 0,875
  • Zaokrąglić grubość do około jednej dziesiątej milimetra (przykład : 0,875 mm staje się 0,9 mm)
Zestaw podkładek regulacyjnych można kupić w ASO, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by dorobić je samemu. Ważna jest grubość i kształt taki, żeby gruszka pewnie siedziała na wsporniku.
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2020, 22:32:00 wysłana przez Daniel Wolny »

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Brak doładowania - turbo po regeneracji
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 25, 2020, 16:22:00 »
Dzięki Panowie za zainteresowanie tematem. Zawór turbo, ten czarny mam nowy. Nie wiem jak sprawdzić czy działa. Wywołałem test lexią ale nie słyszałem pracy zaworu. Inne elementy jak no egr słychać jak działają. Podciśnienia zdaje się że są prawidłowo podłączone. Jak oddawałem turbinę poraź kolejny do warsztatu to widziałem te podkładki pod gruszką.
Na te chwilę obstawiam zasilanie zaworu turbo lub uszkodzona gruszkę. Może jakaś felerna partia i ciągle mi te gruszki na uszkodzone zmieniają

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Brak doładowania - turbo po regeneracji
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 25, 2020, 20:23:40 »
Pisałem ci na innym forum o nagranie parametrów w czasie pracy auta... Dalej wróżysz z fusów... Ehh
Dla mnie najważniejsze jest parametry na postoju i w czasie jazdy na trzecim biegu od ok 1000-1200obr/min pedał w podłogę... Pozdrawiam

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Brak doładowania - turbo po regeneracji
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 25, 2020, 23:38:02 »
Cytuj
Jak oddawałem turbinę poraź kolejny do warsztatu to widziałem te podkładki pod gruszką.

Nie chodzi o fakt bycia tych podkładek, tylko ich prawidłową grubość, która jest inna dla każdego egzemplarza turbosprężarki.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Brak doładowania - turbo po regeneracji
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 26, 2020, 10:36:10 »
Cytuj
Jak oddawałem turbinę poraź kolejny do warsztatu to widziałem te podkładki pod gruszką.

Nie chodzi o fakt bycia tych podkładek, tylko ich prawidłową grubość, która jest inna dla każdego egzemplarza turbosprężarki.
Konkretniej nie chodzi o to, że każdy egzemplarz turbosprężarki jest inny, co o ustawioną długość cięgna sterującego zmienną geometrią. Podkładki pozwalają wyregulować pracę gruszki i cięgna tak, aby uzyskiwać odpowiednie ciśnienie doładowania przy odpowiedniej pozycji gruszki co potwierdza czujnik kopiowania turbiny.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Brak doładowania - turbo po regeneracji
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 26, 2020, 18:02:10 »
Jeszce raz dzięki wszystkim za rady i zaangażowanie.

Odebrałem auto, już wiem co jest nie tak. Czujnik kopiowania turbo był nieszczelny przez co gubił podciśnienie. Dodatkowo po raz kolejny gość od turbin z Borowej z firmy BARPOL (piszę nazwę ponieważ dowiedziałem się że w tej miejscowości są 3 zakłady z czego jeden dobry -ale to nie ten gdzie byłem) dał d**py i oddał mi turbinę bez regulacji i sprawdzenia Wygląda na to że przełożył gruchę i tyle. Gruszka działa w zakresie 60-100% a powinna 20-100%, przez co nie pompuje ciśnienia. W przyszły czwartek zostanie to zrobione ale nie przez Barpol a inny zakład. Widziałem na youtube film jak regulować gruszkę. Potrzebne podciśnienie 0,7bar i właściwe dokręcenie nakrętek. Być może spróbuję sam, jak nie dam rady to jw. przyszły czwartek, inny mechanik.

A z Barpolem to się jeszcze spróbuję rozliczyć. Patologie trzeba tępić.