Po wymianie gruszki na turbosprężarce, była ona wyregulowana podkładkami? Jeśli napięcie będzie poza zakresem, to ECU nie pozwoli turbosprężarce na wytwarzanie nadciśnienia w dolocie.
Regulacja jest prosta (nie licząc dostępu do gruszki).
Podpinasz się miernikiem do przewodów czujnika na gruszce (dochodzą tam 3 przewody, +5 z ECU, masa i wyjście napięcia, podpinamy się właśnie do masy i wyjścia). Należy teraz dostarczyć bezpośrednio gruszce
podciśnienie o wartości 0,7 bara. Włączyć zapłon, nie włączać silnika. Napięcie powinno wynosić 4.20V (+/-0.05V). Jeśli napięcie nie mieści się w tolerancji, to pomiędzy gruszkę a metalowy wspornik należy dołożyć/wymienić podkładkę(i). Grubość podkładki wyliczamy według wzoru:
Grubość = (Napięcie odnotowane - Napięcie referencyjne) x 2,5
Przykład dla napięcia odnotowanego 4,55V :
- Zastosować wzór (4,55 - 4,20) x 2,5 = 0,875
- Zaokrąglić grubość do około jednej dziesiątej milimetra (przykład : 0,875 mm staje się 0,9 mm)
Zestaw podkładek regulacyjnych można kupić w ASO, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by dorobić je samemu. Ważna jest grubość i kształt taki, żeby gruszka pewnie siedziała na wsporniku.