Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD  (Przeczytany 4645 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stanisław Dutkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: Citroen C5 break 07
  • Miejscowość: Warszawa
Witajcie.
Wczoraj zatankowałem pod korek LPG i wybrałem się w trasę, ok. 120 km. Na powrocie, po około 40 km i wjeździe na autostradę przy 3-3,5 k obrotów silnikiem zaczęło mocno szarpać i włączył się błąd depollution system fault. Gaz firmy BRC zglupiał (świeciła się zarówno czerwona ikonka - jakby jechał na benzynie, jak i zielone poziomu gazu - jakby jechał na gazie). Na szczęście udało się wrocić do domu nie przekraczając tych 3 k obrotów (na postoju, światłach szarpał mocno). Dzisiaj odczytałem błędy ELM327 i wysypał kody błędu P1339 i P0075.


Sporo czytałem o tym problemie, jest on popularny i widzę, że może zależeć "nawet" od faz księżyca. Dlatego proszę w sumie o poradę, do kogo się wybrać z tym problemem, by nie było przerzucania odpowiedzialności - do gazownika, czy do mechanika. Nie chcę zostawiać forsy naprzemiennie a to u gazownika, a to u mechanika, bo będą przerzucali odpowiedzialność na siebie nawzajem. Może ktoś po kodach błędów naprowadzić, gdzie problem prawdopodobnie może leżeć? Samochód przejechane ma 207k km, a gaz już swoje lata ma (butla wymieniana już była w tamtym roku). Przegląd instalacji LPG pół roku temu - tuż po kupnie auta. Zrobiłem nim około 3000 km i problemu nie było dotychczasowo.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2020, 17:17:18 »
wyłącz gaz i sprawdź czy będzie tak samo źle pracować.


Offline Stanisław Dutkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: Citroen C5 break 07
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 05, 2020, 18:35:30 »
Byłem teraz pokręcić się cytryną. Zrobiłem ok 25 km i nic. Pięknie chodzi zarówno na gazie, jak i na benzynie. Nie mogłem go doprowadzić do sytuacji takiej jak wczoraj, tzn. odpalił i z miejsca zaczął rzucać. check engine już dzisiaj nie świeci. Co dalej? Jeździć, obserwować, czy że samochód po kupnie pół roku temu to może wymienić świece?

Offline Adam Kuich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Człuchów
  • Posiadany samochód: C5 2,0 16v 103 kW 2006r Benz-Gaz.
  • Miejscowość: Człuchów
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 05, 2020, 21:23:21 »
Witam.W poprzedniej jak i w obecnej cytrynie mam instalację BRC.W poprzedniej bywały momenty,zwłaszcza zimą i o dziwo na benzynie,że auto szarpało na wolnych obrotach i wyskakiwały komunikaty depollution system faulty,esp no i chek.Po zgaszeniu i odpaleniu zostawał chek.Palił się nawet trzy dni ale nie miało to żadnego wpływu na poprawne działanie auta.Po jakimś czasie wszystko ustało,a w drugim jeszcze nie miałem takiej sytuacji.Świec też nie wymieniam książkowo co 15 tyś. a auto bez problemu chodzi.Może warto podjechać podpiąć auto pod kompa do gazownika,a świece też można wymienić dla spokojności.Pozdrawiam.

Offline Stanisław Dutkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: Citroen C5 break 07
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 05, 2020, 21:35:51 »
Tak, problem z esp tez mi wyskoczyl wtedy. Nie mniej jednak obawiam sie, ze jak pojade w trase i rozkraczy sie na dobre to bede mial pretensje do samego siebie. Tu dziwne bylo o tyle, ze gaz przeszedl w tryb ktorego nie mialem nigdy bo zazwyczaj swiecila dioda czerwona - na benzynie, albo od 1 do 4 diod zielonych - gaz. A podczas tej usterki swiecily swiatlem ciaglym wszystkie diody,czerwone i zielone.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 027
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 05, 2020, 22:25:48 »
Możliwe że to problem z wtryskiwaczem LPG. Jeśli nie były wymieniane to i tak już dawno czas na nie.

 Świece zmienić też nie zaszkodzi, jednak bardziej stawiam na wtryski gazu.

Offline Stanisław Dutkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: Citroen C5 break 07
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 05, 2020, 23:17:34 »
A da się to sprawdzic? Czy historia typu, zaplac Pan, wymienim, może pomoże?

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka


Offline Patryk Blachowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Golf VII 1.5TSI DSG, dawniej Citroen C5 break mk2 2.0+LPG AL4
  • Miejscowość: Otwock
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 06, 2020, 00:17:10 »
Miałem kilka dni temu prawie identyczny problem - silnik zgłupiał powyżej 3000 obr/min, wywaliło błąd P1336 - czyli też wypadanie zapłonu na którymś z cylindrów. Skasowałem błąd, pojeździłem na benzynie - sytuacja się nie powtarza, auto ładnie chodzi nawet ponad 3k obrotów. Zrobiłem testy na LPG - do 3k jest ok, powyżej wywala błąd, autem trzęsie dopóki się nie skasuje błędu.
Pojechałem do specjalistów od LPG, wzięliśmy interfejs i się ze mną przejechali - wniosek: świece lub cewka. Świece dość świeże, w stanie bardzo dobrym - więc podgięli je jeszcze minimalnie - zrobiłem test - objaw ustąpił. Wniosek jest jeden: cewka. Wymieniłem cewkę, obecnie jeżdżę bez żadnych problemów.
Moja cewka była od nowości, 15 lat - 203000km. Na benzynie nie było problemów, ale LPG niestety zmienia warunki powstania iskry = cewka dostaje bardziej po pupie. Skrajne warunki (temperatura i obroty) mogą powodować problemy, których normalnie nie ma (przynajmniej na razie)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 027
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 06, 2020, 05:25:11 »
A da się to sprawdzic? Czy historia typu, zaplac Pan, wymienim, może pomoże?

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
A co chcesz sprawdzać? 10 letnie wtryski gazu? Były ruszane wcześniej?

 Przy naszym krajowym gazie raczej już dawno są do wymiany. Nawet jeśli samochód pracuje jako tako na nich, w sumie reduktor po tylu latach też bym brał na celownik.

 Oczywiście możesz próbować walczyć z tym inaczej. A nóż może coś pomoże, mi chodzi tylko o sam fakt że 10 letnia instalacja gazowa to słaby pomysł. Nawet gumowe węże warto wymienić po takim czasie na nowe.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 06, 2020, 06:27:27 »
diagnoza gazownika się przyda takiego co się zna na tym. Nie pierwszego lepszego.

reduktor może puszczać gaz razem z benzyną, może się cewka kończyć, może swiece umarły już dawno, może wtryski podają paliwo jak im się podoba, może gaz jakis poszedł brudny, może przepustnica sie zacina albo niedomaga.

Opcji tyle że trzeba zacząć po prostu eliminować po kolei co tego nie powoduje.

Offline Stanisław Dutkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: Citroen C5 break 07
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 06, 2020, 23:13:20 »
Uderze do gazownika, ktorzy specjalizuja sie w BRC, zobaczymy co powiedza.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka


Offline Stanisław Dutkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: Citroen C5 break 07
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 02, 2020, 18:29:18 »
Uderzyłem do gazownika, guzik wynalazł. Próbował znów wywołać błąd ale nie udało mu się. Skończyło się na "jeździć, obserwować" i jak będzie error to zajechać do nich... Wymieniłem świece, będę obserwował...

Offline Stanisław Dutkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: Citroen C5 break 07
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 13, 2021, 18:33:41 »
Panowie, wracam z historią odnośnie powyższego problemu, który ciągnie się nadal.


Otóż wrócił ten sam problem - żabkowanie i błąd tylko teraz wyhaczyłem, że tak się dzieje tylko na gazie. Więc pojechałem do warsztatu którzy specjalizują się niejako w BRC.
Diagnoza - rozsypany wtryskiwacz nr 3. Wymienili, zapłaciłem, pojechałem do domu kilka kilometrów, postawiłem samochód w garażu.


Po 1,5 tygodnia nie jeżdżenia wybrałem się autem i przy przełączeniu na gaz od razu zaczął żabkować. Pojechałem znów do tego samego warsztatu. Diagnoza - wtryskiwacz nr 2. Ostatecznie okazało się że nowy wtryskiwacz też nie działał więc stwierdzili jednak uszkodzenie wiązki elektrycznej - niby polutowana jest i posklecania - temu to się stało i naprawili wiązkę do wtryskiwacza nr 2, za naprawę zapłaciłem - mechanik na stronie sugerował wymianę wiązki. Wróciłem do domu, działało.
Dzisiaj po 1,5 tygodnia wybrałem się w pierwszą podróż po narawie - po 40 km znów to samo - depollution fault, żabkowanie, przełączyłem na benzynę po kilkukrotnym ponownym uruchomieniu auta - chodzi, na gazie żabkuje.


Pytanie czy uderzać na gwarancji, czy darować sobie ten warsztat i szukać gdzie indziej? Mam wrażenie że coś tu jest nie tak...

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 027
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 13, 2021, 19:01:00 »
Pytam się kto wymienia wtryski LPG po jednym? To nie ma sensu najmniejszego.

Offline Stanisław Dutkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: Citroen C5 break 07
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 13, 2021, 19:14:44 »
Duzy serwis w Warszawie, z ocena 4,5 na googlach...

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 027
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 13, 2021, 19:39:13 »
Silnik ma 4 cylindry i 4 wtryski.... Jedną sondę lambda. Jeśli któryś daje więcej niż reszta wynik badania sondy jest średnią... Czyli w takiej sytuacji 3 cylindry idą trochę na ubogo a jeden bogato. Nie wróży to nic dobrego. Już sama precyzja nowych wtrysków LPG pozostawia sporo do życzenia, co dopiero gdy jeden jest kilkuletni a drugi nowy. To nie diessel gdzie wtryski w sterowniku mają dość spore korekcje.

Offline Stanisław Dutkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: Citroen C5 break 07
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 13, 2021, 20:18:07 »
Żeby była jasność - żabkowanie w moim przypadku to nie określam jako subtelnie nierówną pracę. Tu raczej mam na myśli pracę na 3 cylindrach, szarpanie, brak mocy by na 4 biegu przyspieszyć przy 70 km/h. I byłem w stanie wyprzedzić komputer przed pojawieniem się błędu - bo auto po prostu nie przyspieszało i odczuwalnie szarpało więc myślę, że sprawa tutaj jest 0-1 - rozchodziło wprost o brak sygnału dochodzącego do wtrysków.


Sam teraz nie jestem pewien, czy nawet pierwszy wtryskiwacz który wymienili był zły, być może był problem w wiązce elektrycznej. Mimo że go dostałem, to wątpie bym mógł go w warunkach domowych sprawdzić. Tutaj pytanie kieruję, czy traktować ten warsztat poważnie, czy kolejny raz jechać i reklamować - przecież zawsze są mi w stanie wymyśleć kolejną bajkę (tak było że mówili że jeden wtryskiwacz jest uszkodzony, a okazało się po zamontowaniu nowego że to jednak wiązka nie dawała sygnału).


Na razie puenta jest taka, że straciłem czas i 500 PLN, a problem jak był tak i jest.


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 027
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 13, 2021, 20:32:53 »
Tak niestety jest z instalacjami BRC czy inną "włoszczyzną". W STAG-u Czy Techu byłby większy wybór wszystkiego.
Nie podpowiem jak masz się zachować w stosunku do warsztatu, bo nie jest to w mojej gestii.
Osobiście pewnie na samym wstępie wywaliłbym BRC z pod maski... Jednak mam tą wygodę że zrobiłbym to sam.

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 14, 2021, 07:12:36 »
coś długo kolego walczysz z tą instalacją BRC bo pierwszy post to początek lipca,nie wiem czy kupiłeś już auto z instalacją lpg i ile ona ma już kilometrów przejechane?czy zakładałeś instalacje po zakupie auta ?
jazda na lpg wymusza aby układ iskrowy auta był na tip top, na benzynie pojedzie a na lpg nie koniecznie,ja jestem zwolennikiem zakupu auta bez lpg ,a jak kupie auto to dopiero zakładam lpg i  mam spokój bo instalacja nowa i założone to co chce jest ,w Warszawie kilka polecanych warsztatów lpg ale czy robią BRC to nie wiem, czy iść w naprawę czy na montaż nowej instalacji??może jak odpowiesz na pytania które zadałem na początku tego posta to coś więcej doradzimy tobie.   ps.  jak stara instalacja i ma już sporo przejechane a chcesz jeszcze pojeździć tym autem to bym się skusił na wymianę instalacji lpg

Offline Stanisław Dutkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: Citroen C5 break 07
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 14, 2021, 09:02:38 »
Auto było już z instalacją BRC, która ma obecnie ponad 10 lat, więc myślę że instalacja ma przejechane do 200 k km. LPG w aucie nie było moim priorytetem przy kupnie, jednak brałem ją pod uwagę jako walor. Od lipca problem ucichł, był to jednorazowy wybryk, jednak w grudniu problem wrócił i to na stałe.
Nie znam się na instalacjach, to moje pierwsze auto z LPG. Z tego względu oddaję auto do ludzi, którzy w moim mniemaniu zjedli zęby na tym. Przyjmując, że jest to podmiot profesjonalny oczekuję zdiagnozowania i możliwe usunięcie usterki za określoną kwotę. Owszem, zrozumiałbym gdyby mechanik mi powiedział: "Słucha Pan, instalacja jest stara, ma przejechane sporo kilometrów, wykonywanie naprawy nie daje gwarancji że problem wróci za kilkaset kilometrów, może trzeba wymienić całkowicie instalacje na nową, może innego modelu bo ta ma swoje wady" lub coś innego w ten deseń. Sprawa w tym momencie jest klarowna dla mnie, zastanawiam się czy wymienić ją, czy wypieprzyć, skoro robię kilka tysięcy km rocznie.
Instalacja była to była - pojechałem do nich po za kupie auta i zrobiłem przegląd serwisowy - wzieli forsę. Zrobił się problem -  stwierdzili że trzeba wymienić wtryskiwacz- ok, nie ma sprawy, stwierdzili że wiązka jest uszkodzona - no dobrze, może tak być. Sumarycznie nadal jeżdzę na benzynie i tylko się denerwuje, że trzeba zapas przewalać w bagażniku nie mając nawet krzty wiedzy w zakresie możliwości wyeliminowania usterki. Więc może tu zadam pytanie  Czy wg Waszej opinii jest sens brnąć dalej w tę instalację? Jeśli nie, to jaki jest koszt wymiany instalacji LPG?

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 14, 2021, 10:36:38 »
200tkm dla instalacji LPG to bardzo dużo. Traktowałbym ją zatem jako "zużycie: 100%", i posłuchał rady Piotra. Wywaliłbym tę włoszczyznę i założył coś polskiego. Sterownik Stag/Tech/KME, wtryskiwacze AC W03/Alex Barracuda lub pokrewne i reduktor (akurat włoski) Zavoli Zeta N. Ze starej instalacji może zostać butla (jeśli ma jeszcze ważną legalizację).
Krok drastyczny, ale zobacz ile pieniędzy już straciłeś. A jeden wtryskiwacz BRC to mniej więcej taki sam koszt, jak kompletu czterech wtryskiwaczy rodzimego producenta.Co do kosztu, to ciężko powiedzieć. Zajrzyj do mapy polecanych zakładów z lpg-forum.pl i zapytaj jakiś zakład. Koszt części w najtańszym sensownym wariancie, to trochę ponad 800zł. Ile policzą za demontaż starej instalacji i montaż nowej, nie wiem. Ale kluczowy jest tutaj dobry zakład, poprawny montaż i regulacja.

Offline Stanisław Dutkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: Citroen C5 break 07
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 14, 2021, 10:43:39 »
Nie ukrywam, że pytałem przy ostatniej wizycie jaka jest żywotność wtryskiwaczy. Określił 200 k jako "nominał", a do rekordu daleko, bo ok 0,5 mln. Ktoś mi może podać rząd wielkości? Butla ma legalizacje jeszcze z 8 lat. Jaki koszt instalacji nowej to mniej więcej wiem, bardziej interesuje mnie jak to wygląda w przypadku przekładania.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 14, 2021, 10:45:22 »
Pół miliona, dobre sobie. 200tkm dla wtryskiwaczy, to już  bardzo dobry wynik.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 027
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 14, 2021, 11:09:10 »
Pół miliona, dobre sobie. 200tkm dla wtryskiwaczy, to już  bardzo dobry wynik.
Bardzo bardzo. Zwykle Polski gaz zapycha je w okolicach 100 tysięcy kilometrów. Wszystko ponad to, to już szczęście.
Vatletki przejadą więcej.  :D Ale to z nazwą "wtrysk" ma niewiele wspólnego i nie polecam.

Offline Waldemar Oktaba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Posiadany samochód: Citroen C5 HB FL 2005r. 2.016V+LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2,0 PB+ LPG - żabkowanie -depollution system fault i błędy z OBD
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 14, 2021, 12:37:21 »
średnio robi się autem 10000kilometrów rocznie , niektóre elementy instalacji po  100000 wymagają regeneracji jak membrana parownika czy też wtryski oraz butla, czyli po 10 latach eksploatacji auta na lpg mamy pierwsze większe wydatki, napisze na przykładzie poprzedniego mojego auta które to kupiłem na szybko z powodu awarii mojego chryslera, auto to passat  i tak jak u kolegi była już wymieniona butla lpg kupiłem reduktor  za chyba 220-250zł listwę z wtryskiwaczami za chyba 150zł ,opaski, wężyki nowe do wtryskiwaczy filtry, wymieniłem to sam a następnie pojechałem na ustawienie instalacji koszt 80 zł i cieszyłem się bezawaryjnością aż do momentu sprzedaży auta, jeśli faktycznie mało jeździsz autem to albo pójdziesz moją drogą i wymienisz dane elementy instalacji albo faktycznie zrezygnuj z lpg ,wywal butle zwiększy się przestrzeń w bagażniku oraz zaoszczędzisz 63zł na corocznych przeglądach